Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tahansa diagnoosin omaava voi osata hoitaa vauvaa!

Vierailija
12.10.2013 |

Tässä videolla kaksivuotias autistinen pikkupoika saa silitellä ja pidellä sylissä valvotusti vastasyntynyttä pikkusiskoaan. Jos näin hyvin osaa kaksivuotias autistinen poikakin käsitellä vastasyntynyttä ohjatusti ja valvotusti, niin kyllä tavallinenkin lapsi saa valvotusti esim pitää vauvaa sylissä ja jos kyse on isommasta lapsesta, nuoresta tai aikuisesta, niin kyllä voi vaikeasti autistinen tai Downin syndroomainen tai muu kehitysvammainen hoitaa vauvaa ohjatusti ja valvotusti ja sellainen jolla on esim Asperger, voi muutaman tunnin ajan yksinkin hoitaa, jos tykkää vauvoista. Esim Soropin Eve antas minun hoitaa vauvaansa sen aikaa kun on esim saunassa tai suihkussa. Kyllä minä osaan vahtia vauvaa ja sain vuonna 2011 vahtia erästä 7kk ikäistäkin jonkin aikaa. Ei se ole diagnoosista kiinni eikä pidä diagnoosin perusteella tuomita, olipa ihminen sitten Down, Asperger, Autisti, skitsofreenikko, CP-vammainen tai mikä hyvänsä ja jos pikkulapsikin noin hyvin pärjää niin miksei sitten isommatkin?

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 23:12"]

Siis kuka tämä ap on ja mitä blogia hän pitää? Never heard.

[/quote]

http://johannatukiainen.seiska.fi/

[/quote]

Huono läppä. Ap varmaan voi itse kertoa bloginsa osoitteen tai sitten sen löytää ihan tuolla haullakin, sen verran moneen kertaan ollut täällä(kin) esillä.

Vierailija
122/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia joista blogissani kirjoitan, en edes tunne, tiedän vaan nimeltä ja oon luonut heistä mielikuvan ja kirjoitellu tarinoita heistä.

en oo kaikkia heistä ees tavannu, oon vaan kuullu nimen. eikä mulla oo mielenkiintoa muuten heitä kohtaan juuri lainkaan joten ei ole lähestymiskieltokaan mahdollinen kun en heitä lähesty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kysymys kuuluu: miten viestit tai blogi liittyy kykyyn hoitaa lasta?"

No tässä taidettiin viitata siihen että ne viestit hoitohenkilökunnalle antavat sinusta sellaisen kuvan ettet ole oikein kartalla miten ihmisten kanssa kuuluu toimia ja siten et ehkä ihan oikea ihminen hoitamaan vauvoja.

Vierailija
124/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 23:19"]

Mulle on käynyt aiemminkin näin: sillon kun en vielä laitellu hoitotahoille viestiä enkä pitänyt minkään valtakunnan blogia, minuun luotettiin kaikessa missä keneen tahansa luotetaan. mut kun perustin blogin ja kun aloin laitella viestejä, niin alettiin pitää sopimattomana esim hoitamaan lapsia vaikka ei ennenkään pidetty.

Kysymys kuuluu: miten viestit tai blogi liittyy kykyyn hoitaa lasta?

[/quote]

Siten, että tuollainen hoitotahojen häiriköinti ja heistä kirjoittelu muu kirjoittelu mitä blogissasi harrastat, antaa sinusta kovin epätasapainoisen ihmisen kuvan. Ja kun ihminen on epätasapainoinen, ei häneen luoteta ja hänen kykynsä suoriutua eri asioista (vaikka siitä lastenhoidosta) kyseenalaistetaan. Ja kun kyvyt kyseenalaistetaan, silloin ei haluta antaa esim. lasta tällaisen henkilön vastuulle, ja ihan hyvistä syistä. 

Vierailija
125/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on myös minut livenä tuntevat ihmiset ehdottaneet vaihtoehdoksi "häiritsevälle käytökselle" esim lastenhoitoa ja lastenhoidon harjoittelua.

uskoin heitä ja innostuin siitä täällä puhumaan mutta te tyrmäsitte asian.

olen huomannut muutenkin että mihin minua tutut ihmiset kannustaa ja mitä minulle halutaan milloinkin vaihtoehdoksi sopimattomalle käytökselle antaa niin kun tartun täysillä annettuun vaihtoehtoon niin sitä vaihtoehtoakin pidetään kohdallani epäsuotavana?

mikä sitten on suotavaa ja hyväksyttävää minulle?

Vierailija
126/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 23:28"]

Kaikkia joista blogissani kirjoitan, en edes tunne, tiedän vaan nimeltä ja oon luonut heistä mielikuvan ja kirjoitellu tarinoita heistä.

[/quote]

Ja sekin on epäasiallista. Et voi keksiä ihmisistä tarinoita ja kirjoitella näitä tarinoita blogiisi niin että ihmisen tunnistaa. Etenkin kun sinun tapasi kirjoittaa näitä tarinoita on sellainen, että kirjoitat ikään kuin ihmiset olisivat sellaisia ja tekisivät oikeasti niin kuin näissä tarinoissa kirjoitat. 

Vierailija
127/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 23:19"]

Mulle on käynyt aiemminkin näin: sillon kun en vielä laitellu hoitotahoille viestiä enkä pitänyt minkään valtakunnan blogia, minuun luotettiin kaikessa missä keneen tahansa luotetaan. mut kun perustin blogin ja kun aloin laitella viestejä, niin alettiin pitää sopimattomana esim hoitamaan lapsia vaikka ei ennenkään pidetty.

Kysymys kuuluu: miten viestit tai blogi liittyy kykyyn hoitaa lasta?

[/quote]

Siten, että tuollainen hoitotahojen häiriköinti ja heistä kirjoittelu muu kirjoittelu mitä blogissasi harrastat, antaa sinusta kovin epätasapainoisen ihmisen kuvan. Ja kun ihminen on epätasapainoinen, ei häneen luoteta ja hänen kykynsä suoriutua eri asioista (vaikka siitä lastenhoidosta) kyseenalaistetaan. Ja kun kyvyt kyseenalaistetaan, silloin ei haluta antaa esim. lasta tällaisen henkilön vastuulle, ja ihan hyvistä syistä. 

[/quote]

Minulle on nuorempana sanottu monesti, että minun ei kannata käyttäytyä tietyillä tavoilla koska jos käyttäydyn, ihmiset eivät luota minuun ja saattavat pitää minua sellaisena mitä en ole, esim psykoottisena tai erittäin epätasapainoisena.

kun minulle asiasta puhuttiin, en ymmärtänyt asian merkitystä ja luulin että minulle oltiin ilkeitä ja tehtiin kiusaa.

nyt ymmärrän, että he tarkoittivat minulle vain hyvää. he luottivat minuun ja antoivat mulle vastuuta ja olivat juuri esim lastenhoitoa suosittelemassa minulle.

Minua nyt tuo minkä kirjoitit, luettuani kadutti kun en nuorempana heitä uskonut vaan pidin oman pääni ja heittäydyin pelleksi ja kaheliksi piittaamatta lainkaan seurauksista.

Olet oikeassa. samoin nekin mitkä minua yrittivät neuvoa ja minulle hyvää tarkoittivat, olivat oikeassa. minä itse luulin sekä heitä että teitäkin ilkeiksi ja pahoiksi ja pidin oman pääni ja nyt opin kantapään kautta ettei se ollut minulta hyvä ratkaisu.

Vierailija
128/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miten aikuiset ihmiset käyttäytyvät näin julmasti toista ihmistä kohtaan. Tällä naisella on asperger, joten yrittäkää edes ymmärtää häntä. Hän toivoo lasta, yrittää vakuutella muille osaamistaan ja kykyään hoitaa vauvoja/lapsia. Vaikka sitten valvonnan alla. On sanomattakin selvää, että jos hän joskus lapsen saa, hän saa apua hoitoon esimerkiksi henkilökohtaisten avustajien kautta. Hänellä on ystäviä ja äitikin tukena. Mahdollinen isäkin voi olla ihan terve hoitamaan lastaan. Tämä nainen haluaa opetella elämistä lasten kanssa; mitä hoitaminen ja vastuu oikeasti on. Hänellä on vahva tukijoukko, sitähän elämä jonkun diagnoosin kanssa on! Opitaan elämään normaalia elämää ilman näitä sairauden tuomia rajoitteita. Eihän tämä nainen ole yksin lasta tekemässä ja kasvattamassa! Miten te voitte olla noin julmia, en käsitä :o Ap, minä toivon sinulle pelkkää hyvää ja onnea tulevaan! Toivon sinunkin voivan kokea vauvan tuoman onnen joskus elämässäsi :)

Vierailija
129/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei oikeasti kannata kirjoitella lääkäreillesi. Vai saatko heiltä vastauksia? Siitä voit päätellä että paljonko heitä kiinnostaa viestisi.

Vierailija
130/131 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistakaa nämä ketjut!

T. Mies maalta

Vierailija
131/131 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up