Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syy sille, ettei älypuhelimessasi ole Koronavilkku-sovellus?

Vierailija
01.09.2020 |

Kerro.

Kommentit (1016)

Vierailija
821/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annu35 kirjoitti:

Korona on valtamedian ja hallitusten keksimä juttu.

Itse en ole muuttanut yhtään mitään viime edes ns. eka aallon aikana.

En ole pessyt käsiä edes vessassa käynnin jälkeen en ottanut mitää

ihoa kuivattavaa käsidesiä tms. 

Hyvin olen elänyt ja pärjännyt vaikka toimin sairaanhoitajana 

tre suunnalla. 

ps. Duunissa vain ne pakkolliset käsien pesu jutut.

Yhtään immeistä ei ole kuollut koronan takia tässä paikassa.

Olen todennut että turhaa te teette tätä media toitottaa.

vilkuttaako eipä kun koko sovellus perustuu turhake luokkaa.

Kuten usa pressa sanoa tää on todellakin kiinan labrasta 

lähtenyt tauti.!

Et ole sairaanhoitaja, koska sairaanhoitaja ei kirjoittaisi "pakollisista käsien pesu jutuista", eikä käyttäisi entteriä joka lauseen jälkeen ja muutenkin voi tuota kirjoitusvirheiden määrää ja pisteitä pilkkujen tilalta jne.

Vierailija
822/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty päivittämään puhelinta mikä pitää tehdä jotta voi asentaa sovelluksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaiset eivät ole vastanneet sovelluksen huolestuttaviin ominaisuuksiin liittyviin kysymyksiin.

1. Miten estetään virheelliset ilmoitukset kun istun kotona sohvalla ja seinän toisella puolella asuu koronatartunta? (Eli sovellus aiheuttaa ihan turhaa lisähuolta)

2. Mihin perustuu sovelluksen käyttämä 15 min lähikontakti arvio? Keksin vaikka tuhat esimerkkiä, joissa uskon koronan tarttuvan alle 15 minuutissa ja lukuisia 0 minuutin kontakteissa tarttumisia. Joten sovelluksen hyöty on pieni.

3. En usko akun pieneen käyttöön, kun tiedän sovelluksen vaatimat käyttöoikeudet. Eli tässä sovelluskehittäjät/viranomaiset valehtelevat. Joten herää kysymys missä muussa he kiertävät totuutta? Akun tuhlaamisen voisin hyväksyä, mutten epärehellisyyttä...

Tapaan hyvin harvoja ihmisiä yli 15 min päivittäisessä elämässä. Ja käytännössä kaikille näille kykenen ilmoittamaan, jos saan positiivisen koronatuloksen, joten en koe käyttämättömyydelläni vaarantavani ketään. Siinä lyhykäisyydesään minun syyni.

Vierailija
824/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta ja koko korona hömpötys on nyt ihan turhaa. Sairaaloissa ei ole juurikaan kornaan sairastuneita eikä teholla varmaan yhtään. Ihmiset paranee taudista ihan yhtä hyvin kuin normaalista kausi influenssasta, eikä silloinkaan vouhoteta näin. Siksi minulla ei sitä ole, eikä tule olemaan

Vierailija
825/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta koronavilkku ei tiedä että kävelit koronapilven läpi. Se ei hälytä ellet ole ollut 15min 2 metrin päässä tästä yskijästä... olettaen että hän edes käyttää vilkkua ja käy testissä eikä saa virheellistä negatiivista tulosta.

Nimenomaan! Eli, jotta saat sovelluksen toimimaan pitää sinun kysyä yskijältä onko vilkkua ja sitten seurattava 15 minsaa lähituntumassa. Näin toimimalla koronaa tuskin taltutetaan!!!

Vierailija
826/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vanha puhelin, en saanut sovellusta ladattua. En todellakaan osta uutta puhelinta yhden sovelluksen takia.

Vierailija
827/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syitä on useampia. Ensinnäkin THL on munannut tässä pandemian aikana muutkin tekeleensä eikä suostu asioita korjaamaan tai kantamaan vastuuta kun näistä heille kertoo. Ehei, saat takaisin viestin jossa epäillään että oot vaan itse munannut ja annetaan ohjeet jotka eivät sovi tilanteeseen, koska olet viestissäsi kertonut jo tehneesi niin ja homma ei silti toimi. Sitten kertovat keitä kaikkia muitakin on ollut hankkeessa mukana. Kun kysyt tarkoittavatko että se on rivikansalaisen hommia etsiä yhteistyöfirmojen tiedot ja kertoa ongelmista heille, niin eivät vastaa.

Toisekseen kaupunki on sen autottomien koronatestipisteen sijoittanut miltei takapihalle, joten lähikaupat ja julkiset liikennevälineet on täynnä koronaisia, joten se välkkyisi jatkuvasti punaisella, eikä ole pienintäkään aikomusta viettää toista aaltoa pelkästään kotona. 

Kolmannekseen en katso velvollisuudekseni tuottaa dataa yhteiskunnalle, jota ei kiinnosta jeesata takaisin ja joka tämänkin pandemian aikana on osoittanut etten ole heidän mielestään kansalainen, vaikka kantasuomalainen olenkin. Toistuvasti kertovat miten mm. jokaiselle kansalaiselle on toimitettu koronatiedote, vaikka ei ole, joten koska minulle ei pyynnöistä huolimatta suostuttu toimittamaan sitä mitä kaikille kansalaisille kuulemma toimitettiin, en katso olevani velvollinen noudattamaan heidän ohjeitaan tässä aiheessa. 

Yläpeukkua kaikelle tässä hyvin kirjoitetussa viestissä.

Vierailija
828/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Käyn ihmisten ilmoilla hyvin vähän, kaksi kertaa viikossa

2. En ikinä lataa appeja joissa pitää olla sijaintitietojen jakaminen kokoajan sallittuna

Vierailija
829/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä: https://kapitaali.com/onko-koronavirus-oikeasti-sateilysairaus/

😂😂😂Aivan hervotonta läppää!! 😂😂

Vierailija
830/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta ja koko korona hömpötys on nyt ihan turhaa. Sairaaloissa ei ole juurikaan kornaan sairastuneita eikä teholla varmaan yhtään. Ihmiset paranee taudista ihan yhtä hyvin kuin normaalista kausi influenssasta, eikä silloinkaan vouhoteta näin. Siksi minulla ei sitä ole, eikä tule olemaan

Sano vielä, että maapallo on litteä.

Vierailija
831/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media haluaa salata mutta koronavilkku käyttäjiä on mahdollista seurata http://blog.petrilopia.net/uncategorized/koronavilkku_covid/

Vierailija
832/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin asentaa kikulivilkun.

Vierailija
833/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työpuhelimeen se oli laitettava.

En käy missään varttia kauempaa, ja jos käyn, käytän ffp2- tason maskia. Tätä vilkku ei ymmärrä, vaan olettaa että kaikki käyskentelevät ihmisjoukossa suojaamattomina.

Vierailija
834/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Media haluaa salata mutta koronavilkku käyttäjiä on mahdollista seurata http://blog.petrilopia.net/uncategorized/koronavilkku_covid/

Ymmärsitkö lukemasi?

Tuolla saat skannattua ympärilläsi olevista puhelimista missä mahdollisesti on koronavilkku (tai joku muu sovellus jossa on sama uuid pätkä) muttet tiedä kenellä se on, ellet tietysti ole vain yhden henkilön seurassa.

Mitä tiedolla teet? Miten seuraat henkilöä tällä tiedolla?

Samalla voit hakea vaikkapa monessako puhelimessa on jbl:n langattomien kuulokkeiden liitos.

Vierailija
835/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asensin Koronavilkun heti kun se julkaistiin, mutta se ei vaikuta kovin hyödylliseltä. Ymmärrän tuon 15 minuutin rajan jos kyse on oireettomista, mutta jos yskitään tai aivastetaan samassa tilassa niin en usko että tartunta vaatii niin pitkää aikaa. Työnantajan ohjeen mukaan sitä ei pitäisi pitää töissä mukana, koska käytetään maskia. Olen pitänyt kuitenkin, koska en saa maskia niin tiiviisti että se suodattaisi ilmaa. Ei ole tullut yhtään osumaa. Mutta eipä sen sovelluksen käytöstä mitään haittaakaan ole, joten en ole poistanut.

Vierailija
836/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta se toimisi täytyisi pitää bluetoothia (urpot lataavat sen ja pitävät sitten bluetooth pois päältä hohhoijakkaa) ja lisäksi ilman bluetoothiakin syö liikaa akkua. Aivan turha. Ja altistus voi tulla oikeasti mistä vaan. Jos on oireita, niin testiin. Ei kai siihen koronatestiin edes pääse jos ei ole oireita, vaikka koronasovelluksen mukaan olisikin liikkunut altistuspaikassa?

Vierailija
837/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee sillä mitään. Töistä en voi olla pois vaikka vilkku ilmoittaisi altistumisesta. Husin alueella kestää useamman päivän saada tulos, joten todennäköisesti altistaisin kuitenkin useamman kymmentä ihmistä ennenkuin saisin tiedon altistumisesta, jos siis saisin tartunnan. Lisäksi kyllästyttää tämä koko tilanne. Matkustusrajoituksia avataan, baarit ym saa olla auki, isoja tilaisuuksia järjestetään jne. Miksi vaivautuisin ottamaan stressiä mahdollisesta altistumisesta. Tapaan vain niitä ihmisiä joita muutenkin joudun tapaan ja jotka joka tapauksessa altistaisin

No onpas outo ajattelutapa. Altistaisit kuitenkin, vaikka olisitkin altistunut tai saanut tartunnan? Sitten olisi kaikki työkaverit ja läheiset ja kaupassa kävijät varmaan naapureita myöten altistettu tartunnallesi. Näinhän se on levinnyt.

Tarkoitin, että jos saisin viestin että olen altistunut tartunnalle ja saisin sitä kautta tartunnan, niin todennäköisesti saisin tietää omasta altistumisestani siinä vaiheessa, kun olisin jo ehtinyt altistaa muita tartunnalle, koska siitä kun minut altistanut henkilö olisi saanut tiedon omasta tartunnastaan olisi mennyt useampi päivä. Ja vaikka vilkku välähtäisi, niin töihin olisi kuitenkin mentävä, ennen oireita en voisi olla poissa töistä. Koska kotona tarttuu 1-2 ennen oireita niin silloinhan olisin jo ehtinyt altistaa ihmisiä sille. Eri asia on, että jos lapsen koronavilkku välähtää, voin samantien ottaa hänet kotiin karanteeniin (isoja koululaisia) jotta eivät mahdollisesti altista muita. Tällöin ei tarvitsisi odottaa oireiden alkua

Vierailija
838/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annu35 kirjoitti:

Korona on valtamedian ja hallitusten keksimä juttu.

Itse en ole muuttanut yhtään mitään viime edes ns. eka aallon aikana.

En ole pessyt käsiä edes vessassa käynnin jälkeen en ottanut mitää

ihoa kuivattavaa käsidesiä tms. 

Hyvin olen elänyt ja pärjännyt vaikka toimin sairaanhoitajana 

tre suunnalla. 

ps. Duunissa vain ne pakkolliset käsien pesu jutut.

Yhtään immeistä ei ole kuollut koronan takia tässä paikassa.

Olen todennut että turhaa te teette tätä media toitottaa.

vilkuttaako eipä kun koko sovellus perustuu turhake luokkaa.

Kuten usa pressa sanoa tää on todellakin kiinan labrasta 

lähtenyt tauti.!

Voi apua, jos tämän tekstin kirjoittanut on oikeasti sairaanhoitaja, ihan vaan senkin takia, että miten kouluja käynyt ihminen voi kirjoittaa tuollaisilla lauserakenteilla, puhumattakaan sitten noista mielipiteistä.

T: Lähihoitaja.

Niin. Voi apua.

T: Kaukaahoitaja

Vierailija
839/1016 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun koronatartunnan saaneet pysyisivät karanteenissa ei mitään tällaisia sovelluksia tarvita.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Tuohonhan tuo appi juuri perustuu. Henkilö saa tietää testissä, että hänellä on korona. Hän menee kotiin karanteeniin. Ennen testausta hän on liikkunut kaupungilla/töissä/kaupoissa normaalisti tietämättä olevansa tartuttaja. Kun henkilö ilmoittaa appiin testin olleen positiivinen, appi ilmoittaa niille ihmisille jotka ovat olleet tämän henkilön läheisyydessä yli 15 min yhteen otteeseen VIIMEISEN KAHDEN VIIKON AIKANA jolloin hän on voinut heidät tietämättään tartuttaa.

Nämä ihmiset saavat ilmoituksen, jossa appi kertoo heidän olevan mahdollisesti altistuneita. Appi kehottaa heitä seuraamaan tarkemmin vointia ja mahdollisia oireita ja hakeutumaan herkemmin testeihin jos seuraavan parin viikon sisään ilmenee oireita.

"Moro pomo, mun äppi kertoo että mä oon ollut jonkun koronahahmon läheisyydessä. Tuunko töihin vai haenko saikkua?"

Tää äppi on taivaanlahja lusmuille.

Jos jotkut ovat lusmuja, niin kaltaisesi koronatoimista kitisijät. Kaikki, jotka pystyvät, voisivat ladata Koronavilkun, niin päästäisiin mahdollisimman pian taas normaaliin arkeen. Minulla Koronavilkku on kuluttanut akkua max. 0,1 % viikon seurannassa pari vuotta vanhassa perusälyssä.

Koronavilkku auttaa tartuntaketjujen jäljittämisessä. Jos on oikea pätevä syy olla lataamatta (liian vanha ohjelmisto, päivityksiä ei tarjota ja uuteen puhelimeen ei ole varaa), voi edelleenkin osallistua taudin rajoitustoimiin pesemällä käsiä, pitämällä etäisyyksiä ja käyttämällä maskia tarpeen mukaan.

Vierailija
840/1016 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, miksi lataisin koronavilkun, mielestäni 112 -sovellus on paljon tärkeämpi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi