Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KORONAVILKKU - syitä olla lataamatta

Vierailija
31.08.2020 |

Mä en lataa, koska mulla on oikeus olla lataamatta".

Jep. Ihan sairaan hienoa, että tässä maassa on ihan törkeä määrä oikeuksia. Hienoa, että jollain on oikeus käyttää yhteiskunnan tukiverkkoja omina riippukeinuina, jonka varaan jäädä makoilemaan. Hienoa, että koulukiusaajalla on oikeus opiskella missä haluaa. Hienoa, että lapsenraiskaajalla on oikeus omaan elämään, kun on valtion asettaman tuomion suorittanut. Hienoa, että sulla on oikeus valita turvaatko sinä itsesi ja muiden terveyden maskilla ja appilla.

Hienoa, et meillä on ihan helvetisti oikeuksia. Mutta mites ne vastuut ja velvollisuudet?

"En lataa, koska mua kuitenkin vakoillaan sen ohjelman kautta."

Ole hyvä ja heitä älypuhelimesi sekä tietokoneesi lähimpään roskikseen. Et tarvitse niitä enää.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ihan mahdottoman HAUSKA olisi minuulla olla preoaid, josta lahettaa tekstareita:

"........Sinulla on  havaittu korona-altistus. .......ota mahdollisimman nopesti yhteys oman Sote-alueesi paivystykseen: 

Puhelin 0400 68665490 

Harmittaa, kun en omista sellaista. Muuten olisin jo lahettanyt muuamia pilatekstareita. minulla ei ole kuin espanjalainen numero, ja prepaidinkin olen olen jo levittanyt moneen suuntaan.

Siis olen hauskasta myohassa  ññññ¿?¿?¿¿

Vierailija
62/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun potilastietoja katsellaan asiattomasti tänäänkin – tietosuojaan luotetaan yleisesti, mutta todellisuus on toista

https://www.satakunnankansa.fi/a/644aa142-0814-4698-8f08-d4408436b4f2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl maar nii kauhiast pelottaa tommone sovellus ku puhelinki on ihan täyn jo.

Ei kai täs muuta ku valot sammuksii, peukalo suuhu ja pöyän alle sikiöasentoon makkoomaa.

Vierailija
64/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarte mitään kyperturvaa. Tyytyy vaan muistaa pelätä koronaa koko ajan enemmän. jollei pelkää tarpeeksi, ei ehkä uskallla ottaa rokotettakaan

Vierailija
65/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla yksinkertainen tai täysin kouluttamaton, että lataa vapaaehtoisesti valtion vakoiluohjelmiston omalle puhelimelleen. Eipä mulla muuta.

Mitä tietoja se sovellus valtiolle kerää? Mitä valtio siitä hyötyy ja miten yksilö kärsii siitä? Kerro ja valaise mua yksikertaista ja kouluttamatonta.

Jos appi on rakennettu kiinalaisen softan pohjalle voi siellä olla aukko josta data siirtyy Kiinaan viranomaisille. Sitten kun josku yrität saada maahan viisumia se ei onnistukaan. Syytä ei kerrota mutta joskus sairastettu korona lienee ihan riittävä. Ei olisi ensimmäinen kerta siihen maahan. Kiina kun ei ole mikään kansalaisoikeusvaltio.

Jos jos jos ja ehkä. Selvitä ennen kuin lietsot paniikkia. Softa on suomalainen, ei ole mitään kiinalaista loopholea. Kiinaan ssa viisumin vaikka olisi esim kansalaisjärjestön aktivisti (olen itse saanut ja virallinen työtittelini oli silloin ihmisoikeustarkkailija....). Eli nyt taas rauha maahan.

Ja kuinka moni koronan appiin ilmoittava suomalainen on hakemassa viisumia Kiinaan? Ja jos koronan sairastaminen jossain vaiheessa on syy evätä viisumi, niin eipä siellä kauheasti turisteja tule pyörimään koskaan enää.

Vierailija
66/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on IPhone ja olen tänään moneen kertaan yrittänyt appstoresta löytää. Koronavilkku nimellä ei tuloksia. Millä nimellä tää löytyisi?

Suora linkki löytyy THLn sivuilta. Ei vielä löydy App storesta etsimällä, kuulemma huomenna pitäisi jo löytyä.

Vierailija
67/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä oo iPhonelle

Vierailija
68/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyBerturvallisuus ei kyPer!!

Josta puheen ollen, Suomen Kyberturvallisuuskeskus joka ei liity millään tavalla sovelluksen tekoon tai jakeluun on ilmoittanut että omien tutkimustensa mukaan sovellus on turvallinen eikä seuraa tai kerää tietoja millään tavalla. Esim Facebookhan ei ole saanut samaa hyväksyntää kyseiseltä keskukselta.

Vierailija
69/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi ongelma on turvavälittömät. Tänäänkin joku mummo niisti nenäänsä liikennevaloissa seisoessaan.

Vierailija
70/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vielä oo iPhonelle

On, suora linkki THLn sivuilta. Ei löydy app storesta etsimällä.

Vierailija
71/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuota tarvitaan, sairastuneidenhan pitäs pysyä kotonaan.

Vierailija
72/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat mulle uuden puhelimen niin lataan!

Vierailija
73/103 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuota tarvitaan, sairastuneidenhan pitäs pysyä kotonaan.

Kun sairastunut saa tietää sairastuneensa, hän pysyy tietenkin kotona. Mutta sitä ennen hän liikkunut ihmisten ilmoilla kaksi viikkoa, jolloin hän on ollut oireeton rai vähänoireinen tartuttaja. Appi ei kerro jos jollain lähistölläsi on korona juuri nyt. Se ilmoittaa, jos olet viimeisen kahden viikon aikana ollut samassa paikassa tartunnan saaneen kanssa. Tällä tavoin appi varoittaa, että olet saattanut altistua, joten tarkkaile vointiasi extrarkasti ja hakeudu testiin heti jos tulee vähänkin oireita.

Appi ei aseta karanteeniin, ei ala huutamaan pillit punaisena että koronapotilas on lähelläsi eikä se kerro kenellekään kuka, missä ja koska tartunnan saanut on lähelläsi ollut. Se vain ja ainoastaan ilmoittaa, jos huomaa, että olet yhtäjaksoisesti ollut yli 15 minuuttia lähietäisyydellä viimeisen kahden viikon aikana sellaisen ihmisen kanssa, joka on itse appiin ilmoittanut saaneensa positiivisen koronatestituloksen.

Vierailija
74/103 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tyhmiä. Mikä on hallituksen tavoite? Hybridimalli. Eli koronaa ei ole koskaan yritetty tukahduttaa, vaan he haluavat sen leviävän pikkuhiljaa väestössä. Eli tahallisia tartuntoja antavat tulla. Maskit ja Appi ovat kansan rauhoittelemiseksi vaan.

HYBRIDIMALLI = Tartutetaan kansa hiljalleen virukseen.

Vierailija
75/103 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaako syyksi, ettei puhelimeen mahdu? On tärkeämpiäkin sovelluksia, enkä ala niitä poistella tuollaisen takia. Kaikki mahdollinen on jo muistikortilla, ei tarvitse sitä ehdottaa.

Huutista sun 99 euron puhelimelles. :D Eihän tuo vie paljoakaan tilaa.

Vierailija
76/103 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täältä poistetaan niin paljon kommentteja ja ihan asiallisia?🤔 esim noita alkuketjussa lainattuja?

Vierailija
77/103 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lataa, koska en matkusta Kuopion seudun joukkoliikenteellä (Vilkku). Koronajoukoa odotellessa.

T: lappeelainen

Vierailija
78/103 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin tarpeetonta syyllistää ketään siitä, että ei lataa vapaaehtoista sovellusta. THL nimenomaan ohjeisti vapaaehtoisten maskienkin kohdalla, että kenellekään ei saa huomauttaa asiasta.

Tietenkään itsekkyyttä ei saa syyllistää. Jokaisella on oikeus olla niin k*sipää kuin vain haluaa

Vierailija
79/103 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lataudu puhelimeeni ja muutenkaan ei ole tapana pitää bluetoothia päällä koko ajan, ainoastaan tiedostosiirroissa.

Vierailija
80/103 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys/välinpitämättömyys/yhteistyökyvyttömyys ovat syitä.

Vakoilu ja tietoturvapelot ovat samaa kastia kuin uskoisi 5G verkkojen aiheuttavan koronaa... Bluetooth on turvallisempi kuin WLAN verkot eikä sovellus mitenkään seuraa käyttäjää, rekisteröi vain kohdatut muut puhelimet.

t. tietotekniikan DI

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän