Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea sulkee palvelut jos et ole varmentanut henkilöllisyyttäsi kuten rahanpesulaki vaatii

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut mitään tuollaista viestiä. Mitä kautta se viesti on tullut?

Ei se kaikille tule.

Kelle sitten?

Niille jotka eivät ole aikoihin asioineet pankissa ja siinä samalla henkilöllisyyttään todentanut.

Kuinka pitkästä ajasta puhutaan? 5 vuotta?

Vierailija
42/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähettänyt passini tiedot tuonne jo monta viikkoa sitten, mutta eilen sain tekstiviestin, että pitäisi toimittaa tiedot. En edes itse ole Nordean asiakas, vaan asiakkuus piti luoda sinne työtäni varten. Tosi kiva, jos siellä nyt eivät edes näe niitä tietoja, jotka olen lähettänyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kaikille tule.

Kelle sitten?

Niille jotka eivät ole aikoihin asioineet pankissa ja siinä samalla henkilöllisyyttään todentanut.

Kuinka pitkästä ajasta puhutaan? 5 vuotta?

En mä sitä tiedä.

Vierailija
44/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyty viestittelyä pankin kanssa.Kelpaako ajokorttu saatu 1980? Vanha passi ??oltu asiakkaita siitä lähtien ko se vanha pankki kaatu,lisäksi talolainakin oli ja meni.Mitä vit..a suorastaaa tuo.

Vierailija
45/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, joille kyselyä ei ole tullut, ehkäpä teidän tuntemistiedot sitten on kunnossa ja niitä täydennetään vain osittain tarpeen vaatiessa.

Hämmentävää tämä vuodesta toiseen jatkuva rutina aiheesta, ei ne pankissa huvikseen niitä kysymyksiä esitä, muutakin tekemistä olisi, mutta EU direktiivit nyt vaativat ja sakkoja ei haluta maksaa.

Samaa mietin. Me tehtiin asuntokaupat viime vuoden syksyllä Nordeassa ja sitä varten piti etukäteen toimittaa passista kopio pankille. Ehkä meidän osalta sitten kunnossa.

No ei tietenkään enää tarvitse tunnistautua, jos olette vasta tunnistautuneet.

Vierailija
46/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla asiakaspalvelu hieman tukossa keskiviikkona.

Vierailija
47/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkeeko ne mun tilit? Viekö ne mun palkan nyt? Mitä voin tehdä? Mistä saan lakimiehen, jos ne vie mun rahat, palkan??

Vierailija
48/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Henkilökortin toimitus

Tavallinen henkilökortti toimitetaan suljetussa kirjekuoressa valitsemaasi Matkahuollon tai sen alihankkijan toimipisteeseen. Saat ilmoituksen, kun henkilökortti on noudettavissa. Ilmoitus sisältää lähetystunnuksen. Valmista henkilökorttiasi noutaessasi sinun on todistettava henkilöllisyytesi ja esitettävä lähetystunnus. Henkilöllisyys todistetaan lähtökohtaisesti Suomen viranomaisten myöntämällä passilla tai henkilökortilla. Jos sinulle ei ole voimassaolevaa passia tai henkilökorttia, vähän aikaa sitten vanhaksi mennyt suomalainen passi tai henkilökortti kelpaavat myös, ellei sinulle toisin ilmoiteta."

Että mitenkä helvetissä sitten haen sen henkilökortin?

Täytyy olla joku kaveri jolla on voimassaoleva passi tai henkilökortti. Tulostat netistä valtakirjan ja rustaat siihen nimmarin, niin sitten se saa käydä hakemassa.

Vierailija
49/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niillä edes oke asiakaspalvelua, vaan joku robotti, joka ei mua ymmärrä vaan valittaa, kysy yksinkertaisempia kysymyksiä, olen robotti, en saa selvää....

Vierailija
50/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulkeeko ne mun tilit? Viekö ne mun palkan nyt? Mitä voin tehdä? Mistä saan lakimiehen, jos ne vie mun rahat, palkan??

Ei sun rahat mihinkään katoa, rajottavat vaan tilin käyttöä kunnes henkilöllisyys on todennettu.

Vierailija
51/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kaikille tule.

Kelle sitten?

Eipä sitä ole eritelty missään mutta ainakin niille, jotka ei ole vuosiin Nordeassa näyttäneet passia tai muuta henkilöllisyystodistusta. Tuli minullekin ukaasi verkkopankkiin enkä ole varmaan 10 vuoteen käynyt pankissa. Sen passin voi myös käydä pankissa näyttämässä, ei tarvi skannattuna lähettää verkkopankkiin.

Vierailija
52/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niillä edes oke asiakaspalvelua, vaan joku robotti, joka ei mua ymmärrä vaan valittaa, kysy yksinkertaisempia kysymyksiä, olen robotti, en saa selvää....

Nordean meilissä voi laittaa sähköpostia. Mulle ainakin vastasivat heti seuraavana aamuna, kun olin edellisenä iltana laittanut kyselyä asiasta.

Vierailija
53/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? En ole edes koskaan omistanut passia tai henkilökorttia, eikä käsittääkseni sellaisia edellytetä ellei matkustele. Ajokortti on, mutta se taas ei ole virallinen henkilöllisyystodistus.

En ole myös viestiä tästä asiasta huomannut, mutta enpä ole tainnut yli vuoteen niitä Nordea viestejä lukea kun ovat aina jotain turhaa liibalaabaa. Näinköhän nyt menee tilit kiinni, täytyypä nostaa rahaa niin että riittää, kunnes saa tilin vaihdettua toiseen pankkiin.

Vierailija
54/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkee kirjoitti:

Käyty viestittelyä pankin kanssa.Kelpaako ajokorttu saatu 1980? Vanha passi ??oltu asiakkaita siitä lähtien ko se vanha pankki kaatu,lisäksi talolainakin oli ja meni.Mitä vit..a suorastaaa tuo.

Eipä taida kelvata.

Vierailija
55/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun rahat mihinkään katoa, rajottavat vaan tilin käyttöä kunnes henkilöllisyys on todennettu.

Ai että "vain" rajoittavat, eli käytännössä jäädyttävät koko tilin. Milläs siinä sitten elelet.

Vierailija
56/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kaikille tule.

Kelle sitten?

Eipä sitä ole eritelty missään mutta ainakin niille, jotka ei ole vuosiin Nordeassa näyttäneet passia tai muuta henkilöllisyystodistusta. Tuli minullekin ukaasi verkkopankkiin enkä ole varmaan 10 vuoteen käynyt pankissa. Sen passin voi myös käydä pankissa näyttämässä, ei tarvi skannattuna lähettää verkkopankkiin.

Missä pankissa voi vaan käydä näyttämässä? Kun konttoreita on suljettu koronan takia eikä niitä ole muutenkaan montaa ollut ainakaan pääkaupunkiseudulla, johon voi vaan mennä ilman ajanvarausta.

Vierailija
57/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stockan Masteriin liittyen sain samanlaisen ukaasin. Ajattelin kyllä viedä ihan hiekkaa konttorin lattialle, kirjeenä en kuvaa passista lähetä.

Riittää, että lähettää verkkopankissa vaikka kännykällä otetun kuvan passista.

En ole muuten Nordean asiakas, hoituuko tuon omapostin tms kautta?

Vierailija
58/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? En ole edes koskaan omistanut passia tai henkilökorttia, eikä käsittääkseni sellaisia edellytetä ellei matkustele. Ajokortti on, mutta se taas ei ole virallinen henkilöllisyystodistus.

En ole myös viestiä tästä asiasta huomannut, mutta enpä ole tainnut yli vuoteen niitä Nordea viestejä lukea kun ovat aina jotain turhaa liibalaabaa. Näinköhän nyt menee tilit kiinni, täytyypä nostaa rahaa niin että riittää, kunnes saa tilin vaihdettua toiseen pankkiin.

Mulle on tullut tekstiviesti, etyä ovat laittaneet meiliä verkkopankkiin asiasta.En mäkään muuten olisi moista nuomannut, kun se sähköpostiosio ei ole enää siinä samassa kuin verkkopankki vaan sinne pitää kirjautua erikseen.

Vierailija
59/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stockan Masteriin liittyen sain samanlaisen ukaasin. Ajattelin kyllä viedä ihan hiekkaa konttorin lattialle, kirjeenä en kuvaa passista lähetä.

Kait sulla joku tunnus sille kortille on ja joku tili?

Vierailija
60/112 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kait sulla joku tunnus sille kortille on ja joku tili?

Vai onks se pelkkä luottokortti? Oletko sä edes saanut mitään pyyntöä lähettää henkkarista kuvaa? Ei kait luottokortilla voi rahanpesua harrastaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi