Olisitko pulassa, jos miehesi toisi kotiin metsältä jäniksen ruoaksi?
Kantaisi korvista keittiöön ja sanoi: "Tee tästä päivällinen, minä valitsen viinin"
Kommentit (26)
Kokatkoon jäniksensä ite. Miksi aina naisen pitäisi kokata? Opetatteko niin lapsillennekin?
Mistäs näsäviisastelijat tietää milloin se jänis on pyydetty ja kauonko se on riippunut ennen kotiin tuomista?
Minä teen kyllä itse ruuaksi pyytämäni riistan. Edellinenkin metso ja teeri olivat riippuneet 5 pävää kun tulin niiden kanssa kotiin ja ne tehtiin heti ruuaksi. Nuoren riistaeläimen voi tehä hyvin ruuaksi myös ihan tuoreeltaan.
t. mies
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 13:51"]
Kokatkoon jäniksensä ite. Miksi aina naisen pitäisi kokata? Opetatteko niin lapsillennekin?
[/quote]Eihän useimmat nykynuoret enää osaakkaan kokata, eikä siivota. Kannattaa opettaa, sekä tytöille että pojille.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 12:38"]
Fiksu metsästäjä nylkee ja suolistaa saaliinsa jo ennen kotiin kantoa. Lisäksi hän tietää, että jäniksestä ei tehdä ruokaa kaatopaivänä, vaan liha pitää riiputtaa, jotta se mureutuu. Sitten vasta paistin tekoon. Sisälukutaito on , samoin luetunymmärtäminen, joten ohjeista saa selvää. Ja hyvää tulee!
[/quote]Riista suolistetaan välittömästi pyynnin yhteydessä, mutta se nyljetään vasta riiputuksen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 11:39"]
Kantaisi korvista keittiöön ja sanoi: "Tee tästä päivällinen, minä valitsen viinin"
[/quote]
En olisi pulassa,sanoisin että saa itse valmistaa jos kerran jänistä haluaa syödä,minähän en kokonaisia eläimiä käsittele. Sain traumoja jo kokkikoulun kananpaloittelusta.
Olisin suuressa pulassa, vaikka mulla on toimiva netti, en usko, että vaan edes voisin yrittää mitään nylkmemistä yms. Olisin myös lievästi paniikissa, jos mies olisi metsälle painunut ja jäniksen ampunut, kun ei ole ikinä minkäänlaista kiinnostusta moiseen esittänyt.
Paniikkinappulaa pitäis painaa ja kovasti :)
t. kasvisruokailija
ps. ottaisin ison lasin sitä miehen valitsemaa viiniä kyllä