Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyhä Henki?

Vierailija
14.10.2013 |

Olen kuullut että Pyhän Hengen voi jotenkin saada

käyttöönsä (?) Mitä se tarkoittaa? 

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:48"]

Olen ap ja halusin tietää armolahjoista alunperin. 

Kuten kerroin, olen rukoilemalla parantanut yhden henkilön

kun tämä kärsi valtavasta ahdistuksesta ja paniikista.

Henkilö ei tiennyt koska alan rukoilemaan. 

Keskityin hänen oloonsa rukouksessa ja tunsin saavani otteen.

Myöhemmin hlö kirjoitti mulle ja mainitsi kellonajan kun olo parani.

Se oli sama kuin rukouksen ajankohta. 

Ensimmäinen kerta kun sain todisteen.

[/quote]

Sen verran korjaan, että tarkoitatko , että Jumala paransi kun sinä rukoilit vai että sinä olet parrantanut (lienee virhe lauseessasi?)

[/quote]

Tuskin yksin minä. Rukoilin Pyhän Hengen nimeen.

Vierailija
142/151 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kasvoiko se petunia (?) kurkussa vai... siellä toisessa päässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matteus 12 ja Markus 3

Matt 12:
30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
33 Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Mark 3:
28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

Vierailija
144/151 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristina minua kiinnostaa näitä ihmeparantumisia enemmän se ketjun alkupäässä kuvattu ihme missä jumala maksoi jonkun ulosottovelat. Voisiko asiaa tarkemmin tunteva henkilö tarkemmin valaista tätä ihmetekoa, kiitos.

Vierailija
145/151 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:22"]

Matteus 12 ja Markus 3

Matt 12:
30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
33 Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Mark 3:
28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

[/quote]

Hohhoijaa, entä sitten? Haluatko että siteeraan sinulle vuorostani jotain kirjahyllystäni, vai mihin oikein pyrit? Kai ymmärrät, ettei teidän mielikuvitusmaailma merkitse meille muille mitään?

Vierailija
146/151 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpinainen ei ymmärrä,  ei. Jos sinä edellinen näet vain nenänpääsi, 

muut näkevät muutakin.

Vierailija
147/151 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:31"]

Umpinainen ei ymmärrä,  ei. Jos sinä edellinen näet vain nenänpääsi, 

muut näkevät muutakin.

[/quote]

Itse asiassa minulla on niin pieni nenä, etten näe sitä itse :D Voin siis hyvin keskittyä todelliseen maailmaan ympärilläni.

Vierailija
148/151 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla olis kysymys näistä ihmeparantumisista. Miksi jumala parantaa vain sellaisia sairauksia, joita voidaan parantaa myös nykylääketieteen keinoin ja/tai jotka voivat parantua myös itsestään? Miksi ei tapahdu todellisia ihmeitä, kuten vaikkapa amputoidun raajan takaisin kasvamista tai kuolleista herättämistä?

Vierailija
149/151 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 18:37"]

Olen kuullut että Pyhän Hengen voi jotenkin saada

käyttöönsä (?) Mitä se tarkoittaa? 

[/quote]

olis kyl kätsy, se vois siivota ja kokata ainakin meillä. Silloin kun en itse jaksa. 

Vierailija
150/151 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pieni on sekin.

Vierailija
151/151 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 18:48"]

Pyhä Henki on yksi Jumalan olomuoto ja se on luvattu niille jotka antavat elämänsä Jeesukselle. Eli raamatun mukaan 1. Haluat tulla uskoon, teet parannuksen ja pyydät syntisi anteeksi Jeesukselta. Saat ne anteeksi koska Jeesus on ne ristintyöllään jo sivittanut. 2. Menet kasteelle, eli upotus kaste Jeesuksen Kristuksen nimessä  (raamattu ei tunne pyhää kolminaisuutta vaan se on katolilainen keksintö) 3. Jumala on luvannut, että kun teet nuo ja tunnustat Jeesuksen Herraksesi, saat Pyhän Hengen. Hengen merkkinä ei välttämättä tule mitään ihmeellisiä tunteita tai muuta vaikka jotkut luulevatkin että esim kielilläpuhuminen kuuluu saada siitä merkkinä. Pyhä Henki on ikäänkuin Jumalan henki sinussa.

[/quote]

Juuri noin.

Lisäksi uskova voi saada erilaisia Pyhän Hengen armolahjoja. Joskus olet voinut kuulla, että joku on parantunut kokouksessa. Jollain voi olla parantamisen armolahja. Raamattu kertoo armolahjoista ja löydät myös netin kautta kun laitat hakusanoiksi Raamattu Pyhän Hengen armolahjat. 

[/quote]

Parantumiskertomukset ovat julmaa huijausta sairaiden ihmisten kustannuksella. 

[/quote]

Niin, varmaankin saatana tulee huijatuksi silloin kun joku parantuu Jeesuksen nimessä. En ole kuitenkaan kuullut miljoonien parantuneiden ihmisten sanovan, että tuli huijatuksi vaan ovat olleet kiitollisa.

[/quote]

Näytä minulle yksikin todistettavasti oikeasta sairaudesta parantunut.

[/quote]

Minulla oli kasvi kurkussa vuosia sitten ja oli leikkausaika Tampereen Yliopistolliseen Keskussairaalaan. Vieläkin minulla on lääkärin tutkimuspaperit tallella ja jos olet alueelta Tampere - Pori - Rauma - Helsinki niin voin näyttää ne Sinulle. Voimme sopia tapaamispaikan. 

Kun leikkausaika tuli niin edellisenä päivänä menin vielä tutkittavaksi ja kerroin että voin jo paremmin (aiemmin sain syötyä vain liemiruokaa). Lääkäri tutki ja mietti hmmmm jaaa tuota niiiin hmmmm missä se todettiinkaan se kasvi? Katsoi uudelleen kameraputkella ja totesi, että mitään ei löydy ja kurkku on puhdas kuin pikkuvauvalla. Muutaman viikon ajan uskovat olivat rukoilleet puolestani ja myös itse rukoilin. 

Vaimoni sairasti laktoosi-intoleranssia vuosikaudet ja kerran eräässä kokouksessa Paavo Järvinen niminen evankelista (parantamisen armolahja) osoitti meidän suuntaan ja sanoi, että nyt lähti laktoosi-intoleranssi. vaimoni otti sanoman itselleen ja alkoi kokeilemaan maitotaloustuotteita ja mitään oireita ei tullut. Tästä on kulunut jo muistaakseni 10 vuotta, mutta voi olla enempikin. Laktoosivaiva on pysynyt poissa. 

Olisi paljon muitakin tapauksia, mutta laitanko vielä tähän keskusteluun vai näemmekö jossain ja keskustelisimme. Olisi helpompi tuoda asioita kuin näin kirjoittamalla.

[/quote]

Etkö voisi laittaa todisteita nettiin (nimesi ja sotusi mustattuina) niin muutkin kuin minä näkisimme ja voisimme vakuuttua? En valitettavasti asu mainitsemissasi kaupungeissa.

Minkätyyppinen syöpä tai kasvi sinulla oli kurkussa? 

[/quote]

Kaktus? Pioni? Ruusu? Orvokki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi