Pyhä Henki?
Olen kuullut että Pyhän Hengen voi jotenkin saada
käyttöönsä (?) Mitä se tarkoittaa?
Kommentit (151)
KIITOS RUKOUKSESTA! Jumalan suurta siunausta teille! Minun on nyt pakko mennä ruuan laittoon, mutta olen nyt todella iloinen kun osuin tänne. Tuli niin siunattu olo ja hyvä ja lämmin mieli. Jumala kanssanne!
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 19:41"]
Tarkoitin armolahjoja. Jos olisin muistanut että täällä voi
olla näitä "sokeita", en olisi aloittanut ketjua.
Kuka tämän luomakunnan sitten on luonut?
Kuinka nerokkaasti ihminenkin on luotu.
Joku ei usko rukoukseen ja inttää ja inttää.
Mitä sitten kun toinen ihminen on parantunut sillä
kellonlyömällä kun on rukoiltu?
Ja se ihminen ei ole tiennyt rukouksesta.
Näin kävi kun rukoilin yhden ihmisen puolesta.
Myöhemmin sain tietää kellonajan koska hänen vointinsa parani.
Ap.
[/quote]
Mietin sitä, että jos uskovat luulottelevat ja parantuvat ja ei mitään Jumalaa olisi niin miksei kaikki sairaat luulottele ja parane? Eikö ateistinkin kannattaisi luulotella jos se niin helppoa olisi parantuminen? Sinä joka olet sairas niin tee niin tänä iltana, että luulottele oikein kovasti parantuvasi. Minä olen varma, että et parane, mutta ole Sinä varma että paranet ja tutki itsesi sitten huomenna.
Itse uskon kuitenkin, että kurkkuni parani rukousten kautta ja vaimoni parani rukousten kautta ja veljeni Timo poika parani rukousten kautta ja äitini syöpä parani rukousten kautta ja anoppini parani kuolemansairaudesta (ei lääkäreiltä toivoa) rukousten kautta ja että sain työpaikan rukousten kautta (kokouksessa tuli suora sanoma) ja että konkurssivelat (ennen uskoontuloa tulleet velat) tuli ihmeen kautta maksettua rukousten kautta, sukuni tuli uskoon rukousten kautta jne...
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 19:55"]
Itse uskon kuitenkin, että kurkkuni parani rukousten kautta ja vaimoni parani rukousten kautta ja veljeni Timo poika parani rukousten kautta ja äitini syöpä parani rukousten kautta ja anoppini parani kuolemansairaudesta (ei lääkäreiltä toivoa) rukousten kautta ja että sain työpaikan rukousten kautta (kokouksessa tuli suora sanoma) ja että konkurssivelat (ennen uskoontuloa tulleet velat) tuli ihmeen kautta maksettua rukousten kautta, sukuni tuli uskoon rukousten kautta jne...
[/quote]
Ja vieläkö tulee lisää "parantuneita"? Entäs konkurssivelkojen maksajia? :D Kerro nyt vielä ne muutkin, oikein vesi kielellä odotan. :D
Voi elämän kevät teitä rassuja... :D
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 19:30"]
Sekin poistuu kun tulet uskoon.
[/quote]
En tule. Minä näet en ole höynäytettävissä. Säälin sinua, kun sinä olet ollut. :)
[/quote]
Miksi minua säälit, kun jo kerroin että elämäni on ollut upeaa uskossa ja itsemurhaa ei kannattanut tehdä. Olisin menettänyt mahtavan upean elämän. Miksi säälit hienoa elämääni?
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 19:58"]
[/quote]
Ja vieläkö tulee lisää "parantuneita"? Entäs konkurssivelkojen maksajia? :D Kerro nyt vielä ne muutkin, oikein vesi kielellä odotan. :D
[/quote]
Kysyisin oikeastaan toisinpäin, että mikä ongelma Sinulla on? Kun tässä kerrotaan mitä Jumala on tehnyt ja vaikka laitan kuinka paljon tahansa todistuksia tapahtuneista ihmeistä niin silti väittelet vastaan. Teetkö niin työpaikalla tai koulussa? En tiedä minkä ikäinen olet? Oletko työelämässä? Väitteletkö tosiasioista esimiehiesi kanssa työssä? Kertomani parantumistapaukset ovat tosia elämässäni ja jos kertoisin ettei mitään ole tapahtunut niin silloinhan valehtelisin. Miksi minun pitäisi valehdella? Kun Sinä kerrot, että et usko niin enhän minäkään sano, että valehtelet. Jos et usko niin se on Sinun oma valinta ja kun minä uskon niin se on minun valinta ja on minun asia jos olen iloinen parantumisista ja muista ihmeistä. Hulluhan olisin jos kertoisin, että en parantunut silloin ja suvussa ei myöskään ole pantuneita. Miksi valehtelisin tosiasioita?
Tosi ku vesi ja vetää ku seula...
Itse uskon kuitenkin, että kurkkuni parani rukousten kautta....
[/quote]
Jos se jumala kerran on olemassa, miksi ihmeessä hän on alunperinkään lykännyt teille kaikki nuo taudit yms jos niin hartaasti häneen uskotte...?
Ja tuota... Itse en ole alkoholisti, velkainen, narkkari, ongelmissa ihmissuhteideni kanssa enkä muiden ihmisten kanssa ylipäätään vaikken koskaan ole kirkkoon kuulunut? Voisiko olla mahdollista että jotkut ihmiset osaavat ihan itse ottaa vastuun itsestään, tekemisistään ja läheisistään, tarvitsematta siihen ikivanhoja kansantaruja?
Enkä toki tarkoita tätä pahalla, mielestäni jokainen saa uskoa vaikka ovistoppariin jos sillä saa elämänsä järjestykseen ja hyvän mielen, kunhan fanatismi ja muut uskon pelottavimmat muodot jätetään väliin, ei tyrkytetä sitä omaa totuutta väkisin muille, eletään ja annetaan muittenkin elää :)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 19:58"]
[/quote]
[/quote]
Kysyisin oikeastaan toisinpäin, että mikä ongelma Sinulla on? Kun tässä kerrotaan mitä Jumala on tehnyt ja vaikka laitan kuinka paljon tahansa todistuksia tapahtuneista ihmeistä niin silti väittelet vastaan. Teetkö niin työpaikalla tai koulussa? En tiedä minkä ikäinen olet? Oletko työelämässä? Väitteletkö tosiasioista esimiehiesi kanssa työssä? Kertomani parantumistapaukset ovat tosia elämässäni ja jos kertoisin ettei mitään ole tapahtunut niin silloinhan valehtelisin. Miksi minun pitäisi valehdella? Kun Sinä kerrot, että et usko niin enhän minäkään sano, että valehtelet. Jos et usko niin se on Sinun oma valinta ja kun minä uskon niin se on minun valinta ja on minun asia jos olen iloinen parantumisista ja muista ihmeistä. Hulluhan olisin jos kertoisin, että en parantunut silloin ja suvussa ei myöskään ole pantuneita. Miksi valehtelisin tosiasioita?
[/quote]
Täällä on useampiakin todisteita kyseleviä. Olen 28-vuotias. En väittele tosiasioista, mutta tosiasioita ovat vain ne asiat, jotka voidaan todistaa. Töissä minun on aina oltava valmis esittämään väitteilleni pitävät todisteet, muuten tekisin työni huonosti ja saisin pitkässä juoksussa potkut. Et ole esittänyt vielä mitään pitäviä todisteita.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 20:33"]
Itse uskon kuitenkin, että kurkkuni parani rukousten kautta....
[/quote]
Jos se jumala kerran on olemassa, miksi ihmeessä hän on alunperinkään lykännyt teille kaikki nuo taudit yms jos niin hartaasti häneen uskotte...?
Ja tuota... Itse en ole alkoholisti, velkainen, narkkari, ongelmissa ihmissuhteideni kanssa enkä muiden ihmisten kanssa ylipäätään vaikken koskaan ole kirkkoon kuulunut? Voisiko olla mahdollista että jotkut ihmiset osaavat ihan itse ottaa vastuun itsestään, tekemisistään ja läheisistään, tarvitsematta siihen ikivanhoja kansantaruja?
Enkä toki tarkoita tätä pahalla, mielestäni jokainen saa uskoa vaikka ovistoppariin jos sillä saa elämänsä järjestykseen ja hyvän mielen, kunhan fanatismi ja muut uskon pelottavimmat muodot jätetään väliin, ei tyrkytetä sitä omaa totuutta väkisin muille, eletään ja annetaan muittenkin elää :)
[/quote]
Sinä ja minä ja muut ihmiset olemme maailmassa ja maailmassa on sairautta ilman, että Jumala on sitä antanut. On paljon sairautta johon on ihmiset vaikuttaneet. On saastetta paljon maailmassa ja olet varmaan kuullut ilmastomuutoksestakin johon ihmisinä olemme syypäitä. Monesti ihmisiltä tulee aika lapsellisia syytöksiä Jumalaa kohtaan. Ajatellaan, että Jumala pistää sairauksia ja aiheuttaa terroristitekoja vaikka kaiken takana on ihmiset. Esimerkiksi syöpä on levinnyt maailmassa paljolti ihmisten takia. Tsernobylin ydinvoimalan ja Japanin ydinvoimalan onnettomuuksilla on ollut seuraamukset. Myös öljyvahingoilla on ollut seuraamukset maailmassa. Sademetsien tuhoamisilla on ollut seuraamukset. Sodilla on ollut seuraamukset. On monia asioita maailmassa joilla on vakavat seuraamukset, mutta ei niissä ole Jumalalla mitään tekemistä. Kyllä Raamatussa on sekin kerrottu, että samoja asioita tapahtuu maailmassa uskoville ja ei uskoville. Ero on vain siinä, että uskova huutaa Jumalan puoleen ja saa avun.
Mietin sitä, että jos uskovat luulottelevat ja parantuvat ja ei mitään Jumalaa olisi niin miksei kaikki sairaat luulottele ja parane? Eikö ateistinkin kannattaisi luulotella jos se niin helppoa olisi parantuminen? Sinä joka olet sairas niin tee niin tänä iltana, että luulottele oikein kovasti parantuvasi. Minä olen varma, että et parane, mutta ole Sinä varma että paranet ja tutki itsesi sitten huomenna.
[/quote]
Totta! Ei tarvittaisi lääkäreitäkään sitten enää. Olen monesti miettinyt, tuota samaa koska itse paranin munasarjasyövästä ilman säde ym hoitoja ja tätini kävi kolme eri "sarjaa" hoidoissa samasta sairaudesta mutta kuoli, ja uskomattomat sukulaiset totesivat, että se oli vain SATTUMAA! Eli kannattaako lääkäriin sitten ollenkaan enää mennä jos parantuminen on heidän mielestään SATTUMISTA kiinni? Tosin TYKSin lääkärit kyllä pistivät tapaukseni merkille ja kävinkin siellä 13v verikokeissa ja ultrassa koska lääkäri pyysi, että hän saisi tarkistaa minusta nuo (hän ajatteli, että jossakin vaiheessa syöpä uusiutuisi). Kyllä useampi lääkäri siellä jutteli asiasta kanssani ja yksi neurologi sanoikin, että :"Me voimme antaa hoidot ja lääkkeet mutta emme voi parantaa ketään. Emme mekään tiedä miksi toinen paranee ja toinen ei. " En tarkoita olla lääkäreitä vastaan, sillä uskon, että heidän taitonsakin on lahja Jumalalta ja että parantuminen vaikka lääkärin leikkauksen avulla tulee sekin kuitenkin Jumalalta vaikkakin hieman eri lailla kuin rukouksen kautta.Ja jos joutuisin leikkaukseen toivoisin saavani tekijäksi lääkärin joka usko Jumalaan.
NIINPÄ, raamattuhan sanoo, että TÄMÄ MAAILMA on annettu Saatanan haltuun. Ihmiset itse valitsivat niin ja nyt me makselemme vain niiden valintojen seurauksia joita muut edellä ja toiset perässä ovat tehneet. JOS tämä olisi Jumalan hallinnassa tämä olisi paratiisi. Mutta meille uskoville tämä ei ole koti vaan me olemme täällä vain kauttakulku matkalla, menossa sinne oikeaan lopulliseen kotiimme. Me joudumme nyt ehkä hetkellisesti kärsimään joistain asioista täällä emmekä me itsekään siihen ihan syyttömiä ole. Ainakin itse tiedän kyllä syntisenkin elämän puolet, eli en ole ollut aina uskossa. Onneksi tiedämme että on tulossa sekin päivä kun Jeesus voittaa Saatanan lopullisesti ja kaikki pahuus häviää niinkuin sitä ei olisi koskaan ollutkaan!
Tässä 16v mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan tms kuulumattoman pojan kysymys teille: Minkä ikäisiä te kirjoittajat, jotka täällä pilkkaatte ja ivaatte toisten uskoa, oikein olette??? Tämä ei ole mikään uskoon liittyvä asia ollenkaan vaan SIVISTYKSEEN ja KÄYTÖSTAPOIHIN ja teillä ei näytä niitä olevan lainkaan. Ei tulisi mieleenikään pilkata jonkun uskontoa oli se mikä tahansa.Nämä teidän kukka juttunne on niin ala-arvoisia että en usko että kenekään teistä ÄO on se 139 (vai mikä nyt olikin) tuskin edes puolet siitä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 23:30"]
Tässä 16v mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan tms kuulumattoman pojan kysymys teille: Minkä ikäisiä te kirjoittajat, jotka täällä pilkkaatte ja ivaatte toisten uskoa, oikein olette??? Tämä ei ole mikään uskoon liittyvä asia ollenkaan vaan SIVISTYKSEEN ja KÄYTÖSTAPOIHIN ja teillä ei näytä niitä olevan lainkaan. Ei tulisi mieleenikään pilkata jonkun uskontoa oli se mikä tahansa.Nämä teidän kukka juttunne on niin ala-arvoisia että en usko että kenekään teistä ÄO on se 139 (vai mikä nyt olikin) tuskin edes puolet siitä.
[/quote]
Monelta suomalaiselta puuttuu sivistys. Maailmassa on monia kansalaisuuksia ja monia uskontoja. En pilkkaa toisten uskoa vaan annan arvon jokaiselle. Jokaisella on oikeus ajatella erilailla. Valitettavasti kuitenkin moni suomalainen ajattelee, että jos joku uskoo Jumalaan tai johonkin muuhun niin on hullu, pelle, hihhuli, tärähtänyt, seonnut vaikka ko. henkilö olisi ollut aiemmin väkivaltainen alkoholisti ja kaikkien mielestä vaikea ihminen ja häirikkö. Jos ihminen muuttuu parempaan suuntaan niin se on suuri ihmetys.
Ei suomalaiset oikein osaa olla diplomaattisia kuten esim. ministerien ja presidentin on oltava, kun tapaa muun maan kansalaisia. Ei heille oikein mitä tahansa voi puhella tai kirjoittaa.
Ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä!
Kyllä näitä dokumentteja löytyy. Tämä paikka on hassu paikka niitä esitellä. Jumala on todellinen ja vasta Hänet löydettyään ihminen voi ymmärtää, mitä elämä todella voi olla. Jumalan nimi on hepreaksi suomentaen Jahve ja Jeesuksen Jeshua. Jeshua tarkoittaa Jahvessa on pelastus. Kolminaisuusoppi on todella pakanallista alkuperää. Pyhä Henki ei ole persoona, vaan Jumalan Henki. Jokainen Häneen uskova saa Pyhän Hengen lahjaksi. Itseasiassa Häneen ei voi uskoa ilman Pyhää Henkeä. Vaikka kuinka hienosti asettelisin sanani, níin vasta Pyhä Henki voi sen kuulijan ja lukijankin sydämelle todistaa.
Niin , tuo kolminaisuusoppihan on kehitelty Jeesuksen kuoleman jälkeen ihmisten toimesta (katolilaisten) eikä siitä tosiaankaan ole Raamatussa mitään mainintaa. Mutta kummasti vaan evlut ja jopa jotkut vapaatkin suunnat ovat alkaneet mennä takaisin katolilaisuuden kanssa alkaen mm kastaa väärin ja tekemään näitä ristinmerkkejään ja näin hyljäten oikean Sanan.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 20:43"]
On monia asioita maailmassa joilla on vakavat seuraamukset, mutta ei niissä ole Jumalalla mitään tekemistä.
[/quote]
Aika mielenkiitoinen uskovainen, tämä. :D Eikö se jumala olekaan "kaikkivaltias"? Ei ilmeisesti! :D :D
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 20:43"]
On monia asioita maailmassa joilla on vakavat seuraamukset, mutta ei niissä ole Jumalalla mitään tekemistä.
[/quote]
Aika mielenkiitoinen uskovainen, tämä. :D Eikö se jumala olekaan "kaikkivaltias"? Ei ilmeisesti! :D :D
[/quote]
Jos palailet viesteissä hieman taaksepäin löydät vastaukset tähänkin kysymykseesi. Eli siitä kohtaa missä kerrotaa kuka tämän maailman herra tällä hetkellä on jne kiitos!
Aika hyvä tietopaketti löytyy tuolta http://www.israel-apu.org/kirjoituksia/joulu.html
Kristinusko on aika kaukana siitä alkuperäisestä uskosta, josta raamatusta voimme lukea. Jahven haltuun!
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 19:30"]
Sekin poistuu kun tulet uskoon.
[/quote]
En tule. Minä näet en ole höynäytettävissä. Säälin sinua, kun sinä olet ollut. :)