Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et halua emännöidä tupper-kutsuja?

Vierailija
10.10.2013 |

Minä en ole koskaan kieltäytynyt, kun on ollut emännänlahjana joku kiva juttu. Suuri osa ihmisistä ei halua pitää kutsuja, vaikka saisi itse valita mitä saa ilmaiseksi siitä hyvästä, vaikka kutsuilla ovat vieraana olleet, eli jonkin verran ovat tuotteista kiinnostuneita.

Mulla on ollut tosi kivaa aina tupperi-kutsuilla, varsinkin jos ei ole liikaa porukkaa, kiva jutella toisten naisihmisten kanssa ja yleensä hyvää tarjottavaa kahvin kanssa, mikäs sen parempaa.

Myös teemalliset kutsut on kivat, olin just roosa nauha- keräys aiheisilla kutsuilla. Joulukutsuilla en ole ollut, mutta aion mennä jos saan kutsun, tai voisin jopa itse emännöidä.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:30"]

Ap! Sun kiukuttelusi pilaa brändin maineen. Meneppä keittämään potut.

[/quote]

Mitä minä olen kiukutellut? Muiltahan tässä tulee kuraa mun niskaan että tupperit on kalliita ja emännät ahneita paskoja :) En edes alunperin halunnut keskustella tupperin tuotteista, vaan yleensä niistä kutsuista, tai muista vastaavista, meni taas vähän sivuraiteelle.

Mulla on tuolla jo uunissa hirvipata, mies saa laittaa sitten potut kiehumaan kun tulee sisälle. Mulla on vielä pari kokousta illalla harrastusten parissa, pääsenpähän taas pois kotoa hetkeksi. ap

Vierailija
62/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ap nolo kiukutteilja ja toivon kutsuillesi ihmisiä, jotka kehtaavat kieltäytyä kutsusta! Kiukutteletko kutsutuillekin, jos eivät ole otettuja kutsuista ja tuotteista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:24"]

Ihan vinkiksi. Jos haluat oikeita ystäviä, älä sotke ystävyyteenne rahan ahneutta ja myymistä. Minä pidän ystävistä, jotka pitävät minusta, ei minun rahoistani.

[/quote]

aito ystävyys voittaa aina muovisen ystävyyden!

[/quote]

Minä olen tutustunut kutsuilla sellaisiin ihmisiin joihin en olisi muuten missään varmasti törmännyt, ei nyt mitään bestiksiä olla, mutta tosi mukavia ihmisiä, mun elämään ne tuo vaihtelua, kun vanhat kaverit ja sukulaiset on satojen kilometrien päässä, ja niitä työkavereita ei ole, eikä ole montaa koskaan ollut, olen ollut töissä aina niin pienissä firmoissa että en ole eläissäni ollut edes "firman pikkujouluissa".

ap

Vierailija
64/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:35"]

Sä olet ap nolo kiukutteilja ja toivon kutsuillesi ihmisiä, jotka kehtaavat kieltäytyä kutsusta! Kiukutteletko kutsutuillekin, jos eivät ole otettuja kutsuista ja tuotteista?

[/quote]

En tietenkään, en minä niitä myy. Mitä minä olen kiukutellut??? Eikö saa sanoa omaa mielipidettä jos joku minulle sanoo ilkeästi? En ole mikään lapatossu! :D ap

Vierailija
65/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:17"]

Tää onkin ihan uus tapa mainostaa Tupperwarea. Tai no ihan yhtä hyökkäävää, kuin ennenkin. Ymmärräthän aloittaja-rakas, että tämä tapa vain vähentää ihmisten mahdollista halukkuutta ostaa Tupperwarea sinun tai kenenkään muunkaan kutsuilta?

[/quote]

Kuule, mulle on ihan yks hailee kuka ostaa ja mitä. Kysymys oli lähinnä siitä miksi et halua järjestää kutsuja, tupperi nyt vaan on ainoa joka mulle on tuttu, ne lastenvaatemyynnit on aina jotain ruotsalaisia firmoja joilla on synkänvärisä kalliita lasten vaatteita tai aikuisten vaatteita joita ei ole mun kokoa, kynttilöitä ei tule poltettua, ja muutenkin ostan mielummin keittiövälineitä joita käytän kuin kalliita telineitä kynttilöille. Myöskään seksivälineille ei ole pahemmin käyttöä, vaikka ihan mielenkiinnosta voisi mennäkin jos kutsu tulisi. Olen kuullut että jotain koruja ja laukkuja myydään myös, mutta ei kai sitten täällä päin kun en ole kutsua koskaan sellaisiin saanut. Mikä minun puheissani on hyökkäävää? Ei kai se ole mitään hyökkäävää jos jotkut tuotteet on mun mielestä hyviä, pitäiskö valehdella? Aika monet ihmiset on mulle tuppereita kehuneet, voi kauheaa! ap

[/quote]

Johan se on täällä monta kertaa sanottu:

1. Siivoamisen vaiva

2. Tarjoilujen teko, jotka eivät sitten välttämättä miellytäkkään esim. aloittajaa

3. Kutsuttujen saaminen paikalle, omassa lähipiirissäni ei ole yhtäkään, joka olisi Tupperware-kutsuista kiinnostunut.

4. Koetaan tuotteet hinta-laatu -suhteeltaan huonoiksi, verrattuna vastaaviin halvempiin merkkeihin.

5. Ei haluta luoda ystäville paineita siitä, että on pakko ostaa jotain. Vaikka sinä aloittaja et painostaisikaan, niin monet kokevat jo pelkän kutsun pakko-ostamiseksi.

6. En halua tukea pyramidi-mallista yritystä, koska mitä myöhemmin Tupperware-myynnin aloittaa, niin sen vaikeampaa on uutta asiakaskuntaa saada. Tulee vaara siihen, että lopulta tutut ostavat toisiltaan ja kupla kasvaa. Pätee muuten kaikkiin kotikutsufirmoihin.

7. Entisenä Tuppari-konsulttina ahdistuin siitä, kun sain vielä 7vuotta lopettamisen jälkeen kutsuja Tupparikokouksiin. Lopulta hyvinkin ruma ja asiaton viesti entiselle kollegalleni lopetti sen viestitulvan. Niin ja urani kesti tasan 1 illan, onneksi sain sillä sen pirun kassin maksettua.

Tuleeko vielä mieleen muuta?

Vierailija
66/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on "ystävä" (itseasiassa vanhimman lapseni kummi), joka pitää jatkuvasti erilaisia kutsuja - Tupperware, Partylite jne. -. Jos en mene kutsuille, hän loukkaantuu ... kutsuja tulee noin kuusi vuodessa ja viime aikoina olen jättänyt menemättä kutsuille, jotta hän ymmärtäisi, etten ole halukas tärväämään rahojani hänen kutsuillaan.

Nyt ystävä ei suostu (keksii tekosyitä) tapaamaan minua muutenkaan, tähän taisi loppua meidän ystävyys! Onko muilla vastaavaa? Kutsuille osallistuminen on ystävyyden hinta?

Vierailija
67/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no provo on koko ketju, ei kukaan ole kiinnostunut mistään emännöimisestä tutustu ihmisiin KUTSUILLA.

Vierailija
68/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hirvipatakin tupperissa? Kerro toki lisää. Kuten huomaat, kaikkia kiinnostaa.

Vierailija
69/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tyrkyttää ystävilleni tavaraa saadakseni itse jonkun ylihinnoitellut muovikipon. Kutsun mieluummin ystäviä kylään pyyteettömästi kuin ahnein taka-ajatuksin. Kutsuilla moni kokee kiusalliseksi velvollisuudeksi ostaa "jotain edes", että ei ole syönyt tarjoomuksia vastikkeetta (vaikka emännän mielestä tietysti saakin syödä).

Tupperit ovat siis kiusallisia tilaisuuksia, ystävyys/tuttavuussuhteen varjolla tuputtamista.

Vierailija
70/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:31"]

emännöinti lässynlää, oikein kunnon kotirouvameininkiä. Ostetaan muovikuppeja ja kynttilöitä toisiltamme ja kaikki tienataan ja ollaan niin emäntää! En ottais edes ilmaiseksi vaikka tulis "joku kiva juttu". 

[/quote]

Miksi sinä osallistut edes tähän keskusteluun kun et tykkää mistään kutsuista, eli et osallistu niihin ikinä? Mitä ihmeen pahaa siinä on jos jotkut tykkää kotirouvatouhuista? Sehän on ihan muotia nykyään leikkiä ehtoisaa emäntää vaikka olisi töissäkin, harrastella kotoilua ja sisustus- ja leipomisblogeja. ap

Vierailija
71/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:40"]

Onko hirvipatakin tupperissa? Kerro toki lisää. Kuten huomaat, kaikkia kiinnostaa.

[/quote]

Ei ole pata tupperia, ihan on tavallinen keraaminen, jos noin kiinnostaa :) Hirvenlihan sain äidiltä, ja sen oli kaatanut isäpuolen poika joka käy metsällä. Ja oli muuten tosi hyvä pala tuo, oikein parasta kohtaa, ihan jo kuola valuu... ap

Vierailija
72/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksikö osallistun - koska ei ole kielletty missään. Kotirouvatouhut voi olla muotia mutta noi muovikippobileet on jotain ysäritouhua. Ei niitä oikeasti kukaan enää järjestä :-D

Vierailija
73/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:40"]

Minulla on "ystävä" (itseasiassa vanhimman lapseni kummi), joka pitää jatkuvasti erilaisia kutsuja - Tupperware, Partylite jne. -. Jos en mene kutsuille, hän loukkaantuu ... kutsuja tulee noin kuusi vuodessa ja viime aikoina olen jättänyt menemättä kutsuille, jotta hän ymmärtäisi, etten ole halukas tärväämään rahojani hänen kutsuillaan.

Nyt ystävä ei suostu (keksii tekosyitä) tapaamaan minua muutenkaan, tähän taisi loppua meidän ystävyys! Onko muilla vastaavaa? Kutsuille osallistuminen on ystävyyden hinta?

[/quote]

mä olen pistänyt välit poikki kahteen ystävään. Toinen sekosi herbaan ja toinen goldeniin. Olimme aika hyviäkin mammaystäviä. Viestittelyä tuli ovista ja ikkunoista. Välillä ei edes kerrottu juhlien olevan myyntikutsuja ja aloin tuntemaan oloni painostavaksi, että velvollisuuteni on elättää heidän perheitään mammaloman ajan. Toiselle en puhu vieläkään, toista tervehdin ja voin vaihtaa pari sanaa. Kotiini en päästäisi kumpaakaan ja kaikkia kavereitani olen varoittanut näistä painostajista!

Vierailija
74/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli TÄYSIN uutena asiana tämä, että kutsujen pitäjää pidetään ahneena saiturina, joka haluaa riistää kutsuttujaan.  Ei ole tuo ajatuskulku käynyt mielessäkään. Voihan siitä jonkun kipon tai servettipaketin saada emännänlahjaksi, mutta keneltä se on pois? Mä olin ajatellut, että pidän jotkut kutsut, kun ollaan muutettu uudelle alueelle ja haluaisin tutustua vähän paremmin naapurinrouviin. 

En mä osaisi niitä naamatuttuja naapureita muutenvaan kutsua meille kahvittelemaan, kutsut olisivat hyvä syy kutsua ja ajattelin, että ne tulee, keitä kiinnostaa a)kyseinen myytävä b)tutustua uuteen naapuriin. Mutta enhän mä nyt kehtaa mitään kutsuja ajatella, jos leimaudun joksikin naapureiden kuppaajaksi.

PÖH:

Vierailija
75/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi pitää Tupperwaren toimintaa eettisesti hyväksyttävänä, koska myös heidän tapansa mainostaa ideaa on harhaanjohtava. Puhutaan riskittömästä tavasta luoda harrastuksesta ura eikä todellisia riskejä ja kulurakenteita kerrota. Lisäksi ideassa käytetään hyväksi ystävyyssuhteita ja kaupallistetaan ne. Esittelykappaleista voi muodostua myyjälle suuret kulut ja niistä koituu hänelle tappioita, ellei hän saa markkinoiden kyllästymisen vuoksi tarpeeksi myyntiä: myyjä ei tarvitse kaikkia tuotteita, mitä hänen varastossaan on ja ne voidaan lukea siitä syystä osittain tappioksi. Palkkioita saa myös ryhmän kasvattamisesta niin kuin muissakin firmoissa. Myyjien määrää ei rajoiteta tai valvota millään tavalla, joten heitä on liikaa tietyllä alueella, jotta kaikilla olisi tasapuoliset mahdollisuudet saada voittoa toiminnasta. Viimeisenä mukaan lähtevät myyjät joutuvat maksumiehiksi samoin kuin muissakin alan yrityksissä ja heitä johdetaan harhaan totuudenvastaisen markkinoinnin kautta. Tupperware on siitä syystä yhtä tuomittavaa kuin muukin verkostomarkkinointi, vaikka ei pahimmasta päästä olekaan.

Vierailija
76/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:38"]

Tää onkin ihan uus tapa mainostaa Tupperwarea. Tai no ihan yhtä hyökkäävää, kuin ennenkin. Ymmärräthän aloittaja-rakas, että tämä tapa vain vähentää ihmisten mahdollista halukkuutta ostaa Tupperwarea sinun tai kenenkään muunkaan kutsuilta?

[/quote]

Kuule, mulle on ihan yks hailee kuka ostaa ja mitä. Kysymys oli lähinnä siitä miksi et halua järjestää kutsuja, tupperi nyt vaan on ainoa joka mulle on tuttu, ne lastenvaatemyynnit on aina jotain ruotsalaisia firmoja joilla on synkänvärisä kalliita lasten vaatteita tai aikuisten vaatteita joita ei ole mun kokoa, kynttilöitä ei tule poltettua, ja muutenkin ostan mielummin keittiövälineitä joita käytän kuin kalliita telineitä kynttilöille. Myöskään seksivälineille ei ole pahemmin käyttöä, vaikka ihan mielenkiinnosta voisi mennäkin jos kutsu tulisi. Olen kuullut että jotain koruja ja laukkuja myydään myös, mutta ei kai sitten täällä päin kun en ole kutsua koskaan sellaisiin saanut. Mikä minun puheissani on hyökkäävää? Ei kai se ole mitään hyökkäävää jos jotkut tuotteet on mun mielestä hyviä, pitäiskö valehdella? Aika monet ihmiset on mulle tuppereita kehuneet, voi kauheaa! ap

[/quote]

Johan se on täällä monta kertaa sanottu:

1. Siivoamisen vaiva

2. Tarjoilujen teko, jotka eivät sitten välttämättä miellytäkkään esim. aloittajaa

3. Kutsuttujen saaminen paikalle, omassa lähipiirissäni ei ole yhtäkään, joka olisi Tupperware-kutsuista kiinnostunut.

4. Koetaan tuotteet hinta-laatu -suhteeltaan huonoiksi, verrattuna vastaaviin halvempiin merkkeihin.

5. Ei haluta luoda ystäville paineita siitä, että on pakko ostaa jotain. Vaikka sinä aloittaja et painostaisikaan, niin monet kokevat jo pelkän kutsun pakko-ostamiseksi.

6. En halua tukea pyramidi-mallista yritystä, koska mitä myöhemmin Tupperware-myynnin aloittaa, niin sen vaikeampaa on uutta asiakaskuntaa saada. Tulee vaara siihen, että lopulta tutut ostavat toisiltaan ja kupla kasvaa. Pätee muuten kaikkiin kotikutsufirmoihin.

7. Entisenä Tuppari-konsulttina ahdistuin siitä, kun sain vielä 7vuotta lopettamisen jälkeen kutsuja Tupparikokouksiin. Lopulta hyvinkin ruma ja asiaton viesti entiselle kollegalleni lopetti sen viestitulvan. Niin ja urani kesti tasan 1 illan, onneksi sain sillä sen pirun kassin maksettua.

Tuleeko vielä mieleen muuta?

[/quote]

Joo, siivoaminen on aina se pahin. Tarjottavat olen joskus ostanut vaan ihan kaupasta. Aina ei voi tietää kuka on kiinnostunut ja kuka ei, jos ei ole tullut puheeksi koskaan. Hinta-laatusuhde varmasti on jokaisen pääteltävissä ihan itse, mitään ei ole kuitenkaan velvoitettu ostamaan, olen ollut kutsuilla joilla suurin osa väestä ei osta mitään, ja myös kutsuilla joilla jokainen on ostanut jotain, jotkut vaan jonkun yhden mitä muut ovat ensin kehuneet että heillä on käytössä, ja jotkut ostaa jos on joku tarjous jostain isommasta setistä, minä olen ostanut esim. tälläisiä settejä, samoin siskoni osti kun entiset tupperit oli jäänyt erossa exälle. Noista pyramiidijutuista ja muista mitkä liittyy myyjiin en tiedä, enkä oikein välitäkään, eipä kai kukaan pakolla myyjäksikään ala.

Mulla oli välissä kymmenen vuotta etten ollut tupperikutsuilla käynyt, ja nyt pitkästä aikaa siellä oli uusia mielenkiintoisia tuotteita, kyllähän niihin varmaan kyllästyykin jos käy monta kertaa vuodessa joka vuosi, mutta ei ne tuotteet silti  huonoja ole, yksi entinen tupperimyyjä oli kutsuilla vieraana, ja sanoi että hän voi pitää kutsut kun on emännänlahjana jotain niitä tavallisia säilytyskippoja, en nyt muista nimeä, mut tosi vanhoja tuotteita, muistan ne jo lapsuudesta. Ihmettelin kyllä että jos hän on myynyt itsekin tupperia, niin luulisi niitä tavallisia kippoja olevan tarpeeksi, minä pidän kutsuja silloin jos on joku erikoisempi juttua lahjana, nyt viimeksi kun pidin oli kakkukupu, ja mulla on siihen pian tarvetta kun ensi vuonna on tulossa ylioppilasjuhlia ym.

ap

Vierailija
77/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä meidän mielipiteistä välität? Tämä on vain nettipalsta, jossa tuntemattomat kirjoittelevat mielipiteitään.

Ja miksi et muka voisi kutsua naapureita muuten vain rentoon illanviettoon? Tietty ajankohta on vähän huono, mutta joku grillijuhla olisi varmasti ihan mukava. Tai näin illan pimetessä joku fondue-tapaaminen. Et tarvitse siihen myyntikonsulttia mukaan, jos kerta olet muutenkin luontainen emäntä kotonasi.

Vierailija
78/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Nyt sinä jankkaat.

Vierailija
79/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Lisäksi ideassa käytetään hyväksi ystävyyssuhteita ja kaupallistetaan ne. Tämä oli hienosti sanottu.

Vierailija
80/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:54"]

En voi pitää Tupperwaren toimintaa eettisesti hyväksyttävänä, koska myös heidän tapansa mainostaa ideaa on harhaanjohtava. Puhutaan riskittömästä tavasta luoda harrastuksesta ura eikä todellisia riskejä ja kulurakenteita kerrota. Lisäksi ideassa käytetään hyväksi ystävyyssuhteita ja kaupallistetaan ne. Esittelykappaleista voi muodostua myyjälle suuret kulut ja niistä koituu hänelle tappioita, ellei hän saa markkinoiden kyllästymisen vuoksi tarpeeksi myyntiä: myyjä ei tarvitse kaikkia tuotteita, mitä hänen varastossaan on ja ne voidaan lukea siitä syystä osittain tappioksi. Palkkioita saa myös ryhmän kasvattamisesta niin kuin muissakin firmoissa. Myyjien määrää ei rajoiteta tai valvota millään tavalla, joten heitä on liikaa tietyllä alueella, jotta kaikilla olisi tasapuoliset mahdollisuudet saada voittoa toiminnasta. Viimeisenä mukaan lähtevät myyjät joutuvat maksumiehiksi samoin kuin muissakin alan yrityksissä ja heitä johdetaan harhaan totuudenvastaisen markkinoinnin kautta. Tupperware on siitä syystä yhtä tuomittavaa kuin muukin verkostomarkkinointi, vaikka ei pahimmasta päästä olekaan.

[/quote]

Miten se sitten jatkuu aina vaan? Eikö se ole Suomessakin ollut jotain 50 vuotta? En kyllä ole ajatellut noin kun olen tuotteita ostanut, olen pitänyt tupperia jo aika perinteisenä touhuna, ja ne myyjät jotka tunnen on tehneet sitä 15-20 vuotta, eivätkä mulle koko ajan tyrkytä jotain. En ole koskaan kysynyt mitä he sillä tienaavat, kukaan ei tee sitä päätyökseen, tai voi olla että joskus on ollut työttömänä muista töistä. ap