Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usko kiinnostaa, maailma on niin pinnallinen!

Vierailija
02.10.2013 |

Onko muita, jotka ovat huomanneet sen, että uskossa olevilla ihmisillä on terveet elämäarvot - eivät perusta elämäänsä rahaan, mammonaan, ulkoisiin arvoihin ollenkaan, vaikka sitä olisikin.

Mua harmittaa ihan älyttömästi, etten kasvanut omien vanhempieni taholta uskovassa perheessä ja nyt vielä aikuisenakin, jos menisin sanomaan heille tulleeni uskoon, äitini varmaan soittaisi sossuun minun seonneeni ja lapsi otettaisiin huostaan.

En siis voi ollenkaan olla oma itseni:(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 21:02"]

Niin, noita näkee täällä maailmassa ihan selkeinä kuvina, mutta eikö se ole vähän tyhmää luulla, ettei ole olemassa sellaista maailmaa, mitä emme näe?

[/quote]

"Tyhmää" on uskotella itselleen asioita, joiden uskomiseen ei ole mitään perusteita. Voit esimerkiksi ajatella, että pohjoisnavalla asuu varmaankin violetteja yksisarvisia, mutta ihan älytön uskomushan tämä on, koska ei ole mitään näyttöä sen enempää yksisarvisten olemassaolosta kuin siitä, että niitä asuisi juuri tietyn värisenä pohjoisnavalla. Tähän asiaan ei vaikuta lainkaan se, kuinka vahva fiilis sinulla yksisarvisista on tai kuinka kovasti toivoisit niiden olevan totta.

Uskonnolliset uskomukset ovat pohjimmiltaan violetteja yksisarvisia.

Vierailija
2/23 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elävässä uskossa. Näissä vanhoissa seurakunnissa rajoitetaan pyhänhengen toimintaa, ja on muotojumalisuutta. Itse käyn sellaisessa seurakunnassa jossa tapahtuu ihmeitä ja merkkejä julistetun sanan yhteydessä.näin pitäisikin olla.käy ap tulta ry sivuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortodoksinen usko on kristinuskon alkuperäinen muoto, siitä ovat syntyneet kaikki muut kirkot ja seurakunnat (katolinen, luterilainen 1500-luvulla, baptistinen ja helluntailainen 1900-luvulla jne)

Ensin oli juutalaisuus (Vanha testamentti), sitten tuli Messias eli Kristus ja niin syntyi ortodoksikristillinen kirkko (Uusi testamentti)

Olen samaa mieltä, että elämän todellisen tarkoituksen voi löytää vain Kristusta seuraamalla. Tervetuloa mukaan!

Vierailija
4/23 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveisiin elämänarvoihin tarvita uskontoa. Itse olen sen verran paljon nähnyt lapsena ja nuorena eri uskontoja edustettuina, että varmasti kukaan ei jää mistään paitsi jos ei uskontoihin kuulu. Voi ajatella että heillä on terveet elämäntavat alkoholin käytön yms. suhteen, mutta mitä tervettä on näissä: ei saa juoda kahvia, käyttää koruja tai meikkiä, ei saa antaa lasten leikkiä vääränlaisten kanssa, ei saa katsoa telkkaria mutta netistä saa katsoa ohjelmia, jos lapsi ei halua aikuisena kuulua uskoon hänet hylätään pahimmassa tapauksessa kokonaan mutta usein osittain ainakin, lapsi silloin tuomitaan kun hän on vääränlainen (=haluaa elää eri tavoin), ollaan ahdasmielisiä eikä haluta tutustua muihin uskontoihin kun sokeasti nähdään oma oikeana, kirjan sanaa pitää myös noudattaa sokeasti ajattelematta itse aivoillaan tekeekö oikeasti hyvää vai pahaa yms....

Ei hengellisyyteen tai tahtoon elää epä-pinnallisena tarvita uskontoa. Mitä tulee uskontoihin, mielestäni buddhalaisuus on kiinnostava uskonto vaikka en itse siihen uskokaan. Tämä siis oma mielipiteeni, en tarkoita tässä kellekään sitä tyrkyttää. Itse olen ollut evankelisluterilainen, tutustunut myös helluntalaisten, jehovien, ortodoksien ja lestadiolaisten uskontoihin...

Vierailija
5/23 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 02:51"]

mutta mitä tervettä on näissä: ei saa juoda kahvia, käyttää koruja tai meikkiä, ei saa antaa lasten leikkiä vääränlaisten kanssa, ei saa katsoa telkkaria

[/quote]

Minusta tämmöinen on ihan normaalia lastenkasvatusta, oli perhe uskovainen tai uskonnoton.

Vierailija
6/23 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollisuus ei ole raamatusta. Se on sitä fariseusten oppia josta Jeesus varoittikin opetuslapsiaan. Uskonnon uhrit on joutuneet tuon uskonnollisuuden uhreiksi nimenomaan. Mutta elävä usko on eri asia.Jumalan pyhähenki toimii,hän koskettaa minua päivittäin kun olen yksin kotona vauvani kanssa. Kun ihmiset eivät,edes uskonnolliset ihmiset siis,eivät auta minua, vaikka minulla olisi hätä,niin olen saanut yliluonnollisen avun Jumalalta.kerran meinasi polttopuut loppua ja miehenikin hermoili....rukoilin että Jeesus auta.....niin kohta saimme puita niin paljon että kutsuttiin talkooväki pilkkomaan ne ja heittämään vajaan turvaan sateelta.täällä minä lämmittelen edelleen noilla viimetalven ihme puilla.....meillä on kaksitoista omenapuuta,marjapensaita ym yksikään vapaaseurakuntalainen ei tullut auttamaan niiden keräämisessä vaikka olen raskaana ja minulla on vauva ja mieheni o n yksityisyrittäjä....tulivat itselleen kyllä poimimaan niitä. Ei jokainen joka huutaa Herra Herra,pääse taivasten valtakuntaan,vaan se joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon! Muistakaa tämä.on myös paljon vapaaseurakuntalaisia jotka on elävässä uskossa,mutta sinne niinkuin muuallekkin on tullut tämä kuiva uskonnollisuus joka tuomitsee enemmän kuin rakastaa.taas eräs uskon veli ajaa satoja kilometrejä meille auttamaan meitä. Tullut meille rukoilemaan ja henkiseksi tueksi kun on ollut vaikeaa avioliitossa.Jumala vaikuttaa niissä ketkä antautuvat hänelle.olen parantunutkin vaikeista sairauksista ja sisäiset haavani ovat parantuneet.

Vierailija
7/23 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 20:32"]

Kyllä minulla on arvoja ja etiikka vaikken usko mihinkään yliluonnolliseen. 

[/quote]

Olen kyllä tavannut muutaman ihmisen, joilla on hyvät arvot ja etiikka, vaikka tunnustautuvat ateisteiksi.

ap.

[/quote]

Vaikka tunnustautuvat ateisteiksi...? :) Agnostikot ainakin yleisesti ottaen ovat usein aika älykkäitä ja heillä on yleensä myös fiksut arvot. Toimivat usein eettisesti hyvin ja ovat suvaitsevaisia, sekä muita mielipiteitä ymmärtäviä yms. Onhan tutkittukin että ateistit ja agnostikot ovat keskimääräisesti uskovaisia älykkäämpiä, on myös syynsä miksi tietyissä maissa vähän koulutetuille aivopestään uskontoja ja politiikkaa yms. Se on niin helppoa saada ihmiset johonkin mukaan jos ei omaa kriittistä päättelykykyä... Valitettavaa mutta totta, ei moraali ja eettisyys ole uskovaisten yksinoikeus. Uskovaiset myös ovat tehneet ja tekevät jatkuvasti pahoja tekoja uskontonsa varjolla, silloinkin voisi miettiä eettisesti että onko oikeasti hyvä ihminen? Mikä tekee mielestäsi uskovaisesta paremman ihmisen, onko uskovainen oikeasti parempi ihminen muillekin ihmisille?

Toki jos kokee että uskonto antaa itselle ja muille jotain hyvää enemmän kuin mitä nyt itse saa ja muille antaa, niin mikä ettei.  

Vierailija
8/23 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 02:55"]

mutta mitä tervettä on näissä: ei saa juoda kahvia, käyttää koruja tai meikkiä, ei saa antaa lasten leikkiä vääränlaisten kanssa, ei saa katsoa telkkaria

[/quote]

Minusta tämmöinen on ihan normaalia lastenkasvatusta, oli perhe uskovainen tai uskonnoton.

[/quote]

:D Onnea vaan lapsillesi sitten, jos muiden rajoitusten sijaan viitsisit heitä sen verran kuitenkin sivistää, että erilaiset eivät ole vääränlaisia...

Vierailija
9/23 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 03:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 02:55"]

[/quote]

[/quote]

:D Onnea vaan lapsillesi sitten, jos muiden rajoitusten sijaan viitsisit heitä sen verran kuitenkin sivistää, että erilaiset eivät ole vääränlaisia...

[/quote]

Lapsellani on päiväkodissa ja pihalla "kavereita", jotka kiusaavat, nimittelevät, kiroilevat, omivat leluja ja käyttäytyvät kaikin tavoin huonosti. Kyllä minä ainakin kiellän lastani  leikkimästä sellaisten lasten kanssa, jotka ovat selvästi huonoa seuraa. Ei ole kysymys mistään synnynnäisestä "erilaisuudesta" (uskonto, ihonväri, sosiaalinen asema) vaan huonosta käytöksestä, joka on toki vanhempien vika eikä lasten, mutta en jaksaisi alkaa kasvattamaan toisten lapsia.

Vierailija
10/23 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on hyvä asia, että huomataan. Jeesus tekee meistä erilaisia.

J-P

Vierailija
11/23 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/23 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 20:32"]

[/quote]

Olen kyllä tavannut muutaman ihmisen, joilla on hyvät arvot ja etiikka, vaikka tunnustautuvat ateisteiksi.

Kuitenkin se tuntuu olevan niin harvassa tänä päivänä - tuntuu että ihan oikeasti mammona vaan rulaa kaiken ja jo lapsena lapsistakin tulee kulutusyhteiskunnan tuotteita ja kaikesta pitää kilpailla aineellisilla asioilla.

ap.

Vierailija
13/23 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhammedin opastuksella löydät kyllä oikean uskon. Allah olkoon kanssasi!

Vierailija
14/23 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa näkee, mitä haluaa. Oma maailmani ei ole pinnallinen, vaan se täyttyy rakkaudesta, ystävyydestä, taiteesta, aistinautinnoista, tärkeiden asioiden edistämisestä. Uskonnollista elämäntapaa ja taikauskoa pidän yksinkertaisena ja latteana.

Vierailija
15/23 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu että ihan oikeasti mammona vaan rulaa kaiken ja jo lapsena lapsistakin tulee kulutusyhteiskunnan tuotteita ja kaikesta pitää kilpailla aineellisilla asioilla.

Sielunvihollinen on ohjelmoinut ihmisen. Ostakaa ostakaa ja kun ostan tuon ja tuon, niin sitten mulla on hyvä olla ja kuitenkaan mikään materia ei tuo rauhaa. Hetken se voi lohduttaa, mutta tyhjyys palaa.

J-P

Vierailija
16/23 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 20:40"]

Muhammedin opastuksella löydät kyllä oikean uskon. Allah olkoon kanssasi!

[/quote]

Tarkennan nyt omalta kohdaltani sitä, että olen nimenomaan kiinnostunut aidosta kristinuskosta puhtaimmillaan, niinkuin Uusi testamentti opettaa. Erityisesti vapaiden seurakuntien aito uskon voima on tehnyt vaikutuksen TV:n kautta. Katselen TV7:n ohjelmia monesti yksin ollessani ja olen huomannut, että monet niistä ovat vallan ihania. Olen ev. lut itse, mutta tuo elävä usko on jotenkin kiehtovaa ja lohduttavaa, vaikka toisaalta se voi muuttua varsin vaaralliseksi ja petolliseksikin, jos mennään sivuraiteille eli aletaankin palvoa niitä seurakunnan johtajia tms.

Oli miten oli, voin kertoa teille kaikille, että uskon Jeesuksen kuolleen minunkin syntieni tähden, kuten myös sinun.

ap.

Vierailija
17/23 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ajatteleva ihminen tulet turhautumaan kristinuskon vastauksiin. Henkisyys ja syvällisyys on hienoa. Hauki on kala, koska Jumala sanoi, että hauki on kala vastaukset tympivät.

t. Buddhisti

Vierailija
18/23 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt oman sisäisen rauhani luonnosta ja buddhalaisuudesta

Vierailija
19/23 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveet elämänarvot? Uskovaisilla? En todellakaan ole huomannut. Jos se ettei ole pinnallinen tarkoittaa sitä että hylätään omat lapset ja juostaan kirkoissa ja kokouksissa ja annetaan kaikki rahat jonnekin vinkuintian kirkon rakentamiseen (vaikka kaivo olisi paljon tervetulleempi vaihtoehto), niin joo, onhan noita ei-pinnallisia olemassa.

En ole edes satanisteissa törmännyt niin ahdasmielisiin ja minäminäjaminunuskonto ihmisiin kuin kristinuskon edustajissa.

Suosittelen että etsit sitä syvällisyyttä elämääsi vaikka psykologiasta, satuolennon rakastamista omien lasten ohi ei yksikään lapsi tässä maailmassa kaipaa. Ja käy siellä uskontojen uhrit sivulla vähän lueskelemassa uskovaisten perheiden terveistä elämänarvoista.

Vierailija
20/23 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoontuloon tarvita muuta kuin että uskot Jumalaan ja uskot että Jeesus on Jumalan poika joka kuoli meidän puolestamme ja on ylösnoussut ja siksi emme joudu kadotukseen viimeisellä tuomiolla kun Jeesus tulee uudelleen.

Ainoa seurakunta on Jeesuksen opetuslapset eikä mikään ihmisten määrittämä/perustama kirkko tai seurakunta.

Niin ja mäkin oon uskossa ja ihan sosiaalityöntekijätkin siitä tietää kun kerroin eikä siitä mitään sanottu :) ja vanhemmatkin suhtautunut kohtuullisen hyvin vaikkeivät ainakaan mulle ole sanoneet olevansa uskossa.

Siunausta <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä