Eikö kukaan muu yli 40v halua enää vauvaa?
Minä haluaisin ja olen nyt 40v. Pari vuotta pitäisi vielä malttaa odottaa että saisi talousasiat selväksi. Meillä 1 lapsi 5v.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 14:19"]
Mä taas en tajua, miten joku 40+ haluaa vauvan...sori..
Mä täytän kohta 41 v ja lapset on 11 ja 16 v. Mä en missään olosuhteissa jaksaisi enää sitä vaippa- ja valvomisruljanssia, se olisi ihan out of question. Nyt on kiva vaihe lasten kanssa kun voi vielä puuhailla ja harrastaa yhdessä, mutta voi myös suunnitella omia menoja yksin tai kaksin miehen kanssa.
Toki ymmärrän jos lapsia ei ole ennestään, esikoisen aika voi olla vasta 40+ iässä. Mutta yhtä paljon meiltä kysytään näitä "teettekö kohta iltatähden"- kysymyksiä kun aikoinaan tiedusteltiin perheenperustamisaikeita :)
Ei, me emme missään nimessä suunnittele iltatähteä, pelkkä ajatuskin on kauhistus.
[/quote]
Moni haluaa sen vauvan, koska pelottaa ottaa vastuu parisuhteesta, eli suhteesta aikuisten kesken.
On helpompaa väsätä siihen vauva hoidettavaksi, kun uskaltaa elää tyhjän kodin syndroomaa, kun lapset lähtee ja kääntyä sen puolison puoleen ja miettiä, kenen kanssa oikeasti olen naimisissa ja viihdymmekö me kahdestaan.
Vauva on helppo ratkaisu siihen paeta tätä kysymystä
[/quote]
Tai sitten jotkut vain haluavat vauvan. Olisin toki mielummin saanut sen jo 38v:nä mutta 2 km piti huolen sitä että kuopus syntyi vasta kun olin 42v. Miehen ainokainen, rakas ja kaivattu - miksi olisin kieltänyt häneltä sen ilon?
Parisuhde on ja voi hyvin perheen rinnalla, ei meillä sitä ole laitettu lasten takia koskaan syrjään. Ensisijaisesti ollaan toistemme puolisot ja kumppanit ja pidetään parisuhteesta hyvää huolta (useamman kerran viikossa;D). Emme koe jääneemme mitään "aikuisten juttuja" paitsi, välillä mennään kaksistaan ja välillä lasten kanssa. En edes usko omalla kohdalla tyhjän pesän syndroomaan, meillä ainakin on suunnitelmat valmiina yhteistä tulevaisuuttakin varten. Tietty jos on eletty vain lasten kautta ja vieraannuttu esim seksuaalisesti niin sitten tuskin on paluuta. Parisuhteesta täytyy pitää huolta joka päivä!
[/quote]
Pane silmät kiinni ja kädet korville ja mölise, niin ei tarvitse edes mielipidettä yrittää ymmärtää, vaan hokee samaa mantraa niin, ei tarvitse miettiä, mitä sillä tarkoitettiin.
Mutta sama se, tehkää vanhana lapsia, miten lystäätte. En ymmärrä, miksi sitä pitää täältä kysyä. Ja jos on nähnyt esimerkkejä, minkä vuoksi ei itse ainakaan teksiin, mammat mölisee kädet korvilla, että "enhaluakuullaenhaluakuulla...meillä ei ainakaan, isi on onnellinen, kun sai vielä viiskymppisenä vaihtaa vaippoja ja meillä ainakin on raju seksielämä ja aikaa toisille hurumykket ja minä ainakin jaksan ja ollaan niin ihkuonnellisia"
Tosielämässä näin ei vain aina ole, mutta siitä pitää olla hipihipihiljaa
[/quote]
Ihan samoin itse yleistät sen että kukaan normaali ei voi haluta lasta enää 40+ ja että parisuhde pysyy vain lapsen takia kasassa...
[/quote]
me tullaan varmaan onnistuun ja elämä on ihkuu ja hyvin jaksan ja mirs on mahtisonni ja ihkuu mahtavaa ja oon älyttömän virkeä, ihkupihkuuuuuuuu
[/quote]
Pitäiskö sun ottaa lääkkeet ajallaan??
Kyllä mä haluan nyt tehdä muuta kuin hoitaa pikkuvauvaa. Mulla on kaksi kivaa teiniä, ja myös he tarvitsevat äitiä ja huolenpitoa.
Mun seuraavat hoidettavat vauvat ovat lapsenlapsia, niitäkin toivottavasti vasta 10 vuoden päästä ...:-)
En välttämättä halua aiheesta tässä foorumissa keskustella, mutta löytyiskö jotain suljettua ryhmää, jossa olisi 40+ raskautta yrittäviä? Itse olen 40 v, 1,5-vuotiaan lapsen äiti ja olemme päättäneet yrittää vielä toista lasta. Puheet "mummoäideistä" kuulostavat korvaani aivan vierailta, koska mummous on minusta kaukana, mutta toki tiedostan ikään liittyvät haasteet ja riskitekijät, jotka eivät ole mielipide- tai fiilisasioita, joten ollaankin asetettu yritykselle takaraja.
Olis kuitenkin kiva kirjoitella samanikäisten yrittäjien kanssa. Anyone?
Lelle
Huh, ei kyllä tulisi mieleenkään! Kaikki lapset jo isoja, nyt odotellaan jo, koskas sitä saisi ensimmäiset lapsenlapset :) Mutta kukin tekee miten tykkää, itse en jaksaisi.
Hehe, te olette kyllä ihan liikuttavan kovasti omaa mieltänne, mutta se teille suotakoon.
Ei siis todellakaan löydy ja jos löytyykin, ei todellakaan soisi heidän onnistuvan!
Ihan hirveän kivaa jatkoa teille kaiklle!
Lelle
Juu ei. Ihanaa kun lapset on jo teinejä, on itsellä aikaa harrastaa, viikonloppuaamuisin saa nukkua pitkään ja ennenkaikkea, voi harrastaa taas vapaammin seksiä, joka onkin parempaa kuin koskaan!
Mutta ei mulla muiden myöhäistäkään lisääntymistä vastaan ole mitään. Vauvat on ihania ja toivotan onnea kaikille odottajille :) Ja itselle vahinko kävisi, niin ihan hyvillä mielin kuitenkin otettaisiin vastaan!
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 21:56"]
Juu ei. Ihanaa kun lapset on jo teinejä, on itsellä aikaa harrastaa, viikonloppuaamuisin saa nukkua pitkään ja ennenkaikkea, voi harrastaa taas vapaammin seksiä, joka onkin parempaa kuin koskaan!
Mutta ei mulla muiden myöhäistäkään lisääntymistä vastaan ole mitään. Vauvat on ihania ja toivotan onnea kaikille odottajille :) Ja itselle vahinko kävisi, niin ihan hyvillä mielin kuite
Kuinkahan moni mies oikeasti haluaa iltatähden vielä siinä vaiheessa, kun lapset ovat jo murrosiässä. Eli aloittaa alusta ja seksiä ei tipu ja ollaan kiinni taas lapsessa. Juuri, kun on päässyt siihen, että voi mennä ja tulla ja harrastaa seksiä vapaasti.
Ihan vain uteliaisuuttani ajattelin. Vai onko minun 46v mieheni ainoa, joka nauttii siitä, että saa nukkua yöt ja voimme sekstailla vapaasti ja voimme kulkea kahdestaan ihan eri tavalla, kuin lasten ollessa pieniä. Eikö muiden miehet nauti tästä vapaudesta?
en halua. Tahdon nukkua yöni ja että nuo jo tehdyt muuttaisivat joskus pois.
No kyllä mun mies ainakin nauttii, että seksiä on vihdoinkin niin paljon kuin ikinä haluaa ;D. Ja laatukin kohdillaan. Ja no, tietysti nukkumisestakin...
Me ollaan onneksi kumpikin samaa mieltä, että lapsia ei enää lisää hankita, mutta siis toki jos vahinko käy, niin otetaan vastaan. Mutta toivottavasti hedelmällisyys on 45-vuotiaalla niin heikko, ettei tuu vanhinkoa. Just eilen kuulin, että mua vuotta vanhempi ystäväni odottaa vauvaa ja ihan tarkoituksella. Ihanaa kun saa sitten käydä ystävän vauvaa hoitelemassa ja nuuskimassa, mutta en usko, että tulee enää vauvakuumetta!
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 22:11"]
No kyllä mun mies ainakin nauttii, että seksiä on vihdoinkin niin paljon kuin ikinä haluaa ;D. Ja laatukin kohdillaan. Ja no, tietysti nukkumisestakin...
Me ollaan onneksi kumpikin samaa mieltä, että lapsia ei enää lisää hankita, mutta siis toki jos vahinko käy, niin otetaan vastaan. Mutta toivottavasti hedelmällisyys on 45-vuotiaalla niin heikko, ettei tuu vanhinkoa. Just eilen kuulin, että mua vuotta vanhempi ystäväni odottaa vauvaa ja ihan tarkoituksella. Ihanaa kun saa sitten käydä ystävän vauvaa hoitelemassa ja nuuskimassa, mutta en usko, että tulee enää vauvakuumetta!
[/quote]
Niin meilläkin mies nauttii juuri näistä asioista. Ja ennen kaikkea siitä, että saa viettää aikaa minun kanssani. Näin ainakin itse sanoo, että lapset on ihania, mutta on tosi mukavaa, kun voimme kulkea kahdestaan nykyään.
Vauvoja ei voi tulla, koska olen käynyt sterilisaatiossa. Mutta kunhan ihmettelin vain, että kaipa ne miehetkin sitten kärsivät vauvakuumeesta keski-iässä. Meillä ei mies kärsi :)
Siitä vaan vauvan tekopuuhiin, jos kiinnostusta riittää. Ihme tyyppejä täällä, mummukoita, väsyneitä ja raihnaisia, taitavat itse olla jo nelikymppisenä, jos toisia pitää arvostella sen mukaan, missä iässä lapsia tekee. useimmiten kadutaan tekemättömiä lapsia, ei tehtyä, vaikka sitten olisikin 45-vuotiaana tehty.
Kyllä moni varmasti haluaisi, mutta eivät jaksa tai uskalla.
En halua. Ikää 41v ja lapset jo 8v, 12v ja 14v. En enää jaksaisi aloittaa alusta ja intoakin olisi paljon vähemmän. Aika aikansa kutakin ja nyt lasten kanssa on ihan eri jutut kuin vauva/taaperon kanssa elämisessä.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 22:21"]
Siitä vaan vauvan tekopuuhiin, jos kiinnostusta riittää. Ihme tyyppejä täällä, mummukoita, väsyneitä ja raihnaisia, taitavat itse olla jo nelikymppisenä, jos toisia pitää arvostella sen mukaan, missä iässä lapsia tekee. useimmiten kadutaan tekemättömiä lapsia, ei tehtyä, vaikka sitten olisikin 45-vuotiaana tehty.
Kyllä moni varmasti haluaisi, mutta eivät jaksa tai uskalla.
[/quote]
Kyllä aika moni katuu. Jo tilastollisesti kehitysvammaisia lapsia syntyy enemmän ikääntyneille.
Joten kannattaa miettiä, jaksaako sen, että enää ei elämänne ole teidän elämää, vaan kotonanne käy fysioterapeutteja, henkilökohtaisia avustajia, vammaispalvelun henkilökuntaa jne...
Kun vain pieni määrä eri kehitysvammoista saadaan esille seulonnoissa. Jäljelle jää satoja eri muita vaihtoehtoja
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 15:25"]
Vai ollaan nyt valmiita leikkaamaan lapsiltakin! Niin, sanoihan joku "asiantuntija" että muistisairas 97-vuotiaskin vastaa itse itsestään, miksei tällä logiikalla syntymätön vauvakin.
[/quote]
Vauvalla on kuitenkin loistavat mahdollisuudet siihen, että sen vanhemmat (ainakin, jos ovat harkitsevia, mutta tästähän ei kannata puhua koska on "moraalitonta" yrittää rajoittaa lasten hankkimista millään tavalla) huolehtisivat itse sen tarpeista. Mm. lapsiperheiden hyysäämisen vuoksi ne vanhukset makaavat vanhainkodeissa vaipoissa kenenkään välittämättä kunnes kuolevat pois. Ja nekin, jotka tekivät lapsdia nimenomaan huolehtimaan itsestään vanhoilla päivillään, päätyvät usein samaan jamaan. Anteeksi kun sanoin tämän ääneen, tämähän on tabu.