Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion laihtua 19 kiloa ennen joulua. 10 viikkoa aikaa.

Vierailija
14.10.2013 |

Just watch me.

Aamupaino tänään 94kg. Tavoitepaino jouluaattona 75kg.

Minulla on metodini ja tämä onnistuu.

Kommentit (333)

Vierailija
21/333 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupaino 88,4 kiloa! Uskomatonta, ihan uskomatonta. Taas nytkähti alaspäin ihan kunnolla. 

ap

Vierailija
22/333 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jatkat ketjuasi vielä sen jälkeen, kun tämä rupeamasi on valmis. Minua kiinnostaisi eniten kuulla parin vuoden kuluttua, kuinka suuri osa muutoksesta jäi pysyväksi, muuttuivatko ruokailu- ja liikuntatottumuksesi. Minulla kun on se käsitys, että hidas muutos on senkin takia paras, että siinä pää pysyy muutoksen mukana ja peilikuva tuntuu koko ajan omalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/333 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea päivitys kesken päivän: aamupaino 87,9 kiloa.

ap

Vierailija
24/333 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologisesti huono idea asettaa noin kova tavoite. Siinä helposti epäonnistuu ja masentuu. Laita pienempi tavoite, vaikka puoli kiloa viikossa, niin sen ylittäminen onkin onnistumisen tunnetta aiheuttava juttu.

Vierailija
25/333 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 11:25"]

hahaha saan nauraa vedet silmissä teidän onnettomian puurtamista täällä. Te olette niin epäonnistuneita.

t. 45kg 5kk laihduttanut.

[/quote]

Jaksan epäillä. Tollanen yli 2kg/viikko tahti on niin kova etten usko kovin monen edes pystyvän siihen. Mutta ainahan nimettömästi voi kaikkea väittää.

[/quote]

Samoilla linjoilla, tosin tietysti jos on tosi iso eli vaikkapa 200-kiloinen, niin silloin myös kuluttaa aika paljon kaloreita, eli sellaiselle tiputus 155 kiloon voisi olla ihan mahdollinenkin.

Vierailija
26/333 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

88,2 kiloa. Lähes kuusi kiloa lähtenyt alle kahdessa viikossa, 11 päivässä.

Eilen oli aivan tajuton makeanhimo. Olin ärtyisä ja tiuskin kaikille. Teki ihan hirveästi mieli käydä kaupassa ostamassa herkkuja. Herkkuja saa toki syödä ja niin olen tehnytkin, mutta makeanhimoni tuntien olisin ostanut aivan liikaa ja syönyt ne kaikki kerralla. Litra jäätelöä olisi mennyt alkupaloiksi.. En kuitenkaan mennyt kauppaan. Valvoin myöhään ja mietin koko ajan, että vielä olisi Siwa auki.. vielä olisi ABC auki.. 

Toivottavasti samanlaista makeanhimoa ei tule tänään, olen niin niin niin heikko sen tunteen edessä. 

Suosittelen muuten kaikkia kiireisiä tutustumaan HIIT-treenaamiseen. Riittää jo kaksikin kunnon treeniä viikossa, eikä aikaa kulu siihen treenaamiseenkaan tolkuttomasti. Minä itse pidän enemmän pitkäkestoisesta ja rauhallisemmasta kuntoilusta kuin hetken maitohapporääkistä.

ap

Vierailija
27/333 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun sulla on niin kiire pudottaa painoa. Jos tulee pettymys, jaksatko jatkaa ? Pudotin kiloklubissa 4 vuotta sitten vuodessa 4 kiloa. Se oli yhtä tuskaa ja taistoa, nälkä ei ollut mutta säännöllisen ja terveellisen ruokailun opettelu oli voimiavievää. Sitä ennen oli tullut 10 vuoden aikana n. 2kg lisää painoa/vuosi, joten tuo -4kg oli varsin hyvä tulos. Nyt olen jatkanut sitten samaa mallia pienin repsahduksin 4 vuotta , ja paino on pudonnut yhteensä 16 kiloa, nyt bmi 26. Liikuntaa olen lisännyt pikkuhiljaa , lähinnä sellaista liikuntaa mikä tuntuu hyvältä, en mitään rääkkitreeniä. Olen jotenkin todella tyytyväinen itseeni , nyt en enää halua pudottaa painoa vaan pitää itsestäni hyvää huolta ja nauttia uudesta terveellisestä elämästä.

Veikkaan , että jos olisin valinnut tuon sinun linjasi , olisin entisissä kiloissa. Mutta silti, ehkä tuo sopii sinulle, tsemppiä !

Vierailija
28/333 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 08:49"]

Harmi kun sulla on niin kiire pudottaa painoa. Jos tulee pettymys, jaksatko jatkaa ? Pudotin kiloklubissa 4 vuotta sitten vuodessa 4 kiloa. Se oli yhtä tuskaa ja taistoa, nälkä ei ollut mutta säännöllisen ja terveellisen ruokailun opettelu oli voimiavievää. Sitä ennen oli tullut 10 vuoden aikana n. 2kg lisää painoa/vuosi, joten tuo -4kg oli varsin hyvä tulos. Nyt olen jatkanut sitten samaa mallia pienin repsahduksin 4 vuotta , ja paino on pudonnut yhteensä 16 kiloa, nyt bmi 26. Liikuntaa olen lisännyt pikkuhiljaa , lähinnä sellaista liikuntaa mikä tuntuu hyvältä, en mitään rääkkitreeniä. Olen jotenkin todella tyytyväinen itseeni , nyt en enää halua pudottaa painoa vaan pitää itsestäni hyvää huolta ja nauttia uudesta terveellisestä elämästä.

Veikkaan , että jos olisin valinnut tuon sinun linjasi , olisin entisissä kiloissa. Mutta silti, ehkä tuo sopii sinulle, tsemppiä !

[/quote]

Neljän kilon vuosivauhdilla olisin normaalipainossa 7,5 vuoden päästä. Se on kyllä aika hidas vauhti. 

Olen osa laihdutustutkimusta, siksi tällainen nopea painonpudotus. En ole töissä 10 viikkoon, joten on aikaa liikkua. Syön erittäin hyvin ja liikun paljon, en ole nälkäkuurilla tai millään pussidieetillä.

ap

Vierailija
29/333 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap!

Aivan mahtava ketju, niin positiivinen! :)

Olen tosi iloinen sun puolesta, että olet päässyt tutkimukseen mukaan ja selvästi tosi innostunut ja motivoitunut :) On varmasti todella mahtava fiilis, kun tulosta syntyy ja kunto kasvaa!

Huomaatko kehossasi vielä muutoksia? Onko kasvot kaventuneet kun nesteet on lähteneet liikkeelle tms? Miten usein sun kehon mittoja seurataan? Tuntuu varmaan upealta nähdä miten mittanauha näyttää aina vaan pienempää ja pienempää vyötärön ympärystä! :)

Haluaisin itsekin laihtua. Olen asettanut itselleni tavoitteeksi, että laihtuisin kuusi kiloa joulukuun puoleen väliin mennessä. Meillä on silloin työpaikan pikkujoulut, joten takana on niinkin pinnallinen syy. Mutta totuus on, että haluaisin näyttää silloin paremmalta. Työvaatteisiin on niin helppo kätkeytyä, mutta siviilivaatteissa karu totuus paljastuu - näytän pöhöttyneeltä. 

Olen 170cm pitkä, painan nyt 71kg. Tavoitteeni on siis 65kg, se on itselleni sellainen paino jonka kykenen miellyttävästi pitämään. Olen ollut välillä kevyempikin, n 62kg painoinen, mutta sen painon pitäminen ei ole itselleni millään lailla realistista. En harrasta urheilua ja sorrun aina välillä herkkuihin. 62 kiloisena en saisi syödä kuin salaatinlehtiä ja puolikkaan retiisin päivässä - se ei ole sen väärti. 

Tunnistan paljon itseäni tuosta hoitovapaalihomisesta josta joku aikaisempi kirjoitti. Eli raskausaikana painoni nousi 9kg ja vauvan synnyttyä olin heti kohta entisissä mitoissani. Sen sijaan kun olen nyt ollut näiden kahden rakkauden hedelmän kanssa kotona, uupuneena yövalvomisista ja sosiaalisesta tyhjyydestä aikuiskontaktien vähyyden vuoksi, olen lohduttanut itseäni herkuilla. Karkilla (joka ilta), jäätelöllä (viikottain), vaalealla leivällä (joka päivä, runsain päällisin). Ja tämä todellakin näkyy epämääräisenä löllönä ja pöhötyksenä. 

Kun ap sanoit, että sussa on paljon samaa kuin siinä linkkaamassasi suurimmassa pudottajassa, ajattelin heti että tuo nainenhan on kaunis. Siis iso, mutta kaunis. Jotenkin hänen kasvonsa esim ei ole kovasti muuttuneet vaikka keskivartalo on kutistunut valtavasti! Itse en taas ole tuolla lailla pullea, vaan pöhöttynyt enemmänkin juuri kasvoista ja toki mahasta, reisistä ja pepustakin. Mutta näytän siis suhteettomalta, vaikken olekaan pahasti ylipainoinen. 

Ihailen niin paljon sun itsekuria ja tuota liikkumista... En tiedä miten ikinä voisin itse innostua liikkumaan... Se vaan on jotenkin niin kaukana mukavuusalueeltani... Kuljen siis kävellen lasten kanssa moneen paikkaan, kesällä pyöräilen, mutta siis nimenomaan tuo liikunta joka nostaa pulssit tappiin ja saa lihakset kipeiksi... En muista milloin olisin harrastanut hikiliikuntaa tai saanut lihaksiani kipeiksi :-/

En tiedä ovatko minun metodini millään lailla järkeviä tai toimivia, mutta aion siis nipistää syömisistäni kun liikuntaa en vaan osaa lisätä. Olen päättänyt olla karkittomalla ja herkuttomalla linjalla, koska minäkään en osaa pitää sitä kohtuudessa. Jos siis ostan paketin jätskiä pakastimeen, en saa rauhaa ennen kuin se kaikki on syöty. Eli esim. paketti Ainon hurmaavaa maitosuklaata menee kahdessa illassa, huolimatta siitä että on aivan sairaan makeaa. Ja sen alle olen saattanut jo syödä karkkia ja pari palaa suklaata. 

Nyt olen siis ottanut sellaisen linjan, että aamulla sallin itselleni vaalean sämpylän jonka toisen puolen voitelen pestolla ja toisen margariinilla. Pestoleivälle laitan salaattia ja tomaattia, margariinileivälle juustoa. Lisäksi juon kupin minttuteetä. Tämä setti pitää minut kylläisenä ja tyytyväisenä pitkään, ei tule mitään himoja. 

Lounaalla syön salaattia.

Välipalaksi porkkanaa, tomaattia tai hedelmän.

Päivällisellä yksi kauhallinen lämmintä ruokaa (tai jos keittoa, niin pieni lautasellinen) ja paljon taas salaattia jossa seassa raejuustoa, siemeniä, tms. ja öljyä.

Iltapalalla joko leipä tai purkillinen tonnikalaa.

Moinen ei ehkä ole minkään ravitsemussuositusten mukaista, mutta olen yrittänyt muokata syömiset niin ettei mulle tule sokerihimoja ja että pysyn kylläisenä. Saa nähdä miten tämä tulee toimimaan. 

Sorppa ap että tulin sun ketjuun tarinoimaan, inspiroiduin vain sun hyvästä fiiliksestä toivon että moinen taistelutahto valtaa minutkin. Valtavasti tsemppiä sulle, tulen seuraamaan tätä sun ketjuasi jatkossa ja ruoskin sen avulla itseäni - jos sä pystyt niin kyllä minäkin! :)

Vierailija
30/333 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän , että jaksat tuollaista jos et nyt ole työssä vaan paneudut kokopäivätoimisesti kuntoiluun ja laihdutukseen. Toivottavasti teet samalla suunnitelmia , miten jatkaa sitten ensivuonna. Mulle jo painonnousun pysähtymine oli voitto , ja se että mulle oli 10v aikana tullut 20 kg mutta vei vaan 4 v karistaa 16kg , ei mielestäni ole huono saavutus. Koitin sitä ennen noita pikalaihdutuksia ja ne johtivat aina 3kk päästä täydelliseen repsahdukseen . Tosin en koskaan liikkunut noin paljon enkä saanut mistään tukea. Ja töissä olin kokoajan . Joten eikun tsemppiä , hienosti olet aloittanut !

Vierailija
31/333 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki pitäisi tähän ap:n puolesta vastailla, mutta luulisi että tutkimusryhmäläisille on jatkossakin tukea tarjolla. Ja jos hänen vanhempansakin ovat pystyneet muutoksen pitämään, uskon että ap:kin samoilla keinoilla pystyy. 

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 10:13"]

Ymmärrän , että jaksat tuollaista jos et nyt ole työssä vaan paneudut kokopäivätoimisesti kuntoiluun ja laihdutukseen. Toivottavasti teet samalla suunnitelmia , miten jatkaa sitten ensivuonna. Mulle jo painonnousun pysähtymine oli voitto , ja se että mulle oli 10v aikana tullut 20 kg mutta vei vaan 4 v karistaa 16kg , ei mielestäni ole huono saavutus. Koitin sitä ennen noita pikalaihdutuksia ja ne johtivat aina 3kk päästä täydelliseen repsahdukseen . Tosin en koskaan liikkunut noin paljon enkä saanut mistään tukea. Ja töissä olin kokoajan . Joten eikun tsemppiä , hienosti olet aloittanut !

[/quote]

Vierailija
32/333 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Aijon seurata edistymistäsi aktiivisesti, jos perustat joskus blogin seuraisin sitä mielelläni. 

Eniten kiinnostaisi kuulla päänsisäisistä ajatus muutoksista!

Terv, Lyydia

Vierailija
33/333 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 08:25"]

Eilen oli aivan tajuton makeanhimo. Olin ärtyisä ja tiuskin kaikille. Teki ihan hirveästi mieli käydä kaupassa ostamassa herkkuja. [/quote] Liian tiukan dietin merkki, nuo halut kasvavat vielä hallitsemattomiksi ja syöminen karkaa käsistä.  Sano minun sanoeneen. Nyt on vasta vajaa kaksi viikkoa takanana. Toivotan tsemppiä ja motivaatiota, mutta samalla suosittelisin hieman löysäämään ja noudattamaan sallivampaa diettiä ja käyttämään siihen enemmän aikaa. Samalla tulee opeteltua oikeaa syömistä jatkoa ajatellen, tehodietillä sitä ei opi.

Vierailija
34/333 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 09:37"]

Toivottavasti jatkat ketjuasi vielä sen jälkeen, kun tämä rupeamasi on valmis. Minua kiinnostaisi eniten kuulla parin vuoden kuluttua, kuinka suuri osa muutoksesta jäi pysyväksi, muuttuivatko ruokailu- ja liikuntatottumuksesi. Minulla kun on se käsitys, että hidas muutos on senkin takia paras, että siinä pää pysyy muutoksen mukana ja peilikuva tuntuu koko ajan omalta.

[/quote]Niinpä... Itsekkin pudotin aika helposti 25 kiloa (alle vuodessa), mutta kyllä tuli myös 12 kiloa aika helposti takaisin (parissa vuodessa).

Vierailija
35/333 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onnistuu kyllä! Tsemppiä vaan! Itse pudotin viime vuonna alle 2kk:ssa melko kevyellä dieetillä - osa nutrausta lähinnä) 12kg, tosin liikuin kuin hullu n.3h/pvä reipasta kävelyä ja ainoa lämmin ateria tuli illalla: iso lautasellinen vihanneksia ja esim. kanafile ja raejuustoa, aamulla puuro ja välipaloiksi nutrilettia/ yksi hedelmä. Voin todella hyvin silti tällöin, energiaa riitti ja oli ilo huomata se, miten liikunnan myötä jaksaminen vaan kasvoi. Takaisin tuli 3kg dieetin loputtua, mutta se kai hiilarivarastoja tms. turvotusta, aamulenkille on yhä päästävä tai päivä menee pilalle. Nyt normaalipainossa oltu hieman alle vuosi. Alkupaino oli minulla n.88kg/176cm ja nyt n. 73kg-76kg riippuen kuukauden ajasta. Tekisi mieli tiputtaa vielä 6-8kg ja sanoa hyvästit jenkkiksille.

Vierailija
36/333 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahaha saan nauraa vedet silmissä teidän onnettomian puurtamista täällä. Te olette niin epäonnistuneita.

Vierailija
37/333 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jaksan epäillä. Tollanen yli 2kg/viikko tahti on niin kova etten usko kovin monen edes pystyvän siihen. Mutta ainahan nimettömästi voi kaikkea väittää.

Vierailija
38/333 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No kyllä se vaan onnistuu, kun sen tekee oikein eikä ole millään helvetin muoti nutrauksella / muulla epäonnistuseen johtavalla dietillä.

Vierailija
39/333 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 11:52"]

[/quote]

[/quote]

No kyllä se vaan onnistuu, kun sen tekee oikein eikä ole millään helvetin muoti nutrauksella / muulla epäonnistuseen johtavalla dietillä.

[/quote]

No, eipä se ainakaan ilkeytesi perusteella ole tehnyt sinua kovin onnelliseksi...

Vierailija
40/333 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin eilen sata kertaa laittaa tämän viestin, mutta varmenne ei kelvannut koko päivänä. Tässä siis eilinen viestini:

Aamupaino tänään 87,5. Se tarkoittaa sitä, että olen laihtunut kutakuinkin tasan kahdessa viikossa 6,5 kiloa!

Teille kaikille, jotka yrittävät jarruttaa intoani liian nopealla laihdutustahdilla jne: Olen tutkimusryhmässä, jossa minua seurataan koko päivän, minulla on personal trainer 8 tuntia päivässä ohjaamassa liikkumistani ja syömistäni, päivän syömiset ovat pääosin valvottuja (illat saan pärjätä omantunnon kanssa..), minua mitataan ja testataan säännöllisesti ja koska tämä on raju muutos elimistölleni, lääkäri seuraa jatkuvasti kaikkia arvoja ja puuttuu peliin, jos jotain hälyyttävää alkaa näkyä.

Vanhempani olivat samassa tutkimuksessa, heillä on säännöllistä seurantaa jakson jälkeen, kiloja ei ole tullut takaisin, päinvastoin ovat laihtuneet vielä lisää. Seurantaa jatketaan viisi vuotta.

En käy töissä 10 viikkoon, joten tämä laihtuminen on nyt tärkein työni. Syön 1800-2800 kcal päivässä riippuen kuntoilusta. Kulutan päivässä todella paljon tällä liikuntamäärällä. On siis pakko syödä, syömättä tätä ei jaksaisi kukaan.

Tänään mittasin itse edistymistäni tavallisella mitalla, ei siis ole tarkka ja tarkemmat mittaukset tehdään kolmen viikon välein (eli viikon päästä). Mittasin, että vyötäröltä navan korkeudelta on kadonnut 7cm ja lantiolta 5cm. Alan itsekin nyt vähän huomata, että housut tuntuvat vähän löysemmiltä. Olen kuitenkin käyttänyt hirveän kireitä vaatteita, koska olen yrittänyt sulloa itseäni liian pieniin vaatteisiin. Mikään ei siis vielä roiku päällä, mutta pukeminen on helpompaa.

Olen huomattavasti energisempi kuin kaksi viikkoa sitten, uni tulee helpommin ja unen laatu on hyvää, ei katkonaista.

75 kiloon on matkaa enää 12,5 kiloa ja 8 viikkoa on jäljellä. Näyttää hyvin todennäköiseltä, että siihen päästään! Sehän on vain noin 1,5 kiloa per viikko.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi