Mies saa 2000 euroa isompaa bruttopalkkaa kuin minä - käteen jää 600 euroa enemmän.
Kommentit (124)
Ei meillä kummallakaan ole mitään vähennyksiä. Palkat vain menevät just siinä rajalla, että miehen nousee reippaasti miehen brutto alkaa nelosella, minun kakkosella. Näin on verotoimisto laskenut ja sen mukaan maksetaan. T. ap. PS. Tarkempi ero on 634 euroa elokuun palkoissa, ehkä vähän vähättelin.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä kummallakaan ole mitään vähennyksiä. Palkat vain menevät just siinä rajalla, että miehen nousee reippaasti miehen brutto alkaa nelosella, minun kakkosella. Näin on verotoimisto laskenut ja sen mukaan maksetaan. T. ap. PS. Tarkempi ero on 634 euroa elokuun palkoissa, ehkä vähän vähättelin.
Sekä jäähän se ero vähän alle 2t kun minä sain palkankorotuksen juuri.
Ei kyllä ole mahdollinen tuo ap:n sekaanrio, kun maksimi veroprosentti on täällä 47,9%, eli kyllä tuosta pitäisi yli tonni jäädä enemmän käteen kuin ap:lla.
Jos on jotain muita poistamisia palkasta, niin siitä on turha veroja syyttää.
Haha, joo ap:n miehellä on varmasti veroprosentti 70, mikä ei ole edes mahdollista Suomessa ;)
Kaikkea te ihmiset sitten uskottekkin.
Onneksi naisten kannattama vihervasemmisto haluaa pienentää suomalaisten hurjia tuloeroja verotuksella. Ilmeisesti silloin ollaan tyytyväisiä kun molemmat saa käteen yhtä paljon LOL
Suomessa verotus tekee sen, että vähän palkkaa saava saa käteen pirun vähän, paljon bruttoa saava saa vähän ja tosi paljon bruttoa saava saa vähän enemmän. Eihän se netto jos olisi ostovoimaa, mutta kun olemme siinä koko Euroopan heikoimpia. Täällä pyritään kommunismiin myös palkkatöissä, ideologia ohjaa siihen, että teet mitä tahansa tai olet tekemättä mitään niin käteen jää sama.
Ettekö te pysty keksimään mitään vähennyksiä verovuodeksi. Me aina haalitaan paljon vähennyksiä, minulla on vuokratuoloja. Lue se sivu missä kerrotaan kotitalousvähennyksestä , ehkä niistä voisi joku tulla kysymykseen. Mökin korjaista maksettu esim.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tarvittaisiin tasavero mitä pikimmiten. Progressiivinen verotus on sellainen kannustinloukku, ettei toista vastaavaa ole.
Ai että mun pitäs 1700 euron bruttotuloista maksaa veroa esim.30-40%? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Itselle progressio oli järkytys kun opiskelut loppui ja pääsin "hyväpalkkaisiin töihin". Brutto on lähempänä neljää tonnia mutta naurettavan vähän siitä kyllä saa käteen. Enpä oikeastaan huomaa, että elintaso olisi noussut yhtään verrattuna tilanteeseen missä tienasin bruttona jonkun verran vähemmän mutta pienellä prosentilla ja sitten opintotuet jne... Ihan sairasta ja ei kyllä kiinnosta yhtään ponnistelu paremman palkan eteen koska niin vähän siitä tulee lompsaan asti.
Ihan varmasti saat käteen noin 3000, se on hyvin, älä valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tarvittaisiin tasavero mitä pikimmiten. Progressiivinen verotus on sellainen kannustinloukku, ettei toista vastaavaa ole.
No miksi se meiltä muilta sitten on ok ottaa tuo prosentti?
4500e ja 2500e bruttokuukausituloilla käteen jäävässä summassa pitäisi olla eroa noin tonni jos pelkillä veroilla ja eläkemaksuilla asiaa tarkastelee. Selkeästi AP:lla jotain vähennyksiä tms joita miehellään ei ole tai miehellä osa palkasta verollisina etuina ja rahapalkka pienempi.
Progressio iskee pahiten keskiluokkaan, noin 3000-5000e tuloihin. Ei se niitä oikeasti hyvätuloisia juurikaan hetkauta.
Eli jännää, että valtaosa sitä niin kannattaa, kun "rikkaiden pitää maksaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle progressio oli järkytys kun opiskelut loppui ja pääsin "hyväpalkkaisiin töihin". Brutto on lähempänä neljää tonnia mutta naurettavan vähän siitä kyllä saa käteen. Enpä oikeastaan huomaa, että elintaso olisi noussut yhtään verrattuna tilanteeseen missä tienasin bruttona jonkun verran vähemmän mutta pienellä prosentilla ja sitten opintotuet jne... Ihan sairasta ja ei kyllä kiinnosta yhtään ponnistelu paremman palkan eteen koska niin vähän siitä tulee lompsaan asti.
Ihan varmasti saat käteen noin 3000, se on hyvin, älä valita.
Hahahaaaa...
Itsellä 4700 tulot ja käteen jää 2900. Se on kyllä ihan riittävästi omiin ja perheen menoihin, mutta hurjalta tuntuu silti. Työ on vaativaa ja vastuullista.
saisinpa minäkin 600e enemmän palkkaa niin kuin ap:n esimerkissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi se meiltä muilta sitten on ok ottaa tuo prosentti?
Verotuloja täytyy kerätä enemmän niiltä joilla on paremmin varaa maksaa.
Silti tälläkin palstalla vihervasemmiston kannatus huitelee 60%.
Näin korkea verotus on rosvousta. Ei valtion tarvitse olla rikas, tärkeämpää on, että kansalaisilla olisi sitä omaisuutta.
Isommasta palkasta jää enemmän käteen kuin pienestä. Ihme valittajia täällä. Eikö sekään riitä, että tienaa enemmän kuin muut. Pitää vielä siitäkin valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Progressio iskee pahiten keskiluokkaan, noin 3000-5000e tuloihin. Ei se niitä oikeasti hyvätuloisia juurikaan hetkauta.
Eli jännää, että valtaosa sitä niin kannattaa, kun "rikkaiden pitää maksaa".
Pääomatuloihin pitäisi tosiaan palauttaa progressio.
Omassa työssäni moni ei suostu tekemään ylitöitä juuri tuon progression takia. Jää liian vähän käteen noista.
Tasavero olisi reilumpi ja nimensä mukaisesti tasa-arvoinen.
Tämä on jo liian paksua, että olet leikkaamassa vammaisten elämää helpottavissa asioissa.