Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö lukkoon ja järkytytkö, jos työkaverisi huutaa sinulle kiukkuisesti?

Vierailija
01.09.2020 |

Vai olenko ainoa tällainen?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Piutpaut moiselle idiootille, joka ei osaa käyttäytyä ja puhua kohteliaasti ja rakentavasti.

Meillä huutaja on esimies. Ei se ole mulle koskaan huutanut henkilökohtaisesta asiasta. Vaan yleisesti jotain turhautumistaan, johonkin asiaan. Samalla se vielä paukuttaa käsillään työpöytäänsä.

Yleensä kun se aloittaa, niin katson häntä "hei pliis!" asenteella ja sitten kävelen tilanteesta pois. Sekös sitä vituttaa enemmän ja tulee perässä... "nyt kyllä kuuntelet" "heti, kun rouva osaa käyttäytyä". Sitten se huutaa asiansa silti. Jälkeenpäin ihmettelee mun käytöstä, kun ei ole kunnioitusta yhtään.

En mä kunnioitakaan huutavaa ja rähjäävää esimiestä, en yhtään. Sitten hän väittää, ettei koskaan ole huutanut tai korottanut ääntään.... Saattaa jäädä työpaikkakiusaamisen takia parin viikon vapaille ja taas lähdetään työpsykologin juttusille koko porukka.  Johtokuntaa myöten.

Ton on pakko olla joku suojatyöpaikka tuolle naiselle, kun vuodesta toiseen sama kaava toistuu. Kaikki asian tietää ja aina sanovat "kyllä se siitä tokenee". Jep, niinhän se tekee ja palaa entistä kiukkusempana.

Miksi olen tuolla vielä töissä? - koska muuten paikka on aivan täydellinen. Työ on mukavaa, maksavat ok:sti, työkaverit on kivoja ja asiakkaatkin. Lyhyt työmatka. Lisäksi mä osaan laittaa ton pomon jutut sisään ulos, en mä niitä jää vatvomaan.

Vierailija
42/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutoa osaan ottaa vastaan. Vittuilusta jäädyn ja ivallisesta hymyilystä. 

Se on pahinta. Ja meidän työpaikalla on just tätä. Etsinkin jo uutta työpaikkaa. 

Ai niin ja tähän vielä lisään ulos sulkemisen. EI oteta työyhteisöön mukaan. Tai sen, että ammattitaitoosi ei luoteta ja kävellään yli tai mennään jonkun toisen luokse kysymään, koska halutaan osoittaa, että sinä et kyllä osaa/tiedä mitään.  Ja aina työpaikalla on niitä besserwissereitä, jotka on tietävinään kaikesta kaiken. Jopa sen toisen ammattikunnan työtehtävistä. Huoh...

Ulos sulkeminen:

Muut viestii selkäsi takana- josta sinulla ei ole mitään tietoa. Yhdessä he päättävät, miten sinua nyt jatkossa puhutellaan/puhutellaanko ollenkaan. Kaikki puetaan "hyvyyteen" ja hyviin tarkoitusperiin- "sillä on nyt niin vaikeaa" jne. Selitellään oma huono viestintä kiusatun syyksi. Hassuinta on, että koko aikuis yhteisö, korkeasti koulutettu väki, suostuu tähän ja menee mukaan, kukaan ei sano, että tämä ei ole oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä aloilla tälläistä tapahtuu?

Itse en ole missään työpaikassa tuollaista käytöstä kohdannut, en itseeni tai muihin työyhteisössä oleviin ja olen ihan perusduunari.

Vierailija
44/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on pahinta. Ja meidän työpaikalla on just tätä. Etsinkin jo uutta työpaikkaa. 

Ai niin ja tähän vielä lisään ulos sulkemisen. EI oteta työyhteisöön mukaan. Tai sen, että ammattitaitoosi ei luoteta ja kävellään yli tai mennään jonkun toisen luokse kysymään, koska halutaan osoittaa, että sinä et kyllä osaa/tiedä mitään.  Ja aina työpaikalla on niitä besserwissereitä, jotka on tietävinään kaikesta kaiken. Jopa sen toisen ammattikunnan työtehtävistä. Huoh...

Ulos sulkeminen:

Muut viestii selkäsi takana- josta sinulla ei ole mitään tietoa. Yhdessä he päättävät, miten sinua nyt jatkossa puhutellaan/puhutellaanko ollenkaan. Kaikki puetaan "hyvyyteen" ja hyviin tarkoitusperiin- "sillä on nyt niin vaikeaa" jne. Selitellään oma huono viestintä kiusatun syyksi. Hassuinta on, että koko aikuis yhteisö, korkeasti koulutettu väki, suostuu tähän ja menee mukaan, kukaan ei sano, että tämä ei ole oikein.

Uskon että tämmöistä on jossain, mutta itse en ole koskaan kokenut! Minkälaisissa työpaikoissa olette törmänneet tämmöiseen? Joku tietty ala? Julkinen vai yksityinen työnantaja? Pieni vai suuri työyhteisö?

Itse olen törmännyt yksittäisiin m*lkkuihin työpaikoilla, mutta meillä ainakin asiasta voi kertoa omalle esimiehelleen joka pistää jutun eteenpäin ja henkilö pääsee puhutteluun. Lähinnä näitä ärhäntelyjä tapahtuu kovan kuormituksen alla, mutta joka kerta nämä käsitellään niin että kaikille jää ihan hyvä mieli. Joskus joku asiakasyrityksen henkilö on m*lkkuillut jolloin itse menin vähän lukkoon hämmästyksestä, mutta taisi itsekin huomata törppöytensä, sillä sen jälkeen on ollut lähes ylitsevuotavan ystävällinen (tai, no, niin ystävällinen kuin itseänsä täynnä oleva 50v herra voikaan olla... mutta täysin asiallinen ja jopa hyväntuulinen)

Vierailija
45/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan niin siitä kävisi, jos toinen pääsisi yllättämään. Tosin, jos olisin itsekin valmiiksi pahalla päällä, niin antaisin tulla tuutin täydeltä takaisin.

Vierailija
46/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mulle on huutanut 2 työkaveria ja 1 pomo. Muuten on kestänyt aika hyvin pokka jäätymisestä huolimatta mutta se on paha jos joku kuulee ja tulee lohduttamaan. Silloin ei kestä enää.

Vierailija
47/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulos sulkeminen:

Uskon että tämmöistä on jossain, mutta itse en ole koskaan kokenut! Minkälaisissa työpaikoissa olette törmänneet tämmöiseen? Joku tietty ala? Julkinen vai yksityinen työnantaja? Pieni vai suuri työyhteisö?

Itse olen törmännyt yksittäisiin m*lkkuihin työpaikoilla, mutta meillä ainakin asiasta voi kertoa omalle esimiehelleen joka pistää jutun eteenpäin ja henkilö pääsee puhutteluun. Lähinnä näitä ärhäntelyjä tapahtuu kovan kuormituksen alla, mutta joka kerta nämä käsitellään niin että kaikille jää ihan hyvä mieli. Joskus joku asiakasyrityksen henkilö on m*lkkuillut jolloin itse menin vähän lukkoon hämmästyksestä, mutta taisi itsekin huomata törppöytensä, sillä sen jälkeen on ollut lähes ylitsevuotavan ystävällinen (tai, no, niin ystävällinen kuin itseänsä täynnä oleva 50v herra voikaan olla... mutta täysin asiallinen ja jopa hyväntuulinen)

Lueppa muutama tutkimus työpaikkakiusaamisesta Suomessa. Otanta on  laaja- löytyy joka alalta. Sinulla erittäin hyvä tuuri, ellet ole nähnyt tai kokenut! Toisaalta, kaikki ei hoksaa kiusaamista lainkaan, se ei tarkoita ettei sitä olisi ja joku sinunkin työpaikalla olisi kiustatu/kiusaaja. Tai sitten ei, ehkä teillä on niin hyvä johto, että kaikkeen puututaan.

Vierailija
48/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutajat voisi irtisanoa ilmapiirin pilaamisen vuoksi. En käsitä mikä vaivaa aikuisia ihmisiä jotka alkaa rähistä muille.

Vierailija
49/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se on persoonastakin kiinni miten reagoi huutelijaan. Vai huutelisitko sä takaisin lähes kaksi metriselle lihaskimpulle vakavalle miehelle?(sellainen on se mun työkaveri)

Itse olen lyhyt keskikasvuinen.

Vierailija
50/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä aloilla tälläistä tapahtuu?

Itse en ole missään työpaikassa tuollaista käytöstä kohdannut, en itseeni tai muihin työyhteisössä oleviin ja olen ihan perusduunari.

SOTE-ala. Yllätyyys!

Vierailija
51/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene enkä järkyty. Kerran yksi tunnettu riidankylväjä töissä yritti ruveta huutamaan, sanoin hänen huutamisensa päälle tiukasti: "vaikka yksityiselämässäsi käyttäydytkin noin, tämä on työpaikka eikä täällä asioita hoideta tällä tavalla", käännyin ja läksin. Sinnepä jäi huutamaan ja hiljeni sitten. Toki menin kertomaan hänen esimiehelleen asiasta saman tien, huutaja sai huomautuksen. 

Vierailija
52/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen naisKÄLÄTIN on yleensä se porukan tyhmin😅

Vierailija
53/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri, joka pakenee pöydän alle tai kuvainnollisesti paskoo housuihinsa, jos asiakas rupeaa huutamaan. En tajua miten 45+ -ikäinen täti on niin raukkis henkisesti. Ja hassuinta tässä on, että ko. ihminen vittuilee kyllä työtovereille ja sanoo tosi ilkeästi ja piikikkäästi aina tilaisuuden tullen. Itse ei kestä minkäänlaista kritiikkiä saati edes orastavaa aggressiota. Pakko myöntää, että nautin tilanteesta, kun hän joutuu vihaisen asiakkaan hampaisiin. Siitäs saa!

Vierailija
54/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutama epätasapainoinen minulle kyllä huutanutkin. Olen kuunnellut ja sitten sanonut että palataan asiaan kun olet rauhoittunut. Raukkoja parkoja, kun eivät pysty tunteitaan hallitsemaan edes töissä. 

Vierailija
55/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulos sulkeminen:

Lueppa muutama tutkimus työpaikkakiusaamisesta Suomessa. Otanta on  laaja- löytyy joka alalta. Sinulla erittäin hyvä tuuri, ellet ole nähnyt tai kokenut! Toisaalta, kaikki ei hoksaa kiusaamista lainkaan, se ei tarkoita ettei sitä olisi ja joku sinunkin työpaikalla olisi kiustatu/kiusaaja. Tai sitten ei, ehkä teillä on niin hyvä johto, että kaikkeen puututaan.

En väittänyt enkä väitä että tuollaista ei tapahtuisi, mutta olen kiinnostunut missä, enkä ala nyt etsiä tutkimuksia aiheesta: hyvä toki jos niitä tehdään. Haluisin mielelläni kuulla kokemusten lisäksi vähän taustoja jotta voisi paremmin ymmärtää juuri minkälaisissa paikoissa näitä totaalisen epäasiallisisa ylilyöntejä tapahtuu. Meidän työpaikalla (josta mainitsin) henki on toki harvinaisen hyvä, ja johtohenkilöiksi valitaan vain profiililtaan sopivia henkilöitä (empaattisia ja pidettyjä). Olen it-alalla ja alalla muutenkin pääasiassa kaikki tuommoinen huutaminen jne on täysin ennenkuulumatonta, mutta toki yksittäisiä ikäviä ihmisiä meidänkin alalta löytyy. Tiedän firman jossa yksi johtoportaan henkilö on niin ikävä että moni on irtisanoutunut ihan vain hänen takiaan, vaikka työkaverit ovatkin kivoja.

Olen kyllä tehnyt muutakin hommia aikoinaan (myynyt vaatteita ja siivonnut) enkä näissäkään törmännyt tuommoiseen systemaattiseen kiusaamiseen. Tai, no, yhdessä paikassa jossa tuurasin siivoojaa, oli kyllä tosi kummallinen henki. Vakkarisiivoojakaveri purskahti itkuun jostain ihan pienestä mokasta (tyyliin tiputti wc-paperin lattialle). Siellä olisin voinut kuvitella olevan kiusaamista, mutta kun en tätä nähnyt itse (lyhyenä aikana kun olin tuolla) niin en voi olla ihan varma. Tämä yksittäinen siivouskohde oli hoitoalalla, mutta kaikki muut hoitoalan kohteet oli kyllä tosi kivoja paikkoja.

// sama 44

Vierailija
56/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestän reaktioita, jotka yleensä johtuvat jostakin, niille on syy, kun selvittää.

Kuvailemaasi kiusaamista en siedä.

Vierailija
57/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä jos joku huutaa sulle töissä???

Ja muutenkin omituinen työpaikka, jos siellä huudetaan.

Mulle suututtiin siitä, että kerroin itseäni shokeeraavan kokemuksen työmatkalla.

Vierailija
58/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät naapuri haukkui oikein kunnolla ... meni akka hiljaiseksi kun sanoin ”ettei asia kuulu hänelle ja miksi puutut asiaan joka on jo hoidettu”.

Täysi apina koko ihminen.

Marginaaliongelma tyyliin koiran haukkuminen kerran päivässä...

Seuraavan kerran sanon sille ämmälle, että onko syönyt sitruunan...

Vierailija
59/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulos sulkeminen:

En väittänyt enkä väitä että tuollaista ei tapahtuisi, mutta olen kiinnostunut missä, enkä ala nyt etsiä tutkimuksia aiheesta: hyvä toki jos niitä tehdään. Haluisin mielelläni kuulla kokemusten lisäksi vähän taustoja jotta voisi paremmin ymmärtää juuri minkälaisissa paikoissa näitä totaalisen epäasiallisisa ylilyöntejä tapahtuu. Meidän työpaikalla (josta mainitsin) henki on toki harvinaisen hyvä, ja johtohenkilöiksi valitaan vain profiililtaan sopivia henkilöitä (empaattisia ja pidettyjä). Olen it-alalla ja alalla muutenkin pääasiassa kaikki tuommoinen huutaminen jne on täysin ennenkuulumatonta, mutta toki yksittäisiä ikäviä ihmisiä meidänkin alalta löytyy. Tiedän firman jossa yksi johtoportaan henkilö on niin ikävä että moni on irtisanoutunut ihan vain hänen takiaan, vaikka työkaverit ovatkin kivoja.

Olen kyllä tehnyt muutakin hommia aikoinaan (myynyt vaatteita ja siivonnut) enkä näissäkään törmännyt tuommoiseen systemaattiseen kiusaamiseen. Tai, no, yhdessä paikassa jossa tuurasin siivoojaa, oli kyllä tosi kummallinen henki. Vakkarisiivoojakaveri purskahti itkuun jostain ihan pienestä mokasta (tyyliin tiputti wc-paperin lattialle). Siellä olisin voinut kuvitella olevan kiusaamista, mutta kun en tätä nähnyt itse (lyhyenä aikana kun olin tuolla) niin en voi olla ihan varma. Tämä yksittäinen siivouskohde oli hoitoalalla, mutta kaikki muut hoitoalan kohteet oli kyllä tosi kivoja paikkoja.

// sama 44

https://www.rapport.fi/journalistit/pasi-sillanpaa/suomi-on-tyopaikkaki…

https://www.terve.fi/artikkelit/tyopaikkakiusattuja-suomessa-eniten-kok…

Vierailija
60/101 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että aika monella naisella on ALKOholiongelma. Otetaan illalla viiniä ja aamulla töissä v”ttaa.

Meillä ainakin yksi 60-vuotiaan muijan ihohuokosetkin laajeni ryyppyillan jälkeen...oli katseeta kun sama daami puhui 25-vuotiaalle nuorelle miehelle kaksimielisyyksiä ... yäks yäks

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän