Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten anoppi on voinut kasvattaa miehen noin pieleen?

Vierailija
15.10.2013 |

Mies jättää surutta tiskille voileipätarpeet ja maitopurkit. Jos jätepussi on täynnä, hän vaan lisää roskia siihen päälle, vaikka ne putoaisivat sitten kaapin pohjalle. Oma-aloitteisesti roskista ei voi viedä.

Likaiset vaatteet jätetään lojumaan siihen, missä ne on satuttu riisumaan.

Märkä pyyhe heitetään surutta sängylle tai sohvan päälle.

Tyhjät saippua- ja shampoopullot voi huoletta jättää suihkutelineeseen. Niitä voi kerryttää sinne vaikka kokoelmaksi asti. Lattialle mahtuu, jos hyllyllä ei enää ole tilaa!

Likaisia astioita ei voi laittaa koneeseen. Joskus ne ehkä voi vaivautua viemään keittiöön.

Tärkeät työpaperit jätetään viikkokausiksi lojumaan ruokapöydän päälle ja alle.

Jos jotain katoaa tai jos vaate on likainen tai jos sattuu saamaan ylinopeussakot, se on kaikkien muiden syy. Ei koskaan oma syy.

Ruokaa kuuluu syödä niin, että pöytä, tuoli ja lattiakin saa osansa.

Hampaat pestään ehkä kerran viikossa. Käsiä ei ainakaan pestä aina vessassa käynnin jälkeen. Ja vessa vedetään, jos jaksetaan.

Surullisinta tässä, että miehen sisarus kuulemma, kumppaninsa mukaan, ihan samanlainen.

Miten anoppi on ne oikein kasvattanut?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:11"]

Naiset eivät koskaan tajua kuinka afrikkalainen aikakäsitys miehillä on kotitöiden kanssa :D   

[/quote]

:D

Vierailija
22/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on huono taloudenpitäjä, koska hän ei siivoa sikamaisesti käyttäytyvän aikuisen miehen jälkiä? NOLO mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 09:32"]

Ap, olet varmaan osoittanut miehen tavaroille paikan eli sen vaatehuoneen?

[/quote]

Ei sinne mahdu enää. Siellä on litroittain alkoholia (jota mies ei koskaan juo, mutta aina rahtaa matkoilta), miehen vanhoja vaatteita, en edes tiedä mitä...

Eihän aktiivisesti käytössä olevia tavaroita voi sinne laittaa! Ne pitää olla käden ulottuvilla!

Vierailija
24/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 09:38"]

No, peli ei ole menetetty. Sun nyt sitten vaan pitää kasvattaa miehesi. Käytä hyväksesi sitä mainota porkkanaa mikä kaikilla naisilla on niin kyllä miehes oppii sisäsiistiksi vieläkin.

[/quote]

Miestä ei edes kiinnosta seksi. Me ollaan viimeksi rakasteltu kesäkuussa. Vaikka olen yrittänyt ja mitä.

Vierailija
25/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:03"]

Ettekö muka olleet avoliitossa, tai asuneet yhdessä ennen avioliittoa?

Että menit suoraan joko kirkosta, tai maistraatista, asumaan miehesi kanssa? Aika hurjaa ja sanoisin että jopa kiinalaista meininkiä.

[/quote]

Me ei asuttu yhdessä ennen avioliittoa, mit'ä kummallista siinä on? Otin kuitenkin hyvin selville seurusteluaikoina millainen tyyppi on kyseessä ja miten hän huoltaa omaa kaksiotaan (auta armias miestä joka asuu äitinsä helmoissa ja muuttaa siitä suoraan parisuhteeseen). Hyvin on tultu toimeen alusta asti, eikä ole mitään ongelmia ollut asumisen suhteen ? Tietty sukat jää lojumaan, mutta aika pieni synti on

Vierailija
26/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on vielä paha (isältään opittu) tapa hamstrata. Jos jotain on tarjouksessa, niin sitten sitä ostetaan. Ja kunnolla. Esim. kolme veitsitukkisettiä. Miehellä on omat mausteet, koska haluaa ostaa mausteita niissä isoissa puolen litran pulloissa. Missä pariakymmentä sellaista pulloa säilyttelet? No, ne on liian pienessä korissa lattialla, osa korin vieressä. Lattialla lojuu myös hulluilta päiviltä ostettuja sipsipusseja. Ja keltaisia kengänkiillotussieniä on näköjään taas ostettu 3 kpl, ei niitä kaapissa olekaan kuin ainakin 10 kpl. Ja niitä vanhoja ei saa heittää pois, ne on ihan hyviä vielä.

Aurinkolaseja miehellä on 8 kpl. Koska pitäähän nyt olla erilaisia ja erivärisiä. Kaikki jotain järkyn kalliita merkkilaseja, mahtaako 800 euroa riittää yksiin laseihin.

Paitoja miehellä on kymmenittäin. Aina haalii uusia, alle 120 euroa maksavat ei kelpaa. Nurinkurisinta on, että se kulkee kuitenkin vanhoissa poolopaidoissa, joissa kaulus jo osin rikki. Laittaa töihin kauluspaidan vaan äärimmäisessä pakossa.

Nyt kun ajattelen tätä, niin tajuan, että mieshän pistää kaikki liikenevät rahat tuollaiseen rojuun. Sillä ei ole omaa autoa (firman auto), ainoat sen omistamat huonekalut on tv ja sänky. Mä olen ostanut kaikki huonekalut, yms. Mies hakkaa rahat vaan vaatteisiin ja kulutustavaroihin.

Viime talvena piti ostaa valaisin. Juostiin katsomassa. Mulle olisi käynyt sellainen ratkaisu, että oltaisiin ripustettu kolme n. 50-100 euron hintaista valaisinta eri korkeuksille portaikkoon. Miehestä ne oli aivan kaameita.

Lopulta löytyi miehelle kelpaavia valaisimia, kolme erilaista. Hinnat 1000 euroa ja yli. Sanoin, että ok, osta niistä joku. Mä olen ostanut kaiken muun, sun vuoro ostaa jotain.

Valaisin jäi liikkeeseen. Portaissa ei edelleenkään valoa. Ja mies nurkuu, että miksei ostettu sellaista.

Mä alan olla NIIN kyllästynyt.

Vierailija
27/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt oman miehen ja hänen kahden siskon kohdalla samaa. Siis, ovat tavallisia, koulutettuja ihmisiä, mutta. Kellään heistä kolmesta ei oikein ole tilannetajua eikä sellaista tunneälyä, että mitä kannattaa sanoa ääneen ja mitä ei. 

He eivät myös koskaan kiitä ruoasta, eivätkä vie omia astioitaan pois pöydästä. Eivät siivoa huoneitaan jos ovat lapsuudenkodissa yötä ja ovat siellä passattavina. Miehen nuorempi sisko EI KOSKAAN tule vanhempiensa luo itse, vaan hänet pitää aina hakea juna-asemalta. Busseja kyllä kulkisi. Ja monta muuta esimerkkiä vielä.

Minunkaan mies ei tajua siivota jälkiään eikä ottaa toisia huomioon. Häntä hävettääkin se, on sanonut ettei heillä lapsuudenkodissa ollut sellaisia sääntöjä, vanhemmat olivat itsestäänselvästi aina paikalla ja tekemässä asioita heidän puolesta. 

Vierailija
28/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 08:59"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 07:24"]

Ja miten sinä. täydellinen nainen olet moiseen mieheen retkahtanut???

[/quote]

Mun mies ainakin osasi tsempata aika tavalla silloin suhteen alkuaikoina ja vielä pari vuotta naimisiin menon jälkeenkin. Nyt ei ole hampaita pessyt valehelematta kuukauteen, ja sitten vielä kehtaa ihmetellä, kun mua ei seksi kiinnosta! :-)

[/quote]

Hyvin olet sinäkin osannut ukkoasi kouluttaa. No jos muuttaa tapojaan alatkin epäillä että hällä on toinen ja koko kaupunki tietää sen sua ennen

Vierailija
29/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 09:45"]

[/quote]

Ei sinne mahdu enää. Siellä on litroittain alkoholia (jota mies ei koskaan juo, mutta aina rahtaa matkoilta), miehen vanhoja vaatteita, en edes tiedä mitä...

Eihän aktiivisesti käytössä olevia tavaroita voi sinne laittaa! Ne pitää olla käden ulottuvilla!

[/quote]

Siis onko nuo sun selityksiä vai miehen? Luultavasti miehen. Luulitko, ettei me tiedetty, että miehellä on selityksiä. Tiedettiin. Mutta et kai sinä hyväksy noita selityksiä? Jos mies vaatii osoittamaan paikan tavaroille, niin osoita. Se vaatehuone. Jos miehellä on tyhmiä selityksiä, niin sanot, että sinä saat kyllä sinne vaatehuoneeseen tilaa, jos mies ei saa.

Vierailija
30/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 09:58"]

Minä olen miettinyt oman miehen ja hänen kahden siskon kohdalla samaa. Siis, ovat tavallisia, koulutettuja ihmisiä, mutta. Kellään heistä kolmesta ei oikein ole tilannetajua eikä sellaista tunneälyä, että mitä kannattaa sanoa ääneen ja mitä ei. 

He eivät myös koskaan kiitä ruoasta, eivätkä vie omia astioitaan pois pöydästä. Eivät siivoa huoneitaan jos ovat lapsuudenkodissa yötä ja ovat siellä passattavina. Miehen nuorempi sisko EI KOSKAAN tule vanhempiensa luo itse, vaan hänet pitää aina hakea juna-asemalta. Busseja kyllä kulkisi. Ja monta muuta esimerkkiä vielä.

Minunkaan mies ei tajua siivota jälkiään eikä ottaa toisia huomioon. Häntä hävettääkin se, on sanonut ettei heillä lapsuudenkodissa ollut sellaisia sääntöjä, vanhemmat olivat itsestäänselvästi aina paikalla ja tekemässä asioita heidän puolesta. 

[/quote]

Hei, sama juttu! Mies ja sisaruksena ei ikinä kiitä ruoasta!

Vierailija
31/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 10:12"]

[/quote]

[/quote]

Siis onko nuo sun selityksiä vai miehen? Luultavasti miehen. Luulitko, ettei me tiedetty, että miehellä on selityksiä. Tiedettiin. Mutta et kai sinä hyväksy noita selityksiä? Jos mies vaatii osoittamaan paikan tavaroille, niin osoita. Se vaatehuone. Jos miehellä on tyhmiä selityksiä, niin sanot, että sinä saat kyllä sinne vaatehuoneeseen tilaa, jos mies ei saa.

[/quote]

Kuule, olden kokeillut heittää rojuja pois. Just seuraavana päivänä se liian pieni paita ois ollut tärkein ikinä! Ja jos dumppaan miehen roinat muualta vaatehuoneeseen, se on hetikohta levittänyt ne taas yltympäri. Ja haukkuu mua, kun piilotan sen tavaroita.

Vierailija
32/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joululahjaksi personal organizer -käynti vai mikä se nyt olikaan...

Vierailija
33/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paljon tuttua... 

Meilläkin mies jättää likaisia vaatteita minne sattuu ja sitten ihmettelee, kun eivät ole itsekseen peseytyneet. Täydestä roskiksesta huomauttelee, että mikset ole vienyt roskia, mutta ei hoksaa itsekään niitä viedä. 

On myös hirveä hamsteri, kaikki nurkat on rojua täynnä. Juuri sellaista "tätä voi joskus vielä tarvita, ei voi heittää pois". Ja voi sitä riemua, kun joku puupalikka osoittautuu 20 vuoden säilyttämisen jälkeen käyttökelpoiseksi. On myös tuollainen, että ostaa jääkaapin täyteen hetken mielijohteesta vaikkapa parsakaalia (!?) ja sitten hermostuu minulle (!?), kun kumma kyllä kaikkea ei ehdi käyttää ennen kuin pilaantuvat... 

Kaikki minun tavarani ovat kuulemma "tiellä", mutta hänen 15 vuotta käyttämättä olleita lenkkareita ei saa siirtää mihinkään syrjään. Ihan kuulemma just huomenna on lähdössä lenkille.

Mutta toisaalta tekee paljon muita kotitöitä, korjaa itse rikki menneitä kodinkoneita tai jos vaan keksin, että nyt ripustetaan tauluja, niin huomenna on taulut seinillä. Ja tekee meillä 90 % ruuista, käy kaupassa ja on kaikin puolin ihana kumppani kaikessa muussa. 

Ollaan asuttu yhdessä vasta pari vuotta vaikka seurusteltu ollaan kauan. Nyt pikkuhiljaa alkaa rutiinit sujua, tiedän mistä piilosta likaisia vaatteita kannattaa etsiskellä ja jos siirrän miehen tavaroita, niin ilmoitan kovaäänisesti ja useana päivänä että mistä ne nykyään sitten löytyvät. 

Minä sanoisin, että naiset, löysätkää vähän pipoa, on se koti miehenkin koti ja toisekseen: tällainen mies tarvitsee aivan ehdottomasti sen oman varasto/puuhatilan, jossa saa vaikka elää kuin possu ja jonka siisteyteen ei nainen puutu. Hämmästyttävää kyllä, että vaikka mies ei vieläkään tiedä mistä laatikosta hänelle löytyy puhtaat sukat, hän löytää erehtymättömästi sieltä omasta romuvarastostaan juuri sen nyssäkän tai pussukan, jota oli etsimässä.

Vierailija
34/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 10:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kuule, olden kokeillut heittää rojuja pois. Just seuraavana päivänä se liian pieni paita ois ollut tärkein ikinä! Ja jos dumppaan miehen roinat muualta vaatehuoneeseen, se on hetikohta levittänyt ne taas yltympäri. Ja haukkuu mua, kun piilotan sen tavaroita.

[/quote]

Onko miehen haukut sun mielestä oikeutettuja? Jos ei ole, niin kai sanot sille sen? Miten mies oikeuttaa haukkumisensa? Miten mies perustelee sen, ettet saisi "piilotella" hänen tavaroitaan, vaikka ei itsekään sitä tee? Ja miten mies selittää sen, että hän toisaalta haukkuu sinua julkisesti huonoksi taloudenpitäjäksi, mutta sitten kun siivoat, niin taas tulee haukut?

Muutenkin voisit olla ovelampi. Hävitä vain yksi tavaraa vain pikkuisen kerrallaan, niin mies ei huomaa mitään. Sitten kun etsii jotain kulahtanutta paitaansa, niin älä edes mieti, että oletko hävittänyt sen vai et. Sanot vain, että et tiedä missä se on, että mies on hyvä ja etsii itse sieltä rojujensa seasta. Syyttelet vielä perään, että kun ei pidä tavaroitaan järjestyksessä, niin ei itsekään löydä sieltä mitään.

Vierailija
35/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on tyylikäs (aina kalliit merkkivaatteet), hyvin koulutettu, todella hyvässä työssä ym... mutta se ASUNTO!! En muista nähneeni niin siivotonta kämppää ikinä. Mies ei valehtelematta ole koskaan imuroinut, tai pyyhkinyt pölyjä. Huonekaluissa on hirveä pölykerros, lattia paskainen ja vaatteet heitelty lattioille, pöydille tms. 

Vessaa ei ole koskaan pesty, pönttö on oksettavassa kunnossa, peilit täynnä törkyä ja hammastahnaa ja vessan lattia ihan likainen. 

Petivaatteita ei myöskään vaihda ikinä. Tiskejä oli kertynyt mieletön kerros, astiat olivat jo täynnä hometta ja jouduin heittämään melkein kaikki roskiin. 

Hänellä oli myöskin hajonnut lamppu eteisestä, muttei vaivautunut koskaan siivoamaan lasinsiruja. Kämpässä on myöskin ötököitä, tulleet varmaan kaiken paskan ja ruuantähteiden perässä. 

Kysymys kuuluukin, että miten mies voi elää tuollaisessa sotkussa? Olen nyt itse siivonnut kämppää, mutta kuitenkin. 

Mieleltään mies on ainakin mielestäni täysin terve. Voiko tuollainen johtua vain laiskuudesta, vai siitä ettei pitkien työpäivien jälkeen jaksa siivota vai MISTÄ?? 

Vierailija
36/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapas muutama jakso Himohamstraajia. Saattaa tunnistaa itsensä ja tajuta, että nyt viimeistään pitää herätä

Vierailija
37/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 11:30"]

Oma mieheni on tyylikäs (aina kalliit merkkivaatteet), hyvin koulutettu, todella hyvässä työssä ym... mutta se ASUNTO!! En muista nähneeni niin siivotonta kämppää ikinä. Mies ei valehtelematta ole koskaan imuroinut, tai pyyhkinyt pölyjä. Huonekaluissa on hirveä pölykerros, lattia paskainen ja vaatteet heitelty lattioille, pöydille tms. 

Vessaa ei ole koskaan pesty, pönttö on oksettavassa kunnossa, peilit täynnä törkyä ja hammastahnaa ja vessan lattia ihan likainen. 

Petivaatteita ei myöskään vaihda ikinä. Tiskejä oli kertynyt mieletön kerros, astiat olivat jo täynnä hometta ja jouduin heittämään melkein kaikki roskiin. 

Hänellä oli myöskin hajonnut lamppu eteisestä, muttei vaivautunut koskaan siivoamaan lasinsiruja. Kämpässä on myöskin ötököitä, tulleet varmaan kaiken paskan ja ruuantähteiden perässä. 

Kysymys kuuluukin, että miten mies voi elää tuollaisessa sotkussa? Olen nyt itse siivonnut kämppää, mutta kuitenkin. 

Mieleltään mies on ainakin mielestäni täysin terve. Voiko tuollainen johtua vain laiskuudesta, vai siitä ettei pitkien työpäivien jälkeen jaksa siivota vai MISTÄ?? 

[/quote]

Ja siis SÄ rupesit sitten siivoamaan sen MIEHEN kämppää...? Varaudu siihen, että tuut olemaan äijällesi juuri ap:n kaltainen onneton orjatyö-äitihahmo.

Hyi kun alkoi etoa tätä ketjua lukiessa, mistä ihmeestä te noit "aarteita" oikein löydätte, vai onko mun siisti ja järkevä mieheni joku mieletön poikkeus sukupuolensa edustajana...? Ja miksi ihmeessä alatte ehdoin tahdoin passata niitä?!?

Vierailija
38/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-miehen anoppi oli aivan ihana tapaus, niin mukava! Mutta mies oli melkein kuin ap:n, ei ihan noin paha. Mutta ärsytti se tavaroiden sinne tänne jättely, kaapinovet ja roskikset auki, astiat sai siirrettyä keittiönpöydältä tiskipöydälle vaikka astianpesukone olis ollut auki vieressä, likaset vaatteet sielä täälä jne...) No paljastuihan se syy lopulta: anoppi ollut vähän liiankin ihana lapsilleen. "Kun en mä sitten viittinyt pojalle mitään sanoa, kun samalla mä ne siinä hoidin." Anoppi tosiaan hääräs kotonaan kaiken ja poika seuras isänsä esimerkkiä jättämällä kaiken vaimolle siivottavaks.

Kaikkein ärsyttävintä oli sitten se, kun huumorilla anoppilas jostain huomautin miehelle, niin anoppikin vaan nauro "eikö se vieläkään oo oppinu?" No jumal**** ei, kun et oo aikoinas opettanu. Hyvin se parisuhdekin alkaa, kun akka (minä) saa jatkuvasti nalkuttaa laiskajaakolle siivottomuudesta. Jos mulle ikinä omaa poikaa syntyy, niin sen opetan tavoille, että tulevan miniän tartte samoin kärsiä. :D

Onneks tässä onkin kyseessä jo ex-mies... uutta odotelles :D

Vierailija
39/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
40/75 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 09:22"]

Ap täällä... Onpas tämä aloitus kerännyt viestejä. :O

Mies osasi suhteen alussa tsempata. Silloin oli joka päivä hampaat pesty, jne.

Appi on vielä pahempi sottapytty kuin poikansa. Joten toki isän esikuvakin siinä vaikuttaa. Anoppi valittaa, että miehensä ei koskaan tukenut lasten kasvatuksessa, jos oli jokin ikävä, kurinpitoon liittyvä juttu. Ovatkin sittemmin eronneet.

Anoppi itse on äärestsiisti ihminen. Paljon siistimpi kuin minä - tyyliin, lattiat pestään kerran viikossa. Meillä vaan imuroidaan kerran viikossa ja lattiat pestään jouluksi ja juhannukseksi.

Olen yrittänyt sanoa miehelle asiasta. Se vaan nauraa. Olen yrittänyt jättää sen vaatteet pesemättä. Se marisee, pesee sitten itse mitä pesee. Samaa sukkaparia on nyt pessyt varmaan kuukauden, muut sukat lojuu paskaisina sen vuoteen vieressä.

Ruokapöydässä mies lykkii tavaroitaan pois tieltä muiden paikoille. Ja muut lykkii niitä takaisin hänen paikalleen.

Astiat saa kaikki olla likaisia, ennenkuin mies alkaa pistää niitä koneeseen. Tässä jokin aika sitten se oli tehnyt ruokaa. Paistinpannu (jota ei voinut laittaa koneeseen) oli yli kaksi viikkoa paskaisena keittiön tiskillä, kunnes kyllästyin katselemaan sitä ja pesin sen itse.

Meillä on avoin alakerta. Puolet alakerrasta on täynnä miehen rojuja. Vaatteita tuoleilla lojumassa. Sekalaisia pusseja, joissa yhdessä tietokone, jossain kertakäyttöastioita kesän joltain jätkäretkeltä, työ- ja omia papereita. Laatikoita, joissa työkaluja, cd-levyjä, nuolia, aurinkolaseja, yms.

Noille miehen tavaroille en tee mitään. Mihin mä ne laittaisin, en mä niille paikkaa keksi.

Ikävintä on, jos joku tulee kylään. Mies alkaa aina irvailla, että tällaista meillä on, kun vaimo on niin huono taloudenpitäjä. :(

Kun sanon noista tavaroista, niin mun kuulemma pitäisi osoittaa niille paikka. Kun koko kämpässä ei ole miehen tavaroille paikkaa! Joopa. Sillä on yksi vaatehuone täysin vaan sen omia rojuja täynnä ja molemmissa ulkovarastoissa pääasiassa sen omia tavaroita.

[/quote]

Kuulostaa ihan oikeasti hamstraamisen esioireilta eli kallonkutistajalle aika, taustalla on jotain muuta.

Jos ei olekaan siitä kyse, niin mikset vaan ihan oikeasti käskisi miestä? Pidät kakkaista paistinpannua sen nenän edessä niin kauan kun tarvii. Itse osaan vaan tietyn katseen, jolloin perheenjäsenet tietää että toimittava on nyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän