Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen matematiikkaviha! Mitä hittoa me tehdään?!?

Vierailija
03.10.2013 |

Keksikääs nyt miten meidän elämä helpottus edes pikkuisen. Kolmasluokkalainen inhoaa matikkaa ja läksyjen teko, tai se, että saa muksun edes alottamaan teon, on yhtä helvettiä!

Lapsi on ihan hyvä matikassa, sai juuri kokeesta 25½/30. Mutta läksyjen teko on ihan mahoton asia. Yritän hyvällä, yritän vedota vaikka mihin järkisyyhyn ja lopulta hermostun. Nytkin sitä läksyjen teon aloitusta on tehty 1½ tuntia, ja mä olen käyny koko tunneskaalan läpi. 

Keksikää joku kikka, miten meidän elämä helpottuu, mä en kohta enää jaksa!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettekö läksyt yhdessä? Voisit lainata kirjastosta kirjan matematiikkapeleistä ja toiminnallisesta matematiikasta tai sitten käydä oisko ollut Niilo Mäki instituutin sivuilla katsomassa, olisiko siellä nettiaineistoa, esim. pelejä mitä pelata. Asennoitumisen matikkaa kohtaan voi muuttua paremmaksi jos matikkaa tehdään toiminnallisesti leikkien ja pelaten. Kun asennoituminen paranee, paperilla laskukaan ei tunnu niin ikävältä. 

Vierailija
2/5 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos laittaisit kelloon vaikka 20 minuuttia ja sitten hälytys. Sanot lapselle että matikka on tehty siihen mennessä kun kello soi. Jos on tehty niin siitä tulee plussa kalenteriin ja jos ei ole tehnyt niin miinus. Kun kasassa on 5 plussaa niin saa ylimääräistä peliaikaa/ pääsee uimaan tai mikä teillä onkaan sopiva palkkio? Ja sitten rupea tohuamaan omiasi. Kun kello soi merkkaa plus kehujen kera tai miinus ja se siitä.

jos ei rupea tekemään niin kysy syy. Auta tai ilmoita opelle ja kysy neuvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko koululla läksykerhoa jossa voi tehdä läksyt kavereiden kanssa? 

Vierailija
4/5 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oma suhtautumisenne matematiikkaan ja laskemiseen on? Lapset omaksuvat herkästi asenteita vanhemmiltaan. Ehkä voisitte kiinnittää huomiota asiaan ja puhua lasten kuullen tilanteista, joissa oli hyvä että osasitte laskea. Esimerkiksi veroilmoitksen teko, kotitalousvähennys, työnhaku, palkkapyynnön laskeminen, asuntokaupat, ruokakauppa...

Vierailija
5/5 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että tarroilla tai jollain uintireissuilla voi asennetta parantaa aidosti eikä edes muutenkaan kovin pitkää aikaa - vaikka nyt aluksi ne voivat olla hyvä keino lähteä hakemaan muutosta -  vaan se mielekkyys pitää löytyä matikasta itsestään. Ulkoinen motivaattori ei auta kauaa. Siksi minusta matikkapelit ja laskutehtävien havainnollistaminen erilaisin välinein ja toiminnoin on ne tavat millä asennetta kannattaa lähteä parantamaan. Ja tosiaan miettiä mikä se oma asenne on. Nythän teillä on siellä jo huono kehä menossa kun tehtävistä on tullut tappelua ja se vaan lisää inhoa.