Eikö kukaan muu yli 40v halua enää vauvaa?
Minä haluaisin ja olen nyt 40v. Pari vuotta pitäisi vielä malttaa odottaa että saisi talousasiat selväksi. Meillä 1 lapsi 5v.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 13:12"]
Meistä moni muu on nauttinut urakalla aikuisuudestaan jo ennen lapsia! Jokaisella on oikeus tehdä lapset juuri itselle sopivassa iässä. Minä päätin panosta koulutukseen ja uraan nuorempana. Matkustelin, tein töitä, vietin aikaa miehen kanssa kahden ja tein lapset uraputken huipulla. Mikäs se on ollessa äitiys- ja hoitovapaalla kun on suuret säästöt ehtinyt karttua, velaton talo jne. Nautin täysin siemauksin ja olen energinen.
[/quote]
Sama juttu, paitsi että olen jättänyt lapset kokonaan tekemättä ja keskittynyt nauttimaan aikuisuudestani ihan parikymppisestä alkaen. Etenkin viimeiset kymmenen vuotta ovat olleet aivan huikeaa aikaa. Kun ei lapsia ole alkanut tehdä mieli 39-vuotiaaksi mennessä, tuskinpa niitä alkaa tehdä mieli myöhemminkään.
[/quote]
Voi ihan hyvin alkaa kaivata lapsia vielä nelikymppisenä. 39-vuotiaana se mullakin tuli mieleen, kun siihen asti oli päivänselvää ettei lapsia missään tapauksessa. Ei muka ollut meidän juttu, olin se "vela", vaikka en sitä nimitystä silloin ollut kuullut. Ja nyt ei voisi mikään olla selvempää kuin että tuossa lapsi nyt nukkuu. Että onko ollut aika kun meillä ei häntä ollut! Lopetan nyt etten vallan ala höperehtiä...
Ei todellakaan. Ne ajat oli ohi jo aikaan sitten. Mulle itselle oli ehdoton takaraja 30v. SIlloin piti olla kaiki lapset tehtynä. Ja niin ne olikin.
Kukin tekee milloin lystää.
Onnea valitsemallasi tiellä. Se on sitten kivaa olla "mummoäiti" joka kaitsee murrosiän "riemuja" lähestyvää ja vauvaa/taaperoa iskien kankkuunsa vaihdevuosilaastareita.
Ei, koska olisi niin noloa että minua luultaisiin lapsen MUMMOKSI eikä äidiksi....
Haluaisin. Itse asiassa ollut jo pitkään järkyttävä vauvakuume. Mutta mies ei lämpene ajatukselle ja onhan se todettava että ikä alkaa jo painaa. Olen nyt 41. Luin jostakin että yli puolet yli 40-vuotiaiden raskauksista päättyy keskenmenoon. Ja suurin osa on tietysti siis varhaisia.
Mun kuume laski kyllä nyt kun toinen lapsemme sairastui vakavasti, kaikki energia menee nyt siihen. En voisi ajatella uutta lasta tähän tilanteeseen.
Sulle ei ilmeisesti ole ihan faktat selvillä naisen hedelmällisyydestä. Sulla ei ole varaa odottaa pari vuotta, voi olla myöhäistä saada lapsia sitten. Keskenmenoriskikin on huima jo nyt, puhumattakaan parin vuoden päästä.
Huh! Ei tosiaan! Nyt on muiden touhujen aika. Lapset ovat jo isoja.
Minulla on kolme lasta ja olen juuri vajaa kaksi vuotta sitten palautunut työelämään. Haasteita riittää. Olen neljäkymmentä. Miesystävä on lähempänä viittäkymmentä ja hänellä on lapsia kaksi. Edellinen haluaisi pitää vahinkoraskauden jälkimmäinen ei.
Juna meni jo... Toivottavasti pian säädetään laki joka rajaa esim yli 35v äidit yhteiskunnan maksamasta äityisneuvoloista yms pois. Omalla kustannuksella ja omalla riskillä saa sit tehdä mummoikäiset lapsia
Mä olen 30v. lapset 5v. ja 4v. ja onnellinen siitä, että alkavat olla sen verran isoja, ettei tarvii joka asiaa paapoa. En voisi kuvitellakaan, että enää lähtisin vauvaa tekemään saati sitten 10 vuoden päästä. Päivä päivältä nautin enemmän siitä, että lapset kasvaa ja voidaan touhuta yhdessä ja odotan sitä aikaa, kun lapset on oikeasti isoja ja itsekin vielä jaksaa tehdä omia juttuja. Ettei eläkeikään asti tarvii lapsia hoitaa. Välissä ehtii nauttimaan vielä omasta aikuisuudesta ja sitten nauttimaan lapsenlapsistakin vielä ennen pahinta dementiaa ;)
Mä olen 43v. Mun lapset on 24v ja 26v. Tekisinkö vauvan vielä? EN todellakaan.
En halua, en jaksa, ei kiinnosta. Mulla on ihan uus ja toisenlainen elämä nyt. Tai uusi vaihe. Hyvä olla näin. Mä nautin lapsenlapsista nyt.
mä sain kuopuksen 41 v. olisin voinut haluta vielä lisääkin, mutta onneks mies sai mielen muuttumaan. 5 lasta riittää.
mikä ihmeen mummoäiti?
Mä löysin mieheni vasta reilusti yli 30v. En olisi voinut kuvitella että kenen vaan kanssa teen lapsia vaan halusin löytää ns sielunkumppanin ja vaikka kuinka hain niin löysin vata yli 30v. Eikä mulla ole mitään vaihdevuosioireita,säännölliset kuukautiset yms.
Ap, ei se uusi vauva joskus 3-5v kuluttua ollessasi 42-45v (jos n.2-3v kuluttua aloittaisitte yrittämisen+raskausaika) sinusta enää nuorta tai tuon nuorempaa tee, päinvastoin!
On suurempi todennäköisyys, että et saa lasta jos odotat vielä pari vuotta. Biologinen kello käy.
Ja sinä olet kuka? ap nyt on kuitenkin sen ikäinen, että vaihdevuodet alkavat olla käsillä, jos ei nyt niin about n.5v kuluttua.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 13:01"]
Mä löysin mieheni vasta reilusti yli 30v. En olisi voinut kuvitella että kenen vaan kanssa teen lapsia vaan halusin löytää ns sielunkumppanin ja vaikka kuinka hain niin löysin vata yli 30v. Eikä mulla ole mitään vaihdevuosioireita,säännölliset kuukautiset yms.
[/quote]
ap, heti vaan yrittämään, älä odottele
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 12:53"]
Ei, koska olisi niin noloa että minua luultaisiin lapsen MUMMOKSI eikä äidiksi....
[/quote]
No ei se ole muiden vika jos rupsahdat/mummoudut aikaisin ;)
Sain toisen lapsen 40+ ja nyt on teini-iässä eikä kukaan ole mummoksi luullut. Ja jos luulisi niin mitä sitten?
Minä olen 40-vuotias, kaksi lasta, 8- ja 6-vuotiaat, eronnut lasten isästä muutama vuosi sitten. Nyt olen tavannut uuden ihanan miehen, jolla ei ole lapsia. Tosi kinkkinen tilanne, sillä haluaisin lapsen (kolme olisin halunnut aikoinaankin, mutta ero tuli) hänen kanssaan. En tiedä uskallanko yrittää, ainakaan näin pian, sillä suhteemme on tuore - ja pian on myöhäistä. Tiedän, että hänelle lapsi ei ole välttämättömyys. Vakavasti emme ole asiasta vielä edes puhuneet. Olen todella nuorekas, mummoäidiksi en itseäni tuntisi, mutta ikä pelottaa...