Mikä on syy sille, ettei älypuhelimessasi ole Koronavilkku-sovellus?
Kommentit (1016)
Mitään THL paskasovellus ei tuu mun puhelimeen, hyissaatana.
Olen kyllä ladannut sen, mutta akku ei kestä tuntiakaan Bluetoothin käyttöä.
Mikäli minulla on flunssa tai jokin muu oire niin osaan mennä testeihin ilman vilkkujakin!
Luulenpa, että vielä nopeammin menen testiin kuin ne jotka odottelevat puhelimen piippausta ennen kuin tajuavat mennä testiin. Ilmoitus tulee luvattoman myöhään mahdollisesta altistumisesta!
oli, mutta poistin sen jälkeen kun niitä avaimia alkoi tulla 33 000 kerrallaan jostain lähimaista....mitä ne muiden maiden lukumäärät minua liikuttaa. Aiemmin oli vain suomalaisia avaimia ja oli joku tolkku altistuneitten määristä, mutta nuo kymmenet tuhannet muumaalaiset ei liikuta pätkääkään. Samalla meni uskottavuus koko härpäkkeeseen...aiemmin ne määrät oli todellisia, läsnäolevia, nyt kaukana jossain, millä ei ole mitään merkitystä minulle ja tuskin muillekaan suomalaisille, jotka ei alvariinsa jossain reissaa.
Ai miksi pitäisi käyttää? Toiminnaltaan epävarma sovellus, haittaa enemmän kuin hyötyä.
Altistusilmoituksen hyöty on kyseenalainen. Siinä vaiheessa, kun ilmoitus tulee, vilkun käyttäjä on ehtinyt levittää mahdollista tautia ainakin viikon, ehkä kaksi. Jos työssä käyvä jää omaehtoiseen karanteeniin, ajalta ei saa palkkaa ja uhkaillaan, ettei tarvii tulla ollenkaan jos kotiin jää.
Ilmoitusta ei välttämättä tule, vaikka olisit altistunut. Taas saatat tartuttaa, vaiikka et tiedä sitä.
Altistumisilmoitukset ajavat tarkkailemaan terveyttä sairaalloisesti.
Olen muuttanut käyttäytymistäni (maski, turvavälit, ruuhkien välttäminen, ravintola, kuntosali, matkustaminen, ystävien tapaaminen pois, eri taloudessa asuvien perheenjäsenten tapaaminen minimiin) ja vähentänyt sosiaalista kanssakäymistä. Tiedän että altistuminen ja tartunta on mahdollista milloin vain, enkä pysty kontrolloimaan sitä (enkä edelleen tartuttamista) koronavilkulla.
Kangasmaskillisista yritän pysyä yhtä kaukana kuin maskittomista.
Tuli niin paljon ilmoituksia, että poistin sovelluksen. Terkkuja Itä-Helsingistä.
Bluetooth on pääsyy.
Toinen on, etten usko sen toimivuuteen. En todellakaan usko, että sinne kaikki sairastuneet laittaa tietoa.
Jos joku sairas kaupassa ohittaa parin metrin päästä, en jaksa uskoa, että olisin altistunut.
Siks vielä, että jossain kohtaa se alkaa vuotaa .
Ei oo sellasta puhelinta johon ees vois ladata mitään sovelluksia. Ja hyvä niin.
Eletään päivä kerrallaan.
https://yle.fi/uutiset/3-11816114
Koronavilkku aiheuttaa tartunnanjäljittäjille jopa enemmän haittaa kuin hyötyä – ylilääkäri: "Olen poistanut sovelluksen kotipuhelimestani"
Yle kysyi kuudesta sairaanhoitopiiristä, mitä hyötyä Koronavilkku-sovellus on tuonut. Kaikkien mukaan saatu hyöty on jäänyt vähäiseksi tai olemattomaksi.
Varmaa faktaa vaikutuksesta on vähän
Tampereen yliopistollisen keskussairaalan infektioyksikön jäljittäjälääkäri Ville Kaila on ollut mukana Koronavilkun asiantuntijatyöryhmässä.
Kailan mukaan ryhmässä tuotiin alusta lähtien esille, että Koronavilkku ei ole tartunnanjäljityssovellus. Se ei voi olla sitä, koska se ei tarjoa mitään sellaista tietoa, mitä voitaisiin hyödyntää tartunnanjäljityksessä.
– Emme voi mitenkään varmentaa, mistä tilanteesta signaali on tullut. Voi olla esimerkiksi, että kuntosalilla on ollut vierekkäisissä lukollisissa kaapeissa kaksi kännykkää. Sehän kertoo vain, että kaksi kännykkää on ollut lähellä toisiaan, ja toiseen niistä on syötetty koodi.
Ylilääkäri poisti sovelluksen puhelimestaan
Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymän infektiotautien ylilääkärin Risto Pietikäisen mukaan koronavilkusta ei ole ollut sairaanhoitopiirin alueella mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on syy sille, ettei älypuhelimessasi ole Koronavilkku-sovellus? Kerro.
No, minäpä kerron: Se on täysin hyödytön, senkin kyttääjä-hysteerikko!
Koronavilkku aiheuttaa tartunnanjäljittäjille jopa enemmän haittaa kuin hyötyä – ylilääkäri: "Olen poistanut sovelluksen kotipuhelimestani"
Yle kysyi kuudesta sairaanhoitopiiristä, mitä hyötyä Koronavilkku-sovellus on tuonut. Kaikkien mukaan saatu hyöty on jäänyt vähäiseksi tai olemattomaksi.
Tampereen yliopistollisen keskussairaalan infektioyksikön jäljittäjälääkäri Ville Kaila on ollut mukana Koronavilkun asiantuntijatyöryhmässä.
Kailan mukaan ryhmässä tuotiin alusta lähtien esille, että Koronavilkku ei ole tartunnanjäljityssovellus. Se ei voi olla sitä, koska se ei tarjoa mitään sellaista tietoa, mitä voitaisiin hyödyntää tartunnanjäljityksessä.
– Emme voi mitenkään varmentaa, mistä tilanteesta signaali on tullut. Voi olla esimerkiksi, että kuntosalilla on ollut vierekkäisissä lukollisissa kaapeissa kaksi kännykkää. Sehän kertoo vain, että kaksi kännykkää on ollut lähellä toisiaan, ja toiseen niistä on syötetty koodi.
Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymän infektiotautien ylilääkärin Risto Pietikäisen mukaan koronavilkusta ei ole ollut sairaanhoitopiirin alueella mitään hyötyä.
Syö virtaa. Mut nythän on uutisoitu että se on turha. On mulla se, harvoin vain päällä
Nykyään asiantuntijatkin leimaa sen aikalailla huuhaaksi! Eikä minullakaan ole edes semmoista "äly"puhelintakaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään asiantuntijatkin leimaa sen aikalailla huuhaaksi! Eikä minullakaan ole edes semmoista "äly"puhelintakaan.
Olet täysin oikeassa!
Minun mielestä aivan turhake akun kuluttaja, loppupeleissä ei auta yhtään mitään. Enemmän lietsoo tätä hysteriaa mikä nyt sattuu olemaan tässä maassa käynnissä. Nukun yöni paremmin ilman tällaisia sovelluksia.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä aivan turhake akun kuluttaja, loppupeleissä ei auta yhtään mitään. Enemmän lietsoo tätä hysteriaa mikä nyt sattuu olemaan tässä maassa käynnissä. Nukun yöni paremmin ilman tällaisia sovelluksia.
Olit niin oikeassa!
En halua vakoilun kohteeksi. Sovellus myös lukee ajatuksia joka on epäilyttävää.