Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö lukkoon ja järkytytkö, jos työkaverisi huutaa sinulle kiukkuisesti?

Vierailija
01.09.2020 |

Vai olenko ainoa tällainen?

Kommentit (101)

21/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä, tulis kyllä niin puskista tuollainen.

Vierailija
22/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä työ vetää niin äärirajoille, että mikä tahansa asiaton käytös alkaa kuormittaa rajan yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Se että aikuinen ihminen huutaa kurkku suorana kuin taapero, osoittaa niin uskomatonta harkinnan ja käytöksen puutetta että jäätyisin ihan kokonaan. Tuo käytös ei saisi minua mielistelemään henkilöä tai "tottelemaan nöyrästi" vaan lähinnä miettisin mille taholle tuosta pitäisi ilmoittaa.

Vierailija
24/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä jos joku huutaa sulle töissä???

Ja muutenkin omituinen työpaikka, jos siellä huudetaan.

Lastentarha, joka täynnä kiljuvia pentuja ja näköjään joitain hoitajiakin, jotka tiuskii jopa toisilleenkin.

Vierailija
25/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 jatkaa....

Kerran on yksi pomo huutanut minulle kun suuttui siitä että olin "ylittänyt valtuuteni" ja hoitanut yhden homman jota hän oli lupaillut kuukausikaupalla tehdä. Ilmoitin suoraan että taidamme olla hieman eri mieltä tilanteesta ja voin kyllä jättää eroilmoituksen. No tyyppi heräsi käytökseensä, pahoitteli ikävää sävyään ja jäin vuosiksi firmaan vielä. Tämän jälkeen olimmekin täysin sovussa aina ja luottamus pelasi.

Joissain tapauksissa voi siis olla kyse vain siitä että ylikuormittunut henkilö (tai pomo) on jotenkin itse labiililla tuulella ja päästelee höyryjä väärässä tilanteessa. Yleensä henkilö huomaa nopeasti asiattoman käytöksensä ja tajuaakin pahoitella sitä. Sitten on näitä muutamia "vanhan koulun" pomoja jotka kokevat että kunnioitus ansaitaan huutamalla ja öykkäröimällä. Tämmöistä tyyppiä en luultavasti jaksaisi työelämässä katsella pitkään.

Vierailija
26/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En järkyty, vaan huudan ÄLÄ HUUDA MULLE. Toimii takuulla, testattu on.

Muuten kyllä, mutta lastentarhassa en ainakaan itse haluaisi antaa lapsille huonoa esimerkkiä.

Miksi ihmeessä lastentarhassa työkaveri huutaisi sulle? Sehän niille lapsille huonon esimerkin näyttäisi.

No niin luulisi, mutta ei sitten näköjään.

Vierailija
27/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus ja potkut kuuluvat huutajille. Ihan epänormaalia käytöstä, joka todella jättäisi hoo moilaseksi. Kuka haluaa esimerkiksi lapsensa kouluun, jossa opettajat karjuvat toisilleen käytävillä kurkku suorana?

Jos ei kykene itsehillintään, työkyvyttömyyseläke voisi olla paikallaan.

Vierailija
28/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan mennä hiljaiseksi, jos huutaja on hierarkiassa ylempänä. Voi olla vaikea keksiä oikeaa reaktiotapaa.

Harvoin tuollaista kyllä käy.

Vierailija
29/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on järkyttävää. Kannattaa muistaa, että vihan tunne on merkki siitä, että on aika puolustautua. Jos siis alat itsekin ottaa pulttia, sano ensin kylmästi, että "sun olisi aika opetella käyttäytymään asiallisesti". Jos ei siihen lopu, huuda kurkku suorana takaisin suorat sanat.

Vierailija
30/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan sanon rauhallisesti, että kyllä minä huutamattakin kuulen.

Vierailija
31/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon hyvin rauhallisesti että "lopeta huutaminen. Palaa asiaan kun olet rauhoittunut. Minun ei tarvitse kuunnella huutamista" ja poistun paikalta.

Onneksi ei ole montaa kertaa tullut eteen.

Vierailija
32/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi huusi sinulle? Provosoitko itse, mikä oli sinun osuutesi? Oliko yrittänyt viestiä aiemmin muuten, kuuntelitko? Osaatko nähdä oma aosuuttasi, pohtia sitä? Harva syyttä huutaa, usein silloin asia jo aika pitkällä.

Jos huusi ilman mitään syytä, tuosta vain, silloin on kyse  jostakin hänen ongelmasta ja voit unohtaa tyypin, kenties oli huono päivä yms.

Käskin lasta tekemään erään asian, johon työtoveri huusi kitapurjeet lepattaen, että "olkoon siinä vaan!!!!!"

Vierailija
33/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä työ vetää niin äärirajoille, että mikä tahansa asiaton käytös alkaa kuormittaa rajan yli.

Itku ja huuto on reaktioita, kuten nauru myös.

Suomalaisessa kultturissa  tunteita ei näytetä. Työssä ei itketä, eikä huudeta. Tunteet hallitaan ja ollaan asiallisia, kuten kuuluukin.

Yleensä, kun reaktio tulee, ollaan jo aika pitkällä, ellei ole täysin kyse henkilön henkilökohtaisista ongelmista ( väsynyt vanhempi, lapsi valvottanut monta yötä, hermo meni, kenties johonkin työpaikan pitkään jatkuneeseen ongelmaan ja purkaantui nyt näin).

Osaatko asettua huutajan asemaan ja koittaa selvittää miksi niin kävi? 

Työpaikoilla on runsaasti kiusaamista, jonka yksi selvä merkki on kiusatun huutaminen. Se on saattanut kestää vuosia ja tulla ilmi lopulta näin. Ehkä olit jopa turvallinen kohde sen esiin tuloon? Yleensä asioissa on enemmän takana, kuin mitä itse näkee.

Vellotko omassa pahassa olossasi, vai osaatko asettua toisen asemaan ja koittaa ymmrätää reaktioita, ihminenhän hänkin on? Minkälainen suhde teillä on ollut?

Kauhistelulla ja oman oikeuden hakemisella, et rakenna, vaan hajotat. Jostainhan se huuto kielii. Oliko se oikein- en usko. Päätät itse toimitko nyt rakentavasti vai tuhoavasti. Muista, että itse saatat joskus olla vastaavassa tilanteessa, vaikket sitä nyt uskoisikaan.

Vierailija
34/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi huusi sinulle? Provosoitko itse, mikä oli sinun osuutesi? Oliko yrittänyt viestiä aiemmin muuten, kuuntelitko? Osaatko nähdä oma aosuuttasi, pohtia sitä? Harva syyttä huutaa, usein silloin asia jo aika pitkällä.

Jos huusi ilman mitään syytä, tuosta vain, silloin on kyse  jostakin hänen ongelmasta ja voit unohtaa tyypin, kenties oli huono päivä yms.

Ei, tyyppi on tasainen luonne, aina jotenkin kiukkuinen - mutta ei ole aiemmin huutanut minulle Ap.

Vierailija
35/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa oikein kuvitella että minulle huudettaisiin töissä työkaverin taholta, joku vihainen asiakas on eri asia. Mutta jos työkaveri alkaisi huutaa niin pitäisin häntä suorastaan hulluna, ja varmaankin hämmentyisin niin että en välttämättä siinä hetkessä osaisi sanoa mitään. Ei normaali ihminen huuda töissä.

Vierailija
36/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätyminen on luonnollista. Sanoisin, että siihen voi varautua määrittämällä omat rajat: "minun ei tarvitse kuunnella tuollaista".

Sen enempää ei mun mielestä sen asiallisen osapuolen tarvitse mitään voimalauseita treenata ja "nahkaa kasvattaa".

Vierailija
37/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkaveri huutaa, sanon: "Mulle et huuda hei hei" ja kävelen pois. Huutava pomo onkin sitten vaikeampi tilanne.

Vierailija
38/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutoa osaan ottaa vastaan. Vittuilusta jäädyn ja ivallisesta hymyilystä. 

Se on pahinta. Ja meidän työpaikalla on just tätä. Etsinkin jo uutta työpaikkaa. 

Vierailija
39/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on pahinta. Ja meidän työpaikalla on just tätä. Etsinkin jo uutta työpaikkaa. 

Ai niin ja tähän vielä lisään ulos sulkemisen. EI oteta työyhteisöön mukaan. Tai sen, että ammattitaitoosi ei luoteta ja kävellään yli tai mennään jonkun toisen luokse kysymään, koska halutaan osoittaa, että sinä et kyllä osaa/tiedä mitään.  Ja aina työpaikalla on niitä besserwissereitä, jotka on tietävinään kaikesta kaiken. Jopa sen toisen ammattikunnan työtehtävistä. Huoh...

Vierailija
40/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamisen oireita vittuilu, ivallinen hymy, pahan puhuminen.. hyvä kun hakuedut muualle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi