Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tahansa diagnoosin omaava voi osata hoitaa vauvaa!

Vierailija
12.10.2013 |

Tässä videolla kaksivuotias autistinen pikkupoika saa silitellä ja pidellä sylissä valvotusti vastasyntynyttä pikkusiskoaan. Jos näin hyvin osaa kaksivuotias autistinen poikakin käsitellä vastasyntynyttä ohjatusti ja valvotusti, niin kyllä tavallinenkin lapsi saa valvotusti esim pitää vauvaa sylissä ja jos kyse on isommasta lapsesta, nuoresta tai aikuisesta, niin kyllä voi vaikeasti autistinen tai Downin syndroomainen tai muu kehitysvammainen hoitaa vauvaa ohjatusti ja valvotusti ja sellainen jolla on esim Asperger, voi muutaman tunnin ajan yksinkin hoitaa, jos tykkää vauvoista. Esim Soropin Eve antas minun hoitaa vauvaansa sen aikaa kun on esim saunassa tai suihkussa. Kyllä minä osaan vahtia vauvaa ja sain vuonna 2011 vahtia erästä 7kk ikäistäkin jonkin aikaa. Ei se ole diagnoosista kiinni eikä pidä diagnoosin perusteella tuomita, olipa ihminen sitten Down, Asperger, Autisti, skitsofreenikko, CP-vammainen tai mikä hyvänsä ja jos pikkulapsikin noin hyvin pärjää niin miksei sitten isommatkin?

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 12:37"]

En edelleenkään ymmärrä, että miten voin olla osaamatta tehdä jotakin semmosta minkä oon kuitenkin osannu tehdä ja josta on sanottu että osaan.

miten voi osata mutta kuitenkin olla osaamatta siitä huolimatta?

[/quote]

minulla ei ollut nuorena vielä pakkomielteitä näin suuressa määrin ja nuorena minun sanottiin olevan tasainen ja rauhallinen ja ihmeteltiin esim miten murrosiässäkin olin harvinaisen rauhallinen ja tasainen murkkuikäiseksi.

persoonallisuus muuttui siinä noin 20v ikäisestä ylöspäin.

Vierailija
22/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei taida auttaa yhtään mikään :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 12:38"]

Luonne ja asenne ratkaisevat paljon. Esimerkiksi kovin pakkomielteisen en antaisi hoivailla lasta. Hänhän voisi kohdistaa vaatimuksensa myös vauvaan. Herkästi hermostuvan kannattaa myös ihailla vauvoja etäältä. Vauva tarvitsee ympärilleen rauhallisia ja tasapainoisia ihmisiä.

[/quote]

aion tuosta huolimatta vaikka noin sanot, siitä huolimatta hoitaa esim kaverin tai sukulaisen vauvaa. mutta en yksin vaan siten että joku on mukana hoitamassa. minun on sanottu olevan vauvojen kanssa rauhallinen ja arjessa ja livenä en ole pakkomielteinen mutta pakkomielteet tulee esiin yksin, omissa oloissani ja netissä. ei ihmisten seurassa.

pakkomielteitä ja sitä miten ja missä tilanteessa ne ilmenee, on erilaisia. en usko olevani vauvaa kohtaan hermostunut enkä pakkomielteinen ennen kuin saan kokeilla että olenko minä. ja sen kokeilun vielä teen ettäs sen tiiät.

Vierailija
24/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 12:56"]

Tähän ei taida auttaa yhtään mikään :(

[/quote]

Minä viis veisaan teidän neuvoistani ja heti kun sukuun syntyy uusi vauva, minä hoidan sitä ja minulle on vieläpä luvattu sitä hoitaa ettekä te sitä näe ja sen tiedätte nyt että kun vauva tulee sukuun tai kaverille, minun annetaan sitä hoitaa ja hoidan sitä teidän mielipiteistä lainkaan piittaamatta. se päivä tulee vielä kun hoidan. en ole vauvojen kanssa helposti hermostuva enkä pakkomielteinen eikä minulla ole muutenkaan mitään estettä siihen ettenkö voisi hoitotoimia tehdä vauvalle vauvan äidin ollessa paikalla ja tiedän itse lujasti siihen pystyväni eikä tässä minua horjuta mikään ja vielä toteutan tämän että hoitamaan menen.

Vierailija
25/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kun kannustitte minua hoitamaan sukuun syntyvää vauvaa ja näyttämään taitoni. Te noilla kommenteilla kunnustitte minut niin tekemään ja lämpimät kiitokset kannustuksestanne. nyt tiedän yhä paremmin, että tähän minä pystyn ja tätä minä teen. Te saitte minut uskomaan että osaan tosi hyvin hoitaa vauvoja

Vierailija
26/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanotte, että ette antas pakkomielteisen hoitaa vauvaa, niin ymmärrättekö että teidän oma, minulle epäselvä käytöksenne ja kommentit joitten pointtia en ymmärrä, saavat minun pakkomielteeni vaan yltymään? jos joku olisi vastannut minulle realistisesti ja järkevästi, niin olisin ymmärtänyt.

jos vastaus olisi ollut tämä, niin olisin myös lopettanut inttämisen:

"toki saat hoitaa sukulaistesi vauvoja jos olet siinä onnistunut tai jos äitisi ja mummosi ovat katsoneet sinut siihen kykeneväksi. mutta vieraat ihmiset eivät välttämättä ymmärrä innostustasi hoitaa vauvaa, koska yleensä vauvoja ei anneta tuntemattomien hoitoon."

tuo olisi ollut vastaus jonka olisin kerralla uskonut ilman mitään pakkomiellen tai jankkausta.

jos asia sanotaan oikealla tavalla ja siten mikä tiedetään minut hyvin tuntien minuun paremmin uppoavan, niin asian pointti aukeaa minulle heti eikä tarvetta jankkaukseen tule.

miten olisi teidän mielestänne vaikka tämä: yritän unohtaa vauva-asian pohtimisen silloin kun kavereilla tai meillä suvussa ei ole vauvoja, mutta jos kavereille tai sukuun tulee vauva, niin sitten hoidan jos minun annetaan sitä hoitaa ja jos oon kysynyt luvan siihen ensin?

tämä olisi minulle sopiva ja pakkomielteisen kirjoitteluni lopettava toteamus jos duostutte tähän kompromissiin että hoidan sukulaisten tai ystävän vauvaa mutta muut vauvat jätän suosiolla sitten rauhaan?

kun kerta näin on toiminut ennenkin. olen 30-vuotias nainen ja vauvan sylissä pito ja hoito kuuluu naisena olemiseen luonnollisestikin ja jos sukulaiset sanoo että saan hoitaa niin hoidan sukulaisten vauvoja mutta jos te sanotte että ette omaa vauvaanne antaisi minulle niin en hoida teidän vauvaa.

tähän kompromissiin varmasti jokainen on tyytyväinen, eikö totta?

Vierailija
27/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä ihminen kun sinä aina vain jatkat ja jatkat tätä jankutustasi. Eikö yhtään tule mieleen, että saatat olla vakavasti pakkomielteinen tässä vauva-asiassa? Eikö tule mieleen, että ne sinun sukulaisesi lupaavat sinulle "joo, joo, saat hoitaa vauvaa", koska eivät jaksa vängätä asiasta kanssasi nyt, kun mitään vauvaa ei vielä olekaan. Sitten jos joskus on, niin tuskinpa todellakaan antavat sinulle sitä hoidettavaksi.

Ovatko pakkomielteet jotenkin erityisen tyypillisiä aspergereille? Kysyn vain siksi, koska juuri tällaisiin loputtomiin jankkauksiin olen todennut näiden muidenkin parin tuntemani aspergerin juuttuneen. Ei vauvojen hoidosta vaan jostain muista aiheista.

Vierailija
28/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 17:24"]

Ovatko pakkomielteet jotenkin erityisen tyypillisiä aspergereille? Kysyn vain siksi, koska juuri tällaisiin loputtomiin jankkauksiin olen todennut näiden muidenkin parin tuntemani aspergerin juuttuneen. Ei vauvojen hoidosta vaan jostain muista aiheista.

[/quote]

Pakkomielteet ovat yksi aspergerin oireyhtymän diagnoosikriteereistä. Jos ihmisellä ei ole pakkomielteitä, silloin hänellä ei ole aspergerin oireyhtymääkään.

Vierailija
29/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 17:24"]

Voi hyvä ihminen kun sinä aina vain jatkat ja jatkat tätä jankutustasi. Eikö yhtään tule mieleen, että saatat olla vakavasti pakkomielteinen tässä vauva-asiassa? Eikö tule mieleen, että ne sinun sukulaisesi lupaavat sinulle "joo, joo, saat hoitaa vauvaa", koska eivät jaksa vängätä asiasta kanssasi nyt, kun mitään vauvaa ei vielä olekaan. Sitten jos joskus on, niin tuskinpa todellakaan antavat sinulle sitä hoidettavaksi.

[/quote]

En ole jankannut vauvanhoidosta sukulaisilleni yhtään mitään ja se siinä onkin pointtina, että koska en sukulaisille erityisemmin niistä puhu enkä jankkaa, niin kyllä ne antaa minun hoitaa vauvaa. Syy on se, kun puhun niille muista asioista kuin vauvoista.

Täällä palstalla jankkaan siksi, kun täällä ette tunne minua niin ei ole mitään mahdollisuutta jankkauksen takia menettää oikeutta hoitaa vauvaa koska teidän vauvojanne en hoitas kuitenkaan kun en teitä tunne.

Täällä jankkaan siksi vauvoista, koska tämä palsta on vauva.fi jos tämä palsta olisi kameli.fi niin jankkaisin kameleista.

Eikö olekin yksinkertaista?

jos palsta olisi kameli.fi ja jankkaisin pääseväni kamelia katsomaan eläintarhaan niin sillon minulle sanottas kamelipalstalla, että tuskinpa pääset. siitäkin huolimatta sanottas, vaikka en missään muualla edes jankkais kamelista.

Vierailija
30/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoista en jankkaa livenä koska vauvaa ei ole läsnä ja koska minun tutut osaavat keksiä muitakin puheenaiheita kuin vauvat. Minä uskon, että sen takia olen saanut hoitaa sukulaisten ja tuttujen vauvoja, koska en ole heille siitä jankannut.

minulle on tärkeää toimia palstan nimen mukaan. kun tämä on vauva.fi jankkaan vauvoista. jos palstan nimi olisi sekalaista.fi niin yrittäsin vaihdella mahdollisimman monipuolisesti puheenaiheita.

en ymmärrä että miksi ei saa jankata palstalla palstan omasta aiheesta vaikka siihen olis virallinen lupa kun siinä on sana "vauva" ja vauvan kuva. se on minulle kuin vihreä liikennevalo joka kertoo että "vauvoista puhuminen sallittu"

minua ei kiinnosta puhua livenä vauvoista tutuille koska ei ole tutuilla eikä suvussa vauvaa. heidän kanssa on eri aiheet mistä jankkaan. mulle on siellä livenä huomautettu että jankkaan Venäjästä ja venäläisistä ihmisistä tai jostakin lääkäreistä. mutta vauvoista en oo niille kuulemma jankannu. pienenä jankkasin koirista.

Vierailija
31/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muuten hyvästä vinkistä: enpä puhu juurikaan mitään vauvoista vaan tosiaan keskityn jankkaamaan Venäjästä ja eläimistä vauvojen sijasta niin jospa saan sitten hoitaa vauvaa kun en niistä jankkaa! kiitos, autoit minua löytämään helpomman tien päästä vauvaa hoitamaan :)

kun se tosiaan on noin helppoa. minäpäs rupean jatkossa jankkaamaan tiskaamisesta ja siivoamisesta koko ajan niin jospa sillä keinolla joku ei antas minun siivota ja tulee minun puolesta tänne siivoamaan ;) no vitsi on tämä ;)

Vierailija
32/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

What! Huh kun menee taas yli hiuslakan...

Vierailija
33/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lähestytkö tuntemattomia äitejä ja pyydät pitää heidän vauvaa sylissään?

Vierailija
34/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttini kanssa kun oon niinä muutamina kertoina tästä keskustellut, niin terapeutti ei pidä minun käytöstä sinällään asiassa ongelmana vaan hän katsoo, että minun suurin ongelmani on se, että jankkaan täällä tuntemattomille ihmisille vauvanhoidosta ja annan itsestäni täällä sosiaalisten taitojen puutteestani ja arvostelukyvyn heikkoudestani johtuen ja siitä kun en ymmärrä mitä kannattaa ja mitä ei kannata kirjoittaa, jotenkin sairaan ja harhaisen kuvan niin että ihmiset pitävät minua täällä pakkomielteisenä ja harhaisena ja mielisairaana. ja se kun juutun jankkaamaan netissä samaa, aiheuttaa ihmisissä kuulemma niitä reaktioita että täällä ollaan sitä mieltä että koska olen niin pakkomielteinen vauva-asiassa, en voi hoitaa vauvaa. sama se olisi autofoorumillakin että jos olisin innostunut autoista niin jos niistä jankkaisin niin katottas että en voi ajaa autoa koska on pakkomielle autoihin.

terapeutti ei siis pidä minun psyykkistä tilaa ongelmana vaan minun KÄYTÖS ja se minkä kuvan itsestäni täällä ihmisille annan, on se ongelma.

En osaa arvioida miltä käytökseni näyttää tai tuntuu toisesta ja siksi minua luullaan vakavasti pakkomielteiseksi.

minulla on pakkomielteisyyteen muutenkin taipumus. Ei vauvoihin sinällään vaan vauvoista kirjoitteluun ja erilaiset foorumit on pakkomielle, ei vauvat. Livenä en oo läheskään niin innostunu vauvoista.

osaan olla jankkaamatta vauvoista jos vain itse niin haluan ja jos itse ymmärrän sen miksi on tärkeää olla jankkaamatta. live-elämässä on tärkeää olla jankkaamatta että minuun luotettas.

olen koulussakin enkä siellä ole vauvoista puhunut ollenkaan vaan siellä on erilaiset ruuat olleet puheenaiheena minulla. joku voi arvella että oon ruokiin addiktoitunut.

Vierailija
35/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 17:51"]

Ap, lähestytkö tuntemattomia äitejä ja pyydät pitää heidän vauvaa sylissään?

[/quote]

NO EN TODELLAKAN LÄHESTY!!!!

Ymmärrän sen että vieras ja tuttu on 2 eri asiaa eikä tulis mieleenkään lähestyä ventovieraita ihmisiä noin. sen verran oon normaali että ymmärrän että on sopimatonta lähestyä vierasta äitiä vauvoineen että sais vauvan syliin.

lähestyn lähinnä omia sukulaisia ja kavereita että niitten vauvaa hoitasin ja pitäsin sylissä. jos ei ole suvussa vauvaa eikä kaverilla, niin haaveilen että jollakin olisi.

Vierailija
36/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lähesry tuntemattomia ihmisiä yhtään mitenkään enkä pyydä pitää vauvaa sylissä KUN EI KIINNOSTA tuntemattomat vauvat. tutut vain. joko kaverien, sukulaisten tai muitten ihmisten mitkä TUNNEN, niin niitten vauvat!!!!

olen tarkotuksellakin antanut itsestäni täällä semmosen kuvan että olisin niin tyhmä tai harhainen että lähestysin jotakin tuntematonta äitiä, vaikka tiiän että se on sopimatonta.

sen takia annan täällä itestäni tahallani pakkomielteisen,harhaisen ja jopa semmosen kuvan että lähestysin tuntemattomia äitejä vauvoineen, koska haluan pelotella ja kiusata teitä ja saada aikaan hysteriasa ja pelkoa av-mammojen keskuudessa. haluan pelotella teidät sairaalakuntoon kaikki ja viedä teiltä mielenterveyden että teiltä otettas lapset pois. se on tarkotus ja nautin teidän kiusaamisestanne.

oikeasti elän normaalia elämää, en puhu vauvoista juuri kenellekään enkä osoita mitään mielenkiintoa esim kaupoissa näkyviä vauvoja kohtaan. mutta nautin vaan nuorten naisten kiusaamisesta koska inhoan tietyn ikäisiä naisia.

en ole harhainen, pakkomielteinen enkä tyhmä vaan ainoastaan haluan pahaa teille.

Vierailija
37/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta etkö kirjoittanut jokin aika sitten, että olit lähestynyt jotain äitiä kaupassa? Ja hän oli antanut sun silittää vauvamasuaan?

Vierailija
38/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:02"]

en ole harhainen, pakkomielteinen enkä tyhmä

[/quote]

No, siltä sinä kuitenkin kuulostat.

Vierailija
39/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on pakko hankkia ap joku harrastus. Myös tukihenkilö (ei kukaan tuttu lääkärisi) olisi varmasti hyvä.

Vierailija
40/131 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:08"]

Sun on pakko hankkia ap joku harrastus. Myös tukihenkilö (ei kukaan tuttu lääkärisi) olisi varmasti hyvä.

[/quote]

Eikä se ap:n bloginkirjoittaminenkaan ole kovin hyvä harrastus, kun sielläkin jankuttaa vauvoista ja tutuista lääkäreistä. Joku harrastus, joka ei liity mitenkään vauvoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi