Miksi et halua emännöidä tupper-kutsuja?
Minä en ole koskaan kieltäytynyt, kun on ollut emännänlahjana joku kiva juttu. Suuri osa ihmisistä ei halua pitää kutsuja, vaikka saisi itse valita mitä saa ilmaiseksi siitä hyvästä, vaikka kutsuilla ovat vieraana olleet, eli jonkin verran ovat tuotteista kiinnostuneita.
Mulla on ollut tosi kivaa aina tupperi-kutsuilla, varsinkin jos ei ole liikaa porukkaa, kiva jutella toisten naisihmisten kanssa ja yleensä hyvää tarjottavaa kahvin kanssa, mikäs sen parempaa.
Myös teemalliset kutsut on kivat, olin just roosa nauha- keräys aiheisilla kutsuilla. Joulukutsuilla en ole ollut, mutta aion mennä jos saan kutsun, tai voisin jopa itse emännöidä.
Kommentit (93)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:50"]
Mulle tuli TÄYSIN uutena asiana tämä, että kutsujen pitäjää pidetään ahneena saiturina, joka haluaa riistää kutsuttujaan. Ei ole tuo ajatuskulku käynyt mielessäkään. Voihan siitä jonkun kipon tai servettipaketin saada emännänlahjaksi, mutta keneltä se on pois? Mä olin ajatellut, että pidän jotkut kutsut, kun ollaan muutettu uudelle alueelle ja haluaisin tutustua vähän paremmin naapurinrouviin.
En mä osaisi niitä naamatuttuja naapureita muutenvaan kutsua meille kahvittelemaan, kutsut olisivat hyvä syy kutsua ja ajattelin, että ne tulee, keitä kiinnostaa a)kyseinen myytävä b)tutustua uuteen naapuriin. Mutta enhän mä nyt kehtaa mitään kutsuja ajatella, jos leimaudun joksikin naapureiden kuppaajaksi.
PÖH:
[/quote]
No just näin mäkin ajattelin kuin sinä! On tämä aikamoista agressiota aiheuttanut tällä palstalla, täysin viaton juttu, ehkä on vaan jollain jäänyt aamulääkkeet ottamatta ja viiksettää ihan kaikki asiat :)
ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:50"]
En mä osaisi niitä naamatuttuja naapureita muutenvaan kutsua meille kahvittelemaan, kutsut olisivat hyvä syy kutsua ja ajattelin, että ne tulee, keitä kiinnostaa a)kyseinen myytävä b)tutustua uuteen naapuriin. Mutta enhän mä nyt kehtaa mitään kutsuja ajatella, jos leimaudun joksikin naapureiden kuppaajaksi.
PÖH:
[/quote]
minä en valitettavasti haluaisi tulla millekään myyntikutsuille. Minusta ne on vaan jotenkin kiusallisia tilanteita kaikille osapuolille.
Harmi että Suomessa tarvitaan täällaisia myyntikutsuja jotta ihmiset voi kutsua toisiaan kotiinsa. Jos joku naapuri tai puolituttu kutsuisi minut kotiin ja sanoisi/kirjoíttaisi/lähettäisi kutsun että "tervetuloa kutsuille joilla ei myydä mitään mutta halutaan tutustua uusiin ihmisiin" niin menisin juosten! Sopisin heti uudetkin tapaamiset ja leipoisin kaikki herkut :)
Eipä ole kukaan kysynyt emännöimään. Voisin ehkä pitääkin. Mutta joo, ei oikeastaan innosta leipoa ja siivota ja kutsua ihmisiä meille. Kahdessa pienessä lapsessa ja kodinhoidossa on ihan tarpeeksi puuhaa muutenkin. Jos pitäisin kutsut, niin emannanlahja olisi vain kiva bonus, ei syy järjestää kutsuja.
Tietenkin välitän av-mielipiteestä, hyvässä ja pahassahan tämä on suomen naisten läpileikkaus.. Ja täällähän oli useita kymmeniä viestejä, joiden mukaan myyntikutsuja ajatellaan pidettäväksi juurikin (kippojen?)ahneudesta.
Jotenkin kokisin helpompana pitää jotkut myyntikutsut, kun kyseessä on todellakin vaan puolituttuja naapureita. Voisin positlaatikolla mainita, että pidän xxxx-kutsut silloin, tule jos pääset. Silloin en väkisin kutsuisi. Fondue-ilta puolituntemattomien kanssa tuntuisi tosi vaivaannuttavalta, myyntikutsuilla on se myynti ns. ohjelmanumerona. Enhän mä mitenkään loistavaksi emännäkisi itseäni mitenkään mainostanut, ystävienkaipuinen vaan olen ja haluaisin kovasti tutustua uuden paikkakunnan ihmisiin.
t.65
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:17"]
Tää onkin ihan uus tapa mainostaa Tupperwarea. Tai no ihan yhtä hyökkäävää, kuin ennenkin. Ymmärräthän aloittaja-rakas, että tämä tapa vain vähentää ihmisten mahdollista halukkuutta ostaa Tupperwarea sinun tai kenenkään muunkaan kutsuilta?
[/quote]
Kuule, mulle on ihan yks hailee kuka ostaa ja mitä. Kysymys oli lähinnä siitä miksi et halua järjestää kutsuja, tupperi nyt vaan on ainoa joka mulle on tuttu, ne lastenvaatemyynnit on aina jotain ruotsalaisia firmoja joilla on synkänvärisä kalliita lasten vaatteita tai aikuisten vaatteita joita ei ole mun kokoa, kynttilöitä ei tule poltettua, ja muutenkin ostan mielummin keittiövälineitä joita käytän kuin kalliita telineitä kynttilöille. Myöskään seksivälineille ei ole pahemmin käyttöä, vaikka ihan mielenkiinnosta voisi mennäkin jos kutsu tulisi. Olen kuullut että jotain koruja ja laukkuja myydään myös, mutta ei kai sitten täällä päin kun en ole kutsua koskaan sellaisiin saanut. Mikä minun puheissani on hyökkäävää? Ei kai se ole mitään hyökkäävää jos jotkut tuotteet on mun mielestä hyviä, pitäiskö valehdella? Aika monet ihmiset on mulle tuppereita kehuneet, voi kauheaa! ap
[/quote]
Nyt sinä jankkaat.
[/quote]
Mitä minä jankkaan? Jos vastaan eri viesteihin, niin eikös se ole sitä keskustelua? Jos muut jankkaa, niin jankkaan minäkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 16:05"]
aggressio kirjoitetaan kahdella geellä.... arhggggg!
[/quote]
Voi anteeksi että pilasin päiväsi, mene toiseen ketjuun jossa osataan aina kirjoittaa kaikki täysin oikein! ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:17"]
Tää onkin ihan uus tapa mainostaa Tupperwarea. Tai no ihan yhtä hyökkäävää, kuin ennenkin. Ymmärräthän aloittaja-rakas, että tämä tapa vain vähentää ihmisten mahdollista halukkuutta ostaa Tupperwarea sinun tai kenenkään muunkaan kutsuilta?
[/quote]
Kuule, mulle on ihan yks hailee kuka ostaa ja mitä. Kysymys oli lähinnä siitä miksi et halua järjestää kutsuja, tupperi nyt vaan on ainoa joka mulle on tuttu, ne lastenvaatemyynnit on aina jotain ruotsalaisia firmoja joilla on synkänvärisä kalliita lasten vaatteita tai aikuisten vaatteita joita ei ole mun kokoa, kynttilöitä ei tule poltettua, ja muutenkin ostan mielummin keittiövälineitä joita käytän kuin kalliita telineitä kynttilöille. Myöskään seksivälineille ei ole pahemmin käyttöä, vaikka ihan mielenkiinnosta voisi mennäkin jos kutsu tulisi. Olen kuullut että jotain koruja ja laukkuja myydään myös, mutta ei kai sitten täällä päin kun en ole kutsua koskaan sellaisiin saanut. Mikä minun puheissani on hyökkäävää? Ei kai se ole mitään hyökkäävää jos jotkut tuotteet on mun mielestä hyviä, pitäiskö valehdella? Aika monet ihmiset on mulle tuppereita kehuneet, voi kauheaa! ap
[/quote]
Nyt sinä jankkaat.
[/quote]
Mitä minä jankkaan? Jos vastaan eri viesteihin, niin eikös se ole sitä keskustelua? Jos muut jankkaa, niin jankkaan minäkin.
ap
[/quote]
No älä jankkaa. Se ei ole hyvää nettikäytöstä.
85 % on tupperia vastaan. Nyt se on todistettu. Lopettakaa myyminen ja jankkaus. Kutsukaa ihmiset jollain muulla varjolla kylään. Saatte aitoja ystäviä. Ei niitä, jotka piilottelee kaupassa maitohyllyn takananiinkuin minä olen piilotellut yhtä tupper konsultteja.
En ole muiden vastauksia lukenut, mutta minusta on ala-arvoista kutsua ihmisiä väenvänkään kotiin ja syyllistämällä yrittää myydä ylihintaista krääsää jota kukaan ei oikeasti tarvitse! Minä INHOAN kaikkia tupper, partylite, meandi ja muita kotikutsuja!!
Pidin kuukausi sitten kutsut enkä varmaan pidä enää toisia. En ehtinyt itse nauttia, kun piti olla konsulentin apuna keittiössä tai laittaa tarjottavia esille. Muutama vieras vain valitteli että tuotteet on kalliita. Osa poistui tupakalle, keittiöön tms kesken esittelyn ja parilla oli lapsetkin mukana. Vain 3 vierasta teki jonkin tilauksen ja myynti jäi huonoksi. Ei ollut mitään tavoitteita, mutta joku lisälahja olisi ollut kiva. Ajattelin kyllä saavani parikin lisälahjaa, kun oletin, että joku vieraista sopisi oman esittelyn.
Mulla ei ollut kivaa ja näin kuitenkin vaivaa tarjottavien eteen:( luulin homman olevan hauskaa!
Muiden kutsuilla on ollut ihan mukavaa. Tykkään kyllä tupperin tuotteista.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:40"]
Minulla on "ystävä" (itseasiassa vanhimman lapseni kummi), joka pitää jatkuvasti erilaisia kutsuja - Tupperware, Partylite jne. -. Jos en mene kutsuille, hän loukkaantuu ... kutsuja tulee noin kuusi vuodessa ja viime aikoina olen jättänyt menemättä kutsuille, jotta hän ymmärtäisi, etten ole halukas tärväämään rahojani hänen kutsuillaan.
Nyt ystävä ei suostu (keksii tekosyitä) tapaamaan minua muutenkaan, tähän taisi loppua meidän ystävyys! Onko muilla vastaavaa? Kutsuille osallistuminen on ystävyyden hinta?
[/quote]
mä olen pistänyt välit poikki kahteen ystävään. Toinen sekosi herbaan ja toinen goldeniin. Olimme aika hyviäkin mammaystäviä. Viestittelyä tuli ovista ja ikkunoista. Välillä ei edes kerrottu juhlien olevan myyntikutsuja ja aloin tuntemaan oloni painostavaksi, että velvollisuuteni on elättää heidän perheitään mammaloman ajan. Toiselle en puhu vieläkään, toista tervehdin ja voin vaihtaa pari sanaa. Kotiini en päästäisi kumpaakaan ja kaikkia kavereitani olen varoittanut näistä painostajista!
[/quote]
Joo, itsekin osallistuin kerran silloin kun Heblalife tuli Suomeen sellaiseen tilaisuuteen, ja oli kyllä aikamoista amerikantouhua, vetäjä oli heti kuin maallikkosaarnaja suoraan raamattuvyöhykkeeltä :) En ole ajatellut että tupperi mitenkään voisi olla samanlaista. ap