Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KORONAVILKKU - syitä olla lataamatta

Vierailija
31.08.2020 |

Mä en lataa, koska mulla on oikeus olla lataamatta".

Jep. Ihan sairaan hienoa, että tässä maassa on ihan törkeä määrä oikeuksia. Hienoa, että jollain on oikeus käyttää yhteiskunnan tukiverkkoja omina riippukeinuina, jonka varaan jäädä makoilemaan. Hienoa, että koulukiusaajalla on oikeus opiskella missä haluaa. Hienoa, että lapsenraiskaajalla on oikeus omaan elämään, kun on valtion asettaman tuomion suorittanut. Hienoa, että sulla on oikeus valita turvaatko sinä itsesi ja muiden terveyden maskilla ja appilla.

Hienoa, et meillä on ihan helvetisti oikeuksia. Mutta mites ne vastuut ja velvollisuudet?

"En lataa, koska mua kuitenkin vakoillaan sen ohjelman kautta."

Ole hyvä ja heitä älypuhelimesi sekä tietokoneesi lähimpään roskikseen. Et tarvitse niitä enää.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hittoa nyt taas. Kyllä minä voin sen ladata, jos joku ostaa minulle uuden puhelimen. Kukaan ei voi minua pakottaa hankkimaan uutta puhelinta yhden sovelluksen takia. 

Vierailija
22/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjenttesm,, vaan... Olen boomeri,, ja minä en,,, jämpti LATTAA, sovvellustam..... Minullam,,, jämtpim......... näppäinpuhelin EN ÄLYPUHELINTA omimsta.... KÄYTÄÄM osaa... minum pöytätietkonem,,, vuosi 1997 parempi surffailuun mm,,,, muisti loppuu kun kirjoitamm liian pitkääm... joten tähän loppuum teksti moikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavilkku EI KERÄÄ PAIKKATIETOJA, koska hyi paha kamala EU kieltää sen.

Vierailija
24/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tietämättömyyden JÄRKÄHTÄMÄTTÖMÄLLÄ varmuudella jätetään Koronavilkku lataamatta.

Samalla ollaan hyväksytty vauva palstan 30 seurantasovellusta, eli evästettä, jotka jakaa tiedot mainostajille, mutta myös googlen tietopankkiin.

Vierailija
25/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista edes älykännykkää .

Vierailija
26/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista edes älykännykkää .

Mä omistan, mutta se on jo 6 vuotta vanha. Siihen ei saa tuota sovellusta. 

Vierailija
27/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lataa, enkä perustele!

Vierailija
28/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännykän tietoturva heikkenee rajusti ja valtio voi seurata jokaista liikettä! Myös tuon sovelluksen kehittänyt firma myy teidät lokaatiodataa eteenpäin! Älkää ladatko!

Ei myy. THLn tekemän sopimuksen mukaan sovelluksen kehittäjillä ei ole oikeuksia myydä käyttäjien tietoa eteenpäin. Jos jäisivät tällaisesta sopimusrikkomuksesta kiinni, olisi sanktiot monen miljoonan luokkaa kehittäjille.

Tietoturva ei heikkene, esim. Facebookin käyttäminen heikentää mokinkertaisesti verrattuna Koronavilkkuun. Täällä ummikot huutelee "totuuksia" foliohatut syvällä päässä.

T. Tietoturva- ja kyberturvallisuusasiantuntija

Typerä lammas! Ei noilla sopimuksilla ole mitään merkitystä.

Jes! Saatiin foliohattubingo pystyyn! Lammas mainittu!! Nyt puuttuu enää isoveli, deepstate, QAnon, 5G taidettiin mainita jo!

Vierailija
29/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lataa, enkä perustele!

Uuh, edgyä. Mikä pahis!

Vierailija
30/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljen päivittäin paljon julkisilla 1-5min matkoja. En ole kenenkään tuntemattoman lähellä juuri koskaan 15min - siis nyt korona-aikana kun lähinnä olen töissä tai kotona. Jos töissä jollain olis korona niin pienessä työpaikassa tulisi ilmi ilman tuota sovellusta.

En siis lataa, vie turhaa tilaa muutenkin kun puhelin on aina täynnä muutenkin.

Korona-appi vie muistia 4,5Mt, eli saman verran kuin yksi biisi tai valokuva.

Vierailija
31/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuhlaa puhelimeni muistia enkä akkuani tuollaiseen höpöhöpöön.

Vierailija
32/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanhukset kun lähes järjestään vielä kaikilla se vanha Nokialainen?

Vierailija
33/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, jos on rekisteröitynyt tuohon sovellukseen siten, että on kirjautunut koronapositiiviseksi, niin silloinhan tietää olevansa sairas, joten ollaan kotona?? Miten se hyödyttää muita ihmisiä? Jokainen testissä käynyt ja positiivisen tuloksen saanut jää kotiin. Hyvin vähän luullakseni on niitä ihmisiä, jotka rikkovat karanteenia.

Ongelmana ovat oireettomat kantajat, eli siis sellaiset jotka eivät tiedä olevansa kantajia, ja eivät siten ole rekisteröituneet Koronavilkkuun.

Vierailija
34/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vanhukset kun lähes järjestään vielä kaikilla se vanha Nokialainen?

Vanhuksista ei niin väliä, kun niillä on elinikää muutenkin niin vähän. Ja aina voi ostaa uuden kännykän, jos on asiasta huolissaan.

Vierailija
35/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole puhelinta johon saisi äppejä. Suomessa 20% ei ole älypuhelinta. 

Vierailija
36/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule lataamaan, koska puhelimeni ei ole sovelluksen kanssa yhteensopiva. Mulla on KaiOS-käyttöjärjestelmällä oleva "puoliälykäs" näppäinpuhelin, jolla voi kyllä käyttää nettiä ja Whatsappia, mutta suomalaisia äppejä ei siihen löydy. Ja tämä puhelin on ihan oma valintani, en halua Android-puhelinta jota käyttääkseen pitäisi olla Googlen käyttäjätunnus kaiken maailman vakoilutoimintoineen, ja Iphonet taas ovat liian kalliita.

Vierailija
37/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, jos on rekisteröitynyt tuohon sovellukseen siten, että on kirjautunut koronapositiiviseksi, niin silloinhan tietää olevansa sairas, joten ollaan kotona?? Miten se hyödyttää muita ihmisiä? Jokainen testissä käynyt ja positiivisen tuloksen saanut jää kotiin. Hyvin vähän luullakseni on niitä ihmisiä, jotka rikkovat karanteenia.

Ongelmana ovat oireettomat kantajat, eli siis sellaiset jotka eivät tiedä olevansa kantajia, ja eivät siten ole rekisteröituneet Koronavilkkuun.

Huoh. Kun korona todetaan, saat koodin minkä rekisteröit sovellukseen. Sovellus ilmoittaa altistuksesta sellaisille sovellusta käyttäville, joiden läheisyydessä olet ollut x ajan sisällä ennen tartunnan varmistumista. Jopa minä tiedän tämän, vaikken aio ottaa sovellusta käyttöön.

Vierailija
38/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin tarpeetonta syyllistää ketään siitä, että ei lataa vapaaehtoista sovellusta. THL nimenomaan ohjeisti vapaaehtoisten maskienkin kohdalla, että kenellekään ei saa huomauttaa asiasta.

Kyllä syyllistän ajatuksissani. Katson, että asia on tärkeä. Sillä pelastetaan henkiä ja vammautumisia. Katson, että on täysin itsekästä olla lataamatta sitä. Tämä on mielipiteeni ja tämän sanon. Moni loukkaantuu ja osa käy voi käyttää tässä tekosyynä lataamattomuuteens, mutta näin ajattelen. Ääneen sanon muuta. Eli en syyllistä, mutta kerron, että App on yksi parhaimmista tavoista taistella koronaa vastaan. Joka tapauksessa taudin saatuaan joutuu luettelemaan kaikki missä on kulkenut ja keitä tavannut.

Ajatuksissani syyllistän, äänen en.

Vierailija
39/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla yksinkertainen tai täysin kouluttamaton, että lataa vapaaehtoisesti valtion vakoiluohjelmiston omalle puhelimelleen. Eipä mulla muuta.

Ei kuitenkaan yhtä yksinkertainen kuin sinä, kun luulet olevasi fiksumpi. Etkö ikinä ole käyttänyt Googlea, Facee, Instaa jne?

Vierailija
40/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon olevan parempi, että ns. laumasuoja saavutettaisiin nopeasti ja siten kaikki vilkku- yms. linkojen jäljitykset vain hidastavat laumasuojan syntymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi