Listataan pieniä tapoja ilahduttaa ihmisiä (ja miksei myös kokeilla heti tänään)
Yksi tosi hyvä on jättää panttikolikko ostoskärryyn. Useimmilla meistä on hyvin varaa siihen, ja se ilahduttaa löytäjäänsä ihan suhteettoman paljon arvoonsa nähden.
Kommentit (237)
Huomaa vaivannäkö, esim. kylässä voit kommentoida siisteyttä tai hyvännäköistä kattausta.
Tein joskus tällaisen aloituksen.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3820407/kiva-ostaa-bkssa-2-whopper-ater…
Jos asut kerrostalossa niin katso ovesi postiluukusta milloin postinjakaja tulee. Juuri ennenkuin hän saapuu sinun ovesi kohdalle, työnnä ruusu siitä luukusta ulos ja soita kännykän kautta joku romanttinen kappale. He joutuvat vastaan ottamaan ruusun ennenkuin voivat työntää postin sisään.
Kävin hiljattain Prismassa. Kärryjä ei ollut vapaana joten aloin etsimään laukusta kolikkoa lukon avaamista varten. Eräs vanhempi nainen työnsi kärryt eteeni ja sanoi minun voivan ottaa ne. Hän heilutteli hymyillen sellaista muoviläpyskää jolla lukon sai avattua ja vapautti toiset kärryt itselleen. Ihana ihminen, kyllä ilahdutti odottamaton ystävällisyys. Terkkuja jos tunnistat! Ihana ele oli :)
Kun voittaa sen jättipotin lotossa tai eurojackpotissa, nostaa muutaman satasen ja käy livauttamassa ne lempikirjojensa väliin kirjastossa. Ehkä pienen lapun kera, ettei joku rehellinen sielu palauta niitä. Toisaalta, jos palauttaa kirjaston tädeille ja sedille niin menee sekin hyvään paikkaan.
Paljastin juuri erään lottovoittoon liittyvän fantasiani :)
Kun puolisolla on pää kipeä
- kysy haluaako hän hierontaa
- ehdota, että menee sänkyyn pimennettyyn huoneeseen kuuntelemaan musiikkia särkylääkkeen kera, eikä häntä saa häiritä
- tarjoa lämpötyynnyä tai kylmää silmä/otsahaudetta
- tee hänen lempiruokaansa tai jotain hyvää juotavaa valmiiksi
- anna hänen levätä pari tuntia ja huikkaa sitten, onko olo parempi? Olisi ruokaa, käytäisiinkö saunassa tai kävelyllä?
Puhko kuplia someväittelyissä. Se onnistuu, olen tehnyt sitä joskus. Yleensä kaikissa asioissa on monta kulmaa ja puolta. Voi myös kysyä ja selittää, että voitko avata tätä asiaa kun se ei ole minulle selvä. Mikään ei tuota sellaista riemua kun mustavalkoisen sodan keskellä yhtäkkiä puhkeaa keskustelu. Ihan sama vaikka se tallaantuu tai unohtuu, se kuitenkin on mahdollista. Se voi kestää vain hetken.
Minulla on tuttavia, jotka edustavat jotain vastakkaisia mielipiteitä. Esim. ilmastonmuutoksen puolella olevia ja sitä vastaan olevia. On Trumpin kannattajia (jep) ja hänelle nauravia. Ihan kaikenlaisia ihmisiä.
Kun lukee kommenttia voi miettiä siihen sen tuttavansa sanomaan sen asian. Olkoonkin hänellä huono päivä kun suusta lentää ärräpäitä, mutta näet heti kirjoittajan IHMISENÄ.
Osa trolleista on harmittomia. Heitä naurattaa ihmisten naruttaminen. Naura sinäkin. Se on huumoria.
Kerran pullonpalautusautomaatilla laite meni jumiin ja meillä oli aika vähän pulloja. Kysyttiin meidän takana jonottavilta pikkupojilta, että haluaako ne meidänkin pullot. Olivat aika ilahtuneen näköisiä :)
Kerran söin irttareita kävellessä, eikä jäljellä ollut enää hyviä karkkeja. Vastaan tuli taas pikkupoikia jotka mesosivat ja huitoivat äänekkäästi. Yksi huusi "anna karkkia" joten ojensin karkkipussin hänelle. Se ilme oli kyllä kaiken arvoinen. Taisi sanoa vielä "ihanko tosi". Sinne jäivät nauttimaan karkeista.
Hei sinä vanhempi nainen, joka yli 30 vuotta sitten kehuit vaatteiteni värejä ja puhkesit laulamaan "katson sineen taivaan" minulle. Olin teini, vähän nolona, mutta muistan sinut yhä. Toivottavasti elämäsi on ollut ihanaa.
Olen jaellut omenapuuni satoa naapureille ja tuntemattomillekin. Hyvä että tulevat syödyksi ennemmin kuin pistän biojätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kun voittaa sen jättipotin lotossa tai eurojackpotissa, nostaa muutaman satasen ja käy livauttamassa ne lempikirjojensa väliin kirjastossa. Ehkä pienen lapun kera, ettei joku rehellinen sielu palauta niitä. Toisaalta, jos palauttaa kirjaston tädeille ja sedille niin menee sekin hyvään paikkaan.
Tuo oliskin hauska idea, jos olis paljon ylimääräistä. Miettisin huolella minkä kirjan väliin laittaisin rahaa. Esim Penninvenyttäjän keittokirja olis hauska tai Säästäjän tavoitepäiväkirja jne.
Laittaa vinkki hyvästä leffasta jollekin ja hauskoja tai superihania kuvia läheiselle + toivottaa hyvää päivää:)
Kehuminen, kohdistuen asioihin johon henkilö on itse vaikuttanut (esimerkiksi vaatteet, kengät, korut - ei siis mitään ”kivat tissit”- juttuja)
Hymyily ja silmiin katsominen, tervehtiminen ja kiittäminen (perus käytöstapoja, mutta monesti unohtuu)
Oven auki pitäminen takana tulevalle, hissin pidättely jotta ehtii kyytiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus ostanut karkkirasioita ja jättänyt niitä hisseihin, kirjaston hyllyille jne. Toivottavasti joku ilahtunut.
Noista herää aina mieleen joku myrkytys/muu kepponen. Vaikka muovit olisi päällä, niin en söisi. Heittäisin lähimpään roskikseen.
Väärin! Karkit biojätteeseen, pahvi pahveihin ja muovit muovinkeräykseen.
Miehiä voi aina kehua hyvistä tuoksuista. Kaikki eivät edes käytä mitään tuoksua, se voi olla partavettä tai dödöä tai vain saippua, mutta tähän mennessä kaikki kehumani miehet ovat ilahtuneet kommentista. Ehkä tässä kannattaa tehdä kuten aiemmin joku kertoi isänsä tehneen eli poistua sitten ripeästi, ettei mies luule mummopuuman olevan iskuhommissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tekisin AV:lle aloituksen, jossa lupaisin 100 euroa jokaisen tilinumeronsa sähköpostilla lähettäneelle. Sähköposti olisi tietenkin joku lottovoittaja@gmail.com tms.
Yksinkertaisesti sano ääneen se positiivinen asia työkaveristasi/ystävästäsi/perheenjäsenestäsi, jonka olet monta kertaa itseksesi jo ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oliskin hauska idea, jos olis paljon ylimääräistä. Miettisin huolella minkä kirjan väliin laittaisin rahaa. Esim Penninvenyttäjän keittokirja olis hauska tai Säästäjän tavoitepäiväkirja jne.
Sinä olet hauska tyyppi, nauroin ääneen ideallesi! 😊
Vie löytämäsi lompsa, avaimet tai koru yms. löytötavaratoimistoon tai jos löysit ne marketista, niin infoon.