Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et halua emännöidä tupper-kutsuja?

Vierailija
10.10.2013 |

Minä en ole koskaan kieltäytynyt, kun on ollut emännänlahjana joku kiva juttu. Suuri osa ihmisistä ei halua pitää kutsuja, vaikka saisi itse valita mitä saa ilmaiseksi siitä hyvästä, vaikka kutsuilla ovat vieraana olleet, eli jonkin verran ovat tuotteista kiinnostuneita.

Mulla on ollut tosi kivaa aina tupperi-kutsuilla, varsinkin jos ei ole liikaa porukkaa, kiva jutella toisten naisihmisten kanssa ja yleensä hyvää tarjottavaa kahvin kanssa, mikäs sen parempaa.

Myös teemalliset kutsut on kivat, olin just roosa nauha- keräys aiheisilla kutsuilla. Joulukutsuilla en ole ollut, mutta aion mennä jos saan kutsun, tai voisin jopa itse emännöidä.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva emännöidä ja järkätä kutsuja, mutta en kaipaa sinne minkäänlaista myyntiesittelijää esittelemään ja myymään mitään. Mieluummin tapaan ystäviä ilman myyjiä. Moni myös sanoo, että kokee tuollaiset kutsut pakkomyyntinä. Jos haluan jonkun kipon, tilaan sen joltain myyjältä suoraan ilman kutsuja ja pidän sitten ihan muuten vaan kutsuja kavereille.

Vierailija
22/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 14:27"]

Tupperware-kutsujen pitäminen on rahan kuppaamista "ystäviltä". Siksi sellaisia ei kukaan hyvin toimeentuleva pidä. Tupperware-kutsujen pitäjät ovat rinnastettavissa aina-persaukisiin kavereihin jotka ovat joka käänteessä lainaamassa rahaa, jota ei kuulu takaisin. Vaikka ehkä kyllä osa Tupperware-kutsujen pitäjistä luulee tosissaan säilyttävänsä ylpeytensä ja tekevänsä palveluksen ystävilleen.

[/quote]

Eihän se emäntä mitään rahoja saa ystäviltä, miten siis kuppaa? Onhan näitä kutsuja joka lähtöön muitakin lastenvaatteita, kynttilöitä, seksivälineitä...  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry typo

lastuaika - laatuaika.

Vierailija
24/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta vitussa Se emäntä haluaa sun ostavan mitä paskaa nyt ikinä! En ikinä yhdistä ahneutta ja ystävyyttä. Enkä vastaa kuppaajien puheluihin. Meidän perheen rahat on meidän perheen käytettävissä, eikä perintömuovikipot kiinnosta. Sen mitä olen tupperilta halunnut, olen sieltä tilannut. En ikinä enää tarvitse yhtään herkkuhissiesittelyä. Keskustelen ystävieni kanssa mieluummin kirjallisuudesta.

Vierailija
25/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monia Tupperin kippoja, mutta en ole kyllä huomannut, että olisivat sen parempia kuin muutkaan muoviastiat. Käytänkö mä sitten väärin niitä? Mittamari on hyvä, kun siinä on se vatkauskansi, mutta se itse kulho on kärsinyt vatkaajasta vaikka ei edes hirvittävän vanha ole. Ei mun parin euron vatkauskulho marketista ole mennyt miksikään, kun taas se mittarimari on.

Myös yhdet eväsrasiat on menneet pilalle. En ymmärrä?? Ei mitkään tavisrasiat ole sillä tavalla kärsineet.

Olenkin todella epäluuloinen Tupperin laatua kohtaan nykyisin enkä osta enää aivan helpolla mitään.

Vierailija
26/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näissä myyntikutsujutuissa on niin, että emäntä saa itselleen jotain sen mukaan, miten paljon myyntiä on ollut.

Yksi ystävä kutsui aina pelkästään myyntikutsuille. Hän myy myös itse eräitä tuotteita (saa siis voitot itselleen) ja aina, kun hän kutsui johonkin, asiaan liittyi tuo myynti ja niiden tuotteiden esittely. Tuli sellainen tunne, että minusta halutaan vain hyötyä rahallisesti.

Vierailija
27/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 14:34"]

Ei kukaan emäntä painosta ketää vierasta mitään ostamaan, se on sen konsulentin tehtävä. Ja kysyinkin nyt niiltä joita ne kipot jonkin verran kiinnostaa, koska osallistuvat muiden kutsuille. Tuon kyllä ymmärrän että ei jaksa siivota, en jaksa minäkään. 

Ei muakaan tupperilla kiinnosta ne tavalliset kipot, kaikillahan niitä toki onkin, kun ovat niin hyviä ja kestäviä, että menevät vielä perintönä lapsille. Mutta mua kiinnostaa ne erikoisemmat tuotteet, ja monet ihmiset sanoo että niillä on joku tupperin jutska josta eivät luopuisi, esim. sosenuija, se ei maksa tupperilla enenpää kuin kaupassa, mutta monet sanoo että se on parempi kuin mikään kaupan metallinen tai edes puinen "tömppä". Myös nuolijaa on kehuttu ja perunan kuorimaveitseä, itse en ole noita kokeillut, mutta ostan varmaan jossain vaiheessa. Olen ostanut viime aikoina vähän isompia juttuja, niin kalliita että ei voi keralla ostaa kaikkea mitä tekee mieli. Salaattilinko on sellainen minkä haluaisin vielä kalliimmista jutuista, se kuulostaa kätevältä. Viimeksi kun olin kutsuilla, joku kehui herkkuhissiä maasta taivaaseen :) Sehän on selvä klassikko.

Tietyt kipot on mullakin olleet käytössä jo yli 10 vuotta, ja on jotain kyllä sellaisiakin jotka on jäänyt käyttämättä, lähinnä omaa laiskuutta.

[/quote]

Itse olen ostanut oman salaattilinkoni 3eurolla kirpputorilta. Eikä ollut edes Tupparia. Ja ihan paras linko ollut.

En ymmärrä Tupperware-uskovaisia. Monia Tupparin "erikoistuotteita" on muillakin myynnissä ja reilusti alle puoleen hintaan siitä, mitä Tupperware kiskoo. Ja ihan yhtä laadukkaita, ellei jopa parempia. EI tarvitse maksaa ylihintaa jostain ikuisuustakuusta, joka ei sitten loppupeleissä korvaakkaan mitään.

Vierailija
28/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin voisi kysyä, miksi ihmeessä haluaisin. En ole kiinnostunut myymään ystävävilleni mitään, kaikkein vähiten muoviastioita. Minulla on jo työ,

Vierailija
29/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siitä vaivaa. Pitää leipoa tarjottavaa ja siivota kunnolla. Itselläni ei oikein ole myöskään sellaisia ystäviä kovin montaa joita kutsua. Itse kyllä pullanpersona menen kaikkien muiden kutsuille. :D

Vierailija
30/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 14:44"]

Totta vitussa Se emäntä haluaa sun ostavan mitä paskaa nyt ikinä! En ikinä yhdistä ahneutta ja ystävyyttä. Enkä vastaa kuppaajien puheluihin. Meidän perheen rahat on meidän perheen käytettävissä, eikä perintömuovikipot kiinnosta. Sen mitä olen tupperilta halunnut, olen sieltä tilannut. En ikinä enää tarvitse yhtään herkkuhissiesittelyä. Keskustelen ystävieni kanssa mieluummin kirjallisuudesta.

[/quote]

Kyllä sun kannattaakin kirjallisuudesta keskustella, kun tuntuu tuo luetunymmärtäminen olla vähän ruosteessa, kysyin niiltä ihmisiltä jotka ovat kiinnostuneita sen verran tuotteista, että kuitenkin osallistuvat muiden kutsuille. On paljon esimerkiksi sellaisia, jotka osallistuvat hyvin hanakasti aina toisten kutsuille kun on hyvät vieraslahjat, mutta mitään eivät koskaan osta, eivätkä pidä kutsuja itse, ja jos pitävät, ne on huonot, eli pidetty vaan ilmaisen lahjan toivossa.

Sinähän toki olet ne hyvät itsellesi sopivat tuotteet ostanut, ja siitä on konsulentti hyötynyt tasan samat provikat kuin silloin jos olisit ostanut ne kutsuilta. Teidän perheen rahat on menneet sinne tupperille täysin samaa reittiä, vain ilman kutsuille osallistumista, ja sekin on toki ihan ok.

:)

ap

Vierailija
31/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 14:49"]

Ennemminkin voisi kysyä, miksi ihmeessä haluaisin. En ole kiinnostunut myymään ystävävilleni mitään, kaikkein vähiten muoviastioita. Minulla on jo työ,

[/quote]

Ei kutsujen emäntä mitään myy. En kysynyt miksi et ala itse konsulentiksi, eli tuppermyyjäksi. ap

Vierailija
32/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveetä teennäistä makeilua. Mulla on hyviä äidiltä saatuja tuppereita, mutta en lähtis kupattavaksi tai kutsuisi kavereitani kotiini myyntitilaisuuteen. Eikä ne ole mitkään "kutsut" vaan ihan puhdas myyntitilaisuus, vaikka kuinka yrittäisivät muuta väittää. Onneksi yksikään kaveri ei ole hurahtanut myymään mitään näitä turhakkeita.

Vierailija
33/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 14:34"]

Ei kukaan emäntä painosta ketää vierasta mitään ostamaan, se on sen konsulentin tehtävä. Ja kysyinkin nyt niiltä joita ne kipot jonkin verran kiinnostaa, koska osallistuvat muiden kutsuille. Tuon kyllä ymmärrän että ei jaksa siivota, en jaksa minäkään. 

Ei muakaan tupperilla kiinnosta ne tavalliset kipot, kaikillahan niitä toki onkin, kun ovat niin hyviä ja kestäviä, että menevät vielä perintönä lapsille. Mutta mua kiinnostaa ne erikoisemmat tuotteet, ja monet ihmiset sanoo että niillä on joku tupperin jutska josta eivät luopuisi, esim. sosenuija, se ei maksa tupperilla enenpää kuin kaupassa, mutta monet sanoo että se on parempi kuin mikään kaupan metallinen tai edes puinen "tömppä". Myös nuolijaa on kehuttu ja perunan kuorimaveitseä, itse en ole noita kokeillut, mutta ostan varmaan jossain vaiheessa. Olen ostanut viime aikoina vähän isompia juttuja, niin kalliita että ei voi keralla ostaa kaikkea mitä tekee mieli. Salaattilinko on sellainen minkä haluaisin vielä kalliimmista jutuista, se kuulostaa kätevältä. Viimeksi kun olin kutsuilla, joku kehui herkkuhissiä maasta taivaaseen :) Sehän on selvä klassikko.

Tietyt kipot on mullakin olleet käytössä jo yli 10 vuotta, ja on jotain kyllä sellaisiakin jotka on jäänyt käyttämättä, lähinnä omaa laiskuutta.

[/quote]

Itse olen ostanut oman salaattilinkoni 3eurolla kirpputorilta. Eikä ollut edes Tupparia. Ja ihan paras linko ollut.

En ymmärrä Tupperware-uskovaisia. Monia Tupparin "erikoistuotteita" on muillakin myynnissä ja reilusti alle puoleen hintaan siitä, mitä Tupperware kiskoo. Ja ihan yhtä laadukkaita, ellei jopa parempia. EI tarvitse maksaa ylihintaa jostain ikuisuustakuusta, joka ei sitten loppupeleissä korvaakkaan mitään.

[/quote]

Totta, toinen on partylite. Ne on hei ihan vaan kynttilöitä, miksi te maksatte niistä kymmeniä euroja?!

Vierailija
34/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupperin toimisto on meillä naapurissa. Ostin tuotteet sieltä ilman välikäsiä. Sä et ap tunnu tajuavan, että 85 % ihmisistä tässäkin ketjussa pitäisi ystävyyttäsi ja kutsujasi painostavana ja ei-toivottuna. Sekä sinua ahneena loisijana!'

Vierailija
35/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 14:31"]

Ei mulla ole ketään, ketä kutsua. Jos olisi paljon tuttuja ja kavereita, niin varmasti pitäisin. Nyt se esittelijä tulisi esittelemään tyhjälle talolle, niin miksi vaivautua.

[/quote]

Mulla on ollut sama ongelma. Aikoinaan uudella paikkakunnalla kutsuin lapsen luokkakaverien äidit, soitin vaan läpi vaikka oliviat outoja, oli kiva sitten siinä kahvitella ja tutustua, ja samalla autoin nuorta tyttöä harjoittelemaan konsulenttina oloa. Nyt mietin myös sitä, että mitä jos veisin kirjalliset kutsut vaan naapureiden postilaatikkoon, en tunne vielä ketään tältä alueelta, omakotitaloalueella on vähän hankalampi tutustua kuin rivitalossa oli missä ennen asuttiin. ap

Vierailija
36/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 14:57"]

Tupperin toimisto on meillä naapurissa. Ostin tuotteet sieltä ilman välikäsiä. Sä et ap tunnu tajuavan, että 85 % ihmisistä tässäkin ketjussa pitäisi ystävyyttäsi ja kutsujasi painostavana ja ei-toivottuna. Sekä sinua ahneena loisijana!'

[/quote]

Jaa, kuule aika harvalla on tupperin toimisto naapurissa, ja heidän säännöissään sattuu lukemaan että kaikki myydään vain konsulentin kautta, ei suoran tukusta. Miten minä olen ahne loisija? Kaikki omani ja muiden kutsut joilla olen ollut on emäntä aina korostanut sitä, että mitään ostopakkoa ei ole, että tule vain kahville. ap

Vierailija
37/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule vain kahville tarkoittaa minulle sitä, että joku haluaa keskustella kanssani ja syödä vaikka pullan. Ei sitä, että mulle vapaa-ajallani myydään jotain hemmetin kallista muovia ja esitellään jotain vimpainta dollarinkuvat silmissä. Toivottavasti et ole naapurini!

Vierailija
38/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkälaiset on huonot kutsut? Voiko niitä edes pitää monella eri tavalla?

Vierailija
39/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän siinä suurin osa aikaa meneenkin siihen muuhun jutteluun ja kahvitteluun, ei se esittely niin kauaa kestä. Ja tupperikutsuilla kaikki tietää että siellä on myös se myytiesittely, ja jos sinne kutsuille on tullut, niin sen myös hyväksyy.

En ymmärrä mitä pahaa siinä on, kenenkään ei ole pakko mitään tilata.

ap

Vierailija
40/93 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä ap promoat täällä?