Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö kukaan muu yli 40v halua enää vauvaa?

Vierailija
03.10.2013 |

Minä haluaisin ja olen nyt 40v. Pari vuotta pitäisi vielä malttaa odottaa että saisi talousasiat selväksi. Meillä 1 lapsi 5v.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 12:50"]

Minä haluaisin ja olen nyt 40v. Pari vuotta pitäisi vielä malttaa odottaa että saisi talousasiat selväksi. Meillä 1 lapsi 5v.

[/quote]

Mä haluaisin, mutta mies ei. Olen tasan 40 ja muut lapset jo koululaisia, joten tavallaan ymmärrän, ettei mies halua enää palata "vauvarumbaan". Odottaa jo varmaan sitä aikaa, kun lapset lentää pesästä :-).

Vierailija
22/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 13:04"]

Ja sinä olet kuka? ap nyt on kuitenkin sen ikäinen, että vaihdevuodet alkavat olla käsillä, jos ei nyt niin about n.5v kuluttua.

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 13:01"]

Mä löysin mieheni vasta reilusti yli 30v. En olisi voinut kuvitella että kenen vaan kanssa teen lapsia vaan halusin löytää ns sielunkumppanin ja vaikka kuinka hain niin löysin vata yli 30v. Eikä mulla ole mitään vaihdevuosioireita,säännölliset kuukautiset yms.

[/quote]

[/quote]

Olen ap ei mulla ole mitään vaihdevuosioireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mullakaan mitään vaihdevuosioireita, nuorin lapsi 10 v ja itse 51 v.

Vierailija
24/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Ei kiinnostaisi etenkään jos ja kun olisi jo valmiiksi lapsia. Riskit kasvaa yli 35-vuotiaana.

Vierailija
25/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällinen ikä päättyy yleensä jo vuosia ennen vaihdevuosia. Kysypä gynekologiltasi jos et usko. Naisen hedelmällisyys puolittuu ikävuosien 39 ja 42 välillä. 42-vuotiaista jo suuri osa on hedelmättömiä.

Vierailija
26/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 12:58"]

Juna meni jo... Toivottavasti pian säädetään laki joka rajaa esim yli 35v äidit yhteiskunnan maksamasta äityisneuvoloista yms pois. Omalla kustannuksella ja omalla riskillä saa sit tehdä mummoikäiset lapsia

[/quote]

Etkö yhtään häpeä puheitasi? Kaikki meistä eivät löydä sitä ihannepuolisoa lukioikäisenä tai miestä, joka haluaa lasta. Osalla menee yli 10 vuotta lapsen hankkimiseen. Pidä mölyt mahassasi, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa! Ensisynnyttäjien KESKI-ikä Helsingissä on 30v. joten kyllä siellä paljon on yli 35-vuotiaitakin. He eivät tod. ole mitään mummoäitejä!!!

Vierailija
27/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välissä ehtii nauttimaan vielä omasta aikuisuudesta ja sitten nauttimaan lapsenlapsistakin vielä ennen pahinta dementiaa ;)

[/quote]

Meistä moni muu on nauttinut urakalla aikuisuudestaan jo ennen lapsia! Jokaisella on oikeus tehdä lapset juuri itselle sopivassa iässä. Minä päätin panosta koulutukseen ja uraan nuorempana. Matkustelin, tein töitä, vietin aikaa miehen kanssa kahden ja tein lapset uraputken huipulla. Mikäs se on ollessa äitiys- ja hoitovapaalla kun on suuret säästöt ehtinyt karttua, velaton talo jne. Nautin täysin siemauksin ja olen energinen. Hyvä työ odottaa jne. Terv. yli 40v. lapset saanut nuorekas äiti, joka aikoo elää täyttä elämää vastedeskin.

Vierailija
28/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia olla 35-vuotias kuin 42-vuotias vauvaa yrittäessä. 42-vuotiaista enemmistö ei tule raskaaksi, 35-vuotiaista pieni vähemmistö. Down-riski on ihan eri tasolla 42-vuotiaana kuin 35-vuotiaana. Keskenmenoriski moninkertaistuu, riski synnyttää etuajassa, saada raskausmyrkytys ja monia muita komplikaatioita on huomattavasti suurempi.

Vierailija
29/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin voisin alkaa haaveilemaan lapsenlapsista. Nyt ikää on 29 vuotta ja voihan se olla, että silloin joku vauvakuume nostaa päätään kun lapset on isoja, mutta eiköhän miehen piuhat ole siihen mennessä jo nipsnaps joten haaveeksi jää ja hyvä niin. On kuitenkin jo kolme lasta ja ehkä ensi vuonna neljäskin jos ei kesken mene.

Kukin kuitenkin tavallaan, mutta jos vielä lapsen oikeasti haluaa tuossa iässä niin en ehkä odottelisi paria vuotta vaan aloittaisin yrityksen heti kun ei sitä edes tiedä kuin nopeasti raskautuu ja riskit kasvaa joka vuosi :)

Vierailija
30/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 13:04"]

Ja sinä olet kuka? ap nyt on kuitenkin sen ikäinen, että vaihdevuodet alkavat olla käsillä, jos ei nyt niin about n.5v kuluttua.

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 13:01"]

Mä löysin mieheni vasta reilusti yli 30v. En olisi voinut kuvitella että kenen vaan kanssa teen lapsia vaan halusin löytää ns sielunkumppanin ja vaikka kuinka hain niin löysin vata yli 30v. Eikä mulla ole mitään vaihdevuosioireita,säännölliset kuukautiset yms.

[/quote]

[/quote]

Mä sain kuopukseni 42v:nä, vaihdevuodet alkoi 48v:nä. So? Mikä oli ihmettelyn aihe?? Ei nyt 40v ole lähelläkään vaihdevuosia normaalisti. Ihan normaali lasten saanti-ikä:) Meillä on nyt vv ohi ja tytär tulossa murrosikään joten nekään ei osuneet samaan aikaan:D

Eikä olla vielä koskaan luultu lapsen mummoksi, 30v esikoisen äidiksi yhtä vähän - herättää todella ihmettelyä. Ilmeisesti tuo kuopus todella pitää nuorena;)

Vierailija
31/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta 33-38-vuotiaana ja sen jälkeen sterilisaatio. Päivääkään en ole katunut! Nyt 41-vuotiaana odotan vaan et lapset kasvaa ja saatais enemmän aikaa parisuhteelle :) Lapset tuli tehtyä omalla kohdallani kuitenkin oikeaan aikaan, nuoruuden humputukset oli ohi ja talous sekä parisuhde vakaa. Olen pystynyt olemaan pitkään lasten kanssa kotona ja nauttinut siitä. Lastensaannissa ei ole koskaan ollut ongelmia, ovat saaneet alkunsa samantien. Nyt on ihanaa kun ei tarvitse stressata, että onko käynyt vahinko, sillä niitäkin voi vielä tässä iässä sattua ;)

Vierailija
32/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle on sattunut vahinko :(, olen 40 v. Tosi helposti tulin raskaaksi. Kuitenkaan en voi pitää tätä lasta :(.

Vierailija
33/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Sitten kun olen 40v (eli parin vuoden päästä) lapset jo 16v, 15v ja 10v. Aikansa kutakin.

Vierailija
34/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna meni jo... Toivottavasti pian säädetään laki joka rajaa esim yli 35v äidit yhteiskunnan maksamasta äityisneuvoloista yms pois. Omalla kustannuksella ja omalla riskillä saa sit tehdä mummoikäiset lapsia

[/quote]

Olen tässä 39 vuotiaana raskaana! Neuvolassa kyllä näkee näitä parikymppisiä läskiperseitä, jotka eivät meinaa mahtua ovista kulkemaan. Tulin raskaaksi toisesta yrityskerrasta ja kaikki mennyt erinomaisesti. Miksi minun pitää maksaa neuvolani itse, mutta 100 kiloinen lähiöpirkko maksetaan minun verorahoillani????

Vierailija
35/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en tajua, miten joku 40+ haluaa vauvan...sori..

Mä täytän kohta 41 v ja lapset on 11 ja 16 v. Mä en missään olosuhteissa jaksaisi enää sitä vaippa- ja valvomisruljanssia, se olisi ihan out of question. Nyt on kiva vaihe lasten kanssa kun voi vielä puuhailla ja harrastaa yhdessä, mutta voi myös suunnitella omia menoja yksin tai kaksin miehen kanssa.

Toki ymmärrän jos lapsia ei ole ennestään, esikoisen aika voi olla vasta 40+ iässä. Mutta yhtä paljon meiltä kysytään näitä "teettekö kohta iltatähden"- kysymyksiä kun aikoinaan tiedusteltiin perheenperustamisaikeita :)

Ei, me emme missään nimessä suunnittele iltatähteä, pelkkä ajatuskin on kauhistus.

Vierailija
36/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma en yhtaan tajuu miks niin moni ei oo niinku ma. ma kuitenkin olen paras.

Vierailija
37/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pääset asiasta yli? *samassa jamassa*

Vierailija
38/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei en todellakaan halua enää vauvaa. Mutta sitähän täällä ei saa ääneen sanoa. Kaikkien pitää hinkua vauvoja vielä 45 vuotiaana ja kaikki mammat jaksaa ja on reippaita ja vauva-aika on ihanaa ja uskovat jaksavansa vielä 60 vuotiaana murkulle laittaa rajat ja antaa rakkautta.

Todellisessa elämässä tilanne on ihan toinen, mutta siitä pitää olla hipihipihiljaa

Vierailija
39/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotiaan naiset munasolut ovat 40 vuotta vanhoja......Eli mulle oli ihan selvää nuoresta pitäen että teen lapset nuorena ja kolme lasta oli tullut 28 v joten piuhat poikki.

Vierailija
40/75 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 14:19"]

Mä taas en tajua, miten joku 40+ haluaa vauvan...sori..

Mä täytän kohta 41 v ja lapset on 11 ja 16 v. Mä en missään olosuhteissa jaksaisi enää sitä vaippa- ja valvomisruljanssia, se olisi ihan out of question. Nyt on kiva vaihe lasten kanssa kun voi vielä puuhailla ja harrastaa yhdessä, mutta voi myös suunnitella omia menoja yksin tai kaksin miehen kanssa.

Toki ymmärrän jos lapsia ei ole ennestään, esikoisen aika voi olla vasta 40+ iässä. Mutta yhtä paljon meiltä kysytään näitä "teettekö kohta iltatähden"- kysymyksiä kun aikoinaan tiedusteltiin perheenperustamisaikeita :)

Ei, me emme missään nimessä suunnittele iltatähteä, pelkkä ajatuskin on kauhistus.

[/quote]

Moni haluaa sen vauvan, koska pelottaa ottaa vastuu parisuhteesta, eli suhteesta aikuisten kesken.

On helpompaa väsätä siihen vauva hoidettavaksi, kun uskaltaa elää tyhjän kodin syndroomaa, kun lapset lähtee ja kääntyä sen puolison puoleen ja miettiä, kenen kanssa oikeasti olen naimisissa ja viihdymmekö me kahdestaan.

Vauva on helppo ratkaisu siihen paeta tätä kysymystä