Kysy mitä haluat narsistin uhrilta.
Eli olen narsistin uhri, tarkemmin narsistisen äidin tytär. Kysy mitä haluat tietää narsistin ja uhrin välisestä suhteesta. Melko paljon on kokemusta. Äitini on ohutnahkainen narsisti, joten osaan vastata erityisesti ohutnahkaisten narskujen uhreille.
Kommentit (25)
Palsta mammoille tuo ei ole uutta. Palsta mammoille narsuja ovat kaikki, jotka eivät heti tee kuten palsta mamma tahtoo.
Milllin hän sai diagnoosin? Kuinka sait menemään psykiatrin vastaanotolle?
Suurin osa tällä palstalla narsisteista vöyhkäävistä ei koskaan elämässään nähnyt edes vilausta todellisesta, diagnosoidusta narsistista. Kuten tuolla jo joku sanoikin, ihmiset pitävät narsisteina henkilöitä, jotka eivät taivu heidän omaan tahtoonsa tai jotka kyseenalaistavat henkilöitä, jotka tahtovat väkisin saada oman tahtonsa läpi. Meissä kaikissa on narsistisia piirteitä, mutta harvoissa ne ovat ottaneet vallan siinä mitassa kuin monet tuntuvat uskovan.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 23:43"]
Mitä haluan narsistin uhrilta?
[/quote]
Peukut! Nyt ohisvoi mennä nukkumaan.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 23:34"]
Mikä on ohutnahkainen narsisti? Miten äiti kohteli sinua lapsena, entä nyt? Miten olet päässyt irti äitisi aiheuttamista traumoista? Koska niitä varmasti on.. (millaista apua olet siis saanut)
[/quote]
Ohutnahkainen narsisti tekee uhrista ensin ihailunsa kohteen/itsensä jatkeen. Kuten äiti voi tehdä lapsestaan. Lapsi on juuri sellainen, kuin äiti olisi toivonut itse olevansa. Mutta sitten kun lapsi alkaakin murtaa tätä ja olla erilainen, saa äitinsä raivot niskoihinsa.
En ole vielä täysin päässyt irti. Olen hakeutumassa terapiaan, toista kertaa elämässäni. Myös lähestymiskieltoa olen hakemassa.
Tietääkö muut että äitisi on paha?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 23:35"]
Milllin hän sai diagnoosin? Kuinka sait menemään psykiatrin vastaanotolle?
[/quote]
Hän on kertonut käyneensä psykiatrilla nuoruudessaan. Mutta psykiatri on kuulemma sanonut, että hän on niin "terve" ettei hänen tarvitse käydä enää siellä. Sen sijaan minulle hän on aina suositellut psykiatria. En ole saanut häntä menemään psykiatrin vastaanotolle enää uudestaan. Olen vaan lukenut narsismista paljonkin ja uskon ja tiedän hänen olevan sellainen.
Mitä sun äitisi tarkalleen ottaen tekee?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 23:54"]
Tietääkö muut että äitisi on paha?
[/quote]
kaikki isäni sukulaiset ovat katkaisseet välit häneen. Kaikki hänen omat sisaruksensa ja sisarustensa lapset ovat katkaisseet välit häneen. Hänellä on tällä hetkellä vain kaksi ystävää, toinen on pahasti alkoholisoitunut ja toisella on vasta ollut aivoinfarkti, ja hän kontrolloi molempia. Eli tietää varmasti monikin, mutta kukaan ei puuttunut hänen tekoihinsa kun olin lapsi.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 23:59"]
Mitä sun äitisi tarkalleen ottaen tekee?
[/quote]
Vaikea tietää, mitä tekee nykyään kun olen hakemassa lähestymiskieltoa ja välit ovat lähes katki.. Mutta kun olin lapsi, hän haukkui, mitätöi.. Kun olin murrosikäinen eristi muista ihmisistä ja puhui näistä pahaa, alkoi mustamaalata sukulaisille, käski isäni käyttämään väkivaltaa minuun ja kannusti väkivaltaan kun sitä tapahtui... Keksi aivan uskomattomia juttuja, kuten että käyttäisin huumeita mikä ei todellakaan pitänyt paikkaansa.
Kuten sanoin, hänellä on nyt pari ihmistä joita kontrolloida. Siihen varmaan menee aika.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 23:35"]
Oletko hoidossa?
[/quote]
Olen ollut psykoterapiassa 16-20 vuotiaana. Tuolle terapeutille äitini ja isäni (äitini käskyttämänä) soitteli ja kyseli, mitä asioita käsittelemme terapiassa. Koin 20-vuotiaana parhaaksi lopettaa terapian. Sen jälkeen käynyt aina puhumassa välillä psykiatrisella sairaanhoitajalla.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 23:41"]
Suurin osa tällä palstalla narsisteista vöyhkäävistä ei koskaan elämässään nähnyt edes vilausta todellisesta, diagnosoidusta narsistista. Kuten tuolla jo joku sanoikin, ihmiset pitävät narsisteina henkilöitä, jotka eivät taivu heidän omaan tahtoonsa tai jotka kyseenalaistavat henkilöitä, jotka tahtovat väkisin saada oman tahtonsa läpi. Meissä kaikissa on narsistisia piirteitä, mutta harvoissa ne ovat ottaneet vallan siinä mitassa kuin monet tuntuvat uskovan.
[/quote]
Juu... aivan... No itse voit päätellä että mitenhän minun tapauksessa on.. Et uskokaan, miten se vaurioittaa ja sattuu kun oma äiti on sellainen.
Jos et ole ollut äitisi kanssa missään tekemisissä pitkään aikaan, niin miksi aiot hakea hänelle lähestymiskieltoa, ja millä perusteilla aiot sen saada?
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 00:21"]
Jos et ole ollut äitisi kanssa missään tekemisissä pitkään aikaan, niin miksi aiot hakea hänelle lähestymiskieltoa, ja millä perusteilla aiot sen saada?
[/quote]
Koska hän edelleen lähettelee häiritseviä tekstiviestejä, vaikken vastaa. Ja pyytää isääni tulemaan soittamaan ovikelloa sillä välin kun mieheni on töissä. Monesti ovikello soi ja ovea hakataan, kun olen yksin kotona lapsen kanssa. Pelkään väkivallan uhkaa. Näillä perusteilla... Mutten ole varma tietenkään saanko. Epäilen että en saa.
Ja pari kertaa tässä on käynyt niin, että olen ollut menossa esim. pyykkitupaan niin isäni auto on ollut vieraspaikalla ja hän on istunut autossa.. Niin olenkin joutunut juoksemaan takaisin sisälle. Ja kerran olin tulossa kaupasta, jouduin menemään kauppakassin kanssa pyykkitupaan varmuuden vuoksi kun näin auton parkkipaikalla. Koska sinne ei pääse muuta kuin avaimilla ja omaan kämppään sisälle en olisi välttämättä ehtinyt, pyykkituvan ovi oli lähempänä.
Sun isäkö siis käy hakkaamassa sun ovea yms. ja pelkäät sitä? Tiedätkö, että onko isäsi tuollainen siksi, että äitisi "hallitsee" tätä ja tämä isä teke kaiken mitä äiti käskee? Vai onko isäsikin jollain tavalla sairas? Miten isäsi jaksaa olla narsistin kanssa parisuhteessa vai ovatko vanhempasi eronneet? Kuulostaa kyllä pahalta. Jaksamisia sulle ap, toivottavasti tilanne rauhoittuu, ettei tarvitse tuollaisessa pelossa elää läpi koko elämän.
Kuulostaa kamalalta. On tosiaan narsisti...kamalaa, että oma äiti ja isä yhdessä ovat olleet sinua vastaan. Voimia ja rakkautta elämääsi, hakeudu terapiaan, noin kamalista asioista pitää puhua ja paljon.
Mikä on ohutnahkainen narsisti? Miten äiti kohteli sinua lapsena, entä nyt? Miten olet päässyt irti äitisi aiheuttamista traumoista? Koska niitä varmasti on.. (millaista apua olet siis saanut)