Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion laihtua 19 kiloa ennen joulua. 10 viikkoa aikaa.

Vierailija
14.10.2013 |

Just watch me.

Aamupaino tänään 94kg. Tavoitepaino jouluaattona 75kg.

Minulla on metodini ja tämä onnistuu.

Kommentit (333)

Vierailija
281/333 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painoa on reilusti alussa, voi onnistua. Jos ylipainoa ei ole kovin paljon, tiukkaa tekee edes äärikeinoilla. Itse laihdutin kyllä täysnutrauksella 10 viikossa 16 kg, vaikka alkupaino oli vain 5 kg normaalipainoindeksin ylärajan yläpuolella. Mutta sen enempää ei tosiaan lähtenyt edes nutraamalla, joka on suunnilleen tehokkain keino saada painoa nopeasti alas. 

Vierailija
282/333 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pudotin loppukesästä 10 kiloa neljässä viikossa, normaalipainon sisällä ja ilman mitään pussikeittoja sun muita hömpötyksiä.

Jos on reippaahkostikin ylipainoa en yhtään epäile, etteikö tuplamäärä tupla-ajassa olisi ihan mahdollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/333 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 10:10"]

Meinasit olla syömättä?

19 kg tarkoittaa 133000 kilokalorin vajetta (1 kg pudotus = 7000 kcal vaje). 

Jouluaattoon on 71 päivää. 133000/71 on 1873. Sinulla pitäisi siis päivittäin olla 1873 kcal vaje, että onnistuisit. Eli jos oletetaan, että liikkuisit pari tuntia raskasta liikuntaa päivässä ja kalorintarpeesi olisi n. 2200 kcal, saisit syödä vain 327 kcal/päivä.

1) Tuolla menetelmällä menet säästöliekille.

2) Et jaksa liikkua tuolla kalorimäärällä.

3) Yrityksesi on tuhoon tuomittu.

[/quote]

muuten hyvä, mutta tuo on väärin. kilossa läskiä kun on 9000 kaloria. 

[/quote]

Ei ole. Googlaa. 

7000 kcal.

[/quote]

ja varmasti on. googlaa ite!

Vierailija
284/333 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

87,1 kiloa. 

Viime päivinä olen kokeillut erilaisia urheilulajeja kuin aiemmin ja lihakset ovat tosi kipeitä. Hyvä niin, lihakset eivät totu aina vaan samaan treeniin. 

16. päivä menossa ja 100 grammaa vaille 7 kiloa olen pudottanut. Tätä vauhtia kolme kiloa putoaa seuraavan kahden viikon aikana ja silloin on karissut täydet kymmenen kiloa! 

Tapasin eilen taas ravintoterapeuttini. Sain tosi hyvän lounas/päivällisreseptin, jota kokeilinkin heti päivällisellä. Todella täyttävää, terveellistä ja vähäkalorista: kasviksia on maun mukaan (parsakaali, kukkakaali, porkkana, paprika..) keitetään pehmeäksi, ruskistetaan 100g vähärasvaista lihaa (esim. kana), sekoitetaan kaikki ainekset padassa tomaattikastikkeessa (jossa 30-50 kcal/100g) ja maustetaan oman maun mukaan. Laitoin basilikaa, valkosipulia, chiliä, pippuria, vähän suolaa ja ah, tuli tosi hyvää. Söin ison (siis todella iso!) lautasellisen ja kaloreita tuli vain 300 kcal.

Kukaan ei ole vielä huomannut laihtumistani, tai ainakaan sanonut mitään, mutta se ei ole mikään ihme. Lähtöpainoa oli hirveästi ja käytän isoja vaatteita. En ole itsekään nähnyt mitään muutosta, kun seuraan vartaloani joka päivä, mutta pukeminen sujuu sutjakkaammin ja liikkuminen on helpompaa ja notkeampaa.

ap

Vierailija
285/333 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-10kg kohdalla joku huomaa... Eri asia sanooko ääneen.

Vierailija
286/333 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 12:25"]

Alussa lähtee aina nesteitä ja ruokavalion muutos voi helposti pudottaa pari kiloa parina ensimmäisenä päivänä.

[/quote]Nämä on ns. siirtokiloja, kun alkaa dietin jälkeen syödä normaalisti, ne tulee samantien takaisin :)

Vierailija
287/333 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 07:52"]

87,1 kiloa. 

Viime päivinä olen kokeillut erilaisia urheilulajeja kuin aiemmin ja lihakset ovat tosi kipeitä. Hyvä niin, lihakset eivät totu aina vaan samaan treeniin. 

16. päivä menossa ja 100 grammaa vaille 7 kiloa olen pudottanut. Tätä vauhtia kolme kiloa putoaa seuraavan kahden viikon aikana ja silloin on karissut täydet kymmenen kiloa! 

Tapasin eilen taas ravintoterapeuttini. Sain tosi hyvän lounas/päivällisreseptin, jota kokeilinkin heti päivällisellä. Todella täyttävää, terveellistä ja vähäkalorista: kasviksia on maun mukaan (parsakaali, kukkakaali, porkkana, paprika..) keitetään pehmeäksi, ruskistetaan 100g vähärasvaista lihaa (esim. kana), sekoitetaan kaikki ainekset padassa tomaattikastikkeessa (jossa 30-50 kcal/100g) ja maustetaan oman maun mukaan. Laitoin basilikaa, valkosipulia, chiliä, pippuria, vähän suolaa ja ah, tuli tosi hyvää. Söin ison (siis todella iso!) lautasellisen ja kaloreita tuli vain 300 kcal.

Kukaan ei ole vielä huomannut laihtumistani, tai ainakaan sanonut mitään, mutta se ei ole mikään ihme. Lähtöpainoa oli hirveästi ja käytän isoja vaatteita. En ole itsekään nähnyt mitään muutosta, kun seuraan vartaloani joka päivä, mutta pukeminen sujuu sutjakkaammin ja liikkuminen on helpompaa ja notkeampaa.

ap

[/quote]

ahaa...aiemmissa viesteissäsi sanoit käyttäväsi liian pieniä vaatteita...heh...onnea!

Vierailija
288/333 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 09:11"]

Yritin eilen sata kertaa laittaa tämän viestin, mutta varmenne ei kelvannut koko päivänä. Tässä siis eilinen viestini:

Aamupaino tänään 87,5. Se tarkoittaa sitä, että olen laihtunut kutakuinkin tasan kahdessa viikossa 6,5 kiloa!

Teille kaikille, jotka yrittävät jarruttaa intoani liian nopealla laihdutustahdilla jne: Olen tutkimusryhmässä, jossa minua seurataan koko päivän, minulla on personal trainer 8 tuntia päivässä ohjaamassa liikkumistani ja syömistäni, päivän syömiset ovat pääosin valvottuja (illat saan pärjätä omantunnon kanssa..), minua mitataan ja testataan säännöllisesti ja koska tämä on raju muutos elimistölleni, lääkäri seuraa jatkuvasti kaikkia arvoja ja puuttuu peliin, jos jotain hälyyttävää alkaa näkyä.

Vanhempani olivat samassa tutkimuksessa, heillä on säännöllistä seurantaa jakson jälkeen, kiloja ei ole tullut takaisin, päinvastoin ovat laihtuneet vielä lisää. Seurantaa jatketaan viisi vuotta.

En käy töissä 10 viikkoon, joten tämä laihtuminen on nyt tärkein työni. Syön 1800-2800 kcal päivässä riippuen kuntoilusta. Kulutan päivässä todella paljon tällä liikuntamäärällä. On siis pakko syödä, syömättä tätä ei jaksaisi kukaan.

Tänään mittasin itse edistymistäni tavallisella mitalla, ei siis ole tarkka ja tarkemmat mittaukset tehdään kolmen viikon välein (eli viikon päästä). Mittasin, että vyötäröltä navan korkeudelta on kadonnut 7cm ja lantiolta 5cm. Alan itsekin nyt vähän huomata, että housut tuntuvat vähän löysemmiltä. Olen kuitenkin käyttänyt hirveän kireitä vaatteita, koska olen yrittänyt sulloa itseäni liian pieniin vaatteisiin. Mikään ei siis vielä roiku päällä, mutta pukeminen on helpompaa.

Olen huomattavasti energisempi kuin kaksi viikkoa sitten, uni tulee helpommin ja unen laatu on hyvää, ei katkonaista.

75 kiloon on matkaa enää 12,5 kiloa ja 8 viikkoa on jäljellä. Näyttää hyvin todennäköiseltä, että siihen päästään! Sehän on vain noin 1,5 kiloa per viikko.

ap

[/quote]

Vierailija
289/333 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvoo....

Vierailija
290/333 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 10:02"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:22"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 07:52"]

87,1 kiloa. 

ap

[/quote]

ahaa...aiemmissa viesteissäsi sanoit käyttäväsi liian pieniä vaatteita...heh...onnea!

[/quote]

Vaatteet ovat minulle pieniä, mutta tottakai ne ovat isoja vaatteita, kun olen näin iso. Tarkoitin siis sitä, että isosta neuleesta tai paidasta ei niin huomaa, jos sen alta lähtee 5 kiloa. Pienestä vaatteesta sen huomaa aika helposti. Olen käyttänyt itselleni pieniä housuja, joihin on pitänyt sulloutua. Silti ne ovat isoja, tuumakokoa 44 olen käyttänyt.

ap

[/quote]

no niin, nyt sinne treenaamaan ja selitykset sikseen, et vakuuta minua edelleenkään, ellei kuvia tule ;)

[/quote]

Laitoin kuvan pari päivää sitten, mutta poistin sen. Haluan pitää anonyymiyteni, enkä halua kenenkään tunnistavan minua tästä ketjusta.

Teen tämän itseni takia. Ymmärrät varmaan, ettei jonkun täysin tuntemattoman epäilykset tästä projektista vaikuta etenemiseeni millään tavalla. 

ap

Vierailija
291/333 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et päivittänyt panoasi tälle aamulle? Onko tänään 87.0kg, eli oletko vielä tavoitevauhdissa?

-102-

Vierailija
292/333 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 10:09"]

Ap, mitkä olivat lähtömittasi lantio-vyötärö-rinta alussa ja nyt?

[/quote]

Rinnanympärys alussa 108cm, nyt kotimittauksella 103cm. Vyötärö alussa 117cm, nyt 110cm ja lantio 122cm ja nyt 117cm. Alussa mitattiin tarkasti, siis personal trainer mittasi ja nuo nyt-mitat ovat itseni mittaamia toissapäivänä. Tarkat mittaukset tehdään kolmen viikon välein, eli vasta maanantaina mitataan samoilla mitoilla kuin alussa.

ap

Vierailija
293/333 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamupaino sama kuin eilen, 87,1 kiloa. Höh, olin ihan varma, että olisi mennyt alle 87 kilon. Oikeastaan pitäisi punnita vain kerran viikossa, mutten pysty olemaan punnitsematta..

ap

Vierailija
294/333 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin juuri PT:ksi ja en alkais kenenkään kanssa tuolle tielle. Maltillinen laihduttaminen ja liikunnan aloittaminen on (minun milestä) paljon fiksumpi reitti kohti kevyempää elämää. Mutta Onnea yritykseen..

Vierailija
295/333 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau! 86,3 kiloa. Reippaasti yli 7 kiloa siis lähtenyt. Tällä viikolla on kokeiltu uusia urheilulajeja ja lihakset ovat todella, todella kipeitä. Löytyy sellaisiakin kipukohtia, joissa en tiennyt edes lihaksia olevan. Vatsalihaksetkin ovat niin hellinä, että tuolilta seisomaan nouseminen on aika tuskaista.

11,3 kiloa siis enää tavoitepainoon. Tältä osin siis, sen jälkeen alkaa oma työ ja tutkimusseuranta. Olen saanut tosi paljon henkisiä eväitä omaan kuntoiluun ja tämä painonpudotus tähän mennessä on ollut tosi motivoivaa. En itsekään uskonut, että tuloksia tulisi oikeasti näin nopeasti. 19 kiloa reilussa 2 kuukaudessa tuntui uskomattomalta unelmalta alussa.

ap

Vierailija
296/333 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap! Hienoa! Mäkin seuraan blogia etäältä. Kiinnostaisi tietää, onko olemassa mitään suunnitelmaa seurata painoa myös tämän koejakson jälkeen?  Tahtoo kovin monilla kilot kertyä korkojen kera takaisin pikalaihtumisen jälkeen. Toivon, että kevenet pysvästi!

Vierailija
297/333 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 09:54"]

Onnea ap! Hienoa! Mäkin seuraan blogia etäältä. Kiinnostaisi tietää, onko olemassa mitään suunnitelmaa seurata painoa myös tämän koejakson jälkeen?  Tahtoo kovin monilla kilot kertyä korkojen kera takaisin pikalaihtumisen jälkeen. Toivon, että kevenet pysvästi!

[/quote]

En ole ap, mutta muistaakseni jossain viestissä kertoi, että seurantaa olisi jopa monta vuotta tämän jälkeen. Seurantaa nyt ainakin siis, mutta ellen ihan väärin muista, niin oli tosi pitkä se seuranta-aika.

Vierailija
298/333 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan 86 kiloa. 

ap

Vierailija
299/333 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 11:48"]

Tasan 86 kiloa. 

ap

[/quote]

No mitä mä sanoin, hyvin nytkähti! :)

Vierailija
300/333 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona taas! Oli hieno reissu Ruotsissa. Sain taas paljon motivaatiota ja tietoa jatkaa sekä tätä jaksoa että elämää jakson jälkeenkin. Tapasin muita prosessissa olevia ihmisiä eri maista. Hirveän samanlaisia laihdutushistorioita oli kaikilla. Moni oli laihduttanut jopa monta kertaa itsensä normaalipainoiseksi, mutta aina kerryttänyt kilot takaisin. Seminaarissa kävi puhumassa aiemmin tähän tutkimukseen osallistuneita henkilöitä, jotka ovat onnistuneet pitämään kilot poissa. Tämä tutkimus aloitettiin Yhdysvalloissa 1983 ja se laajeni kansainväliseksi 1994. Suomesta on etsitty osallistujia 2006 lähtien.

Tänä aamuna oli ihan hirveä kiusaus mennä laivan aamiaiselle, onneksi en mennyt. Olisin aivan taatusti sortunut kaikkeen, varsinkin niihin kaikkiin jälkiruokiin.. Söin hytissäni kaksi välipalapatukkaa. En käynyt edes Taxfreessä.

Punnitsin itseni täällä kotona nyt. Pienen hyttiaamiaisen jälkeen paino oli nyt 84,6 kiloa. Olen siis tasan siinä, missä pitääkin olla. Puoliväli, puolet kiloista pudotettu. En pysty edes käsittämään, että painoin melkein 10 kiloa enemmän vain reilu kuukausi sitten. Viikon päästä maanantaina on toinen Virallinen Mittaus, katsotaan uudestaan ympärysmittoja ja veriarvoja, rasvaprosentteja ja muita. Jännää!

Lounasta kupuun ja taas jatkuu meno!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan