Minkä tahansa diagnoosin omaava voi osata hoitaa vauvaa!
Tässä videolla kaksivuotias autistinen pikkupoika saa silitellä ja pidellä sylissä valvotusti vastasyntynyttä pikkusiskoaan. Jos näin hyvin osaa kaksivuotias autistinen poikakin käsitellä vastasyntynyttä ohjatusti ja valvotusti, niin kyllä tavallinenkin lapsi saa valvotusti esim pitää vauvaa sylissä ja jos kyse on isommasta lapsesta, nuoresta tai aikuisesta, niin kyllä voi vaikeasti autistinen tai Downin syndroomainen tai muu kehitysvammainen hoitaa vauvaa ohjatusti ja valvotusti ja sellainen jolla on esim Asperger, voi muutaman tunnin ajan yksinkin hoitaa, jos tykkää vauvoista. Esim Soropin Eve antas minun hoitaa vauvaansa sen aikaa kun on esim saunassa tai suihkussa. Kyllä minä osaan vahtia vauvaa ja sain vuonna 2011 vahtia erästä 7kk ikäistäkin jonkin aikaa. Ei se ole diagnoosista kiinni eikä pidä diagnoosin perusteella tuomita, olipa ihminen sitten Down, Asperger, Autisti, skitsofreenikko, CP-vammainen tai mikä hyvänsä ja jos pikkulapsikin noin hyvin pärjää niin miksei sitten isommatkin?
Kommentit (131)
Olet sitten ap jo toinen asperger, jonka tiedän joutuneen lain kanssa vaikeuksiin pakkomielteidensä kanssa. Jos sinulla on rikosrekisteri, niin et todellakaan pääse mihinkään vauvoja hoitamaan tai tekemään töitä lasten kanssa.
Miksi en saa jankata vauvoista? ei kieltäminen siihen auta vaan kiellot lisää tarvetta jankata siitä aiheesta mistä jankkaan. ja te ette määrää kirjoitanko blogia vai en.
Totuus on se, että sinä haluat hoitaa lasta, jotta voisit osoittaa itsellesi, että kykenet lastenhoitoon.
Siinä on suurin ongelmasi. Et ymmärrä ollenkaan, että lastenhoito ei ole mikään mitattavissa oleva taito, johon kykenee tai ei. Sinulle on varmaan ihan sama mitä lasta edes hoitaisit.
Kyse on siis siitä, että sinä hoitaisit lasta ja se olisi sinulle tärkeää ja saisit tuntea itsestäsi ylpeyttä.
Lastenhoito on kuitenkin ihan jotain muuta. Vauvanhoito varsinkin. Siinä pitää osata kuunnella ja ymmärtää, mitä lapsi kulloinkin tarvitsee.
Ja tuosta haaveestasi kiusata meidät sairaalakuntoon. Kiusaat lähinnä itseäsi. Katsos kun me terveet äidit kirjoittelemme tänne, ja unohdamme nämä asiat samalla, kun suljemme vauva-sivut.
Sinä taidat puida näitä asioita koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:02"]
en ole harhainen, pakkomielteinen enkä tyhmä
[/quote]
No, siltä sinä kuitenkin kuulostat.
[/quote]
KUULOSTAN SILTÄ SIKSI KUN HALUAN TUHOTA TEIDÄN MIELENTERVEYTENNE JA VAHINGOITTAA TEITÄ AV-MAMMOJA TÄLLÄ
Tajuatko sinä, että noista sekopäisistä kirjoituksistasi miten tahdot pahaa kaikille meille ja miten inhoat tietyn ikäisiä naisia ja lapsia miten tahdot heille tapahtuvan kaikkea pahaa jne... voi joku joka ei tiedä poikkeavuudestasi tehdä vaikka tutkintapyynnön poliisille? Sinä myös leimaudut kaikkien ulkopuolisten silmissä tasapainottomaksi ja epäluotettavaksi. Usko nyt hyvä ihminen edes sitä terapeuttiasi ja lakkaa kirjoittelemasta noita todella häiriintyneen oloisia juttuja tänne!
Ei kukaan sinua määrää. Ihan saat pilata elämäsi takertumalla pakkomielteisiisi.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:17"]
Totuus on se, että sinä haluat hoitaa lasta, jotta voisit osoittaa itsellesi, että kykenet lastenhoitoon.
Siinä on suurin ongelmasi. Et ymmärrä ollenkaan, että lastenhoito ei ole mikään mitattavissa oleva taito, johon kykenee tai ei. Sinulle on varmaan ihan sama mitä lasta edes hoitaisit.
Kyse on siis siitä, että sinä hoitaisit lasta ja se olisi sinulle tärkeää ja saisit tuntea itsestäsi ylpeyttä.
Lastenhoito on kuitenkin ihan jotain muuta. Vauvanhoito varsinkin. Siinä pitää osata kuunnella ja ymmärtää, mitä lapsi kulloinkin tarvitsee.
Ja tuosta haaveestasi kiusata meidät sairaalakuntoon. Kiusaat lähinnä itseäsi. Katsos kun me terveet äidit kirjoittelemme tänne, ja unohdamme nämä asiat samalla, kun suljemme vauva-sivut.
[/quote]
Ei ole sama mitä lasta hoidan vaan hoitasin omaa vauvaani tai jonkun tutun vauvaa ja biologinen kelloni tikittää mutta kun ei ole miestäkään.
siinä on syy.
ja on ihmisiä joille EN PUHU vauvoista ja ne sanoo että voisin hoitaa vauvaa jonkun ollessa mukana hoitamassa mutta EN YKSIN.
Käsi ylös, kuka yllättyi, että ap:lla on lähestymiskielto?
Ylläpito, onko täällä sellaista? Alkaa mennä hämärän rajamaiden yli nuo tekstit...
Näillä kirjoitteluilla ei kuule kenenkään muun mielenterveys vahingoitu kuin omasi.
Ehkä minä silloin aiempina vuosina juuri sen vuoksi sain hoitaa vauvaa kun en minä sillon niistä jankannu, vaan sillon jakkkaamiseni aiheena oli politiikka. ja koska noin oli, minut koetettiin vieroittaa tai pitää erossa politiikasta ja poliitikoista. mutta vauvoista ei kun en niistä jankannu.
tiedän jo itsekin että suurin syy sille miksi enää en teidän mielestä saisi hoitaa vauvaa vaikka ennen sain, on se, että jankkaan niistä.
lähestymiskielto tällaisten asioiden takia on kyllä surullisen kuuloista
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:17"]
[/quote]
Ei ole sama mitä lasta hoidan vaan hoitasin omaa vauvaani tai jonkun tutun vauvaa ja biologinen kelloni tikittää mutta kun ei ole miestäkään.
siinä on syy.
ja on ihmisiä joille EN PUHU vauvoista ja ne sanoo että voisin hoitaa vauvaa jonkun ollessa mukana hoitamassa mutta EN YKSIN.
[/quote]
OLI mutta ei ole enää. se oli vuonna 2010 mutta sen jälkeen ei oo tarvinnu semmosia määrätä enää. ainut jonne pitäs mulle määrätä se kielto, on av-palsta ja te vitun rumat siat äpärälapsineen. kuolkaa vitun AV-MAMMA siat!!!!! te ette ole ihmisiäkään vaan vittumaisia elukoita mitkä pitäs hävittää ydinpommilla maailman kartalta pois.
[/quote]
Eli olet sekä pakkomielteinen että puheissasi aggressiivinen ja saanut aiemmin lähestymiskiellon näistä asioista. Ja vielä luulet, että joku sukulaisesikaan antaisi sinun hoitaa lapsiaan näillä "ansioilla"?
Olisin odottanut tänne tultuani ystävällisiä, mukavia ihmisiä jotka sanovat että "älä välitä siitä kun se yks ei tykänny että hoidat vauvaa. onhan niitä muitakin ihmisiä jotka varmasti asiasta tykkäisivät."
jos noin olisi sanottu niin ei mulla olis teitä kohtaan mitään vihaa. enkä edes olis juuttunu koko vauva-aiheeseen sillon vuonna 2009 jos siihen olis rauhallisemmin suhtauduttu eikä semmosella pelolla ja hysterialla niinkun se yks suhtautu.
ennen vuotta 2009 en ajatellut vauvoja juuri lainkaan mutta vauvajankkaus alkoi vuonna 2009 kun en ymmärtänyt sitä miksi eräs entinen lääkäri pelkäsi sitä kun kirjoitin hälle kommentteja vauvoista.
nykyään on muitakin puolituttuja mitkä on saanu vauvoja enkä oo ollenkaan niitä vauvoja mitenkään noteerannu. ei oo ollu tarvetta noteerata koska on niin hyvät ja lämpimät välit muutenki niihin ollu niin EI OLE OLLU TARVETTA noteerata. se että henkilöllä itellään oli hysteerinen asenne, niin hän ite minulle aiheutti pakkomielteeni omalla käytöksellään ja tämä kaikki tähän saakka kestäny jankkaus oli sen henkilön omaa syytä, mitäs ei ottanu huumorilla eikä rennosti asiaa vaan antoi minun ymmärtää hänen pelkäävän. olis hänen pitäny minulle antaa ymmärtää rennosti asennoituvansa mutta huolet olis pitäny kertoa hänen luotetuilleen ja uskotuilleen niin sillon ei olis tullu vauvoista pakkomiellettä vaan jostakin muusta.
Taisit aivan itseksesi päättää jo alusta lähtien, jotta osaat hoitaa vauvaa. Eihän se 2-v hoitanut sitä vauvaa, jos hän vain piti hetken sylissä. Ehkä sinäkin saat pitää jotakin vauvaa hetken sylissä, mutta et voi sanoa osaavasi hoitaa, jos sinua ei voi jättää kaksi vauvan kanssa niin, että olet yksin vastuussa hetken vauvan hyvinvoinnista.
Pelkäisin minäkin, jos ap olisi minun potilaani ja ryhtyisi kirjoittelemaan pitkin nettiä fantasioita, joissa mieheni kuolee, saan vauvan ja muutan ap:n kanssa Venäjälle. Ja mainitsisi näissä yhteyksissä vielä nimeni ja jakaisi oikeita yhteystietojani ympäriinsä. Omassa blogissaan, muiden blogeissa, keskustelupalstoilla...
Jos ap ei ymmärrä tällaisen käytöksen olevan epänormaalia ja pelottavaa tavallisille ihmisille vaan vieläpä syyttää näitä sairaudestaan, niin ap:tä ei ole syytä päästää hoitamaan lapsia. Ei ikinä.
Mietippä ap että miksi kukaan kirjoittelisi lääkärilleen vauvoista?
Voi huh huh. Kuulostaa huolestuttavalta.
" en usko olevani vauvaa kohtaan hermostunut enkä pakkomielteinen ennen kuin saan kokeilla että olenko minä. ja sen kokeilun vielä teen ettäs sen tiiät."
Tää on jo pelottavaa! Oikeastaan uhkaus. Tein poliisille nettivinkin. Saavat etsiä tyyppin käsiinsä ja kääntää kämpän ylösalaisin.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:05"]
Mutta etkö kirjoittanut jokin aika sitten, että olit lähestynyt jotain äitiä kaupassa? Ja hän oli antanut sun silittää vauvamasuaan?
[/quote]
En ole kirjoittanut semmoista en ainakaan muista enkä kaupassa ikinä kun siellä käyn, niin en edes kiinnitä huomiota siellä oleviin ihmisiin. en ainakaan muista niin tehneeni. minä luulen että joku mies oli tuon jutun kirjottanu.
Minua ei kiinnosta tuntemattomien ihmisten vauvat ja PISTE. Kaupassa kiinnostaa vaan ruuat ja niitten ostaminen. oon täällä valehdellut olevani pakkomielteinen ja teeskennelly pakkomiellettä ilman että sitä onkaan. oon halunnu lietsoa vaan pelkoa teissä muissa.
paljon on ihmisiä jotka minut tuntee hyvin enkä oo niille sanonu sanaakaan vauvoista.