Mihin kotimaan rannikkokaupunkiin muuttaisit?
Olemme kolmekymppinen pariskunta Tampereellta ja viime vuosina on tuntunut että Tampere on jatkuvan kasvunsa takia muuttunut epäviihtyisäksi kun ruuhkat ja ihmisten määrä on lisääntynyt joka paikassa ja samalla melkein kaikkialla on rakennustyömaata. Muutenkin olemme molemmat koko elämääme asuneet Pirkanmaalla ja meitä on alkanut kiinnostamaan asuminen jossain merenrantakaupungissa tai rannikon läheisyydessä ja erityisesti Turku, Rauma, Pori ja Vaasa on alkanut kiinnostamaan meitä. Onko kellään millaisia kokemuksia näistä asumisen, työllistymisen ja perhe-elämän suhteen? Muutenkin jos on vielä heittää kokemusta jostain muusta rannikkokaupungista, vinkkejä otetaan mielellään vastaan :)
Kommentit (8)
Kristiinankaupunki on todella viehättävä, jos ei se, niin Naantali, siellä ihana vanha kaupunki ja viimeisimpänä vaihtoehtona Turku.
Vaasaan, kunhan se on ok että saatat saada mahdollisesti hoitoa tarvitessasi lausunnon ruotsiksi ja sopeudut siihen että täällä puhutaan yli sataa eri kieltä.
Rauma on mukava ja meri on lähellä.
Pori ainakin lapsiperheille tosi kiva ja palkittiinkin juuri lapsiystävällisyydestä.
Jos kaipaa vähän enemmän menoa ja värikkäämpää kulttuurielämää niin sitten Turku.
Olen näissä kaikissa asunut.
salo siellä on myös paljon nokian päälliköiden hyvin tehtyjä öky taloja myynnissä halvalla hinnasta kun vielä tinkii puolet jää sinulle.
Rauma tai Turku. Kummastakin pääsee muualle kulkemaan. Turussa saaristo, kulkureitti Ruotsin kautta Eurooppaan. Rauma merellinen. Pori todella tylsä ellei mene maalle rannalle tai joku oma bisnes.
Asun Kristiinankaupungissa. Rakastan tätä kaupunkia. Pidän kaupungin kaksikielisyydestä vaikkei ruotsi minulle vahva kieli olekaan. Kauneutta ja hiljaisuutta, täällä ei koskaan tapahdu mitään! Onko se sitten uhka vai mahdollisuus, se riippuu täysin omista tarpeista ;).
Mielipiteeni ehdottamistasi kaupungeista
Turkua en juuri tunne.
Rauma, varsin meluisa ja sekava.
Pori, ruma kaupunki ja ihmiset varsin umpimielisiä.
Vaasa, varsin kansainvälinen ja eloisa.
Oulu, siellähän minä olen syntynytkin.