Kotirouvana on ihanaa!
Sain juuri lapset kouluun. Nyt menen kylpyyn kaikessa rauhassa, silittelen vähän ja vien sitten koirat pitkälle lenkille. Kaupan kautta kotiin ja sitten leivon ja kokkaan lapsen huomisia synttäreitä varten. Illalla yhdessä uimaan. Välissä varmaan nokkaunet.
Kyllä tämä uran vääntämisen voittaa!
Kommentit (45)
Joo ja mulla ei edes ole lapsia ja eläimiä, ja siivoojakin käy. Mies on viikot reissussa yleensä. On tosiaan tarpeeks omaa aikaa.
Et tapaa ketään aikuista, ja siksi kirjoittelet tänne?
No mulla ei ole koskaan ollut omaa aikaa, koska tein ennen töitä aina kun tehnyt kotitöitä ja hoitanut lapsia. Viime vuonna ruvettiin viettämään viikonloput huvilalla aina. Siivooja ei enää käy, koska haluan itse tietää, mitä täällä tapahtuu ja siivota koneroita myöten. Lapset auttavat jo! Ap
No miksi nelonen itse kirjoittelee? Ehdimme ja jaksamme nykyään olla paljon sosiaalisempia kuin ennen, jolloin kaikki piti tehdä kiireellä ja kotona oli aina sotkuista, eikä vieraita olisi jaksanut kestitä. Ap
Ei minusta. Olen tosi turhautunut. Elämä on tyhjänpäiväistä ajan tappamista. Mieluummin tekisin jotain mielekästä, menisin töihin kun vain jostain saisin.
Minusta tuo on OK, jos ei nosta työttömyystukea vaan mies aidosti teidät elättää eli et ole yhteiskunnanloinen.
Elämä on tyhjänpäiväistä ajan tappamista.
Näinhän se on jos ei ole muuta elämää kuin palstat 24/7
Elän paketillani eli sain työpaikasta ns erorahaa. Jatkossa menen perhefirmaan palkkalistoille. Nyt kuitenkin nautin vähän aikaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 08:05"]
Elämä on tyhjänpäiväistä ajan tappamista.
Näinhän se on jos ei ole muuta elämää kuin palstat 24/7
[/quote]
Onhan sitä paljonkin muuta. Kaikki vaan tuntuu aikamoisen turhalta ajan kuluttamiselta. Sellanen itsensä hemmottelu, vaahtokylvyt ja muut on ihanaa silloin kun se on vastapainoa jollekin.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 08:03"]
No miksi nelonen itse kirjoittelee? Ehdimme ja jaksamme nykyään olla paljon sosiaalisempia kuin ennen, jolloin kaikki piti tehdä kiireellä ja kotona oli aina sotkuista, eikä vieraita olisi jaksanut kestitä. Ap
[/quote]
Yksinäisyyttäni.
Olin kahdeksan vuotta lasten kanssa kotona ja menin riemusta kiljuen töihin! Tästä on nyt neljä vuotta ja menen töihin joka aamu mielelläni ja hymyssä suin. Olen yrittäjä ja teen juuri sitä työtä mitä haluan ja sen verran päivässä kun haluan. Kotona kyllästyisin jo parissa päivässä. :) Aikaa ennen lapsia asuimme ulkomailla ja olin siellä pari vuotta kotirouvana, se aika oli mukavaa, mutta mälsää, ei sopinut minulle yhtään vaikka kehittelinkin siellä kaikkea mahdollista ja kävin auttamassa muita vapaaehtoisena.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 08:03"]
Minusta tuo on OK, jos ei nosta työttömyystukea vaan mies aidosti teidät elättää eli et ole yhteiskunnanloinen.
[/quote]
No ei elätä mies, vaan ihan omilla varoilla tässä ollaan.
Kuulostaapa ihanalta!
Olen itse haaveillut kotirouvuudesta lapsesta saakka ja kohta se ehkä toteutuu :)
Mies lähti töihin, lapselle aamupala. Kaveri tulee käymään, lounas. Päiväunet, välipala, ulos, päivällinen, kaunarit, jumppa, salkkarit, sauna. Siinä mun päivä. Voisin mennä töihinkin mutta kun ei ole vielä löytynyt.
Olin vuosikausia yrittäjänä ja toisella uratykkinä. Siihenkin kyllästyy, kun ei ole enää mitä tavoitella ja haasteet loppuu. Minä siis saavutin kaiken mitä alallani vi saavuttaa - ja tienasin sikahyvin. Kaikki on maksettu ja säästöjä on. Ja eläkekin on hommattu jo.
Nyt aion ensin olla vaan, sitten ehkä kirjoitella vähän.
Ja nauttia lapsista, kun vielä kotona ovat.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 09:09"]
Olin vuosikausia yrittäjänä ja toisella uratykkinä. Siihenkin kyllästyy, kun ei ole enää mitä tavoitella ja haasteet loppuu. Minä siis saavutin kaiken mitä alallani vi saavuttaa - ja tienasin sikahyvin. Kaikki on maksettu ja säästöjä on. Ja eläkekin on hommattu jo.
Nyt aion ensin olla vaan, sitten ehkä kirjoitella vähän.
Ja nauttia lapsista, kun vielä kotona ovat.
Ap
[/quote]
Vähän epäilen tota ap! Ajattelisin, että olet todella paiskinut töitä ja joku muu on hoitanut lapsesi silloin kun he eniten olisivat tarvinneet omaa äitiä. Tuo on vain huuto hätäiseltä, että nyt minä nautin lapsistani kun se minulle sopii! Osaatko ja osaavatko lapset?
Toivottavasti olen väärässä!
terv. kotiäiti lasten ollessa pieniä ja sitten työelämä
Ooh, oon kade!! Mulla on pieni vauva mutta iso apurahatyö kesken, joten viipottelen beibi kainalossa kokopäivähommaa :)
Suunnitelmissa tehdä ensi vuosi kybällä töitä, ja mies olisi kotona, jotta sen jälkeisen vuoden voisin olla itse kotirouvana säästöillä eläen. Toivottavasti suunnitelma toteutuu, olisi superihanaa!! Kokkailisin hyviä ruokia ilman kiirettä, leikkisin lapsen kanssa ilman että ajattelen vaan töitä, en huolisi huomisesta vaan ihmettelisin taaperon kanssa lähimetsää ja hiekkalaatikkoa. Aaah!!
Minun ei tarvitse edes mennä ruokaostoksille ja kokata, taitava au-pair hoitaa sen.
Olihan se kiva olla kotirouva. Sittenpä mies haki avioeroa 20v liiton jälkeen.
Tässä nyt sitten pienipalkkaisena asun rivitalossa kolmen lapsen kanssa viikko viikko systeemillä. Mies jäi isoon taloon asumaan.
Sainhan mä osituksessa rahaa, mutta ei sillä loppuelämää eletä, töissä on käytävä.
Näin voi käydä teille kaikille!
Mä istun vielä pehmeä kylpytakki päällä keittiön sohvalla. Laitan lapset kouluun, lähden koiran kanssa lenkille, teen kunnon siivouksen ja jotain hyvää välipalaa lapsille.