Miten anoppi on voinut kasvattaa miehen noin pieleen?
Mies jättää surutta tiskille voileipätarpeet ja maitopurkit. Jos jätepussi on täynnä, hän vaan lisää roskia siihen päälle, vaikka ne putoaisivat sitten kaapin pohjalle. Oma-aloitteisesti roskista ei voi viedä.
Likaiset vaatteet jätetään lojumaan siihen, missä ne on satuttu riisumaan.
Märkä pyyhe heitetään surutta sängylle tai sohvan päälle.
Tyhjät saippua- ja shampoopullot voi huoletta jättää suihkutelineeseen. Niitä voi kerryttää sinne vaikka kokoelmaksi asti. Lattialle mahtuu, jos hyllyllä ei enää ole tilaa!
Likaisia astioita ei voi laittaa koneeseen. Joskus ne ehkä voi vaivautua viemään keittiöön.
Tärkeät työpaperit jätetään viikkokausiksi lojumaan ruokapöydän päälle ja alle.
Jos jotain katoaa tai jos vaate on likainen tai jos sattuu saamaan ylinopeussakot, se on kaikkien muiden syy. Ei koskaan oma syy.
Ruokaa kuuluu syödä niin, että pöytä, tuoli ja lattiakin saa osansa.
Hampaat pestään ehkä kerran viikossa. Käsiä ei ainakaan pestä aina vessassa käynnin jälkeen. Ja vessa vedetään, jos jaksetaan.
Surullisinta tässä, että miehen sisarus kuulemma, kumppaninsa mukaan, ihan samanlainen.
Miten anoppi on ne oikein kasvattanut?
Kommentit (75)
Kiinassa on poliittisia uudelleenkasvatusleireja. Pitäisiköhän Sumeen perustaa vastaavia kasvattamattomille aviomiehille. Myllyhoitomalli saattaisi toimia tässäkin asiassa. Pantaiskos harkintaan?
Minä olen "huolissani" yhdestä tutusta miehestä, joka on siisti ja osasi sinkkuna hoitaa oman kämppänsä, tehdä ruokaa yms. Olen sitten tavannut hänet nykyisen avovaimonsa kanssa, joka hoitaa ilmeisesti ainakin kaiken ruokapuolen. Lähettää kauppaan listan kanssa, laittaa ruoan valmiiksi, voitelee siis leivätkin ja kaataa maidon kuten pikkulapselle. Käskee käymään pesulla (muiden kuullen) ja muutenkin sekä komentaa että passaa kuten aivotonta, ja kaikkialle pitäisi mennä yhdessä (kylppäriinkin). Mies ei ole aiemmin asunut naisen kanssa ja tulee mieleen, joutuuko seuraava korjaamaan paljonkin opittuja asioita. En nimittäin usko, että suhde lopun elämää kestää.
"Surullisinta tässä, että miehen sisarus kuulemma, kumppaninsa mukaan, ihan samanlainen"
Miksi se on sinusta surullisinta?
:D
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 11:30"]
Oma mieheni on tyylikäs (aina kalliit merkkivaatteet), hyvin koulutettu, todella hyvässä työssä ym... mutta se ASUNTO!! En muista nähneeni niin siivotonta kämppää ikinä. Mies ei valehtelematta ole koskaan imuroinut, tai pyyhkinyt pölyjä. Huonekaluissa on hirveä pölykerros, lattia paskainen ja vaatteet heitelty lattioille, pöydille tms.
Vessaa ei ole koskaan pesty, pönttö on oksettavassa kunnossa, peilit täynnä törkyä ja hammastahnaa ja vessan lattia ihan likainen.
Petivaatteita ei myöskään vaihda ikinä. Tiskejä oli kertynyt mieletön kerros, astiat olivat jo täynnä hometta ja jouduin heittämään melkein kaikki roskiin.
Hänellä oli myöskin hajonnut lamppu eteisestä, muttei vaivautunut koskaan siivoamaan lasinsiruja. Kämpässä on myöskin ötököitä, tulleet varmaan kaiken paskan ja ruuantähteiden perässä.
Kysymys kuuluukin, että miten mies voi elää tuollaisessa sotkussa? Olen nyt itse siivonnut kämppää, mutta kuitenkin.
Mieleltään mies on ainakin mielestäni täysin terve. Voiko tuollainen johtua vain laiskuudesta, vai siitä ettei pitkien työpäivien jälkeen jaksa siivota vai MISTÄ??
[/quote]
Mistä se miehen mielestä johtuu? Sillä eihän tuon tasoinen siivottomuus ole enää pelkkää laiskuutta. Jos keittiö kasvaa hometta ja torakat risteilee lattioilla, niin kyllä ihminen tekee asialle jotain, jos on mieleltään terve.
Toki mies voi olla monella tavalla mukava, seurallinen ja ties mitä hyvää. Mutta jos kykenee elämään noin siivottomassa ja epähygieenisessä paikassa ja laittaa naapuritkin nauttimaan ties mistä kuoriaisista, kun viljelee niitä, niin eihän tuo nyt ihan täysin tasapainoista kuvaa hepusta anna. Varmaan on jotain vinoumaa jossain tunnepuolella, joka sitten saa tällaisen konkreettisen ilmentymän.
Meillä on neljä lasta, jotka kaikki erilaisia siisteydessä. Yksi on himosiivooja, toinen oikea sottapytty, kolmas on huoleton tärkeämpään keskittyvä ja neljäs on järjestystä ylläpitävä.
Meillä on neljä lasta, jotka kaikki erilaisia siisteydessä. Yksi on himosiivooja, toinen oikea sottapytty, kolmas on huoleton tärkeämpään keskittyvä ja neljäs on järjestystä ylläpitävä.
Kunhan itse pyyhkii pyllynsä, se riittää. Haisuli miehet ovat persiistä.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:54"]
Toki mies voi olla monella tavalla mukava, seurallinen ja ties mitä hyvää. Mutta jos kykenee elämään noin siivottomassa ja epähygieenisessä paikassa ja laittaa naapuritkin nauttimaan ties mistä kuoriaisista, kun viljelee niitä, niin eihän tuo nyt ihan täysin tasapainoista kuvaa hepusta anna. Varmaan on jotain vinoumaa jossain tunnepuolella, joka sitten saa tällaisen konkreettisen ilmentymän.
[/quote]
Harvemmin kai kaupungissa mitään ötököitä on, mitä nyt joskus banaanikärpäsiä voi ilmaantua, mutta muuten olet oikeassa siinä, että jostain se voi kertoa. Itsekään en ole kovin siisti (ja kämppä on pieni ja epäkäytännöllinen), joten sotkuista voi olla, mutta suurempi siivo tuli vasta masennuksen myötä. Kodin ulkopuolella olen kyllä sosiaalinen ja laitettukin, mutta kotona ei jaksa huolehtia itsestään eikä siivouksesta.
Onpa tuttua. Mies onneksi jossain pienessä määrin tajuaa, että on siivoton. Joten yrittää pitää jotain perusasioita omalta osaltaankin kunnossa. Laittaa jopa joskus tiskit illalla koneeseen ja yrittää myös katsoa, ettei jätä ihan kamalia kakkaviivoja pönttöön.
Mutta silti. Jättää aamulla kaapinovia auki, kun lähtee töihin. Useamman kerran on jättänyt ulko-ovenkin levälleen auki lähtiessään. Myös talvipakkasella. Likapyykkejä hautoo ties missä koloissaan ja roskat jää roskiksen viereen, kun ei jaksa avata roskiskaapin ovea, että saisi ne roskikseen asti.
Sitten kun nalkutan, niin sanoo, että miksi en vain olisi välittämättä hänen sotkuistaan. Kyllä hän sitten on todella hämmästynyt, kun sanon, että ulko-ovenkin jätti auki, että todellako pitäisi olla välittämättä. Ei tahdo oikein edes uskoa, että olisi jättänyt. Ja pikkumainenkin olen. Ymmärrän sen kyllä, että vaikuttaa pikkumaiselta huomautaa jostain pöydälle jätetystä roskasta, tai auki jätetystä kaapin ovesta. Yksittäisinä asioinahan nuo ovat mitättömiä. Sitten kun huomioi kokonaisuuden, niin asia on toinen. Sitä kokonaisuutta mies vaan ei millään hahmota.
Jos minä jätän roskan pöydälle, niin miehen mielestä se oikeuttaa hänetkin tekemään niin + jättämään kaappien ovet auki + piilottamaan likapyykkejä piiloihinsa + valittamaan siitä, kun niitä pyykkejä ei sitten ole pesty + jättämään astiat ruokapöydälle + käyttämään vessasta viimeisen vessapaperinpalan ja jättämään ilmoittamatta siitä tai laittamatta sitä edes kauppalapulle. Joo, tiedetään, että vessapaperia pitää aina olla varastossa, mutta joskus voi käydä niin, että se loppuu, tai loppuu shampoo, saippua, hammastahna, tms. Mies ei yhtään murehdi sitä, että seuraava käyttäjä tarvitsisi tuotetta. Kiva sitten olla suihkumärkänä huomatessaan, että talossa ei ole pisaraakaan shampoota. Jos olisin tiennyt, niin olisin kyllä käynyt kaupassa ennen kuin kastelin itseni!
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:59"]
Harvemmin kai kaupungissa mitään ötököitä on, mitä nyt joskus banaanikärpäsiä voi ilmaantua,
[/quote]
Harvemminhan niitä onneksi on. Mutta kyllähän esim. jotkut turkiskuoriaiset tai vastaavat voi helpostikin saastuttaa koko kerostalon, jos pääsevät yhdessä kämpässä oikein mojovasti lisääntymään.
Oletko mennyt miehen kanssa naimisiin tutustumatta häneen ensin?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:40"]
[/quote]
En ole.
Ja taas saan olla onnellinen omasta ihanasta miehestäni. 14-vuotias poikanikaan ei käyttäydy kuten ap:n mies, vaikka sekin on aika passattuna ollut...
Ei mulla muuta.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:40"]
[/quote]
En ole.
[/quote]Miksi sitten otit noin pieleenkasvatetun miehen? Ja nyt jälkikäteen valitat.
mä tein mun miehelle nii et rupesin vaan tekee samallai. hygienia oli kunnos, mut siis nuo muut. Jätin joka ikisen kaapin oven keittiös auki ja se on kuulkaa tosi ruman näköstä siinä rupee jo välinpitämätöntäki ärsyttään, ku 200 kaapin ovea on auki. Tavarat jätin pöydälle, vaatteet myös. Ruuat ja kaikki en tiskannu, ku miehellä ei ollu puhasta astiaa. Ostin itelle salaa kertakäyttöastioita joita sit käytin meillä kun ei syödä yhdessä.
Ja miten joku nainen on niin typerä että huomaa miehen huonoksi vasta sitten kun papin aamen on sanottu? miten typerästi on tyttärensä kasvattanut sellainen äiti, joka opettaa tytölleen että pitää takertua ensimmäiseen vastaantulevaan mieheen, kelpuuttaa tämä oli tämä millainen kusipää tahansa, mennä vapaaehtoisesti naimisiin kusipäämiehen kanssa ja vielä tehdä lapsiakin....
Tai appi.
Mutta eiköhän aikamíhmisen pidä jossain vaiheessa ottaa vastuu itsestään eikä syyttää vanhempia. Aikuinen on jo muualtakin oppinut, miksi kädet ja hampaat on pestävä, vaikka vanhemmat eivät olisikaan. Aikuinen ymmärtää, että kun roskis on täynnä, niin se on vietävä. Aikuisen koti ei ole hotelli vaan siellä on tehtävä tietyt pienet jutut, vaikka äiti ja isä eivät olekaan komentamassa tai neuvomassa.
Miehelläsi on vastuu omasta käytöksestään.
No kyllä mä oikeasti ihmettelen, että millaista niillä on ollut kotona. Kun mies voi käyttäytyä noin.
Joo, syyhän on toki mun, että olen sen ottanut.
Nyt vasta huomasit? Luulisi, että normaali nainen huomaa vähintään puutteellisen hygienian.
up