Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syy sille, ettei älypuhelimessasi ole Koronavilkku-sovellus?

Vierailija
01.09.2020 |

Kerro.

Kommentit (1016)

Vierailija
761/1016 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko käsittänyt oikein että jos saan puhelimeeni ilmoituksen korona altistumasta niin eikö ole silloin parempi pysyä torpassa poistumatta sieltä mihinkään kauppoihin ym ilmoittelemaan puhelimellani että "Hei kaikille olen korona altistaja"? Muut saa siis tietää altistuksen enen minua vai?! Eihän tuossa ole mitään järkeä. Pistäkää mun puolesta se koronavilkku vaikka koroonne. .

Yksi osa oikein eli jos saat ilmoituksen altistumisesta niin noudata erityistä huolellisuutta.

Muuten olet hiukan pihalla asiasta.

Ei se puhelimesi huutele reaaliajassa kenellekään tartunta/altistustietoja.

Jos menet kauppaan, tallentuu järjestelmään mahdollisesti altistavat kohtaamiset. Jos joku kohtaamistasi sairastuu koronaan ja syöttää järjestelmään koodin, puhelimesi ilmoittaa että olet altistunut.

Tätä altistumistietoa ei jaeta mihinkään eteenpäin etkä saa mistään tietää kuka koodin on syöttänyt.

Vierailija
762/1016 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomaa jos sairastuu tai sitten ei. Mutta kaikkihan me saadaan korona tänään tai huomenna tai monella se on jopa ollut eilen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1016 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin kiinnostunut muiden ihmisten terveyden suojaamisesta. Itse tuskin kuolen koronaan.

Vierailija
764/1016 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika välinpitämätöntä meininkiä jos ei ole, vaikka esim. Töissä käy.

Vierailija
765/1016 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että tuolla asenteella saat ihmisistä solidaarisia tai että kukaan haluaisi tehdä mitään kaltaisesi nuivan tuomitsijan eteen? Ehei. Kukaan ei välitä tuollaisista tyypeistä, saat aikaan korkeintaan päinvastaisen reaktion. Ehkäpä se onkin tavoitteesi?

Vierailija
766/1016 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse altistuisin töissä, se tieto tulisi paljon nopeampaa ihan muuta kautta.

Itse pidän Koronavilkkua lähinnä kuntosalin takia. Ja niitäkin altistumisia ilmoitetaan medioissa, että sekään ei varmaan olisi välttämätöntä.

Vierailija
767/1016 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Olen jo sairastanut koronan. Ei ollut flunssaa kummempi. Bakteerikammoisille tiedoksi.

Vierailija
768/1016 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten täällä jauhetaan monta sivua siitä, voiko Koronavilkku altistaa puhelimen tiedot jollekin toiselle osapuolelle. Itselleni ei ole kyllä mitään merkitystä kerääkö joku instanssi mitä tietoa puhelimestani ja miksi.

Oleellista on mielestäni se, mitä Koronavilkussa tapahtuu altistusilmoituksen jälkeen.

Siis silloin jos on itse altistunut. Ymmärsin, että vilkku ohjaa soittamaan terveydenhuollon ammattilaiselle. Koska vilkku ei kerro altistuksen kestoa, sitä oltiinko ulkona vai sisällä, käytettiinkö maskeja vai ei, jne., ei kukaan ammattilainen voi muuta sanoa kuin että tarkkaile vointiasi ja tule testiin jos oireita ilmenee.

Siis käytän sovellusta vaan sen takia, että minulle sanotaan, että tarkkaile vointiasi.

Oikea seuraus oli sibtietenkin tuosta altistuksesta määräys karanteeniin, mutta sitähän ei tietenkään tehdä, koska silloin karanteeniajan palkka menisi työnantajan/kelan piikkiin. Nyt jokainen vilkutuksen saanut joutuu miettimään työhön menemisensä itse.

Vierailija
769/1016 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin lehdestä, että harvempi kuin yksi kymmenestä altistuneesta sairastuu.  Niistä, jotka siis tuon vilkun mukaan olisivat altistuneita. Joko korona ei tartu kovinkaan herkästi, tai tuo vilkku ei ole kovinkaan tarkka.  Uskoisin kyllä, että kyse on siitä, ettei korona ole yleinen sairaus vieläkään suomalaisessa väestössä. Siihen nähden tämä hysterian määrä on ollut ihan käsittämätön, varsinkin jos tauti on useimmilla lievä tai oireeton tartunta.

Vierailija
770/1016 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole flunssa-appiakaan, eikä tuberkuloosim eikä HIV, eikä Sars, eikä sitä eikä tätä. 

Vierailija
771/1016 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain koronapositiiviseksi todetulta henkilöltä ilmoituksen äppiin viisi päivää myöhemmin. Oikeassa elämässä tiesin tämän tottakai heti ja jäin karanteeniin, mutta mielenkiinnosta seurasin ilmoituksen tulemista. Koodissa kesti neljä päivää ja siitä vielä vuorokausi ennen kun puhelin ilmoitti altistumisesta.

Tämän perusteella, aika turha äppi sanoisin. Toivottavasti muut saa koodinsa nopeammin.

Vierailija
772/1016 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin lehdestä, että harvempi kuin yksi kymmenestä altistuneesta sairastuu.  Niistä, jotka siis tuon vilkun mukaan olisivat altistuneita. Joko korona ei tartu kovinkaan herkästi, tai tuo vilkku ei ole kovinkaan tarkka.  Uskoisin kyllä, että kyse on siitä, ettei korona ole yleinen sairaus vieläkään suomalaisessa väestössä. Siihen nähden tämä hysterian määrä on ollut ihan käsittämätön, varsinkin jos tauti on useimmilla lievä tai oireeton tartunta.

No mutta kun korona aiheuttaa kaikkia niitä sairauksia mihin ihminen voi sairastua sen jälkeen kun on sairastanut koronan! Siitähän tämä paniikki johtuu, eli ei nyt ihan ymmärretä miten hommat toimii ja että pitää esim. tutkia, mitkä niistä sairauksista saattaisi oikeasti johtua koronasta ja mihin taas ihmiset sairastuu muutenkin.

Huomioitava myös on että esim. pitkään makoilu ja liikkumattomuuskin altistaa vaikka sun mille ihan ilman koronaakin, eli sekin vaihtoehto täytyy sulkea pois, ennenkuin voidaan tehdä päätelmä että joku tauti tai sairaus x johtuu nimenomaan koronavirukseksta.

Vierailija
773/1016 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain koronapositiiviseksi todetulta henkilöltä ilmoituksen äppiin viisi päivää myöhemmin. Oikeassa elämässä tiesin tämän tottakai heti ja jäin karanteeniin, mutta mielenkiinnosta seurasin ilmoituksen tulemista. Koodissa kesti neljä päivää ja siitä vielä vuorokausi ennen kun puhelin ilmoitti altistumisesta.

Tämän perusteella, aika turha äppi sanoisin. Toivottavasti muut saa koodinsa nopeammin.

No hienoa. Minä en voisi edes jäädä karanteenin vaikka tuollaisen ilmoituksen saisinkin, eikä sellaista velvollisuuttakaan minulla olisi.

Vierailija
774/1016 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hienoa. Minä en voisi edes jäädä karanteenin vaikka tuollaisen ilmoituksen saisinkin, eikä sellaista velvollisuuttakaan minulla olisi.

En usko että minäkään pelkällä ilmoituksella, mutta koska tiesin miten ja missä tilanteessa altistus on tapahtunut ja kenelle, niin karanteeni oli ihan selvä. Myös työnantajalle. Lähinnä kommentoin tuon äpin toimintaa, en omaani.

Vierailija
775/1016 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koronavilkkua eikä tule. Autossani on vilkut.

Vierailija
776/1016 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko koko kornaan.

Vierailija
777/1016 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei vois vähempää kiinnostaa!

Vierailija
778/1016 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olis toi appi on spy malware ei kiitos

Vierailija
779/1016 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. Olen jo sairastanut koronan. Oireettomana. Ilman jälkitauteja. 

Vierailija
780/1016 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen ilmoituksen saamiseen vaaditaan vartti sairastuneen lähellä olemista, on sovellus turha. Huonolla tuurilla taitaa riittää sairastumiseen muutama minuutti jos sitäkään. Käyn lähinnä vain kaupassa, enkä siellä ole kenenkään lähellä varttia.

Lisäksi uutisissa aiemmin kerrottiin, että se ilmoitus voi tulla viikon parin viiveellä. Mitä tekee tiedolla niin pitkän ajan jälkeen, että on saattanut altistua jossain.

Turha sovellus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän