Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämäni biisi Yle tv1

Vierailija
05.09.2020 |

Lauloipa Pepe Willberg upeasti

Kommentit (4192)

Vierailija
2681/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diandralla hyvä ääni. Samaten Saara Aallolla, Jarkko Aholalla ja Valtteri Torikalla. Mutta jotenkin en tykkää näistä. Jäävät kylmäksi. Tiedän että ovat kouluttautuneet äänineen ja kuulostavat lähes täydellisiltä, mutta jotenkin tulos on aina niin kliininen. Ei mitään "rosoa", tunnistettavuutta, persoonaa äänissä. Ja covereita, valmiita musiikin helmiä, esittävät suurelta osin, esim. Diandra kaipaisi omia biisejä.

Kieltämättä persoonatkin vaikuttavat, tekemiset, sanomiset julkisuudessa ja juorulehdissä. Vahvistavat käsitystäni että en vaan tykkää.

Kaikkia olen kuullut keikalla tai rauhallisemmissa kirkkokonserteissa (nekin yhdistävät näitä kliinisiä laulajia, satunnainen suuri yleisö ehkä tykkää kun äänet ovat helppoja kuunneltavia tutuissa lauluissa), joten turha sanoa että kuuntele edes. Mahdollisuuden olen antanut, ei toiminut.

Et ole kuitenkaan JAn konserteissa käynyt jos niputat hänet samaan kastiin näiden kolmen kliinisen laulajan kanssa.

Minä olen käynyt ja on Ahola kliininen. Ei saa tunnetta lauluihinsa, mutta yli-dramaattisuutta kylläkin, mikä taas on aivan eri asia eikä hyvällä tavalla.

Minä koen toisin - Aholahan nimenomaan saa koulittuun ääneensä ladattua valtavasti sävyjä ja on eräs herkimmistä mieslaulajista mitä nyt meillä ylipäänsä on. En tiedä ketään muuta joka paljastaa itsensä, viattoman särkyvän herkkyytensä niin avoimesti kuin Ahola. Ei laulussaan vaikutusta edes etupäässä tee ne korkeat tekniset kantavat äänet niitä hevi- ja oopperalaualjiahan on useita jotka laulavat upeasti korkealta ja kovaa.  Vaikutuksen tekee se paljas särkyvä herkkyys ja äly.

Toisaalta ymmärrän kyllä että vaatii vastaanotostakin herkkyyttä, eli turha tästä on kiistellä, jokaiselle omat puhuttelijansa. Paljastinpahan vain miksi itse kuuntelen.

Viattoman särkyvän herkkyyden? Ahola? No nyt tuli hyvät naurut! Miehessä on vaikka mitä, mutta tuo on se viimeinen.

Pilkkaat niitä jotka kertovat miten itse asiat kokevat? Ei taida jättää mysteeriksi sitä miksi sinä et tunnista herkkyyttä.

En tunnista Aholan herkkyyttä. Kun sitä ei ole.

Sinä väität että sinun kokemuksesi on absoluuttinen totuus. Eli kaikkien pitäisi olla kuten sinä. Egoistista ja kuvastaa kykenemättömyyttä asettua toisten ihmisten asemaan, ymmärtää toisia ihmisiä.

Minulle on turha tulla opettamaan empatiasta. Tiedän siitä enemmän kuin arvaatkaan. En tunnista Aholan herkkyyttä, se siitä. Minun egosta ei ollut kysymys ollenkaan. Mistähän sinä, paitsi riidan toivossa tietty, tuonkin tempaisit.

Voisitko sitten keskustella siten, että osoittaisit arvostusta myös muiden kokemusta ja mielipidettä kohtaan, etkä tyrmäsi ja pilkkaisi niitä? -  Tyrmäys ja pilkka sillä perusteella että itse ei koe samoin, samoin kuin absoluuttisten totuuksien julistamisetki oman kokemuksen perusteella kun ovat egoismin ilmenemismuotoja.

Eli voisitko esim todeta, että sinä et Aholan herkkyyttä tunnista, mutta se ei tarkoita etteikö sitä olisi, jos kerran joku muu niin kokee?

Missä kohtaa lauseessa en tunnista Aholan herkkyyttä ei ollut selvää etten MINÄ tunnista Aholan herkkyyttä? Ziisus.

"En tunnista Aholan herkkyyttä. Kun sitä ei ole."

Oliko tämäkin sinun kommenttisi?

"Viattoman särkyvän herkkyyden? Ahola? No nyt tuli hyvät naurut! Miehessä on vaikka mitä, mutta tuo on se viimeinen."

Jne

Menkää muualle Ahola keskustelun kanssa taas.

Tässä ei ole kyse Aholasta, vaan siitä että täällä eräät katsovat oikeudekseen pilkata muiden mielipiteitä. Tämä ei ole Ahola-keskustelu ollenkaan, tämä on keskustelu siitä että tuollainen keskustelukäytös on huonoa.

Vierailija
2682/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahola vänkääjät POIS!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2683/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiin täältä Ahola keskustelijat!

Vierailija
2684/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se sinun maailmaasi polttaa jos minä en pidä hänen musiikista tai olemuksestaan.

Ei mitenkään. Tässä ei koko aikana kuitenkaan ole ollut kyse niinkään Aholasta vaan siitä että sinä yrität tyrmätä muiden kokemuksen ja mielipiteet. Pilkkaat, ilkut, takerrut, hyökkäät. Antaisit vain olla.

Voi sinua. Antaa olla kun et ymmärrä että nämä ovat MINUN mielipiteet. Näytät takertuvan niihin turhankin innokkaasti.

Vierailija
2685/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole mitään Ahola vänkääjiä vaan aholan vastatalebaneja jotka sabotoivat keskustelua haukkumalla muita.

Vierailija
2686/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se sinun maailmaasi polttaa jos minä en pidä hänen musiikista tai olemuksestaan.

Ei mitenkään. Tässä ei koko aikana kuitenkaan ole ollut kyse niinkään Aholasta vaan siitä että sinä yrität tyrmätä muiden kokemuksen ja mielipiteet. Pilkkaat, ilkut, takerrut, hyökkäät. Antaisit vain olla.

Voi sinua. Antaa olla kun et ymmärrä että nämä ovat MINUN mielipiteet. Näytät takertuvan niihin turhankin innokkaasti.

Takertuminen tuntuu olevan molemminpuolista. Lopettakaa jo!  Kerratkaa keskustelun säännöt!  Asiallista mielipiteiden vaihtoa on paljon parempi lukea,   -  myös näistä EB -laulajista.

Vierailija
2687/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aholako se itse täällä kirjoittelee ja kehuskelee taitojaan?

Vierailija
2688/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia muuten nuo Ylen Areenan klippien katsojaluvut. Nimittäin Diandran Keijua on nyt muka katsottu 22 000 kertaa ja Vesterisen Bohemea vain 5000 vaikka kaikki nimenomaan siitä ilmoittavat vaikuttuneensa ja kertovat sitä katsoneensa. Sama ilmiö oli viime vuonna, Diandra keräsi monikertaisesti katsomisia. 

Millä logiikalla nuo tulevat? Tai kuka luukuttaa Diandraa?

Vierailija
2689/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aholako se itse täällä kirjoittelee ja kehuskelee taitojaan?

Lopeta jo tuo antiaholatalebanismisi! Näkökantasi tuli jo kirjatuksi.

Täh? Eka kommenttini oli tää.

Vierailija
2690/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo Katri-Helena mikään sanavalmis ihminen näköjään ole. Luulisi nuoremman rakastajan välillä tylsistyvän Katrin seurassa.

Kaikki muut kertoivat jotain henkilökohtaista valitsemastaan kappaleesta, paitsi Katri-Helena. Sanoi vain pitävänsä kappaleesta.

Vierailija
2691/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2692/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin oikeassa, kun sanoin alussa miehelle et Katri ottaa jonkun muun kielisen laulun kun pitää näyttää et olisi parempi ja sivistyneempi kuin on.

Mistä toi sun katkeruus ja pahantahtoisuus kumpuaa? Voi myös olla kommentoimatta jos ei ole MITÄÄN hyvää sanottavaa. Asiallista palautetta voi antaa vaikka se sisältäisikin negatiivisuutta.

Vierailija
2693/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo Katri-Helena mikään sanavalmis ihminen näköjään ole. Luulisi nuoremman rakastajan välillä tylsistyvän Katrin seurassa.

Kaikki muut kertoivat jotain henkilökohtaista valitsemastaan kappaleesta, paitsi Katri-Helena. Sanoi vain pitävänsä kappaleesta.

Kyllä se jotain selitti kuinka tykkäsi kappaleesta vaikka ei ymmärtänyt sanoja. Mutta joo varsinainen tarina jäi uupumaan mikä on koko ohjelman juju.

Vierailija
2694/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diandralla hyvä ääni. Samaten Saara Aallolla, Jarkko Aholalla ja Valtteri Torikalla. Mutta jotenkin en tykkää näistä. Jäävät kylmäksi. Tiedän että ovat kouluttautuneet äänineen ja kuulostavat lähes täydellisiltä, mutta jotenkin tulos on aina niin kliininen. Ei mitään "rosoa", tunnistettavuutta, persoonaa äänissä. Ja covereita, valmiita musiikin helmiä, esittävät suurelta osin, esim. Diandra kaipaisi omia biisejä.

Kieltämättä persoonatkin vaikuttavat, tekemiset, sanomiset julkisuudessa ja juorulehdissä. Vahvistavat käsitystäni että en vaan tykkää.

Kaikkia olen kuullut keikalla tai rauhallisemmissa kirkkokonserteissa (nekin yhdistävät näitä kliinisiä laulajia, satunnainen suuri yleisö ehkä tykkää kun äänet ovat helppoja kuunneltavia tutuissa lauluissa), joten turha sanoa että kuuntele edes. Mahdollisuuden olen antanut, ei toiminut.

Et ole kuitenkaan JAn konserteissa käynyt jos niputat hänet samaan kastiin näiden kolmen kliinisen laulajan kanssa.

Minä olen käynyt ja on Ahola kliininen. Ei saa tunnetta lauluihinsa, mutta yli-dramaattisuutta kylläkin, mikä taas on aivan eri asia eikä hyvällä tavalla.

Minä koen toisin - Aholahan nimenomaan saa koulittuun ääneensä ladattua valtavasti sävyjä ja on eräs herkimmistä mieslaulajista mitä nyt meillä ylipäänsä on. En tiedä ketään muuta joka paljastaa itsensä, viattoman särkyvän herkkyytensä niin avoimesti kuin Ahola. Ei laulussaan vaikutusta edes etupäässä tee ne korkeat tekniset kantavat äänet niitä hevi- ja oopperalaualjiahan on useita jotka laulavat upeasti korkealta ja kovaa.  Vaikutuksen tekee se paljas särkyvä herkkyys ja äly.

Toisaalta ymmärrän kyllä että vaatii vastaanotostakin herkkyyttä, eli turha tästä on kiistellä, jokaiselle omat puhuttelijansa. Paljastinpahan vain miksi itse kuuntelen.

Jos et tiedä ketään muuta, niin sitten et kuuntele paljon musiikkia. Maailmaan mahtuu paljon taitavampia laulajia kuin Ahola. Aholan laulu on kylmää eikä vie mukanaan. Laulaa hän kai osaa teknisesti (vaikka kyllä siitäkin ihmiset on eri mieltä), mutta mikään siinä ei vie sielua mukaan. Olen käynyt hänen useilla keikoillaan, ja aina lähden pois sieltä ajatellen, että jaa oisin voinut säästää nuokin rahat. Joten enää en siis menekään keikoilleen.

No eiköhän se ole paras ratkaisu: käyt niiden artistien keikoilla, joista tykkäät, etkä käy niiden keikoilla, joista et tykkää.

Vierailija
2695/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tälle ketjulle on tapahtunut?

Vierailija
2696/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on Elämäni biisiin saatu hyviä laulajia roppakaupalla! Muuten en formaatista niin älyttömän innostunut ole, mutta hyvät artistit tekevät ohjelmasta erittäin hyvän.

Ihme vänkäystä näkyi olevan sivukaupalla, en edes lukenut muutamaa sivua enempää, mutta jankkausta riitti.

Voi pojat, että JP Leppäluoto ja Vesterinen tulivat entisten lisäksi! Ihan sairaan hyviä laulajia kumpikin. Pidän myös Jarkko Aholasta kovasti, mutta hänellä lienee parhaillaan muita proggiksia? Ihan huippukaarti artisteja saatu kasattua tähän! No, Arja Saijonmaa ja Irina eivät kuulu suosikkeihini, mutta ovat silti hyviä omalla sarallaan.

Vierailija
2697/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän paljon kommentteja, joiden yli saa skrollata hurjaa vauhtia. 🙄 Nyt modet skarpatkaa vähän.

Vierailija
2698/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin oikeassa, kun sanoin alussa miehelle et Katri ottaa jonkun muun kielisen laulun kun pitää näyttää et olisi parempi ja sivistyneempi kuin on.

Mistä toi sun katkeruus ja pahantahtoisuus kumpuaa? Voi myös olla kommentoimatta jos ei ole MITÄÄN hyvää sanottavaa. Asiallista palautetta voi antaa vaikka se sisältäisikin negatiivisuutta.

Mulle on turha irvailla ja matkia, kuten sää näköjään nyt teet vaikken liittynyt mitenkään tuohon kommenttiin johon päätit vastata tavalla jolla vastasin jonkun toisen kommenttiin. Aikuistu vähän tahi lopeta tänne kirjoittelu.

Vierailija
2699/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveän paljon kommentteja, joiden yli saa skrollata hurjaa vauhtia. 🙄 Nyt modet skarpatkaa vähän.

Modet? Sun pitää ilmiantaa ne kommentit. Ei täällä kukaan muuten tee mitään

Vierailija
2700/4192 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiedä ketään muuta, niin sitten et kuuntele paljon musiikkia. Maailmaan mahtuu paljon taitavampia laulajia kuin Ahola. Aholan laulu on kylmää eikä vie mukanaan. Laulaa hän kai osaa teknisesti (vaikka kyllä siitäkin ihmiset on eri mieltä), mutta mikään siinä ei vie sielua mukaan. Olen käynyt hänen useilla keikoillaan, ja aina lähden pois sieltä ajatellen, että jaa oisin voinut säästää nuokin rahat. Joten enää en siis menekään keikoilleen.

No eiköhän se ole paras ratkaisu: käyt niiden artistien keikoilla, joista tykkäät, etkä käy niiden keikoilla, joista et tykkää.

U think?