Miksi et halua emännöidä tupper-kutsuja?
Minä en ole koskaan kieltäytynyt, kun on ollut emännänlahjana joku kiva juttu. Suuri osa ihmisistä ei halua pitää kutsuja, vaikka saisi itse valita mitä saa ilmaiseksi siitä hyvästä, vaikka kutsuilla ovat vieraana olleet, eli jonkin verran ovat tuotteista kiinnostuneita.
Mulla on ollut tosi kivaa aina tupperi-kutsuilla, varsinkin jos ei ole liikaa porukkaa, kiva jutella toisten naisihmisten kanssa ja yleensä hyvää tarjottavaa kahvin kanssa, mikäs sen parempaa.
Myös teemalliset kutsut on kivat, olin just roosa nauha- keräys aiheisilla kutsuilla. Joulukutsuilla en ole ollut, mutta aion mennä jos saan kutsun, tai voisin jopa itse emännöidä.
Kommentit (93)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:06"]
Ap, minkälaiset on huonot kutsut? Voiko niitä edes pitää monella eri tavalla?
[/quote]
Huonot kutsut on sellaiset, että sinne ei ole kutsuttu porukkaa, tarjottavat ovat huonoja, aika on huono että ihmiset ei pääse tulemaan ym. Kuulin että jossain kutsuilla oli ollut vain kaksi vierasta, ja kumpikaan ei tilannut mitään, emäntä halusi vaan sen ilmaisen lahjan itselleen. Tosin mun kutsuilla oli viimeksi vain 5 vierasta, ja myyntiä tuli yli 500€, tosin itse tilasin yli 80€.
Kyllä tupperikutsujen pitämiseen pitää moni sääntö samoin kuin tavallisten kutsujenkin, kyllä emännöinti on sitä että saa vieraat viihtymään ym. kutsuilla pitää olla mukava kodikas tunnelma, hyviä keskusteluja ja naurua, monesti myös lapset mukana ja leikkivät lasten huoneessa keskenään, ja on rento tunnelma kaikin puolin.
ap
Tää onkin ihan uus tapa mainostaa Tupperwarea. Tai no ihan yhtä hyökkäävää, kuin ennenkin. Ymmärräthän aloittaja-rakas, että tämä tapa vain vähentää ihmisten mahdollista halukkuutta ostaa Tupperwarea sinun tai kenenkään muunkaan kutsuilta?
hihi. AP on tuppe-uskis ja auta armias, jos joku on eri mieltä! Ihan yhtä tyhmä keskustelu kuin muidenkin uskisten kanssa!
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:09"]
Miksi sä ap promoat täällä?
[/quote]
Kylläpä täällä promotaan paljon muutakin. Tuli vaan mieleen kun juttelin tutun tupperimyyjän kanssa, ja aloin ihmetellä, että olenko minä jotenkin outo kun mun mielestä tupperikutsut on tosi kiva juttu, tuo meikäläisen työttömän elämään vaihtelua, kyllä se on kiva olla joskus muidenkin kuin pikkulasten ja oman miehen seurassa. Kun en ole töissä, mun pitää vähän etsiä itselleni tilaisuuksia tutustua uusiin ihmisiin, muuten tulen mökkihöperöksi.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:16"]
[/quote]
Huonot kutsut on sellaiset, että sinne ei ole kutsuttu porukkaa, tarjottavat ovat huonoja, aika on huono että ihmiset ei pääse tulemaan ym. Kuulin että jossain kutsuilla oli ollut vain kaksi vierasta, ja kumpikaan ei tilannut mitään, emäntä halusi vaan sen ilmaisen lahjan itselleen. Tosin mun kutsuilla oli viimeksi vain 5 vierasta, ja myyntiä tuli yli 500€, tosin itse tilasin yli 80€.
Kyllä tupperikutsujen pitämiseen pitää moni sääntö samoin kuin tavallisten kutsujenkin, kyllä emännöinti on sitä että saa vieraat viihtymään ym. kutsuilla pitää olla mukava kodikas tunnelma, hyviä keskusteluja ja naurua, monesti myös lapset mukana ja leikkivät lasten huoneessa keskenään, ja on rento tunnelma kaikin puolin.
ap
[/quote]
No minkä sille voi jos kutsutut ei tule. Eihän sitä nyt voi ohikulkijoita alkaa sisään heittämään. Ja tuo tarjottavien arvostelu ei kyllä lisää halukkuutta järjestää niitä kutsuja.
Useita syitä.
Minulla ei ole sellaisia ystäviä, jotka olisivat oikeasti kiinnostuneet ostamaan kalliita muoviastioita. En halua käyttää hyväksi ystävyyttä ja saattaa ystäviä kiusalliseen tilanteeseen, että heidän olisi kohteliasta ostaa joku muovikippo sen vuoksi, että minä saisin jonkun emännänlahjan tai että myyjälle ei tulisi paha mieli. Itselläkin on aivan liian monta muoviesinettä kaapin perällä käyttämättömänä. Kaikki ne olen ostanut kohteliaisuudesta. Joiltakin kavereilta tulee jopa kaksi kertaa vuodessa kutsuja. Se on liikaa.
Maailmassa on muutenkin liikaa tavaraa. Kukin ostakoon kippoja kaupasta vain ehdottomaan tarpeeseen. Kaapin perälle ei kannata ostaa yhtään härpäkettä. Kaverini ovat lisäksi pääsääntöisesti pienituloisia ja köyhiä. Ei heillä ole oikeasti varaa niihin astioihin.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:19"]
[/quote]
Kylläpä täällä promotaan paljon muutakin. Tuli vaan mieleen kun juttelin tutun tupperimyyjän kanssa, ja aloin ihmetellä, että olenko minä jotenkin outo kun mun mielestä tupperikutsut on tosi kiva juttu, tuo meikäläisen työttömän elämään vaihtelua, kyllä se on kiva olla joskus muidenkin kuin pikkulasten ja oman miehen seurassa. Kun en ole töissä, mun pitää vähän etsiä itselleni tilaisuuksia tutustua uusiin ihmisiin, muuten tulen mökkihöperöksi.
[/quote]
Mä tapaan paljon ystäviä ihan ilman mitään kaupallisia juttuja.
Jos olisin kiinnostunut Tupperin tuotteista, en emännöisi siltikään kutsuja. Kutsujen järkkäämisessä on siivoamisineen ja leipomisineen niin kova vaiva, etten yksinkertaisesti viitsisi. Lisäksi tarjoiluihin menee helposti vähintään emännänlahjan arvon verran rahaa. Siispä sillä tarjoilukulujen hinnalla voin ostaa haluamani tuotteen suoraan edustajalta, kiusaamatta ystäviäni osallistumaan johonkin vaivaannuttavaan pakkomyyntitilaisuuteen. Kutsuja ystäville voin pitää ihan muuten vaan, ilman mitään verkostomarkkinoinnin tukemista.
Koska en ole kiinnostunut Tupperin ylihintaisista tuotteista ja karsastan ylipäätään kaikkea verkostomarkkinointia, en missään tapauksessa pidä kutsuja enkä myöskään osallistu kyseisille kutsuille, jos se ei ole sosiaalisista syistä ehdottoman välttämätöntä. Silloin ostan sosiaalisen paineen vuoksi halvimman mahdollisen tuotteen, tai jos voin sen mitenkään välttää, jätän kokonaan ostamatta.
Ihan vinkiksi. Jos haluat oikeita ystäviä, älä sotke ystävyyteenne rahan ahneutta ja myymistä. Minä pidän ystävistä, jotka pitävät minusta, ei minun rahoistani.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:17"]
Tää onkin ihan uus tapa mainostaa Tupperwarea. Tai no ihan yhtä hyökkäävää, kuin ennenkin. Ymmärräthän aloittaja-rakas, että tämä tapa vain vähentää ihmisten mahdollista halukkuutta ostaa Tupperwarea sinun tai kenenkään muunkaan kutsuilta?
[/quote]
Kuule, mulle on ihan yks hailee kuka ostaa ja mitä. Kysymys oli lähinnä siitä miksi et halua järjestää kutsuja, tupperi nyt vaan on ainoa joka mulle on tuttu, ne lastenvaatemyynnit on aina jotain ruotsalaisia firmoja joilla on synkänvärisä kalliita lasten vaatteita tai aikuisten vaatteita joita ei ole mun kokoa, kynttilöitä ei tule poltettua, ja muutenkin ostan mielummin keittiövälineitä joita käytän kuin kalliita telineitä kynttilöille. Myöskään seksivälineille ei ole pahemmin käyttöä, vaikka ihan mielenkiinnosta voisi mennäkin jos kutsu tulisi. Olen kuullut että jotain koruja ja laukkuja myydään myös, mutta ei kai sitten täällä päin kun en ole kutsua koskaan sellaisiin saanut. Mikä minun puheissani on hyökkäävää? Ei kai se ole mitään hyökkäävää jos jotkut tuotteet on mun mielestä hyviä, pitäiskö valehdella? Aika monet ihmiset on mulle tuppereita kehuneet, voi kauheaa! ap
Ja onhan ne kipot kalliita. Ok ne voi kestää 15 vuotta, mutta ikean törpötkin kestää sen kymmenen ja sen jälkeen jo mielellään ostaakin jonku eri värisen. Väliäkö sillä jos joutuu kymmenen vuoden välein ostamaan euron taikinakulhon tms.
Siksi, että en ole MORMONI uskoinen ja rahat (suurimmat määrät) päätyvät lopulta heille noista Tuppereista.
Järjestän mieluummin oikeita kutsuja, joihin ei liity mitään taka-ajatuksia.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:16"]
[/quote]
ap
[/quote]
No minkä sille voi jos kutsutut ei tule. Eihän sitä nyt voi ohikulkijoita alkaa sisään heittämään. Ja tuo tarjottavien arvostelu ei kyllä lisää halukkuutta järjestää niitä kutsuja.
[/quote]
Joo, se on ihan ymmärrettävää, jos ei porukkaa tule niin ei tule, mutte ei sitä tiedä jos ei edes kutsu ketään. Miksi ihmeessä täälläkin puhutaan että mitä tarjotaan missäkin juhlissa ym. jos ei saa sanoa että kaikki ei siihen kovin paljoa panosta. On se eri asia onko kahvin kanssa hyvä kakku, vai paketti halpismariekeksejä :) ap
Ap! Sun kiukuttelusi pilaa brändin maineen. Meneppä keittämään potut.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:19"]
[/quote]
[/quote]
Mä tapaan paljon ystäviä ihan ilman mitään kaupallisia juttuja.
[/quote]
Selvä, minä taas en. ap
emännöinti lässynlää, oikein kunnon kotirouvameininkiä. Ostetaan muovikuppeja ja kynttilöitä toisiltamme ja kaikki tienataan ja ollaan niin emäntää! En ottais edes ilmaiseksi vaikka tulis "joku kiva juttu".
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:24"]
Ihan vinkiksi. Jos haluat oikeita ystäviä, älä sotke ystävyyteenne rahan ahneutta ja myymistä. Minä pidän ystävistä, jotka pitävät minusta, ei minun rahoistani.
[/quote]
aito ystävyys voittaa aina muovisen ystävyyden!
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 14:56"]
Ihan hirveetä teennäistä makeilua. Mulla on hyviä äidiltä saatuja tuppereita, mutta en lähtis kupattavaksi tai kutsuisi kavereitani kotiini myyntitilaisuuteen. Eikä ne ole mitkään "kutsut" vaan ihan puhdas myyntitilaisuus, vaikka kuinka yrittäisivät muuta väittää. Onneksi yksikään kaveri ei ole hurahtanut myymään mitään näitä turhakkeita.
[/quote]
Juuri näin. Sinulla on hyviä tuppereita äitsi perintöä, juuri siksi että äitisi on käynyt kutsuilla kupattavana :)
ap