Nordea sulkee palvelut jos et ole varmentanut henkilöllisyyttäsi kuten rahanpesulaki vaatii
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
HSEn adonis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat S- pankkiin! Se on paras!!!!
Niin, hehän saivat juuri tänä vuonna miljoonan euron sakot rahanpesun estämisen laiminlyönneistä - eli juuri tästä mistä nyt puhutaan.
/
Ajattelevat siis asiakkaitaan ja tajuavat, että on naurettavaa pelleilyä kiusata heitä jonkun "rahanpesun" takia kun tavikset siirtelevät pieniä viikkorahojaan. Rahanpesutapauksissahan liikkuu hieman isommat rahat.
Rahanpesua tehdään nimenomaan pienillä summilla.
Eikös Nordea kertonut, että tuo tulee vain osalle asiakkaista!
Minulle tuo ei ole tullut.
Kiristäkää takas, että vaihdan muualle asiakkuuteni, vaikka nyt niissäkin olisi tuo sama homma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mikään Nordean oma pikku kiusanteko, vaan perustuu lakiin (EU?)
Sitä vastoin esim S-pankki joutunut maksamaan satojatuhansia sakko siitä, että he eivät ilmettään tehneet ja näin pyrkineet varmistamaan, ettei heidän kautta pestä rahaa.
Jos Nordea on niin kauhean lakianoudattava, niin miksi se sitten on tietääkseni ainut pankki joka on ollut rahanpesuhässäköihin sotkettuna?
Siten, että et ole seurannut uutisia. Danskella on huomattavasti pahemmat rahanpesuepäilyt olleen virossa kuin Nordealla ikinä.
Ja svenska Handelsbanken sai Virossa isot sakot ja sulki Viron toiminnot
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut mitään tuollaista viestiä. Mitä kautta se viesti on tullut?
Verkkopankkiin kirjautumisen jälkeen tulee näytölle tuo viesti ja kaikille asiakkaille tuo ei tulekaan ja tuleekohan postissakin?
Juurikin näin. POP- pankin asiakkaana olen vuosien mittaan jo pariinkin kertaan vastaillut tuohon kyselyyn. Ihan normi, lakiin ja asetukseen perustuva pankin velvoite.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ole tullut tuollaista pyyntöä. Koskeeko kaikkia asiakkaita?
Ei koske kaikkia asiakkaita.
Mistä sen verkkopankissa näkee muuten onko tehty rajoituksia..siis näkeekö sen mitenkään muuten kuin tekee vaikka jonkun maksusuorituksen ja ei onnistu?
Itse mietin samaa olen työtön ja harvoin käytän,en ole käynyt hakemassa uutta henkilökorttia ja lupasivat sulkea kaksi viikkoa sitten ,en nyt kanssa tiedä onko kiinni vai ei,lukeeko se siellä jossain ettei voi käyttää?
Lähettääkö Nordea tekstiviestejä lauantai-iltana? Oudolta tuntuu. Ovatko muut saaneet?
Vaikka ohjeissa ei sitä sanotakaan, niin jos ei omista henkilökorttia eikä passia, niin hakemuksen voi tehdä poliisiasemalla ja tunnistus hoidetaan kyselemällä. Valmiin henkilökortin tai passin voi myös noutaa poliisiasemalta.