Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko omista vanhemmista tehdä huoli-ilmoituksen kun kotona todella sekaista ja puutarha hoitamatta. Valittelevat ettei mitään jaksa tehdä.

Vierailija
02.09.2020 |

Auto sivuilta ruosteessa. Nolottaa. Heillä asunto täynnä rikkinäistä tavaraa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä jotkut ovat väsyneitä välillä ja jotkut taas ovat koko ajan menossa /tekemässä. Yksilöllistä.

Vierailija
22/23 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla katsomaan, onko meidän teini kirjoittanut tämän. Joo, töiden jälkeen eivät kaikki jaksa innolla siivota. Mutta teinille olisin vastannut, että siivoa itse, jos haittaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta vaikeaa on auttaa kun asuu itse satojen kilometrien päässä töitten takia ja on omakin perhe ja koti ja kiireinen työ hoidettavana. Mieheni jääräpäiset  vanhemmat eivät suostu mihinkään kompromisseihin, tai näkemään että oma lapsi ja miniä näkertyvät sen työtaakan alle kun pitäisi olla joka paikassa huhkimassa yhtä aikaa seitsemänä päivänä viikossa. Edes kerran viikossa käyvää siivoojaa emme saa palkata vaikka omasta pussista maksaisimme. Kun se on vieras ihminen ja kyllähän me jaksetaan kun ollaan nuoria ihmisiä (kumpikin lähes 50 jo). Tällä hetkellä meillä ei käytännössä ole ainoatakaan vapaapäivää, ei ole ollut enää muutamaan vuoteen. Tämä loppuu varmaan vasta kun/jos vanhukset kuolevat tai jompi kumpi meistä sairastuu vakavasti. 

Nimim. loppuun väsynyt

No eihän 50 v ole vielä mikään vanha. Työikäisiä ovat, mutta onko mielenterveysongelmia, alkoholismia vai mikä mättää? Eivät ole vielä kahteenkymmeneen vuoteen VANHUKSIA!

Ymmärsit väärin. Nämä auttajat on 50.

No niinpä ymmärsin  väärin  :)  , sorry.  Tuo vaihe on vaikeaa, mutta parhaiten homma varmaan lähtee liikkeelle, jos otatte yhteyttä vanhempien oman kunnan kotihoitoon.. Käyvät ainakin arvioimassa tilanteen. Mutta voisitteko ihan kertoa sen heille, että oma työ ja oma perhe vie niin paljon voimia ja kun on vielä pitkä välimatkakin.  Olisko siellä omalla kylällä ketään, joka kävisi auttamassa ihan maksusta. Jos löytyisi joku tuttu ihminen, joka olisi helpompi hyväksyä? 

Itsellä oli aivan samanlainen ongelma n 15 v sitten, kun äidilläni alkoi esiintyä muistivaikeuksia.

On kerrottu voimien loppumisesta, pitkästä matkasta, muista velvollisuuksista. Eivät ota kuuleviin korviinsa.  Tuloksena juuri tuo vähättely kuinka olemme nuoria ja terveitä ja kyllähän me jaksamme, ja mitäs muutimme niin kauas sieltä kotiseudulta, jos olisimme jääneet vaikka oman kylän taajamaan niin ei olisi pitkä matka....joo, ei olisi, ja ei olisi myöskään kummallakaan mitään töitä. Olisimme itse  niitä kunnan elättejä.

Oikeasti heitä kiinnostaa vaan että saavat pojan ja miniän jatkamaan auttamista ja huushollaamista ja asua edelleen kotona ja tehdä kaiken oman mielensä mukaan samalla kaavalla kuin aina ennenkin, viis siitä miltä se auttajista tuntuu.

Aika surullista mutta melkein toivon että jompi kumpi vanhuksista menee nopeasti niin heikkoon kuntoon että kotona asuminen ei enää ole mitenkään mahdollista. Sillä tavalla tilanne voisi vihdoin laueta.

Ja tiedän että tällainen tilanne ei ole mitenkään harvinainen, niin monet ikäisemme pinnistelevät koettaessaan hoitaa oman elämänsä ja vanhemmat jotka uskottelevat  pärjäävänsä yksin kotona ilman apua ihan hyvin, mutta sen pärjäämisen mahdollistaa lähinnä lasten työpanos. Ehkä johtuu siitä etteivät nuo vanhukset ole yleensä itse joutuneet samanlaiseen tilanteeseen omien vanhempiensa kanssa. Isovanhemmat kuolivat nuorempina ja nopeasti sydänsairauksiin ja syöpäsairauksiiin, ja yleensä todella pärjäsivätkin itse ihan loppuun asti. Ja ennen oli töitä pikkukylissäkin, joten lapset saattoivat asua lähellä jos apua tarvittiin joskus.

Kiitos teille, auttoi jo että sain avautua täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi