Mies saa 2000 euroa isompaa bruttopalkkaa kuin minä - käteen jää 600 euroa enemmän.
Et silleen.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tarvittaisiin tasavero mitä pikimmiten. Progressiivinen verotus on sellainen kannustinloukku, ettei toista vastaavaa ole.
Tasaverolla ei maksettaisi kaikkia jukisia menoja. Jostain pitäisi leikata ja todella paljon.
No sehän riippuu täysin veroprosentista. 40 % kaikille luulis riittävän.
Oletteko tosiaan sitä mieltä, että 1500 palkasta pitäisi maksaa samaa veroprosenttia kuin 15000 palkasta? Minä en ole.
Olen sitä mieltä
Maksaisi 10x enemmän silti
Sehän olis suoraa tulonsiirtoa rikkaille, jos köyhiltä otetaan enemmän veroa kuin nykyään, ja isoista palkoista vähemmän kuin nykyään. Pääomatuloistahan ei paljon nykyäänkään mene.
1500 euron palkkaa saava joutuu turvautumaan toimeentulotukeen, joten hänen elämänsä jouduttaisiin kustantamaan verovaroin. Vai annetaanko kuolla nälkään? Riittäisikö se sinulle?
Pääomatuloista menee ihan vıtusti, 32 %. Maksan 600 € pääomatuloista isommalla prosentilla kuin 6000 € palkkatuloistani.
600 euron pääomatuloista ei tosiaankaan mene 32%.
Trollaatko vai oletko oikeasti noin tietämätön? Sehän niissä pääomatuloissa perseestä onkin että jostain pikkutuloista menee se sama 32 pinnaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kannata tasaveroa, mutta jotain järkeä tähän touhuun sentään. Progressiivinen verotus on ajatuksena ok mutta tällä hetkellä progressio on liian kireä ja aiheuttaa kannustinloukun. Kun huomioi vielä tukien ja julkisten palveluiden aiheuttaman triplaprogression, niin tilanne on täysin kohtuuton.
Niin jos tarkoitat tukien aiheuttamaa käytännön inflaatiota niin tottapuhut. Kaikki maksaa aivan helvetisti... siis niille jotka joutuvat omat rahat tienaamana. Kelan asiakkaillahen sillä ei ole väliä. Joku tässä nyt mättää jos DI palkalla ei pysty ostamaan uutta asuntoa muualta kuin jostain landelta.
DI ei näköjään osaa hoitaa raha-asioitaan.
Minä maksan 10 000e bruttopalkastani puolet eli 5000e veroa. Olen erikoislääkäri ja käynyt 12v kouluja. Stressaava työ, vastuu kova. Mielestäni ei ole kohtuullista ottaa puolet palkasta kun suostun vielä lähtemään syrjäseuduille töihin. Ja tulot ovat kaikki minulla puhtaita palkkatuloa eivätkä edes mtn pääomatuloa. Työn verotusta pitäisi ehdottomasti keventää. Tiedän monia kollegoja jotka tekevät vain 80pros työaikaa kun ei vaan näe sitä hyötyä muutaman euron takia tehdä 100pros kun progressio niin kova. Kannustinloukku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tarvittaisiin tasavero mitä pikimmiten. Progressiivinen verotus on sellainen kannustinloukku, ettei toista vastaavaa ole.
Tasaverolla ei maksettaisi kaikkia jukisia menoja. Jostain pitäisi leikata ja todella paljon.
Oletteko tosiaan sitä mieltä, että 1500 palkasta pitäisi maksaa samaa veroprosenttia kuin 15000 palkasta? Minä en ole.
Olen sitä mieltä
Sehän olis suoraa tulonsiirtoa rikkaille, jos köyhiltä otetaan enemmän veroa kuin nykyään, ja isoista palkoista vähemmän kuin nykyään. Pääomatuloistahan ei paljon nykyäänkään mene.
1500 euron palkkaa saava joutuu turvautumaan toimeentulotukeen, joten hänen elämänsä jouduttaisiin kustantamaan verovaroin. Vai annetaanko kuolla nälkään? Riittäisikö se sinulle?
Pääomatuloista menee ihan vıtusti, 32 %. Maksan 600 € pääomatuloista isommalla prosentilla kuin 6000 € palkkatuloistani.
Trollaatko vai oletko oikeasti noin tietämätön? Sehän niissä pääomatuloissa perseestä onkin että jostain pikkutuloista menee se sama 32 pinnaa.
Nokun ei mene.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot/p…
"30 000 euroon asti 30 %".
600 euroa ON alle 30 000.
Voin sanoa,että ei kiinnosta p*$*an vertaa ottaa esimiesvastuuta ja uutta titteliä, jotta saisin 400e enemmän käteen. Verotuksen takia siis tyydyn puuduttavaan asiantuntijarooliin. Lasten päivähoitomaksut saisi samalla kattoon, jos uuteen pestiin suostuisi.
Kyllä Suomi on ihan mätä maa verotuksen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä
Jos sulla on varaa sijoittaa, niin kyllä sulla on varaa maksaa osingoista veroakin. sehän on kaikki ihan ylimääräistä.
öö. kaikilla on vara sijoittaa (paitsi toimeentulotukiasiakkailla). Sijoitin opintotuista, sijoitan nyt pienestä palkastani (brutto 2000 €/kk)
En tiennytkään, että ihmisillä on velvoite sijoittaa, koska muuten ei elintaso nouse. Te sijoittelijat kaiken lisäksi ette laske ollenkaan kustannuksia sille sijoitteluun käytetylle ajalle, joka on itse asiassa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka keski/hyvätuloisen rajalla. Pakollisten vähennysten jälkeen jää 62% käteen. Ei ole kohtuullista
Joko sinulla on korkea raja hyvätuloiselle tai sitten työsuhdeauto tms. Minä kuulun hyvätuloisimpaan kymmenykseen, ja verojen ja pakollisten maksujen jälkeen palkasta jää käteen 64 %.
Ihan kohtuullista on. Pitää myös tuijottaa euroja eikä pelkkiä prosentteja.
no tuijotetaan sitten. Minä maksoin viime vuonna suoria veroja ja veroluontoisia maksuja yli 38000. Paljonko sinä?
Ja sulle jäi tuhlattavaa yli 70000 euroa. Eikö se muka riitä elämiseen? Pitääkö jonkun köyhän maksaa veroja vielä enemmän, jotta sä saisit enemmän rahaa. Eikö ahneudella ole mitään rajaa.
Suomen tuloveroin ankaralla progressiolla on sama vaikutus työnteon kannustamiseen kuin alkoholiverolla. Kun veroja nostaan juominen väöhenee ja verokertymä pienenee.
Tuossa joku sanoi että hänestä on hyvä että hyvätuloisia verotetaan ankarasti. Hyvä. Mitenkä olisi jos hyvätuloisia verotettaisiinkin lievemmin jolloin he tekisivät enemmän töistä ja valtion kassaan tulisi sama raha. Samalla tehdyn työn määrä kasvaisi. Nythän on tilanne se ettei kukaan hyvätuloinen tee yhtään ylitöitä kovan marginaaliveron vuoksi. Mielestäni kansakunnan etu on se että ne joilla on osaamista ja työintoa tekisivät mahdollisimman paljon töitä. Se hyödyttää kaikkia. Tietysti kun meillä on tämä sosialismi niin se on mahdotonta. Mutta fantasiana kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka keski/hyvätuloisen rajalla. Pakollisten vähennysten jälkeen jää 62% käteen. Ei ole kohtuullista
Joko sinulla on korkea raja hyvätuloiselle tai sitten työsuhdeauto tms. Minä kuulun hyvätuloisimpaan kymmenykseen, ja verojen ja pakollisten maksujen jälkeen palkasta jää käteen 64 %.
no tuijotetaan sitten. Minä maksoin viime vuonna suoria veroja ja veroluontoisia maksuja yli 38000. Paljonko sinä?
Ja sulle jäi tuhlattavaa yli 70000 euroa. Eikö se muka riitä elämiseen? Pitääkö jonkun köyhän maksaa veroja vielä enemmän, jotta sä saisit enemmän rahaa. Eikö ahneudella ole mitään rajaa.
Ahneutta on että haluaa pitää ITSE tienaamansa rahat , mutta ei se että haluaa (korkealla verolla) ryöstää toisten rahat. Jep jep.
Jotain jää nyt kertomatta kun marginaaliveor korkeimmillaan on 60% tuntumassa eli vähintään 800e pitäisi jäädä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä
Nokun ei mene.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot/p…
"30 000 euroon asti 30 %".
600 euroa ON alle 30 000.
On joo , mutta nillittäminen 2% on pilkun sitä.
Pointti on että niistä 300e osingoista maksetaan sama 30% kuin 29999e.
Ohessa silmiä avaava linkki progressiosta heille joiden silmät ovat vielä kiinni ja kaikille palstan "köyhille", jotka kuvittelevat 5000kk palkansaajan rikkaaksi.
https://kauppakamari.fi/vaikuttaminen/verotus/verokiila/
Ei alunperin pääomatuloista kirjoittanut
Vierailija kirjoitti:
Suomen tuloveroin ankaralla progressiolla on sama vaikutus työnteon kannustamiseen kuin alkoholiverolla. Kun veroja nostaan juominen väöhenee ja verokertymä pienenee.
Tuossa joku sanoi että hänestä on hyvä että hyvätuloisia verotetaan ankarasti. Hyvä. Mitenkä olisi jos hyvätuloisia verotettaisiinkin lievemmin jolloin he tekisivät enemmän töistä ja valtion kassaan tulisi sama raha. Samalla tehdyn työn määrä kasvaisi. Nythän on tilanne se ettei kukaan hyvätuloinen tee yhtään ylitöitä kovan marginaaliveron vuoksi. Mielestäni kansakunnan etu on se että ne joilla on osaamista ja työintoa tekisivät mahdollisimman paljon töitä. Se hyödyttää kaikkia. Tietysti kun meillä on tämä sosialismi niin se on mahdotonta. Mutta fantasiana kiinnostava.
Ihan paskaa tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneutta on että haluaa pitää ITSE tienaamansa rahat , mutta ei se että haluaa (korkealla verolla) ryöstää toisten rahat. Jep jep.
näinhän se. tulee kyllä väkisinkin mieleen se vanha vitsi. "Mistä tietää että on todella kylmä ilma? -Kun demarin kädet on omissa taskuissa"
Mun brutto 5300 ja netto 3200, Miehen brutto 3800 ja netto 2600. Bruttotulojen ero 1500 ja nettojen vain 600. Aika epäreilua mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Käviskö että pelkästään yksityiselle puolelle, niin sillä saisi tuottaviin hommiin porukkaa siirtymään?
Autoetu brutossa mukana eli palkan päälle nostaa mukavasti veroprosentti tai pitää reilusti korkeaa veroprosenttia. Tai vähennykset. 1200 jää varmasti ilmandellelisiä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllähän noin viisaan olisi pitänyt työtä hakiessaan jo tietää, ettet sä sitä kaikkea bruttoa saa itselläsnpitää. Turhaan valitat sinä ahne ihminen.
Noita korkeimpia veroasteita maksaa ehkä valtiolla hommissa olevat johtajat kun eivät voi siirtää tuloveroista pääomaverotuksen puolelle.
44%