Mikä on syy sille, ettei älypuhelimessasi ole Koronavilkku-sovellus?
Kommentit (1016)
Jo korona-vilkku näyttää altistumista, meidän työpaikalta ei saa jäädä karanteeniin, vaan pitää pitää maskia kahden viikon ajan. Astmaatikkona en kykene pitämään maskia yhtäjaksoisesti 8 tunnin ajan. En siis lataa korona-vilkkua.
Koska minua viihdyttää ajatus siitä, että olemalla tekemättä yhtään mitään pystyy nykyään aiheuttamaan jollekkin massiivista peppukipua.
Ei toimi mulla. Ei vaan päivitä. Etusivulla näyttää kuin kaikki ok mut tarkemmin kun klikkailee niin ei se mitään seuraa tai päivitä.
Vierailija kirjoitti:
Koska minua viihdyttää ajatus siitä, että olemalla tekemättä yhtään mitään pystyy nykyään aiheuttamaan jollekkin massiivista peppukipua.
”Todella kypsän” ihmisen kommentti. Arvaan, että kannatat persuja ja Trumpia samasta syystä. Ihan kiusallaan.
En saa ladattua, koska puhelimeni on niin vanha. Lataisin, jos saisin.
En käy kenenkään luona, ei ole kavereita ja asun kylässä
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi mulla. Ei vaan päivitä. Etusivulla näyttää kuin kaikki ok mut tarkemmin kun klikkailee niin ei se mitään seuraa tai päivitä.
Mikä puhelin sulla on? Huawei?
Latasin vasta viime yönä kun heräsin kesken unien ja kurkku tuntui karhealta. Ajattelinpa vaan, että jos sairastuu ja joutuu hakeutumaan hoitoon, jossa sitten kuulustelevat ja selvittävät liikkumisia ja altistuksia, niin onpa noloa jos joutuu tunnustamaan ettei omaa Vilkkua tai on ladannut sen vasta oireiden ilmaannuttua.
Onneksi meni ohi heti oma vilustuminen...eikä tarvitse kotoa nyt poistua edes...
Elikkäs vaikkei muiden terveydestä välitä, niin oman maineen takia kannattaa Vilkku ladata, jottei leimaannu maanpetturiksi ja sabötööriksi.
Onko jo vähän menossa totaalitääriseen yhteiskuntaan eikä ihan vähääkään, kun koronavilkun lataamattomuudesta leimaantuu maanpetturiksi tai sabötööriksi!
Tervetuloa Pohjois-Koreaan!
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos. Olen jo sairastanut koronan. Oireettomana. Ilman jälkitauteja.
En lataa koronavilkkua. Jos haluat selityksen, mitä et ole edes oikeutettu kysymään, voin silti vastata, etten luovu 112 -sovelluksesta enkä pankki ja muista itselleni tärkeistä sovelluksista koronavilkun takia. Ja vaikka se mahtuisi, en lataisi. Periaatteesta.
On epäkohteliasta udella tuollaista, jopa rasistista.
Koronavilkku toimii lähinnä herkimpien henkisenä suojana.
En tee sillä mitään. Töistä en voi olla pois vaikka vilkku ilmoittaisi altistumisesta. Husin alueella kestää useamman päivän saada tulos, joten todennäköisesti altistaisin kuitenkin useamman kymmentä ihmistä ennenkuin saisin tiedon altistumisesta, jos siis saisin tartunnan. Lisäksi kyllästyttää tämä koko tilanne. Matkustusrajoituksia avataan, baarit ym saa olla auki, isoja tilaisuuksia järjestetään jne. Miksi vaivautuisin ottamaan stressiä mahdollisesta altistumisesta. Tapaan vain niitä ihmisiä joita muutenkin joudun tapaan ja jotka joka tapauksessa altistaisin
Vierailija kirjoitti:
Koronavilkku toimii lähinnä herkimpien henkisenä suojana.
Ei se mikään suoja itselle ole. Vaan läheisille ja muille ihmisille, jotta altistunut ei tartuta mahdollista tartuntaansa muihin tietämättään tartunnastaan.
Siitä vain haittaa. Töihin joutuisin menemään normaalisti mutta maski päässä koko ajan ja esimerkiksi tauot joko muualla tai täysin eri aikaan kuin muut. Eli käytännössä ruokailisi jossakin komerossa ja työntekijällä olisi muutoinkin velvollisuus säilyttää turvaväli muihin. Useampi poisti koronavilkun tai vain aikoo jättää kertomatta jos hälyttää. Minulla ei ole ollutkaan. Töistä voisi olla pois vasta kun oireita eli aivan samoin kuin nytkin mutta elämä ennen sitä paljon vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
En tee sillä mitään. Töistä en voi olla pois vaikka vilkku ilmoittaisi altistumisesta. Husin alueella kestää useamman päivän saada tulos, joten todennäköisesti altistaisin kuitenkin useamman kymmentä ihmistä ennenkuin saisin tiedon altistumisesta, jos siis saisin tartunnan. Lisäksi kyllästyttää tämä koko tilanne. Matkustusrajoituksia avataan, baarit ym saa olla auki, isoja tilaisuuksia järjestetään jne. Miksi vaivautuisin ottamaan stressiä mahdollisesta altistumisesta. Tapaan vain niitä ihmisiä joita muutenkin joudun tapaan ja jotka joka tapauksessa altistaisin
No onpas outo ajattelutapa. Altistaisit kuitenkin, vaikka olisitkin altistunut tai saanut tartunnan? Sitten olisi kaikki työkaverit ja läheiset ja kaupassa kävijät varmaan naapureita myöten altistettu tartunnallesi. Näinhän se on levinnyt.
Minulla on halpa kännykkä, joka jo nyt herjaa, että poista ohjelma, jotta järjestelmä voi toimia normaalisti. Ehdotukset poistoon on joko nordean verkkopankki tai teams-etävideotapaaminen. Verkkopankkia en voi poistaa ja teamsiakin ehkä vielä käytettävä esim. fysioterapeutin etäaikoihin ja koulun etätapaamisiin. Pelejä tms. sillä ei ole. Ei mitään minkä voisi poistaa, joten ei sinne mikään koronavilkku taida mahtua enää.