Kertokaa yksikin hyvä syy, miksi miehen pitäisi puolustaa tyttöystäväänsä/vaimoaan, jos joku loukkaa tai ahdistelee häntä jollain tavalla?
Nainen voi tehdä sen ihan hyvin itse. Miehen parempi olla reagoimatta mitenkään.
Kommentit (223)
Yleensä nyt on tapana puolustaa ja auttaa läheisiä ja tietysti muitakin, jos näkee että joku on avun tarpeessa. Itsekin puolustaisin miestäni.
Käyttäjä35379 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yksi miehen tehtävistä. Nainen on usein fyysisesti heikompi ja altis siis. Naines voi myös olla lastasi kantava tai imettävä ja hyvin haavoittuvassa tilassa, josta seuraa semmoinen fiilis kaikkien naisten päässä, että jos mies puolustaa häntä hyökkäyksiltä, mies on kelpo mieheksi ja hän ja lapset ovat turvassa.
Miehellähän näitä tehtäviä ja velvollisuuksia riittää. Naisella ei ole mitään velvollisuuksia.
Typeryytesi on surullista.
Ai naisen velvollisuus on puolustaa miestä ja luoda turvaa miehelle? Enpä usko. Ei naiselta sellaista odoteta.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kaksi naista olisi viettämässä iltaa keskenään, ja toista tultaisiin ahdistelemaan. Eikö silloinkaan kaveri saa auttaa?
Totta kai haluan, että minua autetaan, jos en itse pääse ahdistelijasta eroon. Itsekin olen naisena auttanut hätää kärsimässä olevia kavereitani.
Mulla on käynyt muutamankin kerran niin että naiskaverit ovat vähin äänin häipyneet takavasemmalle kun joku on alkanut ahdistelemaan.
n. 25v sitten jopa kävi niin, että kun olin kävelemässä kaverini kanssa kadulla, niin miesporukka käveli meidän takaa. Joku heistä tarrasi minuun takaapäin kiinni, ja alkoi kourimaan. Kaverini vaihtoi kadun toiselle puolelle, ja kun viimein pääsin irti siksi koska tämän miehen kaveri irroitti hänet minusta, niin kvaerini vain naureskeli että hehhehe. Itse olin aivan kauhuissani ja itkuinen.
Itse en ole koskaan ikinä jättänyt ketään, en miestä enkä naista ilman apua, tai avunhakemista. En ikinä ole katsonut toisaalle tai liuennut vähin äänin paikalta. Mieheni on samanlainen.
Palstauli on kovassa kiimassa tehtaillen näitä provojaan. Ei siis käynyt eilenkään flaksi.
Ei tarvitse. Soittaa vaan poliisille. Naapurikin voi soittaa. Ei se, että on kerran päässyt sluibailemaan tai vaikka kaksikin kertaa tilanteesta, tarkoita että hyvä onni jatkuisi. Ei todellakaan. Kannattaa käyttäytyä oikein, niin ei tule seuraamuksia.
Niin, yleensä tämä lähtee ihan siitä ihmisen halusta auttaa pulassa olevia, varsinkin jos he ovat itselle läheisiä. Osa tuntee tätä auttamisen halua jopa tuntemattomia ihmisiä kohtaan. Ehkä ap:lla ei ole läheisiä tai hän on sillä tapaa kylmä ihminen, ettei tunne mitään jos jotain hänen läheistään ahdistellaan tai käydään käsiksi.
Kun rupesin tätä miettimään omalta kohdaltani, en muista yhtään tilannetta että kukaan mies olisi puolustanut minua ahdistelulta tai väkivallan uhalta. Sen sijaan muistan itse kolme tilannetta, jossa olen mennyt sanallisesti väliin, kun humalainen mies on tullut väkivaltaisena minulle läheisen miehen kimppuun. Tilanteet ovat (onneksi) ratkenneet siihen, että humalainen vieras mies on rauhoittunut, kun väkivallan uhrin käsipuoleen on ilmestynyt nainen toppuuttelemaan, että eipäs nyt pojat tapella. Pahimmillaanhan tuossa voisi saada itse turpiinsa, tai pahempaa, , mutta olen silti halunnut auttaa minulle läheistä ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi hyvä syy? Mulla nousee kiehumaan vereen hormonit kun pääsen mies miestä vastaan tilanteeseen sentin päähän toisen naamasta sanomaan että tuo ahdistelu loppuu NYT. Jos tätä ei tulisi, en varmaan jaksaisi olla puolustelemassa milloin ketäkin.
Oot varmasti tosi pelottava :D
Kuinka niin ? Kysyttiin yhtä hyvää syytä, ja sanoin kohdaltani sellaisen. Jos kaikki olisi minulle aivan sama, ja mikään ei tuntuisi miltään, tuskin tekisin liikkuja puolustamiseenkaan.
Olisin soittanut itsekin, jos olisin kuullut mitään..
Yleensä en poliisille vähästä soittele, mutta jos joku tunkeutuu mun alueelle, niin todellakin siinä kohtaa soitan.
Oletteko katsoneet yhtään supersankarielokuvaa? Miehen kannattaisi melkein vaikka lavastaa tilanne, jossa naista ahdistellaan ja hän pääsee pelastamaan naisen siitä tilanteesta. Se on nimittäin äärettömän puoleensavetävää naisesta. Se saa naisen rakastumaan ja haluamaan sitä miestä.
Vaikka nuo elokuvat on fiktiota, tämä on sisäänrakennettu toimintamekanismi meissä naisissa. Turvaa tuova mies herättää tunteet. Ja siihen totuuteen nuo elokuvat perustuu.
Miksi naista täytyy yrittää pakottaa?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko katsoneet yhtään supersankarielokuvaa? Miehen kannattaisi melkein vaikka lavastaa tilanne, jossa naista ahdistellaan ja hän pääsee pelastamaan naisen siitä tilanteesta. Se on nimittäin äärettömän puoleensavetävää naisesta. Se saa naisen rakastumaan ja haluamaan sitä miestä.
Vaikka nuo elokuvat on fiktiota, tämä on sisäänrakennettu toimintamekanismi meissä naisissa. Turvaa tuova mies herättää tunteet. Ja siihen totuuteen nuo elokuvat perustuu.
Totta. Mutta ehkä ennemmin niin päin, että mikäli mies häviää kuin pieru tuuleen ja jättää naisen yksin ikävään tilanteeseen niin se mies muuttuu epähaluttavaksi. Itse aikoinaan puolustin erästä minulle tuntematonta henkilöä ravintolassa. En vain kyennyt kuuntelemaan hiljaa ja kääntämään päätä pois, vaikka kohde näin tekikin. Huomasi ettei ensimmäistä kertaa joudu kuuntelemaan moista. Kukaan ympärillä ei ollut huomaavinaan, niin puututin ite tilanteeseen. Seurassani ollut tapailukumppani häipyi paikalta toiseen päähän ravintolaa. Kun en löytänyt häntä, niin menin ravintolasta ulos,(sovimme että lähdemme yhtäaikaa minun luokseni) johon hän ilmestyikin pian. Samoin ilmestyi myös yksi näistä aiemmin huonosti käyttäytyneistä, ja huomasi minut. Käännyin häntä vasten, ja olin jo valmiina taas puolustautumaan, mutta mies pyysikin anteeksi käytöstään. Kun käännyin tapailukumppanin suuntaan, hän olikin taas hävinnyt paikalta, ja jättänyt minut kahdestaan 2m pitkän korston kanssa jonka kanssa oli aiemmin ollut sanaharkkaa!! Soitin miehelle ja kysyin missä ihmeessä hän on. Hän sanoi menneensä joa taksilla kotiin, kun minulla oli "näyttänyt olevan vähän muuta".
En todsiaan jatkaunt tapailua enää hetkeäkään niin turn off oli tuo toiminta.
Kertokaa yksikin hyvä syy, miksi naisen pitäisi puolustaa poikaystäväänsä/miestään, jos joku loukkaa tai ahdistelee häntä jollain tavalla?
Kertokaa yksikin hyvä syy, miksi miehen pitäisi puolustaa tyttöystäväänsä/vaimoaan, jos joku loukkaa tai ahdistelee häntä jollain tavalla?
Kertokaa yksikin hyvä syy, miksi kenenkään pitäisi puolustaa kumppaniaan, jos joku loukkaa tai ahdistelee häntä jollain tavalla?
Yksi syy: Rakkaus.
Toinen syy: Halu jatkaa parisuhdetta ko. henkilön kanssa.
Kolmas syy: Kokee, että loukkaus kumppania kohtaan on loukkaus myös itseään kohtaan.
En koe olevani sellainen saalis, että mua kukaan ryhtyisi pakottamaan, mutta oma mies tietysti, kun ollaan oltu melkein lapsesta asti yhdessä (20.v) niin tottakai puolustaisi.
Koska nykyfeministiset teoriat eivät päde alkuunsakaan todellisessa arjessa, joka on huojentavaa huomata.
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla kuin nainen suojelee lapsiaan. Isompi varjelee pienempää. Jos naisesi on valtava, se voi suojella suakin. Kannattaa valita valtava nainen.
Joo, ap on u l i seva k i l t t i s joka tarvitsee liha van amazonin kun isot pojat pihalla k i usaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla kuin nainen suojelee lapsiaan. Isompi varjelee pienempää. Jos naisesi on valtava, se voi suojella suakin. Kannattaa valita valtava nainen.
Yleensä roolit ovat perinteiset, vaikka mies olisi pienempi. Meillä ainakin mies kantaa minun laukkuni, vaikka on lyhyempi ja hoikempi kuin minä.
Pals ta ul i$ ijoi den mielestä sinä olet mielikuvitushahmo, koska kukaan nainen ei heidän mielestään ota lyhyempää miestä.
Vierailija kirjoitti:
Itsenäinen ja voimaantunut nainenhan ei tarvitse miestä mihinkään ja kykenee kaikkeen samaan kuin miehetkin. -ei ap
Miehiäkin ahdistellaan ja joutuvat altavastaajiksi. Totta kai puolustaisin omaa miestäni ja olen puolustanutkin monta kertaa yhteisen taipaleemme varrella. Puolustan ja autan myös ystäviäni, miehiä ja naisia. Nyt kun asiaa mietin niin yksikään mies, edes omani, niin rakastava kuin muuten onkin, ei ole puolustanut minua koskaan vaan luikkinut karkuun ja jättänyt yksin jos joku on ruvennut vaikka ahdistelemaan. Ehkä mieheni ei sitten rakasta minua kovin syvästi ja miehet yleisesti eivät arvosta naisia ja ahdistelu on heistä ok tai jotenkin minun oma syyni. :(
Miksi naiset halautuvat tilanteisiin joista heidät "pitäisi pelastaa"?
Normaali ihminen ei ajaudu ongelmatilanteisiin
Typeryytesi on surullista.