Ai, se tuntuu siis tältä :( Mies kieltäytyi seksistä.
Ensimmäistä kertaa meidän suhteessa ja ensimmäistä kertaa mun elämässäni mies sanoo, ettei halua. Me oltiin lenkillä, tultiin kotiin ja käytiin kaksin suihkussa. Mulla oli tosi energinen olo ja sen suihkuttelun olisi voinut käyttää muutenkin. Vaan kun ei voinut. Mies sanoi suoraan, ettei sitä nyt huvita. En ymmärrä. Alkaahan se huvittaa, kun sen aloittaa, ja aina voi toisen mieliksi tehdä kuitenkin. Mutta kun ei huvita. Ärsyttävää ja itsekeskeistä. Tästä ne jotkut naiset siis puhuu. Paska fiilis.
Kommentit (273)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 18:42"]
Sä puhut nyt tosi kipeästä asiasta tosi törkeään ja väheksyvään sävyyn. Mä en ymmärrä mihin pyrit. Oli oikein, että mulle kävi kuten kävi, koska mä pahoitin mieleni mieheni torjunnasta? Mulla oli oikeus sanoa ei ja mä sanoin, eikä sillä ole mitään tekemistä mun avioliittoni kanssa!
ap
[/quote]
Ei, vaan kyseinen henkilö yrittää saada sua käsittämään että se kieltäytyminen pitäisi olla kaikille yhtäläinen oikeus ilman loukkaantumista tai sääntöjen sanelua.
Että yhtäläinen oikeis miehelläsi on kieltäytyä kuin sinullakin.
[/quote]
Voi ääliö. Just noinhan sä nyt väität kuin lainaamassasi viestissä lukee.
[/quote]
Kiitos 130. Joku edes ymmärsi mitä yritin kertoa. Yritän vielä kerran pidemmän kaavan kautta.
AP, en tarkoita, että oli oikein kun sinulle kävi miten kävi. Kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan samaa. Kaikilla rotuun, sukupuoleen tai aviosäätyyn katsomatta pitää olla oikeus kieltäytyä seksistä. Ja ilman, että siitä kieltäytymisestä syyllisestään.
Se, että sinun mielestä miehelläsi on "periaatteessa" mutta ei käytännössä oikeus kieltäytyä kertoo, että sinun mielestäsi miehesi teki väärin kieltäytyessään. Parisuhteessa ei siis ilmeisesti saa kieltäytyä seksistä, koska se loukkaa toista eikä siinä kuitenkaan kauaa mene. Ja innostuuhan siitä, kun vaan mukaan lähtee. Tämähän tarkoittaa jotakuinkin sitä, että parisuhteessa ei ole raiskauksia vaan korkeitaan liian lyhyitä esileikkejä!?! Oletko ihan tosissasi?
Viestien 109,122 ja 128 kirjoittaja
[/quote]
Sopiiko, että minä päätän, mitä mieltä olen ja mitä tarkoitan? Minun miehelläni on periaatteessa ja käytännössä oikeus kieltäytyä seksistä. Minulla taas on oikeus pahoittaa siitä mieleni ja päinvastoin. Ihminen on tunteva olento ja seksi on herkkää aluetta. En todellakaan ajattele, että "parisuhteessa ei ole raiskauksia". En ymmärrä, miksi sitä tyrkytät.
Siinä nimenomaisessa tilanteessa, joka oli rento ja läheinen, enkä mä halunnut ihmeitä, tuntui siltä, että me olisimme yhtä hyvin voineet rakastella kuin olla rakastelematta. Miehestä sitten ei tuntunut siltä, minkä mä jonkin ajan kuluttua ymmärsin. Ensin tuntui kurjalta. Tilanne oli mulle uusi, etkä sinä ollut meidän kylpyhuoneessa sitä seuraamassa. Mulle ei ole kukaan koskaan sanonut aikaisemmin niin. Seuraavalla kerralla, jos sellainen tulee, suhtaudun siihen kypsemmin. Ja tuo innostuminen, kun lähtee mukaan, on mun omaa kokemustani. Kun esimerkiksi mun mieheni tulee yöllä kotiin ja haluaa seksiä ja herättää mut, käy juuri niin. Puhun vain meidän suhteestamme, en kenenkään muun. En anna ohjeita muille. Pidätän edelleenkin oikeuden kertoa miehelleni, mitä haluan ja miltä mikäkin tuntuu. Niin hänkin on tehnyt.
Käytin kovin jyrkkiä ilmauksia ja olen niistä pahoillani. En ajattele niin enkä ole sellainen. Äkkipikainen taidan olla. Oli vähän paha hetki, mikä johtui siitä, että joku halusi muistutella vanhoista kokemuksista. En todellakaan toivo kenellekään sellaista nöyryytyksen hetkeä enkä satuttamista. En minäkään sitä ollut ansainnut, vaikka täällä niinkin on ehdotettu. Ja kiitos sille, joka ymmärsi mua ja kirjoitti pari puolustuksen sanaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 12:13"]
Miehelläkin on oikeus omaan vartaloonsa, Muru.
[/quote]
On oikeus, periaatteessa, mutta tilannetajuttomuuteen ei ole. Mitä jollain 10 minuutilla on väliä. Kannattaako sen takia pahoittaa toisen mieltä?
ap
[/quote]
Sano tuo sama puoliväkisin otetulle naiselle, joka valittaa miten häntä on riistetty.
[/quote]
En sano! En ottaisi ketään väkisin enkä puoliväkisin. En edes painostaisi enkä suostuttelisi. Kummallakin on oikeus tunteisiinsa. Mä olen itse ollut tilanteessa, jossa en saanut päättää, mitä mulle tapahtuu. Mua ei olisi loukannut, jos torjumani mies olisi ottanut nokkiinsa, mutta se ei riittänyt hänelle. En ikinä unohda sitä iltaa, ja mua loukkaa se, että joku ulkopuolinen syyllistää mua siitä ja sanoo, että mä hoidin sen väärin. En voinut tehdä yhtään mitään toisin.
ap
[/quote]
Mutta olisiko Mickellä ollut oikeus tehdä noin jos olisitte olleet suhteessa? Sinähän haluat oikeasti sanoa että suhteessa ei saisi kieltäytyä seksistä. Onko siis sinusta suhteessa molemmilla velvollisuus harrastaa seksiä aina kun toinen haluaa, jos ei ole fyysistä estoa siihen?
[/quote]
No ei olisi ollut oikeutta! Miksi spekuloida tuollaisella? Suhteessa saa kieltäytyä seksistä, mutta saa myös tuntea pahaa mieltä, jos tulee torjutuksi. Ei ole velvollisuuksia mutta huomaavainen kannattaa olla. Seksi on myös huomaavaisuutta.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 12:13"]
Miehelläkin on oikeus omaan vartaloonsa, Muru.
[/quote]
On oikeus, periaatteessa, mutta tilannetajuttomuuteen ei ole. Mitä jollain 10 minuutilla on väliä. Kannattaako sen takia pahoittaa toisen mieltä?
ap
[/quote]
Sano tuo sama puoliväkisin otetulle naiselle, joka valittaa miten häntä on riistetty.
[/quote]
En sano! En ottaisi ketään väkisin enkä puoliväkisin. En edes painostaisi enkä suostuttelisi. Kummallakin on oikeus tunteisiinsa. Mä olen itse ollut tilanteessa, jossa en saanut päättää, mitä mulle tapahtuu. Mua ei olisi loukannut, jos torjumani mies olisi ottanut nokkiinsa, mutta se ei riittänyt hänelle. En ikinä unohda sitä iltaa, ja mua loukkaa se, että joku ulkopuolinen syyllistää mua siitä ja sanoo, että mä hoidin sen väärin. En voinut tehdä yhtään mitään toisin.
ap
[/quote]
Mutta olisiko Mickellä ollut oikeus tehdä noin jos olisitte olleet suhteessa? Sinähän haluat oikeasti sanoa että suhteessa ei saisi kieltäytyä seksistä. Onko siis sinusta suhteessa molemmilla velvollisuus harrastaa seksiä aina kun toinen haluaa, jos ei ole fyysistä estoa siihen?
[/quote]
No ei olisi ollut oikeutta! Miksi spekuloida tuollaisella? Suhteessa saa kieltäytyä seksistä, mutta saa myös tuntea pahaa mieltä, jos tulee torjutuksi. Ei ole velvollisuuksia mutta huomaavainen kannattaa olla. Seksi on myös huomaavaisuutta.
ap
[/quote]
Seksi on huomaavaisuutta? Vähän erilaista kuin viedä aamupala sänkyyn.
Entä jos ei vaan kostu tai jos ei vaan se erektio tapahtu, kun ei tee mieli? Silloinkin pitää olla huomaavainen?
Kirjoitat yhtä mutta tarkoitat toista? Ja lukijan pitäisi tietää milloin oikeasti tarkoitat sanoa mitä olet kirjoittanut, ja milloin haluat sanoa jotain muuta?
Tiedän, että se mies, jonka kanssa mulla on ollut suhde on/off jo yli kymmenen vuotta, sanoo usein vaimolleen "ei huvita". Tuskin miehillä muita syitä on, vai? Terkkuja vaan Helsinkiin!
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 00:54"]
Ja kyseli äsken täällä että saako 3000e tuloilla asumistukea.
[/quote]
Mikäs ketju tämä oli? On jäänyt huomaamatta.
[/quote]
Löytyisikö linkki tähän? Mikä oli aloituksen otsikko? Kiitos ennakkoon.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:14"]
Seksistä kieltäytyminen on molempien oikeus, on kurjaa että puhut siitä niinkuin se olisi seksillä pelaamista.
Joku joka on kärsinyt haluttomuudesta, se ei ole lainkaan kummankaan osapuolen vika jos ei seksi vaan haluta eikä tunnu siinä mielentilassa hyvältä. Edes se 10 minuuttia.
Elämässä on isompiakin asioita kuin seksi. Läheisyys on mukavaa ilman aktia myös.
[/quote]
Tottakai läheisyys on mukavaa. En mä sitä ole ikinä kieltänytkään.
ap
[/quote]
Mutta, kestäisitkö itse jos miehesi ei haluaisikaan seksiä nyt useampana kertana peräkkäin? Mitä sitten tapahtuisi?
On jotenkin loukkaavaa lukea kuinka se pahoittaa toisen mielen "tahallaan" ja kun ei ole kun 10 minuutista kyse niin mitä väliä. Kun sillä on.
[/quote]
No en kestäisi, koska jokin syyhän siihen olisi. Se syy pitäisi selvittää. Mä olen pitänyt huolen, että olen sellainen, kuin mies haluaa. Olisi hämmentävää, jos hän lakkaisi haluamasta. Sinuako mä loukkasin? Miksi? Onko tämä sulle henkilökohtainen aihe?
ap
[/quote]
Osittain kyllä, mä olen omasta tahdosta huolimatta haluton suurimman osan ajasta. En haluaisi vaikka minkälainen uros olisi kyseessä, ei vaan kiinnosta koko aihe ollenkaan.
Mitään traumaattista tähän ei liity, mies on edelleen yhtä rakas ja ihana kuin ennen mutta en tunne mitään seksuaalista vetovoimaa mihinkään suuntaan, muuta kuin harvoina hetkinä.
Se, että pyrit pitämään itsesi sellaisena kun mies haluaa on myös typerä ajatus mikäli toinen oikeasti kärsii haluttomuudesta. Siinä ei auta tuollaiset seikat koska se ei ole siitä kiinni.
Ja painostaminen, loukkaantuminen jne lisää painetta joka vaikeuttaa haluamista entisestään.
[/quote]
En painostanut miestäni enkä osoittanut hänelle mieltä. Mä tulin tänne kiukuttelemaan :) Miksi sinusta on typerää olla puolisolle mieleen? Ne ovat vain ulkoisia asioita.
Kärsitkö itse haluttomuudestasi? Entä miehesi? Pariskuntia on erilaisia ja tärkeää on se, että halut kohtaavat.
ap
[/quote]
No ei se ole typerää, vaan se on typerää että olettaa että se on se ainoa asia joka vaikuttaa joka kerta siihen haluaako seksiä vai ei.
Kärsin itse, eikä oo mitenkään kivaa tämäkään puoli asiassa usko pois.
[/quote]
Enhän mä niin oleta, vaan haluan vain olla mieleinen vaimo. Olen pahoillani puolestasi. Olet varmaankin hakenut apua asiaan. En ala neuvomaan sua enkä kehota tekemään mitään, mitä et itse halua. Ei mulla ole toisten suhteisiin vastauksia eikä pahemmin edes mielipiteitä. Omani mä tunnen.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 17:39"]
Kirjoitat yhtä mutta tarkoitat toista? Ja lukijan pitäisi tietää milloin oikeasti tarkoitat sanoa mitä olet kirjoittanut, ja milloin haluat sanoa jotain muuta?
[/quote]
Voi ei... Ei, vaan joku teki ihan omia tulkintojaan, outoja kärjistyksiä, ylitulkintoja ja omia keksintöjään. Sen lisäksi ehdin miettiä asioita paremmin enkä suhtaudu siihen enää niin tunteellisesti kuin sillä hetkellä. Eikö se olekaan hyvä asia?
ap
Hei ap! Minä voin sanoa ihan vilpittömästi,että ymmärrän sinun pointtisi alkuperäiseen asiaan,sekä muulloinkin,kun kirjoitat. Minä pidän sinusta! :-) Olen edelleen sitä mieltä,mitä jo yhdessä aikaisemmassa ketjussa sanoinkin,että Se eräs,jolla on tullut jo patoutumia ja pakkomielteitä kirjoituksistasi,joutaisi hoitoon.. ja nopeasti. Kyllä hän tässäkin ketjussa on mukana. Tyhmä ihminen.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 00:10"]
Sitä harmitti! Eihän ap kirjoittanut että vaati seksiä. Sinun logiikalla jos antaa omalle miehelle pitää antaa kaikille muillekin.
[/quote]
Ap piti miestä ärsyttävänä ja itsekeskeisenä, kun tämä ensimmäisen kerran heidän suhteessaan ei halunnut seksiä. Hänen mielestään miehellä on periaatteessa, mutta ei käytännössä oikeus kieltäytyä seksistä parisuhteessa. Hänen mielestään on tilannetajuttomuutta, jos joskus ei halua seksiä.
Käännäppä sukupuolet toisin päin ja mieti kommenttisi uudestaan!
Olen aika varma, että jos mies olisi valittunut näillä sanoilla vaimon ensimmäisestä seksistä kieltäytymisestä, hänet olisi jo tuomittu täydeksi sovinistisiaksi. Se, että parisuhteessa seksistä kieltäytyjä on syyllinen, on vaarallisen lähelle ajatusta siitä, ettei parisuhteessa ole raiskausta.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 17:46"]
Hei ap! Minä voin sanoa ihan vilpittömästi,että ymmärrän sinun pointtisi alkuperäiseen asiaan,sekä muulloinkin,kun kirjoitat. Minä pidän sinusta! :-) Olen edelleen sitä mieltä,mitä jo yhdessä aikaisemmassa ketjussa sanoinkin,että Se eräs,jolla on tullut jo patoutumia ja pakkomielteitä kirjoituksistasi,joutaisi hoitoon.. ja nopeasti. Kyllä hän tässäkin ketjussa on mukana. Tyhmä ihminen.
[/quote]
Kiitos :)
ap
Kumpi on ärsyttävä ja itsekeskeinen? Oletat että sinulla on oikeus saada seksiä silloin kun sinua haluttaa, vaikka miestäsi ei haluta. Mutta, tuleehan siinä vähän sellainen vaivautunut olo kun toinen torjuu, voisi melkein vajota maan alle. Tunne muuttuu pikkuhiljaa tapahtuneen jälkeen juuri tuollaiseksi ärsyyntyneeksi. Koitahan jaksella.
[/quote]
Ei ole vain yksi ja ainoa joka ei välitä murusta täällä.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 17:45"]
[/quote]
Voi ei... Ei, vaan joku teki ihan omia tulkintojaan, outoja kärjistyksiä, ylitulkintoja ja omia keksintöjään. Sen lisäksi ehdin miettiä asioita paremmin enkä suhtaudu siihen enää niin tunteellisesti kuin sillä hetkellä. Eikö se olekaan hyvä asia?
ap
[/quote]
“Alkaahan se huvittaa, kun sen aloittaa, ja aina voi toisen mieliksi tehdä kuitenkin. Mutta kun ei huvita. Ärsyttävää ja itsekeskeistä. Tästä ne jotkut naiset siis puhuu. Paska fiilis. “
“On oikeus, periaatteessa, mutta tilannetajuttomuuteen ei ole. Mitä jollain 10 minuutilla on väliä. Kannattaako sen takia pahoittaa toisen mieltä?”
“Miksi pitää tehdä selväksi? Ettei tule tavaksi. Jos siis ei ole mitään oikeaa syytä”
Mustaa valkoisella perimmäinen ajatuksesi: Miehesi ei saisi kieltäytyä, koska se loukkaa sinua.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 17:51"]
[/quote]
Ei ole vain yksi ja ainoa joka ei välitä murusta täällä.
[/quote]
tai sinusta...
Mitä tämä monesti mainittu Micke teki ap:lle? Jotain vakavaako?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 17:54"]
[/quote]
ap
[/quote]
“Alkaahan se huvittaa, kun sen aloittaa, ja aina voi toisen mieliksi tehdä kuitenkin. Mutta kun ei huvita. Ärsyttävää ja itsekeskeistä. Tästä ne jotkut naiset siis puhuu. Paska fiilis. “
“On oikeus, periaatteessa, mutta tilannetajuttomuuteen ei ole. Mitä jollain 10 minuutilla on väliä. Kannattaako sen takia pahoittaa toisen mieltä?”
“Miksi pitää tehdä selväksi? Ettei tule tavaksi. Jos siis ei ole mitään oikeaa syytä”
Mustaa valkoisella perimmäinen ajatuksesi: Miehesi ei saisi kieltäytyä, koska se loukkaa sinua.
[/quote]
En viitsi tästä vääntää enää. Jos sulla on tiedossa mun perimmäiset ajatukseni, kerro ihmeessä mullekin.
ap
Mitä miehesi on sitten sanonut seksistä kieltäytymisestä?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 17:54"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
En viitsi tästä vääntää enää. Jos sulla on tiedossa mun perimmäiset ajatukseni, kerro ihmeessä mullekin.
ap
[/quote]
Miksi kirjoitat tuollaista jos et tarkoittanut sitä?
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 17:14"]
Seksistä kieltäytyminen on molempien oikeus, on kurjaa että puhut siitä niinkuin se olisi seksillä pelaamista.
Joku joka on kärsinyt haluttomuudesta, se ei ole lainkaan kummankaan osapuolen vika jos ei seksi vaan haluta eikä tunnu siinä mielentilassa hyvältä. Edes se 10 minuuttia.
Elämässä on isompiakin asioita kuin seksi. Läheisyys on mukavaa ilman aktia myös.
[/quote]
Tottakai läheisyys on mukavaa. En mä sitä ole ikinä kieltänytkään.
ap
[/quote]
Mutta, kestäisitkö itse jos miehesi ei haluaisikaan seksiä nyt useampana kertana peräkkäin? Mitä sitten tapahtuisi?
On jotenkin loukkaavaa lukea kuinka se pahoittaa toisen mielen "tahallaan" ja kun ei ole kun 10 minuutista kyse niin mitä väliä. Kun sillä on.
[/quote]
No en kestäisi, koska jokin syyhän siihen olisi. Se syy pitäisi selvittää. Mä olen pitänyt huolen, että olen sellainen, kuin mies haluaa. Olisi hämmentävää, jos hän lakkaisi haluamasta. Sinuako mä loukkasin? Miksi? Onko tämä sulle henkilökohtainen aihe?
ap
[/quote]
Osittain kyllä, mä olen omasta tahdosta huolimatta haluton suurimman osan ajasta. En haluaisi vaikka minkälainen uros olisi kyseessä, ei vaan kiinnosta koko aihe ollenkaan.
Mitään traumaattista tähän ei liity, mies on edelleen yhtä rakas ja ihana kuin ennen mutta en tunne mitään seksuaalista vetovoimaa mihinkään suuntaan, muuta kuin harvoina hetkinä.
Se, että pyrit pitämään itsesi sellaisena kun mies haluaa on myös typerä ajatus mikäli toinen oikeasti kärsii haluttomuudesta. Siinä ei auta tuollaiset seikat koska se ei ole siitä kiinni.
Ja painostaminen, loukkaantuminen jne lisää painetta joka vaikeuttaa haluamista entisestään.
[/quote]
En painostanut miestäni enkä osoittanut hänelle mieltä. Mä tulin tänne kiukuttelemaan :) Miksi sinusta on typerää olla puolisolle mieleen? Ne ovat vain ulkoisia asioita.
Kärsitkö itse haluttomuudestasi? Entä miehesi? Pariskuntia on erilaisia ja tärkeää on se, että halut kohtaavat.
ap
[/quote]
No ei se ole typerää, vaan se on typerää että olettaa että se on se ainoa asia joka vaikuttaa joka kerta siihen haluaako seksiä vai ei.
Kärsin itse, eikä oo mitenkään kivaa tämäkään puoli asiassa usko pois.