Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeasti tajua teitä jotka syötte eineksiä.

Vierailija
03.10.2013 |

Olen joutunut sairauden takia turvautumaan eineksiin muutaman päivän ajan ja voi hitto mitä paskaa. Kaikki maistuu samalta einekseltä.

Miten joku vapaaehtoisesti voi tuollaista syödä?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päivällä opiskelen, menen sen jälkeen salille ja menen sen jälkeen suoraan kuudeksi tunniksi töihin, jolloin tarvitsee ihan kunnon ruokaakin, mitä ruokaa tässä tilanteessa söisit? Ota huomioon, että en jaksa kantaa mukana kylmäkassia eikä ruoat säily laukussa koko päivää. Minulla ei myöskään ole varaa ostaa jotain mukaan otettavaa ravintolaruokaa (joka ei olisi einestä). Pelkillä voileivillä/rahkalla ei pärjää pitempää työpäivää ja myös kaipaa vaihtelua ruokiin. Odotan mielenkiinnolla vastausta.

Vierailija
22/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta ysin tilanteessa kävisin päivällä syömässä lounaan opiskelijaruokalassa. Illalla töihin ottaisin evääksi vaikka pussikaurapuuron ja mehukeittoa tai voileivät tai karjalanpiirakoita tai ostaisin kaupasta salaattia, tomaattia ja tonnikalaa ja raejuustoa. Laittaisin kunnon ruoan töiden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikuinen (tai lapsi sen puoleen) syö noita mehukeittoja?? On jotain niin kaameeta paskaa kun olla ja voi. Tuupattu täyteen makeutusaineita ja E-koodeja.

Vierailija
24/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tällaista kun on masentunut. Jotain on syötävä. Vaikka sitten sitä einesmoskaa.

Vierailija
25/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhea mitä hurskastelua. Kyllä on maailmassa muitakin murheita (isompia!) kuin että joku joskus syö eineksiä. Niihin ei todistettavasti ole kukaan kuollut, eivät tietääkseni aiheuta tauteja vaan pitävät lukuisat ihmiset hengissä. Mikä siis on ongelma?

Vierailija
26/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksiäkin on monenlaatuisia. Esim. Kokkikartanon laatikot vastaavat aika lailla peruskotiruokaa. 

Eikä satunnainen huonompilaatuistenkaan einesten syönti taatusti ketään vahingoita, mikäli normaalisti ruokavalio on kunnossa.

Vierailija
27/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 14:35"]

Mua inhottaa eniten ajatus kaikista lisäaineista ja aromivahventeista sekä ruokiin käytetyn lihan laadusta. En voisi kuvitellakaan syöväni kanannahkapullia tms mitä "lihapullina" myydään. Hernekeitto menettelee meidän perheen "pikaruokana" mutta kaikki muu pyritään tekemään alusta saakka itse.

[/quote]

Kaupan hernekeitto on aivan järkyttävän pahaa, siellä lilluu pari läskinpalaa, kuin oksennusta, kyllä minä teen hernekeiton itse, mutta jotain muuta voin ostaa joskus valmiina, esim. makaronilaatikkoa lapsille tai miehelle evääksi töihin, maksalaatikko on ihan ok (saarioisen, ei muut) jouluna teen maksalaatikonkin itse. Mies tykkää ottaa töihin evääksi Kartanon laatikoita, mitä niitä nyt on erilaisia kiusauksia ja pastajuttuja. Harvemmin mitään mikroaterioita, paitsi jotkut keitot on ihan hyviä, pakasteesta löytyy kyllä parhaat, esim. apetit keitot on tosi hyviä esim. kasvissosekeitto ja pinaattikeitto. Lihapullat teen yleensä itse.

Vierailija
28/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 16:11"]

En ole ap, mutta ysin tilanteessa kävisin päivällä syömässä lounaan opiskelijaruokalassa. Illalla töihin ottaisin evääksi vaikka pussikaurapuuron ja mehukeittoa tai voileivät tai karjalanpiirakoita tai ostaisin kaupasta salaattia, tomaattia ja tonnikalaa ja raejuustoa. Laittaisin kunnon ruoan töiden jälkeen.

[/quote]

Opiskelijaruoka on eineksiä: ei siellä alusta asti mitään lihapullia pyöritellä tai edes lihakeittoa tehdä vaan eineskeittiöstä se kaikki tulee.

Vierailija
29/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 14:27"]

Tottumuksen voima on ihmeellinen. Kun lapsesta saakka syö halpoja eineslihapullia, niin pahaltahan se aito asia niiden jälkeen maistuu. Tai kun  syö jotain China Mixejä, niin aidossa kiinalaisravintolassa kauhistuu, että eihän tämä mitään kiinalaista ole.

[/quote]

Oi, muistan aina kun täysi-ikäisenä pois kotoa muutettuani pääsin ensimmäistä kertaan syömään ihania eineslihapullia, roiskeläppäpizzoja ym. Se oli taivas 18 vuoden terveellisen kotiruuan jälkeen. No, äiti ei juuri käyttänyt mausteita, se ei 70 - 80-luvuilla ollut tapana.

Vierailija
30/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä taas en ymmärrä niitä, jotka eivät itse kasvata ruokaansa vaan hyväksyvät lautaselleen ties mitä tehotuotettua moskaa. Haluan tietää, mitä syömäni eläin on aikanaan syönyt ja se onnistuu vain silloin, kun itse kasvatan sen samoin kuin vihannekset, juurekset, marjat ja hedelmät.

Vierailija
31/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijaruokaloissa todellakin käytetään eineksiä, valmiita kastikeaineksiä ym.!

[/quote]

Vierailija
32/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 16:24"]

[/quote]

Opiskelijaruoka on eineksiä: ei siellä alusta asti mitään lihapullia pyöritellä tai edes lihakeittoa tehdä vaan eineskeittiöstä se kaikki tulee.

[/quote]

Ja lisään vielä, että tölkkihernekeittokin oli silloin, ja on yhä! minusta paljon parempaa kuin 'oikea' hernekeitto.

Vierailija
33/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhusväestömme ei ole syönyt itseään sydän- ja verisuonisairaiksi eineksillä, vaan sillä "hyvällä" kotiruualla.

Einekset ovat takuulla keksimäärin terveellisempiä kuin keskimääräiset kotikokin kotiruuat.

Itse en syö eneksiä, koska ne ovat niin kalliita, maku on mielestäni ihan ok, eli se ei ole syynä. Vaihtoehtojakin löytyy niin paljon että ei pääse kyllästymään.

Vierailija
34/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin einekset ja laihduin kymmenen kiloa. Aiemmin söin niitä enimmäkseen. Aromivahvenne ja suola, sokerit ja rasva ovat eineksissä säännönmukaisesti paitsi laadullisesti kammottavia myös määrällisesti kammottavia.

Hyviä eväitä kysyjälle: syön tuoreita hedelmiä ja vihanneksia aika paljon. Ne käyvät hyvin eväiden pohjaksi. Leipää voi olla lisäksi jos siltä tuntuu, tai sitten jotain muuta hiilarimatskua. Vaikeus on oikeastaan vain riitävä proteiinien saanti kasvissyöjälle (siis mulle). Erilaisia pähkinöitä tulee syötyä paljon, samoin erilaisia juustoja tai soijaa. 

Einekset ovat helponkuuloinen ratkaisu laiskalle ihmiselle, mutta pitkän päälle ne syövät sinut eikä toisinpäin.

Vierailija
35/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nro 9, minä käyn töissä, mutten koskaan syö eineksiä, enkä ruokaile työmaaruokalassa (koulussa), kun ruoka on siellä niin pahaa. Otan aina kotoa mukaan eväät: salaattia pakasterasiassa aineksia vaihdellen (tuoreita kasviksia ja lisänä pähkinöitä, siemeniä paahdettuna, paistettuja kana- tai kalasuikaleita, papuja, juustoa, tonnikalaa yms) tai leipiä erilaisilla täytteitä. Leipiä on Suomenmaassa niin paljon erilaisia, ettei heti lopu vaihtoehdot kuten ei täytteetkään. Lisänä itsetehtyä omppumehua tai vihreää teetä (vedenkeitin löytyy työpaikalta), hedelmiä. Toisinaan syön myös marjarahkaa (jääkaappi on myös).

Vierailija
36/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 16:15"]

Kuka aikuinen (tai lapsi sen puoleen) syö noita mehukeittoja?? On jotain niin kaameeta paskaa kun olla ja voi. Tuupattu täyteen makeutusaineita ja E-koodeja.

[/quote]Siitäkö ne aineet muuttuu pahaksi että niille keksitään koodi? Hohhoijakkaa...

Nyt on menty huonompaan suuntaan kun elintarviketeollisuus on korvannut koodit teksteillä, joku pektiini on kuitenkin edelleen ihan samaa ainetta kuin ennenkin vaikka E440 on jätetty kirjaamatta.

Vierailija
37/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hillittömiä kaasupäästöjä saa aikaiseksi noilla eineksilla. Yööks. Pierettää aivan hirveästi.

Vierailija
38/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, saat eväät kuitenkin heti kylmäsäilytykseen. Mulla noiden eväiden pitäisi olla monta tuntia laukussa ensin. En voi myöskään käyttää taukoani siihen, että vasta pilkon salaattia ja koostan sen silloin. Ottakaa myös huomioon se, että tarvitsen ruokaisaa ruokaa, siis kunnon aterian töissä. Puuro+mehukeitto tai joku muu kevyt ei siksi käy, koska sillä pitää pärjätä monta tuntia.

9

Vierailija
39/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään! ne on oikeasti pahanmakuisia, tai ne ei maistu 'aidolle'!

halvempaakin tehdä itse..

Vierailija
40/49 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einesruokia tekevänä naurattaa. Ihan sitä samaa ruokaa sitä tekee kotonakin, itsetehtynä vain halvempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän