Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion laihtua 19 kiloa ennen joulua. 10 viikkoa aikaa.

Vierailija
14.10.2013 |

Just watch me.

Aamupaino tänään 94kg. Tavoitepaino jouluaattona 75kg.

Minulla on metodini ja tämä onnistuu.

Kommentit (333)

Vierailija
81/333 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos kaikille! Tulipa hyvä mieli tsemppauksesta!

Muistakaa ihan oikeasti, että minä olen aivan tavallinen suomalainen, ylipainoinen nainen. Minulla ei ole mitään urheilijataustaa, joten tällainen treenaaminen on ihan yhtä vaikeaa ja rankkaa kuin kenelle tahansa muullekin. Ja jos minä siihen pystyn, pystyy ihan kuka tahansa muukin. MYÖS SINÄ!

Näin nopeaa laihtumista ei voi tehdä ilman valvontaa, eikä tavallisella ihmisellä ole aikaa treenata näin paljon. Minulla on tämän 10 viikon jakson jälkeen (mikäli tavoitepainoon pääsen) vielä 15 kiloa matkaa normaalipainon ylärajaan ja senkin jälkeen haluan pudottaa painoa, etten keiku ikuisesti normaalipainon ja ylipainon rajoilla. Ne kilot on pudotettava ihan itse työn ohella.

En olisi ikinä itsestäni uskonut, että pystyisin tähän. Jokainen pudotettu gramma on omalla työllä pudotettu!

Kovasti tsemppiä kaikille muille ylipainon kanssa kamppaileville - laihtuminen on mahdollista!

ap

Vierailija
82/333 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, mä en ollut lukenut tätä ketjua aiemmin. Mieletöntä. 

Onnea ap!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/333 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 09:11"]

Yritin eilen sata kertaa laittaa tämän viestin, mutta varmenne ei kelvannut koko päivänä. Tässä siis eilinen viestini:

Aamupaino tänään 87,5. Se tarkoittaa sitä, että olen laihtunut kutakuinkin tasan kahdessa viikossa 6,5 kiloa!

Teille kaikille, jotka yrittävät jarruttaa intoani liian nopealla laihdutustahdilla jne: Olen tutkimusryhmässä, jossa minua seurataan koko päivän, minulla on personal trainer 8 tuntia päivässä ohjaamassa liikkumistani ja syömistäni, päivän syömiset ovat pääosin valvottuja (illat saan pärjätä omantunnon kanssa..), minua mitataan ja testataan säännöllisesti ja koska tämä on raju muutos elimistölleni, lääkäri seuraa jatkuvasti kaikkia arvoja ja puuttuu peliin, jos jotain hälyyttävää alkaa näkyä.

Vanhempani olivat samassa tutkimuksessa, heillä on säännöllistä seurantaa jakson jälkeen, kiloja ei ole tullut takaisin, päinvastoin ovat laihtuneet vielä lisää. Seurantaa jatketaan viisi vuotta.

En käy töissä 10 viikkoon, joten tämä laihtuminen on nyt tärkein työni. Syön 1800-2800 kcal päivässä riippuen kuntoilusta. Kulutan päivässä todella paljon tällä liikuntamäärällä. On siis pakko syödä, syömättä tätä ei jaksaisi kukaan.

Tänään mittasin itse edistymistäni tavallisella mitalla, ei siis ole tarkka ja tarkemmat mittaukset tehdään kolmen viikon välein (eli viikon päästä). Mittasin, että vyötäröltä navan korkeudelta on kadonnut 7cm ja lantiolta 5cm. Alan itsekin nyt vähän huomata, että housut tuntuvat vähän löysemmiltä. Olen kuitenkin käyttänyt hirveän kireitä vaatteita, koska olen yrittänyt sulloa itseäni liian pieniin vaatteisiin. Mikään ei siis vielä roiku päällä, mutta pukeminen on helpompaa.

Olen huomattavasti energisempi kuin kaksi viikkoa sitten, uni tulee helpommin ja unen laatu on hyvää, ei katkonaista.

75 kiloon on matkaa enää 12,5 kiloa ja 8 viikkoa on jäljellä. Näyttää hyvin todennäköiseltä, että siihen päästään! Sehän on vain noin 1,5 kiloa per viikko.

ap

[/quote]

Minusta on hienoa, että yhteiskunta panostaa tällaiseen kuntoutukseen. Vanhempiesi kohdalla tulos on ollut loistava. Ilmeisesti olet kuntoutustuella tämän 10 viikkoa. Jos tällä 10 viikon panostuksella saadaan painosi pysyvästi alas, satsaus on todella kannattva: ehkäisee diabetesta, niveloireita, verenpainetautia ym. mitä huomattava ylipaino tuo tullessaan ja joiden hoitaminen tulee yhteiskunnalla kalliiksi.

Vierailija
84/333 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap:lle. Minäkin olin epäileväinen kun ekan viestisi ja en vielä tiennyt millainen tutkimus ja tukijoukko tässä on takana. nyt todella toivon sinulle onnistumista!! Terveisin normaalipainoinen, jolla normaalipainon ylärajalla. 

Vierailija
85/333 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

87,0 kiloa. Voitte vain kuvitella, miltä tuntuu. Tiedän, että syön ohjelman mukaan, tiedän, että kuntoilen tuhansien kaloreiden edestä. Tiedä, että teen kaiken oikein ja että tämä turvotus on ohimenevää. Silti, on vain niin masentavaa punnita itsensä aamulla ja nähdä tällainen lukema. 

Aikamoinen koetin tämä turvotus on. Haluan niin kovasti nähdä pienempiä lukuja! Aamupalan syöminen tuntui lähes vastenmieliseltä. 

En olekaan ennen tajunnut, että turvotusta voi todellakin tulla näin paljon ja se kestää näin pitkään. 

Ilman tukijoukkoja ei huvittaisi tehdä nyt yhtään mitään. Joko olisin syömättä (että paino putoaisi) tai ryöväisin lähikaupan keksi- ja leivoshyllyt tyhjiksi. En ainakaan lähtisi liikkumaan mihinkään. 

Yksin en jaksaisi motivoida itseäni eteenpäin. Kunhan tästä selvitään, niin tietää ainakin jatkossa, että näitä kausia tulee ja menee.

ap

Vierailija
86/333 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, onnea ja tsemppiä!

Vierailija
87/333 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas aamutreenistä loistava olo!! Olin aamulla ihan masentunut kiloistani, mutta nyt taas riittää energiaa. Nyt pieni ruokalepo.

Ajattelin tässä käyttää taukoni kertoakseni tavallisesta päivästä, jollaisia olen nyt 3,5 viikkoa viettänyt:

Herätys 8-9 ja aamupala.

9-12 välillä 1-2 tuntia kunnon liikuntaa, juoksua, pyöräilyä, uintia, sulkapalloa, soutua, tennistä, hiihtoa (sellaisella sisähiihtolaitteella kuntosalilla).. Kunhan syke on korkea ja hiki lentää.

11 tai 12 Lounas

12-13 (tai joinain päivinä, kuten tänään 13-14) ravintoterapeutin tapaaminen. Kertoo, miten eri ruoka-aineet käyttäytyvät elimistössä, mitä kuuluu normaaliin ja terveeseen ruokavalioon, suunnitellaan hyviä aterioita minulle, opetellaan mistä ruoasta saa mitäkin aineita, jne jne

14-15 salitreeni läheisellä kuntosalilla

15 välipala

16-18 välillä 1-2 tuntia samanlaista treeniä kuin aamulla

18 päivällinen

19-21 kevyempää liikuntaa, kuten kävelyä, rauhallista uintia, rauhallista kuntosalitreenausta. Joskus oli joogaa.

21 iltapala ja nukkumaan.

Vietän suurimman osan päivästäni siis urheiluvaatteissa. Kavereiden näkeminen, tai oikeastaan se, etten niitä hirveästi ole nähnyt, on ollut ehkä isompi asia kuin mihin olin varautunut. Tavalliseen vapaa-aikaan ei ole oikein aikaa. Viikko sitten päätin, että pyydän kavereitani mukaan urheilemaan. Se on osoittautunut oikein hyväksi tavaksi nähdä kaikkia. Voidaan yhtä hyvin vaihtaa kuulumisia vesijuoksemalla kuin istumalla iltaa jonkun sohvalla. Yhtenä päivänä mentiinkin kunnon juoksulenkille yhden kaverini kanssa, jolla on pieni lapsi. Juostiin personal trainer, minä ja kaveri juoksurattaita työntäen 7 kilometrin lenkki! Kaverit ovat olleet tosi positiivisia ja ymmärtäneet, että olen aika tiiviisti nyt tässä projektissa kiinni. Ehkäpä nämä yhteiset liikuntalenkit kuitenkin jatkuvat, on ollut kivaa kaikilla.

Vapaapäiviä ei ole yhtään. Joka päivä tehdään jotain. Erilaista ja eri tavalla kuormittavaa, eri lihasryhmiä jne. Ruokavaliota pyritään myös pitämään monipuolisena ja jatkuvasti erilaisena, ettei keho totu yksipuoliseen tankkaukseen. Olen oppinut tykkäämään uusista ruoka-aineksista (parsakaali!) ja mm. oppinut, että monessa ruoassa on todella paljon rasvaa ja kaloreita. Esimerkiksi oliiviöljyn "lorauttaminen" paistinpannulle tai salaatin joukkoon on vähäisinä määrinä ihan hyvä, mutta jo vähänkin liikaa on jo ihan liikaa. Katsokaapa muuten joskus huviksenne oliiviöljyn kalorimäärät ja kuinka paljon laitatte sitä "ihan vaan lorauksen"..

Hyvää päivänjatkoa kaikille ja parempaa mieltä itse kullekin!

ap

Vierailija
88/333 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas, hienolta kuulostaa päiväohjelmasi!

Turvotus voi olla tuskaista, tiedän. Mulla on ryhmäpunnitus tälleen torstaisin, ja se on vasta illalla, eli ei edes aamupainoa saa. Eilen ja tänään on ollut tosi turvonnut olo, varmaan liittyy kuukautiskiertoon kyllä. Silti voi olla naama nurinpäin, jos plussaa on tullut viime viikkoon verrattuna.

Hankalina hetkinä mietin niitä JOKAPÄIVÄISIÄ onnen tunteita, kun joku huomaa, että olen laihtunut, vaateet lököttää päällä ja peilikuvasta kurkistaa nainen, jonka kasvonpiirteet näkyvät yhä selvemmin. =)

Mukavia tuntemuksia ovat myös ne, kun huomaan, että ihan oikeasti nautin ja himoitsen nykyään niitä terveellisempiä ruokia roskaruuan sijaan (olen hyvä ruuanlaittaja ja maustaja). Vuosien suunnittelun jälkeen vihdoinkin matka kohti hoikempaa ja terveempää minää on hyvässä vauhdissa ja todellakin muutama klisee piti niin hyvin paikkansa:

a) Hyväksyin itseni sellaisena kuin olen! Olen lapsuuteni ja nuoruuteni ollut normaalipainoinen, annoin itseni lihota lasten saamisen myötä. Olen koko ajan ollut varma siitä, että onnistun painonpudotuksessa jossain vaiheessa. Kun sain ajatukseni siihen malliin, että olen ihana, kaunis ja viehättävä kaikkine kiloineni ja että hyvännäköisyyden juju on jossain muussa kuin vaa'alla tai ulkoisissa asioissa, alkoi paino pudota.

b) Elämäntapamuutos on avain onneen. Monenlaisia kuureja olen pilke silmäkulmassa testannut, mutta ainoa toimiva on terveelliset elämäntavat todella syvälle sisäistettynä. Minulla on maailman heikoin itsekuri, joten millään ulkoisilla kielloilla, mittaamisilla tai säännöillä laihtuminen ei minulla onnistu. Kun oikeasti ja rehellisesti nautin terveellisemmästä ruuasta, voin ihan rauhassa karkkihyllyn edessä miettiä, mitä lajia minun tosissaan tekisi mieli ja saada vastauksen ei mitään! Mieletön fiilis on siitä tyytyväisenä mennä kotiin laittamaan perheelle hyvää ruokaa ja tajuta, että ohitin kiusauksen, eikä tuntunut edes kieltäytymiseltä. Myös liikkumisen tulee olla oikeasti mieluisaa. Itselleni jumpat ja salit ja muut suosikkilajit maistuvat puulta, mutta sensijaan annan itselleni aikaa tehdä sellaisia lajeja, mistä oikeasti pidän ja mitä nuorempana olen harrastanut, ja nyt ilokseni huomaan vanhan liikunnan himon palanneen. Myös riittävä lepo, ihmissuhteet sekä hyvä mieliala ovat tärkeitä.

c) Kitukuurit eivät toimi. Huomaan, että kun syön oikein ja säännöllisesti, ei vatsaan tosiaan edes mahtuisi enempää eikä väliherkut maistu/ tunnu tarpeellisilta. Syön ihan kaikkea, eli misään ei tarvitse kieltäytyä. Herkkujakin voin syödä pari kertaa viikossa, muta nykyään mietin tosi tarkkaan, mitä herkkua syön. Esim. en syö keksejä juuri koskaan, vaikka olisi jossain tarjolla, koska en kekseistä niin kovin pidä.

Kiitos ap positiivisesta kirjoituksestasi tänäänkin!

terv. Pyörre

Vierailija
89/333 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Tavoitteesi on täysin realistinen joten älä anna näiden ilkeilijöiden lannistaa. Minua kiinnostaisko tietää kuinka paljon kaloreita syöt päivässä?

Vierailija
90/333 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

86,4 kg

ap

Vierailija
91/333 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap:lla menee nyt? Olen seurannut tiiviisti onnistumistasi. Nyt ei ole kahteen päivään kuulunut mitään, onhan kaikkia hyvin?

Vierailija
92/333 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 12:20"]

Kuukaudessa melkein 9 kiloa. Mäkin haluan! Nyt loppu tekosyyt, mä alan kuntoilla.

[/quote]

Ei siinä kuntoilu yksin auta. 90% laihdutuksesta riippuu ruokavaliosta ja loput liikunnan määrästä. Katse siis lautaseen. 

Vierailija
93/333 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tämä edelleen haiskahtaa provolle, mutta tsemppiä ja onnittelut ap:lle, mikäli olet tosielämän laihduttaja.

Vierailija
94/333 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupaino 84,3 kiloa. Täyskymppi häämöttää jo nurkan takana. 

En lannistu negatiivisista kommenteista. Jo aiemminkin sanoin, että teen tämän itselleni, en kenellekään muulle. Saan läheisiltäni paljon kannustusta ja tukea ja sehän on tärkeintä. On tietenkin tosi mukavaa saada laittaa ajatuksia ylös tänne ja saada siihen kommentteja.

Olisin luullut, että Ruotsissa paino olisi pudonnut enemmänkin, mutta siellä liikuttiin nykyiseen normaalitasooni nähden vähemmän, enemmän oli keskusteluja ja tietoasioita. No, jos en siihen alkuperäiseen välitavoitteeseen 75 kiloon pääse 10 viikossa, niin aika varmasti joka tapauksessa alle 80 kilon. Onhan sekin ihan mieletön saavutus, yli 14 kiloa 10 viikossa. Kyllä minuakin jännittää, missä kunnossa olen jouluna. Jouluna näen taas monia sukulaisia, joita en ole pitkään aikaan nähnyt ja joille en ole tästä jaksosta mitään edes sanonut. 

Vaikka painoa onkin pudonnut jo melkein 10 kiloa, mitkään vaatteet eivät ole vielä jääneet isoiksi. Tajuan nyt, että olen käyttänyt aivan liian pieniä vaatteita. Nyt ne näyttävät hyviltä tai vähän löysiltä. Olen ehkä kuvitellut olevani pienempi ja siksi ostanut vaatteita, joihin en todellisuudessa ole mahtunut. Mikään vaate ei enää kiristä, mutta housutkaan eivät varsinaisesti putoa päältä.

Vartalon on selvästi muuttunut. Ennen vyötäröllä oli aivan selvä rasvarengas, kuin rasvaa täynnä oleva uimarengas. Se on lähtenyt, ainakin huomattavasti pienentynyt. 

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

ap

Vierailija
95/333 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 18:24"]

Älä lannistu ap noista negatiivisista kirjoituksista. Kateelliset vaan yrittää saada sinut lannistumaan. Laihduttaminen ei ole helppoa. Itse olen tehnyt sitä hitaasti, mutta varmasti. Aikaa nyt mennyt n. 10 kk ja vain 10 kg pudonnut. Mutta en edelleenkään ole luovuttanut. Vielä olisi 5 kg pudotettava, joku "jämähtäminen" tapahtui tässä :( mutta jatketaan. Tsemit!

[/quote]Mistä lähtien realismi on ollu negatiivisuutta?!? Sitähän tässä juuri yritetään, ettei ap lannistu kun tulee "epäonnistumaan" alkuperäisessä tavoitteessaan. -10kg on loistosaavutus vajaassa kolmessa kuukaudessa.

t. kaaviotehtailija

[/quote]

Ai ei ole negatiivisuutta sanoa, että ap tulee ihan varmasti epäonnistumaan? Se, että sä olet ilmeisesti epäonnistunut monta kertaa laihduttamisessa, ei päde kaikkiin muihin. 

Vierailija
96/333 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lannistu ap noista negatiivisista kirjoituksista. Kateelliset vaan yrittää saada sinut lannistumaan. Laihduttaminen ei ole helppoa. Itse olen tehnyt sitä hitaasti, mutta varmasti. Aikaa nyt mennyt n. 10 kk ja vain 10 kg pudonnut. Mutta en edelleenkään ole luovuttanut. Vielä olisi 5 kg pudotettava, joku "jämähtäminen" tapahtui tässä :( mutta jatketaan. Tsemit!

[/quote]Mistä lähtien realismi on ollu negatiivisuutta?!? Sitähän tässä juuri yritetään, ettei ap lannistu kun tulee "epäonnistumaan" alkuperäisessä tavoitteessaan. -10kg on loistosaavutus vajaassa kolmessa kuukaudessa.

t. kaaviotehtailija

[/quote]

Onko viisi viikkoa vajaa kolme kuukautta? Kymppihän meni jo tänään rikki, vaikka on vähän yli puolenvälin. Paljonko sulla meni 27 kilon pudottamiseen? Neljä vuotta?

Vierailija
97/333 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 12:11"]

t. kaaviotehtailija

[/quote]

Ai ei ole negatiivisuutta sanoa, että ap tulee ihan varmasti epäonnistumaan? Se, että sä olet ilmeisesti epäonnistunut monta kertaa laihduttamisessa, ei päde kaikkiin muihin. 

[/quote]En ole väittänytkään että ap tulee varmasti epäonnistumaan. Olen vain sanonut että hän ei ole tavoitteensa mukaan aikataulussa, eli näyttää sitltä että -19kg ei tule toteutumaan ja se nyt vaan on fakta. Olen myös onnitellut häntä jo tähänastisesta saavituksesta ja tuo on jo nyt huikea onnistuminen ja näyttää sujuvan todella mallikkaasti. Alkuperäinen tavoite on vaan aika rankka. Kun asettaa yltiömäisen tavoiteen, aiheuttaa itse oman epäonnistumisen, vaikka tulos onkin hieno. Tähän kaatuu monen laihdus, kun tavoite on -19kg alle kolmessa kuukaudessa, niin -10kg on täydellinen epäonnistuminen, jos tavoite olisi ollut -9kg niin tuo olisikin paremmin kuin hyvin.

ap. aloitti 14.10. ja tavoite on jouluksi, eli 10 viikkoa, laske siitä onko se vajaa 3kk.

t. kaaviotehtailija

Vierailija
98/333 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 12:14"]

Onko viisi viikkoa vajaa kolme kuukautta? Kymppihän meni jo tänään rikki, vaikka on vähän yli puolenvälin. Paljonko sulla meni 27 kilon pudottamiseen? Neljä vuotta?

[/quote]

Katsotaan nyt mitä paino on joulunpyhien jälkeen. Itse aloitin laihdutuksen aikoinaan lokakuun alussa ja ennen joulua oli pudonnut 10kg, mutta tammikuun puolessa välissä painoa olikin tullut vähän lisää, en kieltäytynyt jouluherkuista. Kesällä saavutin normaalipainon kun olin pudottanut 27kg.

Seuraan innolla ap:n huikeaa edistymistä ja toivon että hän onnistuu pudottamaan painonsa.

t. kaaviotehtailija

Vierailija
99/333 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap, paino laskee koko ajan!

Vierailija
100/333 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä hiusten halkomista siinä, pysyykö ap nyt vauhdissa vai ei. Eiköhän tosiasia joka tapauksessa ole, että ap laihtuu lyhyessä ajassa paljon. Siinä suhteessä tämä ei liioin ole mitään ainutlaatuista.

Huomattavasti kiinnostavampaa on sitten jakson jälkeen ensinnäkin se, miten ap onnistuu muokaamaan normaalin arkensa niin, että laihtuminen jatkuu, ja toiseksi pitemmällä aikavälillä, miten pysyvää tämä laihtuminen on. Laihduttamisessa vaikeinta ei ole se laihdutus, vaan ne uudet elämäntavat, jotka tekevät laihtumisesta pysyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi