Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KORONAVILKKU - syitä olla lataamatta

Vierailija
31.08.2020 |

Mä en lataa, koska mulla on oikeus olla lataamatta".

Jep. Ihan sairaan hienoa, että tässä maassa on ihan törkeä määrä oikeuksia. Hienoa, että jollain on oikeus käyttää yhteiskunnan tukiverkkoja omina riippukeinuina, jonka varaan jäädä makoilemaan. Hienoa, että koulukiusaajalla on oikeus opiskella missä haluaa. Hienoa, että lapsenraiskaajalla on oikeus omaan elämään, kun on valtion asettaman tuomion suorittanut. Hienoa, että sulla on oikeus valita turvaatko sinä itsesi ja muiden terveyden maskilla ja appilla.

Hienoa, et meillä on ihan helvetisti oikeuksia. Mutta mites ne vastuut ja velvollisuudet?

"En lataa, koska mua kuitenkin vakoillaan sen ohjelman kautta."

Ole hyvä ja heitä älypuhelimesi sekä tietokoneesi lähimpään roskikseen. Et tarvitse niitä enää.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla yksinkertainen tai täysin kouluttamaton, että lataa vapaaehtoisesti valtion vakoiluohjelmiston omalle puhelimelleen. Eipä mulla muuta.

Mitä tietoja se sovellus valtiolle kerää? Mitä valtio siitä hyötyy ja miten yksilö kärsii siitä? Kerro ja valaise mua yksikertaista ja kouluttamatonta.

Vierailija
42/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, jos on rekisteröitynyt tuohon sovellukseen siten, että on kirjautunut koronapositiiviseksi, niin silloinhan tietää olevansa sairas, joten ollaan kotona?? Miten se hyödyttää muita ihmisiä? Jokainen testissä käynyt ja positiivisen tuloksen saanut jää kotiin. Hyvin vähän luullakseni on niitä ihmisiä, jotka rikkovat karanteenia.

Ongelmana ovat oireettomat kantajat, eli siis sellaiset jotka eivät tiedä olevansa kantajia, ja eivät siten ole rekisteröituneet Koronavilkkuun.

Jos sen oireettomana puoliso sairastuu ja sillä löydetään se oireetonkin, niin koronavilkulla voidaan ilmoittaa niille jotka ovat olleet heidän kanssaan tekemisissä tartunta-aikana. Ei se ilmoita, että koronapositiivinen on vieressäsi. Se ilmoittaa, että olet mahdollisesti altistunut. Et tiedä missä ja milloin. App tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin malli kirjoitti:

Itse uskon olevan parempi, että ns. laumasuoja saavutettaisiin nopeasti ja siten kaikki vilkku- yms. linkojen jäljitykset vain hidastavat laumasuojan syntymistä.

Niin typerä kuin mielestäni oletkin, niin toimiihan toi vilkku sinunkin strategiassasi. Kun saat ilmoituksen että olet altistunut, voit kaiken varalta käydä pyörimässä ihmisten ilmoilla mahdollisimman paljon, matkustella huviksesi ruuhkabusseissa ilman maskia, yskiä ruokakaupassa tomaatteihin ja niin edelleen. Auttaisit "laumasuojaa" sillä hurjasti :)

Vierailija
44/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ihan sairaan hienoa, että tässä maassa on ihan törkeä määrä oikeuksia. Hienoa, että jollain on oikeus käyttää yhteiskunnan tukiverkkoja omina riippukeinuina, jonka varaan jäädä makoilemaan. Hienoa, että koulukiusaajalla on oikeus opiskella missä haluaa. Hienoa, että lapsenraiskaajalla on oikeus omaan elämään, kun on valtion asettaman tuomion suorittanut. Hienoa, että sulla on oikeus valita turvaatko sinä itsesi ja muiden terveyden maskilla ja appilla.

Hienoa, et meillä on ihan helvetisti oikeuksia. Mutta mites ne vastuut ja velvollisuudet?

Ole hyvä ja heitä älypuhelimesi sekä tietokoneesi lähimpään roskikseen. Et tarvitse niitä enää.

Juuri sinunkaltaisiesi ihmisten takia en varsinkaan lataa. Teihin valitettavasti törmää silloin tällöin ja se riittää syysksi. Muuten olisin varmaan yhteisöllinen ja osallistuva. Sinä oksetat. YÖK!

Vierailija
45/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että ne joka kovaäänisimmin huutavat kieltoja ja rajasulkuja yms, ovat eniten koronavilkkua vastaan. Vaikka koronavilkku on yksi parhaimmista tavoista saada rajattua tartunnat.

Vierailija
46/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla yksinkertainen tai täysin kouluttamaton, että lataa vapaaehtoisesti valtion vakoiluohjelmiston omalle puhelimelleen. Eipä mulla muuta.

Mitä tietoja se sovellus valtiolle kerää? Mitä valtio siitä hyötyy ja miten yksilö kärsii siitä? Kerro ja valaise mua yksikertaista ja kouluttamatonta.

Jos appi on rakennettu kiinalaisen softan pohjalle voi siellä olla aukko josta data siirtyy Kiinaan viranomaisille. Sitten kun josku yrität saada maahan viisumia se ei onnistukaan. Syytä ei kerrota mutta joskus sairastettu korona lienee ihan riittävä. Ei olisi ensimmäinen kerta siihen maahan. Kiina kun ei ole mikään kansalaisoikeusvaltio.

Vierailija
47/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sinunkaltaisiesi ihmisten takia en varsinkaan lataa. Teihin valitettavasti törmää silloin tällöin ja se riittää syysksi. Muuten olisin varmaan yhteisöllinen ja osallistuva. Sinä oksetat. YÖK!

Arvasin, että osa tulee esittämään toisten kommentit tekosyynään. Laitoin sen omaan kommenttiin. Tuo ei ollut minun. Mutta jos ei halua Appia niin minkä sille voi. Se vain olisi erittäin järkevä. Paljon järkevämpi kuin maskien kanssa leikkiminen.

Vierailija
48/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varma, että ne joka kovaäänisimmin huutavat kieltoja ja rajasulkuja yms, ovat eniten koronavilkkua vastaan. Vaikka koronavilkku on yksi parhaimmista tavoista saada rajattua tartunnat.

Onko väiyttämästäsi parhaudesta jossain tutkittua tietoa? Tällä palstalla harvemmin uskotaan aivopieruihin.

Vierailija
49/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin malli kirjoitti:

Itse uskon olevan parempi, että ns. laumasuoja saavutettaisiin nopeasti ja siten kaikki vilkku- yms. linkojen jäljitykset vain hidastavat laumasuojan syntymistä.

Niin typerä kuin mielestäni oletkin, niin toimiihan toi vilkku sinunkin strategiassasi. Kun saat ilmoituksen että olet altistunut, voit kaiken varalta käydä pyörimässä ihmisten ilmoilla mahdollisimman paljon, matkustella huviksesi ruuhkabusseissa ilman maskia, yskiä ruokakaupassa tomaatteihin ja niin edelleen. Auttaisit "laumasuojaa" sillä hurjasti :)

Aika hyvä 😁

Vierailija
50/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko väiyttämästäsi parhaudesta jossain tutkittua tietoa? Tällä palstalla harvemmin uskotaan aivopieruihin.

Vain empiiristä tutkimusta.

Vierailija
51/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että osa tulee esittämään toisten kommentit tekosyynään. Laitoin sen omaan kommenttiin. Tuo ei ollut minun. Mutta jos ei halua Appia niin minkä sille voi. Se vain olisi erittäin järkevä. Paljon järkevämpi kuin maskien kanssa leikkiminen.

Minulle dissaamisen ja tuomitsemisen pelko ei ole tekosyy. Sitä on paljon koronan yhteydessä. Itse en ainakaan halua joutua leimatuksi. Tuo APn kirjoitus on tyypillinnen reaktio josta moni on joutunut kärsimään. Kukaan järkevä ei lataile mitään appeja jos seuraus on parjaus ja tuomio.

Vierailija
52/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on IPhone ja olen tänään moneen kertaan yrittänyt appstoresta löytää. Koronavilkku nimellä ei tuloksia. Millä nimellä tää löytyisi?

Vierailija
53/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain empiiristä tutkimusta.

Taitaa olla musta tuntuu tutkimusta.

Vierailija
54/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ladata, en halua kyylätä koko ajan vauhkona puhelinta ja pelätä altistumisia, joista ei suurella todennäköisyydellä seuraa mitään. En halua tietää.

Vierailija
55/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä samalla tule jaettua koko luurin sisältö lähimmälle bluetoothia käyttävälle laitteelle?

Vierailija
56/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan mahdottoman HAUSKA olisi minuulla olla preoaid, josta lahettaa tekstareita:

"........Sinulla on  havaittu korona-altistus. .......ota mahdollisimman nopesti yhteys oman Sote-alueesi paivystykseen: 

Puhelin 0400 68665490 

Vierailija
57/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa ladata Nokia 602een. Toiseksi ei edes pelota korona niin ei senkään tähden tarvi ostaa älypuhelinta. Sekin vielä että sovellus tuottaisi ressiä, joka taas heikentää immuniteettiä

Vierailija
58/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaako syyksi, ettei puhelimeen mahdu? On tärkeämpiäkin sovelluksia, enkä ala niitä poistella tuollaisen takia. Kaikki mahdollinen on jo muistikortilla, ei tarvitse sitä ehdottaa.

Saanko pilvipalvelua ehdottaa? En edes tiennyt että muistikortteja on vielä olemassa, saatikka että ehdottaisin niitä jollekin ;D

Vierailija
59/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on IPhone ja olen tänään moneen kertaan yrittänyt appstoresta löytää. Koronavilkku nimellä ei tuloksia. Millä nimellä tää löytyisi?

En löytänyt minäkään. Sitten menin lehtijutun linkin kautta Applestereen ja jostain syystä se kuitenkin juuri "Koronavilkku"-nimellä löytyi. Outo juttu.

Vierailija
60/103 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo appi läpäissyt mitään kyperturvasertifikaattia jossa esim datan suojaus olisi todennettu?

Siitä ei ole mitään mainintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi