Aivan uskomatonta selittelyä Annelilta
Kommentit (244)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 20:46"]
Uskaltauduin nyt minäkin sitten kuuntelemaan noita nauhoja. Ja mielestäni aika selvästi kuului siellä ulkopuolisen ääniä. Ja myös se, ettei Tuija Niemen litterointi ihan napakymppisuoritus ole. Jos kerran FBI on sitä mieltä, ettei nauhoitusta ole käytetty, niin sitten olen sitä mieltä että ulkopuolinen murhaaja on ollut talossa. Eri asia on sitten se, tunsiko Anneli ja/tai Jukka murhaajan. Intuitio sanoo, jompikumpi tai molemmat tunsi.
[/quote]
Niinpä. Mun mielestä Niemen suoritus on sitä luokkaa että siitä pitäisi nostaa syytteet.
Yhdeksän vuotias on pieni koululainen, joka osaa soittaa puhelimella, osaa lertoa kotiosoitteensa, perheen nimen ja kuvailla tilanten vakavuutta. Ja vaikkei osaisi, niin kyllä siinä kuulisi, että tuonne pitää saada apua ja pian. Jos lapsi olisi alle kouluikäinen, niin tilanne olisi toinen, mutta koululaisesta on jo paljoon apua mitö soittamiseen tulee. Sen sijaan on hurjaa, jos sen ikäinen lähetetään katsomaan, lähtikö "surmaaja" pois!!!
Osa
naapureista voi nukkua vaikka korvatulpilla, mutta osa kyllä herää myös keskellä yötä poikkeuksellisiin ääniin.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 20:49"]
Ja kun tämä "ulkopuolinen" sitten tuli, miksi naapurit eivät heränneet huutoon, tappeluun, kirkumiseen, kun ulko-ovi oli rikki ja naapurit lähellä? Ja miksi lasta ei käsketty soittamaan hätänumeroon, vanhempien tapellessa ja puolustaessa toisiaan?
[/quote]
Miksi naapurit eivät heränneet kahdelta yöllä omakotitaloissa? Mun mies ei tänä aamuna herännyt vaikka mun herätyskello moukui sen pään vieressä. Ja miksi lasta ei laitettu soittamaan häkeen? No se vasta kuulostaa mahtavalta idealta. Mun käsitys on muutenkin se että lapsi tuli paikalle sitten vasta kun Anneli oli jo häkeen yhteydessä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 20:58"]
Kun täällä kyseltiin miksei Lahti kertonut uhkailuista, niin kerron nyt sitten oman kantani.
Minua on uhkailtu, vieläpä niin, että uskoin koko ajan, että nyt lähtee henki ja sitähän en tiedä vaikka olisi lähtenytkin jos eräs sivullinen ei olisi sattunut tulemaan paikalle. En ole koskaan kertonut tästä kuin kahdelle ihmiselle koska uskon ettei minua kuitenkaan kukaan uskoisi. Ei minulla ole lähipiirissä sellaisia ihmisiä jotka ottaisivat minut tosissaan muissakaan asioissa. Jos olen yrittänyt "ystävilleni" kertoa vaikkapa työpaikkakiusaamisesta, niin he ovat vähätelleet sitä tai kääntäneet sen minun syykseni tai ovat kieltäytyneet uskomasta. Miksi minä tälläisille ihmisille kertoisin? Ei heistä ole mitään apua. Luultavasti olisivat olleet vain iloisia jos olisin kuollut. Aika surkeaa tämä minun elämäni. Olen testamentannut kirjeen poliisille, että jos jotain sattuu, niin onpahan heillä ainakin epäilty.
Isäni on myös joutunut uhkailujen kohteeksi. Sattuipa yksi taponyrityskin. Hän kertoi niistä minulle ensimmäistä kertaa. Ei halunnut pelotella äitiä. Neuvoin häntä soittamaan poliisille ja kertomaan vaikka uhkailuista ei mitään todisteita olisikaan. Ainakin poliisi tietäisi jos jotain sattuisi.
[/quote]
Oikea elämä on just tällaista, ei toisen ihmisen syistä ja aatoksista voi tietää muuta kuin kysymällä siltä itseltään eikä Jukalta voi enää kysyä. Kurjaa että olet joutunut kokemaan tuollaista.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 20:44"]
Jos tytär on noussut katsomaan ennen kuin ikkuna on rikki, mikä herätti, riitako ?(jota ei Auerin mukaan sitten loppujen lopuksi ollutkaan)
[/quote]
Mistä sitä tietää. Muutenkaan en tiedä kovin hyvin mitä Auer on tuosta kertonut ja näissä jutuissa menee aina iloiseesti sekaisin se mitä Auer on "tunnustanut" ja mitä se on oikeasti kertonut tapahtuneen.
[/quote]
Kyllä tuo on ihan selkeästi kuulusteluissa kirjattu, että Auer on kertonut heränneensä ikkuna rikkoontumisääniin ja toisaalta tyttären käynnit useampaan kertaan ja havaintonsa niistä. Kun ihmiset lukevat muutakin, kuin vauva av:ta.
Edelleenkään Anneli ei pyytänyt lasta menemään katsomaan mitään, lapsi meni ihan itse ja kertoi kuulusteluissa että tuntui siltä että oli vaan pakko mennä. Ja oikeasti, laittaa nyt 9-vuotias tuollaisessa tilanteessa vastuuseen hätäkeskukseen soitosta! Jos siis se edes olis ollut paikalla, mitä en usko. Mun mielestä se tuli huoneestaan kesken häkepuhelun.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 20:52"]
Ja kun tämä "ulkopuolinen" sitten tuli, miksi naapurit eivät heränneet huutoon, tappeluun, kirkumiseen, kun ulko-ovi oli rikki ja naapurit lähellä? Ja miksi lasta ei käsketty soittamaan hätänumeroon, vanhempien tapellessa ja puolustaessa toisiaan?
[/quote]
Miksi naapurit eivät heränneet kahdelta yöllä omakotitaloissa? Mun mies ei tänä aamuna herännyt vaikka mun herätyskello moukui sen pään vieressä. Ja miksi lasta ei laitettu soittamaan häkeen? No se vasta kuulostaa mahtavalta idealta. Mun käsitys on muutenkin se että lapsi tuli paikalle sitten vasta kun Anneli oli jo häkeen yhteydessä.
[/quote]
No sulla on väärä käsitys. Lapsi käskettiin takaisin huoneeseen kaksi kertaa, kolmannella kerralla oli vasta häke-puhelutilanne.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 20:44"]
Jos tytär on noussut katsomaan ennen kuin ikkuna on rikki, mikä herätti, riitako ?(jota ei Auerin mukaan sitten loppujen lopuksi ollutkaan)
[/quote]
Mistä sitä tietää. Muutenkaan en tiedä kovin hyvin mitä Auer on tuosta kertonut ja näissä jutuissa menee aina iloiseesti sekaisin se mitä Auer on "tunnustanut" ja mitä se on oikeasti kertonut tapahtuneen.
[/quote]
Kyllä tuo on ihan selkeästi kuulusteluissa kirjattu, että Auer on kertonut heränneensä ikkuna rikkoontumisääniin ja toisaalta tyttären käynnit useampaan kertaan ja havaintonsa niistä. Kun ihmiset lukevat muutakin, kuin vauva av:ta.
[/quote]
Kyllä mä luen nimenomaan muutakin kuin vauva.fi:tä tässä asiassa mutta just tää juttu on mennyt vähän ohi. Miten se nyt on, onko Auer kertonut huomanneensa että lapsi kävi vai ei. Ja nyt ei pliis niitä tunnustuhöpinöitä....
Mihin muuten tämä tieto perustuu? Että lahden tietoja olisi urkittu ennen surmaa?
Ja toisaalta, tarvitseeko sen liittyä tähän perheriitaan? Aika ajoin on juttuja, että viranomainen jää kiinni asiattomista tietohauista.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 20:57"]
No varmaan myös aika harvinaista että henkirikosta ennen on poliisista urkittu Lahden tietoja eikä kukaan tunnusta niin tehneensä.
[/quote]
Ja äiti on kertonut lastensa olevan hyväunisia. Joten sen perusteella sen tytön on täytynyt herätä johonkin eikä muuten vain havahtua unesta ja käydä katsomassa vanhempiaan.
Eli joko vanhemmat riitelivät.
Tai tyttö tuli paikalle heti, kun hyökkääjä oli rikkonut ikkunan.
Ensimmäinen vaihtoehto tuo motiivin. Toinen herättää kysymyksen, miksi tässä vaiheessa tyttöä ei pyydetty juoksemaan naapuriin, hakemaan kännykkää, soittamaan hätäkeskukseen tms. Miten hänet vain käskettäisiin huoneeseen, niin kuin mitään ei olisi vialla. Ja miten hän ei sieltä huoneestaan käsin pystyi ikertomaan, miten vanhemmat tappelivat hyökkääjää vastaan?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 20:58"]
Kun täällä kyseltiin miksei Lahti kertonut uhkailuista, niin kerron nyt sitten oman kantani.
Minua on uhkailtu, vieläpä niin, että uskoin koko ajan, että nyt lähtee henki ja sitähän en tiedä vaikka olisi lähtenytkin jos eräs sivullinen ei olisi sattunut tulemaan paikalle. En ole koskaan kertonut tästä kuin kahdelle ihmiselle koska uskon ettei minua kuitenkaan kukaan uskoisi. Ei minulla ole lähipiirissä sellaisia ihmisiä jotka ottaisivat minut tosissaan muissakaan asioissa. Jos olen yrittänyt "ystävilleni" kertoa vaikkapa työpaikkakiusaamisesta, niin he ovat vähätelleet sitä tai kääntäneet sen minun syykseni tai ovat kieltäytyneet uskomasta. Miksi minä tälläisille ihmisille kertoisin? Ei heistä ole mitään apua. Luultavasti olisivat olleet vain iloisia jos olisin kuollut. Aika surkeaa tämä minun elämäni. Olen testamentannut kirjeen poliisille, että jos jotain sattuu, niin onpahan heillä ainakin epäilty.
Isäni on myös joutunut uhkailujen kohteeksi. Sattuipa yksi taponyrityskin. Hän kertoi niistä minulle ensimmäistä kertaa. Ei halunnut pelotella äitiä. Neuvoin häntä soittamaan poliisille ja kertomaan vaikka uhkailuista ei mitään todisteita olisikaan. Ainakin poliisi tietäisi jos jotain sattuisi.
[/quote]
Jukalla oli kuitenkin perhettä, ja vaimolleen oli kuulusteluiden mukaan uhkailuista kertonut. Ihmetyttää vaan, että jos uhkailut olivat vakavasti otettavia, ei kertonut uhkaajaa eikä vaimo ilmeisesti edes yrittänyt kysyä.
Oletteko te kuunnelleet tuota nauhaa? Miten se "kuole" on laitettu Annelin sanomaksi, sehän sanotaan möreällä miehen äänellä, ja Anneli heti miltei sen päälle puhuu ihan erilaisella äänellä hätäkeskukseen?
Te jotka olette sitä mieltä että Jukka ja Anneli riiteli, niin tajuatteko ettei tääkään ole ihan niin rusinatpullasta-meininkiä kuin toivotte. Jos Anneli ja Jukka riiteli ja homma lähti siitä käyntiin, tämä ei anna Annelille yhtään sen enempää aikaa tappaa Jukka kuin riitelemättömyyskään. Edelleenkin tarvitaan se taustanauhoite ja sitten se vasta kinkkiseksi käykin kun on riidelty! Jukka laitetaan pihalle ja sitten se ryhtyy rikkomaan oman kotinsa ikkunaa ja siellä takana odottaa Anneli ja kohtalon c-kasettinauhuri.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 21:02"]
Edelleenkään Anneli ei pyytänyt lasta menemään katsomaan mitään, lapsi meni ihan itse ja kertoi kuulusteluissa että tuntui siltä että oli vaan pakko mennä. Ja oikeasti, laittaa nyt 9-vuotias tuollaisessa tilanteessa vastuuseen hätäkeskukseen soitosta! Jos siis se edes olis ollut paikalla, mitä en usko. Mun mielestä se tuli huoneestaan kesken häkepuhelun.
[/quote]
No sun mielestä on ristiriidassa sen kanssa, mitä paikallaolijat ovat kuulusteluissa itse kertoneet.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 21:13"]
eikä vaimo ilmeisesti edes yrittänyt kysyä.
[/quote]
Miten niin ei yrittänyt kysyä? Annas kun arvaan, susta tuntuu siltä kun Anneli on psyko?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 21:18"]
Te jotka olette sitä mieltä että Jukka ja Anneli riiteli, niin tajuatteko ettei tääkään ole ihan niin rusinatpullasta-meininkiä kuin toivotte. Jos Anneli ja Jukka riiteli ja homma lähti siitä käyntiin, tämä ei anna Annelille yhtään sen enempää aikaa tappaa Jukka kuin riitelemättömyyskään. Edelleenkin tarvitaan se taustanauhoite ja sitten se vasta kinkkiseksi käykin kun on riidelty! Jukka laitetaan pihalle ja sitten se ryhtyy rikkomaan oman kotinsa ikkunaa ja siellä takana odottaa Anneli ja kohtalon c-kasettinauhuri.
[/quote]
Miten niin ei anna aikaa, en tajua yhtään. Jukka tuli kotiin yhdentoista maissa ja moneltakos sinne häkeen soitettiinkaan. Ja paljonkos sitä verta oli patjaan ehtinytkään imeytyä, vaikka Jukka kuoli lattialle...
En siis luultavasti itsekään pyytäisi lapselta soittoapua, mutta käskisin varmaan huoneeseesa, pyytäisin sulkemaan oven, avaamaan ikkunan ja huutamaan apua niin kovaa kun ikinä lähtee tms. Kukaan ei voi tietää, miten itse toimisi, mutta tuo toiminta on niin ikeässä ristiriidassa väitetyn tapahtuman kanssa, että se tukee äidin syyllisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 21:02"]
[/quote]
No sun mielestä on ristiriidassa sen kanssa, mitä paikallaolijat ovat kuulusteluissa itse kertoneet.
[/quote]
Laitas nyt linkkiä mistä pääsen lukemaan tästä. Mun käsitys oli se että tyttö kävi katsomassa ja sitten meni takaisin nukkumaan tai ainakin huoneeseensa kunnes tuli sieltä ulos kesken häkepuhelun. En tiedä mistä tämän tarkistaisin eikä millään jaksaisi ruveta perkaamaan minfoa. Joka tapauksessa jos lapsi on tullut tilanteeseen jossa on ollut ikkuna rikki ja sen on vaan tyynesti painunut takaisin niin onhan se sitten ollut puoliunessa joka tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 21:13"]
eikä vaimo ilmeisesti edes yrittänyt kysyä.
[/quote]
Miten niin ei yrittänyt kysyä? Annas kun arvaan, susta tuntuu siltä kun Anneli on psyko?
[/quote]
Ei, vaan olen aikanaan lukenut esitutkintamateriaalin kokonaisuudessaan.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 21:21"]
[/quote]
Miten niin ei anna aikaa, en tajua yhtään. Jukka tuli kotiin yhdentoista maissa ja moneltakos sinne häkeen soitettiinkaan. Ja paljonkos sitä verta oli patjaan ehtinytkään imeytyä, vaikka Jukka kuoli lattialle...
[/quote]
Kertaus on opintojen äiti. Jukka kuolee rankkaan päävammaan. Päävammaan tarvitaan kova isku. Iskun jälkeen ei voi enää puhua. Iskua ei siis ole voitu antaa kohdassa jossa Jukka puhuu tai valittaa. Isku on pakko antaa ennenkuin poliisi tulee paikalle. Just ennenkuin Jukka hiljenee kuuluu kova isku. Missä on Anneli? Ei takkahuoneessa. Ja taas se sama kysymys. Miksi syyttäjän kuningasidea on taustanauhoituksen käyttö? Koska se on kivaa?