Päästin jalankulkijan suojatien yli ja takana oleva auto tööttäsi!
Tai siis se tyyppivika siellä ratin ja istuimen välissä. Muutenkin ajoi melkein takapuskurissa kiinni vaikka (myönnettäköön) ajoin 50:n alueella 60:tta. En pysähtynyt yhtäkkiä suojatien eteen (vaikka siihenkin takana ajavan pitäisi varautua pitämällä sitä turvaväliä) vaan hiljensin ihan ajoissa. Mutta se takana ajava alkoi tööttäämään hulluna kun päästin teinitytön suojatien yli! Siis mikä ihmisiä vaivaa?! Yli vaan mieluummin, niinkö?
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 14:07"]
Olisit ottanut rekkarin ylös ja tehnyt rikosilmoituksen. En itse aja autoa, ja olen tehnyt lukuisista kuljettajista rikosilmoituksen, kun ei oikein tajuta suojatiekäyttäytymistä. Jotain vikaa pään sisällä pitää olla. No, ehkä se sakkojen maksaminen vähäksi aikaa auttaa.
[/quote]
Rikosilmoitus? Herätys! Ja vielä sakot, niinkö? Poliiseja varmasti kiinnostaa puuttua näiden korttelipilkkupoliisien havaintoihin. Sinun ilmoituksesi löytyy mappi ö:stä...
[/quote]
Oletko hieman yksinkertainen? Suomessa tieliikennekulttuuri ja etenkin suojateiden turvattomuus kiinnostavat poliisia.
Tiedoksesi, että olen aika monelle hommannut sakot. Varmasti harmittaa, mutta jos ei päästä sen vertaa löydy järkeä, että osaisi noudattaa liikennesääntöjä, niin sitten pitää käyttää julkisia liikennevälineitä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 09:41"]
Mä alan yuollaisten kuskien edessä ihan tahallani ajaa neula tasan viidessäkympissä, oikein korostetun varovasti ja kohteliiasti. Voin lähes tuntea omaan autooni sen perässä ajavan raivon. Ja sekös mua naurattaa.
[/quote]
Samoin! ;)
[/quote]
niin minäkin! :)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 11:05"]
Se, että takana ajava mies tööttää, kun huomaa naisen ajavan sääntöjen mukaan, mm. päästää jalankulkijan kadun yli, kertoo vain miesten huonosta itsetunnosta.
[/quote]Avauksessa ei kerrottu että hän olisi ollut nainen tai että perässä olisi ajanut mies.
[/quote]
Juu, en kertonutkaan. Mutta olen nainen ja se takana ajava oli mies. Oikein siis arvasi :)
[/quote]
Tuo nyt oli yksi selvimpiä asioita tässä aloituksessa :D Ei sillä että muutenkaan ois ollu epäselvä viesti.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 20:37"]
Olisit ottanut rekkarin ylös ja tehnyt rikosilmoituksen. En itse aja autoa, ja olen tehnyt lukuisista kuljettajista rikosilmoituksen, kun ei oikein tajuta suojatiekäyttäytymistä. Jotain vikaa pään sisällä pitää olla. No, ehkä se sakkojen maksaminen vähäksi aikaa auttaa.
[/quote]
Rikosilmoitus? Herätys! Ja vielä sakot, niinkö? Poliiseja varmasti kiinnostaa puuttua näiden korttelipilkkupoliisien havaintoihin. Sinun ilmoituksesi löytyy mappi ö:stä...
[/quote]
Oletko hieman yksinkertainen? Suomessa tieliikennekulttuuri ja etenkin suojateiden turvattomuus kiinnostavat poliisia.
Tiedoksesi, että olen aika monelle hommannut sakot. Varmasti harmittaa, mutta jos ei päästä sen vertaa löydy järkeä, että osaisi noudattaa liikennesääntöjä, niin sitten pitää käyttää julkisia liikennevälineitä.
[/quote]
Ööö, millä perusteella sinun sanasi riittää? Ei sillä, että vastustaisin ajatusta, mutta etköhän nyt kertonut asiaa hieman väritellen. Olet jäänyt ainakin siihen uskoon, että poliisi sakotti, olisi varmaan lähempänä totuutta, eikö? Autossaoleva ei ainakaan ehdi ottaa ylös mitään todistajien nimiä jos on yksin :/
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 20:49"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ööö, millä perusteella sinun sanasi riittää? Ei sillä, että vastustaisin ajatusta, mutta etköhän nyt kertonut asiaa hieman väritellen. Olet jäänyt ainakin siihen uskoon, että poliisi sakotti, olisi varmaan lähempänä totuutta, eikö? Autossaoleva ei ainakaan ehdi ottaa ylös mitään todistajien nimiä jos on yksin :/
[/quote]
Kuule, yllättävän monet autoilijat haluavat myöntää rikkeensä ja hoitaa asian pois päiväjärjestyksestä. Jos he eivät myönnä rikettään, poliisi kutsuu sekä rikosilmoituksen tehneen ja epäillyn kuulusteluihin. Pääsee huomattavasti helpommalla, jos vain tunnustaa ja ottaa sakot. Poliisi muuten ottaa yhteyttä rikosilmoituksen tekijään ja informoi tilanteesta, esim. kertoo, että epäilty on tunnustanut teon ja hyväksyy sakkorangaistuksen eikä kuulusteluja tarvita. Viimeistä virkettäsi en ymmärrä. En itse aja autoa, joten saan varsin helposti rekkarin ylös, jos toimitaan liikennesääntöjen vastaisesti. Ajoneuvorekisterikeskuksesta saa tekstarilla nimen ja osoitteen parissa sekunnissa.
Tyytyn painamisesta ei saa sakkoja eikä siitä voi tehdä rikosilmoitusta, tollot.
Ukko saattoi painaa sitä vaikka ihan vahingossakin, itse olen ainakin joskus nojannut tyyttyyn kummallisella hetkellä, ilman tarkoittamatta.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 10:04"]12: ihan loistavaa, noin teen jos näin käy vielä joskus! :D[/quote]Olen fantasioinut tästä jo pitkään ja takuulla onnistun vielä tekemään tuon :) Täytyy vaan olla sen verran varovainen että ei saa turpiinsa kun tilaisuus tulee :( Talvella voi ottaa autosta mukaan lumiharjan tai pimeällä taskulampun (pitkävartinen iso lamppu), auton tarkastusta ja puhdistusta varten, onpahan jotain kättä pidempää jos takana olija polttaa hihansa.
[/quote] Ei tarvitse edes nousta autosta kun laittaa hatavilkut paalle ja sitten ajaa hiljaa eteenpain ja toyssayttaa melkein pyshdyksiin ja taas vahan matelee eteenpain niinkuin autossa olisi joku vika. Paras jos valitsee sellaisen paikan missa takanatuleva ei paase ohi. Kokeiltu on ja toimii.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 20:54"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kuule, yllättävän monet autoilijat haluavat myöntää rikkeensä ja hoitaa asian pois päiväjärjestyksestä. Jos he eivät myönnä rikettään, poliisi kutsuu sekä rikosilmoituksen tehneen ja epäillyn kuulusteluihin. Pääsee huomattavasti helpommalla, jos vain tunnustaa ja ottaa sakot. Poliisi muuten ottaa yhteyttä rikosilmoituksen tekijään ja informoi tilanteesta, esim. kertoo, että epäilty on tunnustanut teon ja hyväksyy sakkorangaistuksen eikä kuulusteluja tarvita. Viimeistä virkettäsi en ymmärrä. En itse aja autoa, joten saan varsin helposti rekkarin ylös, jos toimitaan liikennesääntöjen vastaisesti. Ajoneuvorekisterikeskuksesta saa tekstarilla nimen ja osoitteen parissa sekunnissa.
[/quote]
Okei, hyvä tietää. Viimeinen virke tuli, kun huomasin, että joo, oletkin jalkaisin liikkeellä ja ajattelin, että jos joku AUTOILIJA tässä ketjussa innostuu tekemään samoin, niin huomioisi, ettei saa todistajaa niin helposti kuin jalankulkija, joka ehkä voi pyytää jonkun tilanteen nähneen yhteystiedot helpommin. Mutta ilmeisesti se ei aina ole tarpeenkaan.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 21:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Okei, hyvä tietää. Viimeinen virke tuli, kun huomasin, että joo, oletkin jalkaisin liikkeellä ja ajattelin, että jos joku AUTOILIJA tässä ketjussa innostuu tekemään samoin, niin huomioisi, ettei saa todistajaa niin helposti kuin jalankulkija, joka ehkä voi pyytää jonkun tilanteen nähneen yhteystiedot helpommin. Mutta ilmeisesti se ei aina ole tarpeenkaan.
[/quote]
No ei todistajia tarvita, jos myöntää teon. Ei kyse nyt sentään ole mistään murhasta. Vai kuvitteleeko ihmiset oikeasti, että kaikkeen pitää olla todistajat, dna:t, CSI..?
ÄLKÄÄ LAINATKO JOKA JEESUKSEN VIESTIÄ VASTAUKSIINNE!
Ärsyttävää lukea ketjua jossa on sivutolkulla vanhoja viestejä ja yhden rivin vastaus. Vastata voi lainaamattakin, tai lainata vain edellisen viestin.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 10:04"]12: ihan loistavaa, noin teen jos näin käy vielä joskus! :D[/quote]
En suosittele kokeilemaan. Jos siellä kuskilla sattuu olleen "väärä lääkitys" voi lätty alkaa läntistä. Tuskin kukaan täysjärkinen tuollaisessa tilanteessa hermostuu..
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 14:09"]
Rikosilmoitus? Mitä hittoa? Jaksaako poliisit tuollaista tehtailijaa oikeasti katsella?
[/quote]
Eivät tietenkään. Mappi ö kutsuu samantien.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 14:09"]
Rikosilmoitus? Mitä hittoa? Jaksaako poliisit tuollaista tehtailijaa oikeasti katsella?
[/quote]
Eivät tietenkään. Mappi ö kutsuu samantien.
[/quote]
Joka kerta on asia otettu hoidettavaksi. Suomessa poliisi suhtautuu liikennekulttuuriin vakavasti. Toki voi itselleen uskotella, että mappi ö:hön lentävät, kunnes omalle kohdalle napsahtaa.
Huonojen kuskien puhetta.
[/quote]
En usko.
Vaikka poliisi kutsuisikin kuulusteluun niin minkäs siinä voi kun toinen kiistää?
En usko että edes pahinkaan virkamiesten persettä nuoleva auktoriteettiuskovainen heti myöntäsi rikkeensä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 10:11"]Ja btw, kuuttakymppiä (mittarin 64) ajoin siksi, että aluksi ajoin vähän yli viittäkymppiä (mittarissa jotain 55-57), mutta kun takana tuleva ajoi takapuskurissa kiinni, niin nostin nopeutta saadakseni turvavälin. Mutta eihän se riittänyt vaan takana tultiin taas myös nopeampaa. Ja sitten vähän matkan päästä tulikin tämä suojatie. Ap[/quote]
Mä ajan mäissä perseessä roikkuja tilanteissa tahallani alinopeutta. Usein lapset kyydissä niin yritän ainakin malta osaltani minimoida peräänajon mahdollisuuden.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 21:21"]
ÄLKÄÄ LAINATKO JOKA JEESUKSEN VIESTIÄ VASTAUKSIINNE!
Ärsyttävää lukea ketjua jossa on sivutolkulla vanhoja viestejä ja yhden rivin vastaus. Vastata voi lainaamattakin, tai lainata vain edellisen viestin.
[/quote]
Sori mut telefoonilla ei voi muutakaan...
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 15:03"]
Musta on vaarallista pysähtyä antamaan tietä - vaikkakin olisi suojatie. Takana olevat kun eivät aina pidä turvaväliä ja sitten rysäyttyävät perään, kun eivät ymmärrä, että edessäoleva antaa tietä kävelijälle. Muutenkin on melko hullua, että 1000 kg rautaa pysähtyy, että yksi jalankulkija pääsee pari sekuntia aikaisemmin ylittämään tien. Turvallisempaa on siis olla antamatta tietä, jos selvästi näkyy, että jalankulkija on odotusasemissa eikä ryntäämässä tielle.
[/quote]
Joo, munkin mielestä on vaarallista, että jotkut noudattaa liikennesääntöjä. Itse ajan rekkaa, ja kyllä mun mielestä on paljon turvallisempaa, jos en väistä henkilöautoja vaikka tuun kolmion takaa. Järjetöntä, että mun pitäis pysäyttää 40 000 kg rautaa, että yksi henkilöauto pääsee pari sekuntia nopeammin.
Keskuudessamme on vähä-älyisiä, mutta myös juntteja, eikä koskaan voi tietää kumpi on kyseessä. Veikkaan junttia niissä tapauksissa, kun takana ajava toitottelee pysähtyessäni taskuparkkeeraamaan hiljaisella kotikadullani Helsingin kantakaupungissa. Nopeusrajoitus 30 km/h, ohitustilaakin olisi vaikka rekalle (tosin vain ajotaitoisen kuskin kanssa).
Musta on vaarallista pysähtyä antamaan tietä - vaikkakin olisi suojatie. Takana olevat kun eivät aina pidä turvaväliä ja sitten rysäyttyävät perään, kun eivät ymmärrä, että edessäoleva antaa tietä kävelijälle. Muutenkin on melko hullua, että 1000 kg rautaa pysähtyy, että yksi jalankulkija pääsee pari sekuntia aikaisemmin ylittämään tien. Turvallisempaa on siis olla antamatta tietä, jos selvästi näkyy, että jalankulkija on odotusasemissa eikä ryntäämässä tielle.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 11:05"]
Se, että takana ajava mies tööttää, kun huomaa naisen ajavan sääntöjen mukaan, mm. päästää jalankulkijan kadun yli, kertoo vain miesten huonosta itsetunnosta.
[/quote]Avauksessa ei kerrottu että hän olisi ollut nainen tai että perässä olisi ajanut mies.
[/quote]
Juu, en kertonutkaan. Mutta olen nainen ja se takana ajava oli mies. Oikein siis arvasi :)