Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä arkkitehti joka suunnittelet kerrostaloja, minulla on kysymys

Vierailija
04.09.2020 |

Missä teidän trendikirjassa kerrotaan, että keittiö on se ensimmäinen paikka mihin ihminen haluaa tulla sisään astuessa? Haluaako vieraat ensimmäisenä nähdä sen tiskivuoren ja mennä sen haisevan biojäteastian vierestä olohuoneeseen? Toinen hieno idea on parvekkeelle meneminen ensin koko asunnon läpi ja makuhuoneen kautta pääsee itse parvekkeelle. Onko tämä joku rakennussuunnittelun perusteet 1 kurssin ensimmäinen asia ja josta saa 5p kurssin tentissä, kun sijoitat huoneet näin?

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä nähnyt yhtään kerrostaloasuntoa, josta suoraan ulko-ovesta astuttaisiin keittiöön, mutta välioven puutteen olen huomannut parissa uudemmassa asunnossa. Toinen niistä on tää mun yksiöni. Ihmetyttää kyllä että miksi väliovea ei ole. Itse kaipaisin sellaista.[/quote]

https://www.kiinteistolehti.fi/kerrostalohuoneiston-valiovi-voi-olla-pa…

Vierailija
122/123 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kysymys... jälleen tämä:

Miksi pistorasia ovat lattianrajassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri katsomassa Tampereella rivitalo -uudiskohdetta. Talo oli 2-kerroksinen ja nykyvillityksen mukaan yläkertaan ei tehdä enää parvekkeita, ei edes sitä ranskalaista.

Asunto oli 4h+k+sauna tasamaalla eli sisäänkäynti alakerrassa . Keittiö oli yläkerrassa eli kauppakasseja ja roskapusseja saa kuljetella portaissa ylösalas. Myös sauna oli yläkerrassa ja koska yläkerrassa ei ollut parveketta ollenkaan niin jos haluaa saunasta kesken löylyjen jäähylle ulos on kipitettävä alakertaan terassille. Kodinhoitohuone oli myös yläkerrassa eli pyykit on kannettava alakerran kautta ulos kuivumaan, kun ylhäällä ei ole sitä parveketta.

Asunnon sijainti oli täydellinen mutta eihän sitä voinut ostaa. Kumma kyllä, kaikki nuo asunnot meni jo rakennusvaiheessa kaupaksi. Pysyy asukkailla kunto hyvänä kun ramppaa portaita ylösalas koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi