Mikä on syy sille, ettei älypuhelimessasi ole Koronavilkku-sovellus?
Kommentit (1016)
Lehtitietojen mukaan vain yksi kymmenestä altistuneesta todella saa tartunnan, siis koronavilkun mukaan. Jos vilkku edellyttää oliko se nyt 15 minuutin lähellä oloa alle parin metri päässä, niin missä tilanteissa tuo edes toteutuu? Lähinnä tulee mieleen teatterit ja ravintolat, mutta ei niissäkään tarvitse noin lähellä vieraita istua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vain haittaa. Töihin joutuisin menemään normaalisti mutta maski päässä koko ajan ja esimerkiksi tauot joko muualla tai täysin eri aikaan kuin muut. Eli käytännössä ruokailisi jossakin komerossa ja työntekijällä olisi muutoinkin velvollisuus säilyttää turvaväli muihin. Useampi poisti koronavilkun tai vain aikoo jättää kertomatta jos hälyttää. Minulla ei ole ollutkaan. Töistä voisi olla pois vasta kun oireita eli aivan samoin kuin nytkin mutta elämä ennen sitä paljon vaikeampaa.
Eli ihan sama vaikka tartuttaisit jokaisen työkaverisi ja heidän perheensä? :D Firmalla menee varmasti loistavasti, kun jokainen työntekijä viikkoja koronassa.
Minulle on tosiaan aivan sama vaikka jokainen saisi tartunnan ja julkisella sektorilla ei tarvitse miettiä pysyykö firma pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Lehtitietojen mukaan vain yksi kymmenestä altistuneesta todella saa tartunnan, siis koronavilkun mukaan. Jos vilkku edellyttää oliko se nyt 15 minuutin lähellä oloa alle parin metri päässä, niin missä tilanteissa tuo edes toteutuu? Lähinnä tulee mieleen teatterit ja ravintolat, mutta ei niissäkään tarvitse noin lähellä vieraita istua.
Naapurissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronavilkku toimii lähinnä herkimpien henkisenä suojana.
Ei se mikään suoja itselle ole. Vaan läheisille ja muille ihmisille, jotta altistunut ei tartuta mahdollista tartuntaansa muihin tietämättään tartunnastaan.
Höpö höpö. Siinä vaiheessa kun saa vilkulta tiedon altistumisesta on itse oireettomana tartuttanut jo monia ja oireellisena tietää sairastuneensa. Niinkuin täällä sanottiin koronavilkku on herkimpien henkisenä suojana ikään kuin siitä olisi jotain hyötyä.
Ohjelma antaa tiedon altistumisesta vasta pari viikkoa tapahtuneen jälkeen? Siinä vaiheessa tieto on jo turha.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Olen jo sairastanut koronan. Ei ollut flunssaa kummempi. Bakteerikammoisille tiedoksi.
Ja sinulle tiedoksi että korona on virus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minua viihdyttää ajatus siitä, että olemalla tekemättä yhtään mitään pystyy nykyään aiheuttamaan jollekkin massiivista peppukipua.
”Todella kypsän” ihmisen kommentti. Arvaan, että kannatat persuja ja Trumpia samasta syystä. Ihan kiusallaan.
No huhhuh. Miksi kaikesta pitää tehdä poliittista, ja jokaisen lausahduksen jälkeen analysoida toisen poliittinen suuntautuminen. Todella väsynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Olen jo sairastanut koronan. Ei ollut flunssaa kummempi. Bakteerikammoisille tiedoksi.
Yllättävän pienellä sairastamisella tämä virus meni mullakin ohi. En voisi sanoa edes flunssaksi, sillä flunssakin on pahempi.
Uskon, että sillä vakoillaan, en halua pitää julkisilla paikoilla bluetoothin porttia auki (koska ennen olin itse hakkeri.. nykyisin parantanut tapani), kuluttaa turhaan akku, ja appi tarjoaa vain jälkiviisautta
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että sillä vakoillaan
Kyseessä ei ole mikään uskon asia.
Korona on valtamedian ja hallitusten keksimä juttu.
Itse en ole muuttanut yhtään mitään viime edes ns. eka aallon aikana.
En ole pessyt käsiä edes vessassa käynnin jälkeen en ottanut mitää
ihoa kuivattavaa käsidesiä tms.
Hyvin olen elänyt ja pärjännyt vaikka toimin sairaanhoitajana
tre suunnalla.
ps. Duunissa vain ne pakkolliset käsien pesu jutut.
Yhtään immeistä ei ole kuollut koronan takia tässä paikassa.
Olen todennut että turhaa te teette tätä media toitottaa.
vilkuttaako eipä kun koko sovellus perustuu turhake luokkaa.
Kuten usa pressa sanoa tää on todellakin kiinan labrasta
lähtenyt tauti.!
Mun vuoden vanhassa Android-luurissa koronavilkku ei jostain syystä toiminut kunnolla, vaikka muut sovellukset toimivat. Kun sen yritti avata, tuli ilmoitus "sovellus pysähtyy toistuvasti, suljetaan sovellus". En sit tiedä mistä tuokin johtui.
Turha ladata koska koko korona on maailman johtajien keksimä
En halua ressata koronasta. Ressi latistaa immuniteettiä ja voi sairastua herkemmin vaikka sitten siihen koronaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vain haittaa. Töihin joutuisin menemään normaalisti mutta maski päässä koko ajan ja esimerkiksi tauot joko muualla tai täysin eri aikaan kuin muut. Eli käytännössä ruokailisi jossakin komerossa ja työntekijällä olisi muutoinkin velvollisuus säilyttää turvaväli muihin. Useampi poisti koronavilkun tai vain aikoo jättää kertomatta jos hälyttää. Minulla ei ole ollutkaan. Töistä voisi olla pois vasta kun oireita eli aivan samoin kuin nytkin mutta elämä ennen sitä paljon vaikeampaa.
Eli ihan sama vaikka tartuttaisit jokaisen työkaverisi ja heidän perheensä? :D Firmalla menee varmasti loistavasti, kun jokainen työntekijä viikkoja koronassa.
Ei se maskin käyttökään varmuudella estä tartuttamista. Korona leviää myös kosketustartuntana. Jos työnantaja ei maksa palkallista karanteenia, en minäkään ota korona-vilkkua. Etätyömahdollisuutta ei ole.
Koronavilkusta olisi pandemian ehkäisyssä hyötyä vain, jos se altistumisilmoitus tarkoittaisi, että pitäisi jäädä karanteeniin 2 viikoksi.
Muutenhan tuo on ihan höpöhöpöä, koska on tiedossa, että korona tarttuu jo ennen kuin edes oireita tulee.
En muutenkaan ymmärrä logiikkaa, että jos olen vaikka jossain illanistujaisissa, joissa altistuminen tapahtuu, niin minut määrätään siihen 2 viikon karanteeniin, mutta jos tämä koronavilkku ilmoittaa, että olen altistunut, niin ihan normaalisti saan jatkaa elämääni. Samalla lailla siis altistuttu molemmissa, mutta vain toinen johtaa toimenpiteisiin?
Annu35 kirjoitti:
Korona on valtamedian ja hallitusten keksimä juttu.
Itse en ole muuttanut yhtään mitään viime edes ns. eka aallon aikana.
En ole pessyt käsiä edes vessassa käynnin jälkeen en ottanut mitää
ihoa kuivattavaa käsidesiä tms.
Hyvin olen elänyt ja pärjännyt vaikka toimin sairaanhoitajana
tre suunnalla.
ps. Duunissa vain ne pakkolliset käsien pesu jutut.
Yhtään immeistä ei ole kuollut koronan takia tässä paikassa.
Olen todennut että turhaa te teette tätä media toitottaa.
vilkuttaako eipä kun koko sovellus perustuu turhake luokkaa.
Kuten usa pressa sanoa tää on todellakin kiinan labrasta
lähtenyt tauti.!
Voi apua, jos tämän tekstin kirjoittanut on oikeasti sairaanhoitaja, ihan vaan senkin takia, että miten kouluja käynyt ihminen voi kirjoittaa tuollaisilla lauserakenteilla, puhumattakaan sitten noista mielipiteistä.
T: Lähihoitaja.