Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten anoppi on voinut kasvattaa miehen noin pieleen?

Vierailija
15.10.2013 |

Mies jättää surutta tiskille voileipätarpeet ja maitopurkit. Jos jätepussi on täynnä, hän vaan lisää roskia siihen päälle, vaikka ne putoaisivat sitten kaapin pohjalle. Oma-aloitteisesti roskista ei voi viedä.

Likaiset vaatteet jätetään lojumaan siihen, missä ne on satuttu riisumaan.

Märkä pyyhe heitetään surutta sängylle tai sohvan päälle.

Tyhjät saippua- ja shampoopullot voi huoletta jättää suihkutelineeseen. Niitä voi kerryttää sinne vaikka kokoelmaksi asti. Lattialle mahtuu, jos hyllyllä ei enää ole tilaa!

Likaisia astioita ei voi laittaa koneeseen. Joskus ne ehkä voi vaivautua viemään keittiöön.

Tärkeät työpaperit jätetään viikkokausiksi lojumaan ruokapöydän päälle ja alle.

Jos jotain katoaa tai jos vaate on likainen tai jos sattuu saamaan ylinopeussakot, se on kaikkien muiden syy. Ei koskaan oma syy.

Ruokaa kuuluu syödä niin, että pöytä, tuoli ja lattiakin saa osansa.

Hampaat pestään ehkä kerran viikossa. Käsiä ei ainakaan pestä aina vessassa käynnin jälkeen. Ja vessa vedetään, jos jaksetaan.

Surullisinta tässä, että miehen sisarus kuulemma, kumppaninsa mukaan, ihan samanlainen.

Miten anoppi on ne oikein kasvattanut?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden sotkujen pitää alkaa vaikeuttaa kyseisen epäsiistin henkilön elämää. Esim sänkyyn kasataan roskat, joita on jättänyt muualle. Keittiössä jokaiselle oma tuoli, toisten tuoleihin ei istuta, siihenkin voi kasata toisen sotkut "kas, kun sulle ei olekaan enää tilaa istua". Puhtaat astiat lukkojen taakse ja vain omaan käyttöön "kas, kun sulla ei olekaan enää puhtaita haarukoita voi voi"

Vierailija
2/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vain pyykkikoriin mennyt LAJITELTU vaate ansaitsee puhdistua! t.21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
4/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, ap. On siitä tullut sanottua kerran jos toisenkin, että kotona ei saa sikailla. Ihan itse on laiskuuttaan omaksunut tuollaiset porsaan tavat.

Pistä kiertoon tai lähetä äidilleen uudelleenkoulutettavaksi, ellet itse halua tehdä sitä. 

Vierailija
5/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:42"]

Mies jättää surutta tiskille voileipätarpeet ja maitopurkit. Jos jätepussi on täynnä, hän vaan lisää roskia siihen päälle, vaikka ne putoaisivat sitten kaapin pohjalle. Oma-aloitteisesti roskista ei voi viedä.

iten sinä, täydellinen nainen olet retkahtanut moiseen mieheen?

Likaiset vaatteet jätetään lojumaan siihen, missä ne on satuttu riisumaan.

Märkä pyyhe heitetään surutta sängylle tai sohvan päälle.

Tyhjät saippua- ja shampoopullot voi huoletta jättää suihkutelineeseen. Niitä voi kerryttää sinne vaikka kokoelmaksi asti. Lattialle mahtuu, jos hyllyllä ei enää ole tilaa!

Likaisia astioita ei voi laittaa koneeseen. Joskus ne ehkä voi vaivautua viemään keittiöön.

Tärkeät työpaperit jätetään viikkokausiksi lojumaan ruokapöydän päälle ja alle.

Jos jotain katoaa tai jos vaate on likainen tai jos sattuu saamaan ylinopeussakot, se on kaikkien muiden syy. Ei koskaan oma syy.

Ruokaa kuuluu syödä niin, että pöytä, tuoli ja lattiakin saa osansa.

Hampaat pestään ehkä kerran viikossa. Käsiä ei ainakaan pestä aina vessassa käynnin jälkeen. Ja vessa vedetään, jos jaksetaan.

Surullisinta tässä, että miehen sisarus kuulemma, kumppaninsa mukaan, ihan samanlainen.

Miten anoppi on ne oikein kasvattanut?

[/quote]

Vierailija
6/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

alat kerätä jätesäkkeihin tuota kaikkea sotkua.

Vierailija
7/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seurustelin tuollaisen kanssa nuorempana, tosin se pesi hampaat, kädet ja veti vessan. :) Laiskaksihan se oli kasvatettu, mitään ei tarvinnut tehdä kotona. Tuohon saastaisuuteen suhde kaatuikin.

Vierailija
8/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten sinä. täydellinen nainen olet moiseen mieheen retkahtanut???

Vierailija
9/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi,kuulostaa niin tutulta!

Mun miehellä on tosiaan omat vanhemmat tuon mahdollistaneet. 

Muistan ikuisesti kun mentiin ekaan kertaa miehen vanhemmille kylään. Minulla on ennestään yksi lapsi,joka oli tuolloin 3v. Riisuttiin kenkiä eteisessä ja sanoin lapselleni "pistetään kengät tähän kenkähyllylle, niin eivät jää toisten tielle". Miehen äiti tuli siihen ja sanoi "voi,kyllä minä ne olisin voinut laittaa". Eli äiti hoiti omat sotkunsa,miehensä sotkut ja jo aikuisten lasten sotkut.. 

No, ennenkuin muutimme yhteen aloin jo pyytämään mieheltä että pistää kengät paikoilleen, jos wc-paperi loppuu pistää uuden, ruuan jälkeen huuhtelee astiat ja laittaa koneeseen. Kyllä se tuotti tulosta. Ja arvatkaa monesti olen sanonut "en ole sinun äitisi"

Ei kehtaa kovinkaan porsastella kun 3v osasi viedä pyykit pyykkikoriin, roskat roskiin ja tavarat paikoilleen.

Nyt vuosia myöhemmin kun menemme anoppilaan myös mies sanoo lapsille "muistakaa laittaa kengät paikoilleen, muista viedä astiat tiskiin" jne :)

Vierailija
10/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oletan, että te, jotka kysytte miten anoppi on tuon kasvattanut, tiedätte että juuri anopin takia tilanne on tuo. Eli esim

- passaava anoppi, esim nro 6 kommentti: anoppi tulee sanomaan, ettei tarvii, kyllä hän passaa.

- tai sitten anoppi ollut yh

- tai tiedät, että on sovittu että anoppi täysin kasvattaa lapset ja appi vain käy töissä

Muutenhan vastuu on molemmilla vanhemmilla, apilla ja anopilla. Ja aikuisilla itsellään on aikuisina vastuu.

Tai muuten vastaavasti miehet voisivat kysyä: miten appi on vaimoni oikein kasvattanut, kun ei osaa vaihtaa auton renkaita. Tai anoppi voisi sanoa, ettei hän osaa laittaa ruokaa eikä myöskään osannut opettaa omaa poikaansa laittamaan ruokaa, koska hänen isänsä ei opettanut häntä aikoinaan laittamaan ruokaa.

Joskus on voinut olla sekin tilanne, että anoppi on joutunut sekä kouluttamaan (ehkä aikanaan passattua) appea ja huolehtimaan yksin kaikesta, ja kasvattamaan yksin lapsia niillä voimilla, mitkä enää jäävät jäljelle. Jos appi on näyttänyt huonoa esimerkkiä, niin siltäkin kasvatukselta on vedetty mattoa alta pois.

Vierailija
11/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jospa näyttäisit aloituksen miehellesi? Saattaa säikähtää sen verran "nettikuuluisuudestaan", että suhtautuu asiaan vakavammin. Voit sanoa, että olet jaksamisen äärirajoilla ja suhteenne on muuttunut enemmän äiti-poika -suhteeksi, mikä ei ole kestävä ratkaisu. 

Vierailija
12/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 22:21"]

Jos se anoppi on vain kyllästynyt aikoinaan sanomaan ja sanomaan ja sanomaan? Jotkut on vaan ihan toivottomia siisteysasioissa.

[/quote]

Mun anopille on sitten osunut kolme näitä toivottomia lapsia. Mieheni ja kaikki kaksi sisarustansa ovat kaikki samanlaisia kuin ap:n mies. Kahdella lapsista on puoliso pitämässä vähän rotia, mutta omissa opiskelukämpissä oli aivan kammottava siivo, olen nähnyt. Kolmas sisaruksista on naimaton ja se kammottava siivo on kodissa edelleen nyt nelikymppisellä.

Eiköhän tiukemmalla kasvatuksella olisi ollut jotain tehtävissä. Anoppi on sen verran leppoisa tyyppi, että tuskin on ollut ihan paras siinä tiukkana olemisessa. Kova passaamaan on vieläkin.

Vierailija
13/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 07:24"]

Ja miten sinä. täydellinen nainen olet moiseen mieheen retkahtanut???

[/quote]

Mun mies ainakin osasi tsempata aika tavalla silloin suhteen alkuaikoina ja vielä pari vuotta naimisiin menon jälkeenkin. Nyt ei ole hampaita pessyt valehelematta kuukauteen, ja sitten vielä kehtaa ihmetellä, kun mua ei seksi kiinnosta! :-)

Vierailija
14/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ihan samanlainen!!! Ja anoppi on itse oikea paskiainen, eli en ihmettele kasvatustyyliä yhtään. Mutta raskasta on elo porsaan kanssa.

Vierailija
15/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehessä on samaa vikaa, vaikka vuosien varrella olenkin saanut sen koulittua sisäsiistimmäksi. Ei kyllä jätä vessaa vetämättä (yöks!), mutta vieläkin viikoittain huomautan millon sukista lattialla millon roskien viemisestä tms. Kyllä toi naputtaminen on tilannetta huomattavasti parantanut, vaikka toisaalta ukko vieläkin kuvittelee, että kaikki on hyvin jos en sano mitään.

Hänen perheessään äiti on yksinkertaisesti hoitanut kaiken, joten ei ole mies oppinut kotonaan siivoamaan jälkiään. Olen tosin huomannut, että tämä on hyvin yleinen piirre miehissä juurikin kotikasvatuksen (puutteen) vuoksi, joten on suuri mahdollisuus, ettei tilanne ukkoa vaihtamalla paranisi. Vielä kun muuten on aikamoinen kultakimpale ja tämä on oikeastaan suurin "ongelma" suhteessamme <3

Vierailija
16/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:51"]

Tai appi.

Mutta eiköhän aikamíhmisen pidä jossain vaiheessa ottaa vastuu itsestään eikä syyttää vanhempia. Aikuinen on jo muualtakin oppinut, miksi kädet ja hampaat on pestävä, vaikka vanhemmat eivät olisikaan. Aikuinen ymmärtää, että kun roskis on täynnä, niin se on vietävä. Aikuisen koti ei ole hotelli vaan siellä on tehtävä tietyt pienet jutut, vaikka äiti ja isä eivät olekaan komentamassa tai neuvomassa.

Miehelläsi on vastuu omasta käytöksestään.

[/quote]

Viimeistään ennenkuin alkaa lapsia tekemään, niin on ryhdyttävä aikuiseksi, opeteltava kotityöt ja ruoanlaitto, ja lopetettava vastuun ulkoistaminen. Mitä jos puoliso kuolee ja jää itse vastuuseen lapsista? Kykeneekö huolehtimaan, vai tekeekö joku lapsista ls ilmon?

Ja vaikka anoppi olisi passannutkin, niin jos ulkoistaa miehen käytöksen kasvatuksen tulokseksi, tulee syyllistyneeksi ihan samaan kuin se anoppi: kummankin mielestä miehen ei tarvitse olla vastuussa (vaan syy on jossain ulkona).

Vierailija
17/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:49"]

Meillä minä olen tuollInen ja mies on kanssani helisemässä, koska hän on siisti ja huolellinen. Olen sitä mieltä, että koska minua ei häiritse sotku, en siivoakaan. mutta koska haluan olla parisuhteessa, pakotan itseni siivoamaan aina välillä. Muuten en tulisi edes miettineeksi asiaa, mutta minulla on kännykässä muistutus pari kertaa viikossa. Siivoan silloinp uoli tuntia. Mieheni saa hoitaa loput.

[/quote]

-:)))))))) niin hauska!

Olen kuitenkin sitä mieltä, että siivousaikasi pitäisi muuttaa tunniksi kerrallaan -vai mitä?

Vierailija
18/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä... Onpas tämä aloitus kerännyt viestejä. :O

Mies osasi suhteen alussa tsempata. Silloin oli joka päivä hampaat pesty, jne.

Appi on vielä pahempi sottapytty kuin poikansa. Joten toki isän esikuvakin siinä vaikuttaa. Anoppi valittaa, että miehensä ei koskaan tukenut lasten kasvatuksessa, jos oli jokin ikävä, kurinpitoon liittyvä juttu. Ovatkin sittemmin eronneet.

Anoppi itse on äärestsiisti ihminen. Paljon siistimpi kuin minä - tyyliin, lattiat pestään kerran viikossa. Meillä vaan imuroidaan kerran viikossa ja lattiat pestään jouluksi ja juhannukseksi.

Olen yrittänyt sanoa miehelle asiasta. Se vaan nauraa. Olen yrittänyt jättää sen vaatteet pesemättä. Se marisee, pesee sitten itse mitä pesee. Samaa sukkaparia on nyt pessyt varmaan kuukauden, muut sukat lojuu paskaisina sen vuoteen vieressä.

Ruokapöydässä mies lykkii tavaroitaan pois tieltä muiden paikoille. Ja muut lykkii niitä takaisin hänen paikalleen.

Astiat saa kaikki olla likaisia, ennenkuin mies alkaa pistää niitä koneeseen. Tässä jokin aika sitten se oli tehnyt ruokaa. Paistinpannu (jota ei voinut laittaa koneeseen) oli yli kaksi viikkoa paskaisena keittiön tiskillä, kunnes kyllästyin katselemaan sitä ja pesin sen itse.

Meillä on avoin alakerta. Puolet alakerrasta on täynnä miehen rojuja. Vaatteita tuoleilla lojumassa. Sekalaisia pusseja, joissa yhdessä tietokone, jossain kertakäyttöastioita kesän joltain jätkäretkeltä, työ- ja omia papereita. Laatikoita, joissa työkaluja, cd-levyjä, nuolia, aurinkolaseja, yms.

Noille miehen tavaroille en tee mitään. Mihin mä ne laittaisin, en mä niille paikkaa keksi.

Ikävintä on, jos joku tulee kylään. Mies alkaa aina irvailla, että tällaista meillä on, kun vaimo on niin huono taloudenpitäjä. :(

Kun sanon noista tavaroista, niin mun kuulemma pitäisi osoittaa niille paikka. Kun koko kämpässä ei ole miehen tavaroille paikkaa! Joopa. Sillä on yksi vaatehuone täysin vaan sen omia rojuja täynnä ja molemmissa ulkovarastoissa pääasiassa sen omia tavaroita.

Vierailija
19/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet varmaan osoittanut miehen tavaroille paikan eli sen vaatehuoneen?

Vierailija
20/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, peli ei ole menetetty. Sun nyt sitten vaan pitää kasvattaa miehesi. Käytä hyväksesi sitä mainota porkkanaa mikä kaikilla naisilla on niin kyllä miehes oppii sisäsiistiksi vieläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan