KORONAVILKKU - syitä olla lataamatta
Mä en lataa, koska mulla on oikeus olla lataamatta".
Jep. Ihan sairaan hienoa, että tässä maassa on ihan törkeä määrä oikeuksia. Hienoa, että jollain on oikeus käyttää yhteiskunnan tukiverkkoja omina riippukeinuina, jonka varaan jäädä makoilemaan. Hienoa, että koulukiusaajalla on oikeus opiskella missä haluaa. Hienoa, että lapsenraiskaajalla on oikeus omaan elämään, kun on valtion asettaman tuomion suorittanut. Hienoa, että sulla on oikeus valita turvaatko sinä itsesi ja muiden terveyden maskilla ja appilla.
Hienoa, et meillä on ihan helvetisti oikeuksia. Mutta mites ne vastuut ja velvollisuudet?
"En lataa, koska mua kuitenkin vakoillaan sen ohjelman kautta."
Ole hyvä ja heitä älypuhelimesi sekä tietokoneesi lähimpään roskikseen. Et tarvitse niitä enää.
Kommentit (103)
Tää sovellus toimii bluetoothilla. Bluetoothin kantamahan on n. 10 m eli sovellus antaa hälytyksen altistumisesta turhaan. Signaalin voimakkuus etäisyysmittarina ei kovin luotettava. Hälytyksiä tulee liikaa liian kaukaa 8 ja aiheuttavat vain huolta vilkun ladanneille.
En itse käytä älypuhelinta normaalina puhelimenani. Enkä kyllä muutenkaan latais.
Vierailija kirjoitti:
Sairastuneiden olisi tärkeää ladata se, jotta terveet tietäisivät onko jollain korona esim. junassa tai bussissa vieressä. Minulla ei ole mitään salattavaa puhelimessa, niin että ihan sama mitä tietoja keräävät.
Sovellus ei ilmoita, onko lähistöllä juuri sillä hetkellä tartunnan saanut henkilö, vaan se ilmoittaa, onko edeltävän kahden viikon aikana altistunut.
Vierailija kirjoitti:
Tää sovellus toimii bluetoothilla. Bluetoothin kantamahan on n. 10 m eli sovellus antaa hälytyksen altistumisesta turhaan. Signaalin voimakkuus etäisyysmittarina ei kovin luotettava. Hälytyksiä tulee liikaa liian kaukaa 8 ja aiheuttavat vain huolta vilkun ladanneille.
No ei tule.
Varsin selkeästi on sanottu, että jos vaikka olet 5 metrin päässö 5 minuttia, niin ilmoitusta ei tule.
Vierailija kirjoitti:
En itse käytä älypuhelinta normaalina puhelimenani. Enkä kyllä muutenkaan latais.
Mikset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset
Ei minulla ole syytä käyttää älypuhelinta. Käytän normipuhelinta. En tarvitse älypuhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Sairastuneiden olisi tärkeää ladata se, jotta terveet tietäisivät onko jollain korona esim. junassa tai bussissa vieressä. Minulla ei ole mitään salattavaa puhelimessa, niin että ihan sama mitä tietoja keräävät.
Eikö sairastuneiden pitäisi olla kotona eikä missään junassa tai bussissa levittämässä tautia? Vai äppikö siitä tekee nyt ihan ookoo jutun kun "välittää muista".
Jotenkin tulee se yksi south parkin jakso mieleen, jossa porukalla oli vakoojalasit päässä ja ne näytti ketkä on vakoojia. Ne jotka ei käyttäneet laseja sai vakoojan leiman ja joku tyyppi pystyi määritellä ketkä nähdään vakoojina. Vakoojia tietenkin muutenkin välteltiin ja halveksuttiin.
En pidä puhelinta mukana kauppa yms reissuilla koska en tullessani jaksa desinfioda myös puhelinta. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
En pidä puhelinta mukana kauppa yms reissuilla koska en tullessani jaksa desinfioda myös puhelinta. Siksi.
Miten se saastuu taskussa tai laukussa?
ensinnäkin, oma puhelin on niin vanha, että siihen kyseistä appia ei saa ja ei en osta sitä varten uutta puhelinta, kun vanhassa ei ole mitään vikaa. Toisekseen olen samaa mieltä Hussin lääkärin kanssa siitä, että tämän viruksen pitäisi antaa nyt vaan mennä muiden virusten joukkoon ja ne ketkä sairastaa niin sairastaa. Tartunnat lisääntyy ja kuolemantapaukset vähenee.
Maailmassa pyörii joka vuosi erilaisia viruksia, jotka tappaa yhteensä miljoonia ihmisiä. Näistäkään ei kukaan hysterisoi. Kaikista viruksista voi aiheutua ikäviä jälkitauteja varsinkin siitä niin normaalina pidetystä influenssasta.
Elisa Mobiiliturva oli luokitellut sovelluksen turvallisimmaksi sovelluksekseni - sillä on vain 6 käyttöoikeutta, anonymisoituja. Sen sijaan WhatsApp oli luokiteltu kaikista vaarallisimmaksi äänitysoikeuksineen ja sormenjälkioikeuksineen, kaiken kaikkiaan 59 oikeudella. Ja samat ihmiset, jotka eivät suostu koronavilkkua lataamaan somettavat hyvin mielin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovellus ei ilmoita, onko lähistöllä juuri sillä hetkellä tartunnan saanut henkilö, vaan se ilmoittaa, onko edeltävän kahden viikon aikana altistunut.
Eli mitä sillä tekee? Todennäköisesti Uudellamaalla on altistunut kahden viikon aikana. Turhaa pelkoa vain eikä mahdollisuutta kuitenkaan välttää tartuntaympäristöä, kun löysät on jo housuissa.
Miksi koronavilkku lakkaa toimimasta, kun sinne on suöttänyt koodin, että on sairastunut. Entä kun paranee ja saakin uuden tartunnan? Eikös juuri ole sanottu että sairastua voi monta kertaa?
En tajua, mitä uutta sovellus muka tuo. Tarkkailen muutenkin alati pieninpiäkin muutoksia terveydentilassa ja hakeudun oitis testeihin, jos saan oireita. Idiootit kai sitten tarvitsevat sovelluksen kertomaan, että NYT pitää tarkkailla?
Luin juuri, ettei Kela edes maksa, jos ihminen Koronavilkun takia jää omaehtoiseen karanteeniin ja pois töistä siksi aikaa. Mahtaa toimia upeasti, kun harva varmaan haluaa ihan vaan varmuuden vuoksi omakustanteisesti karanteeneilla!
taitaa olla yhtä tyhjän kanssa - on niin ympäri pyöreetä
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/0a8514a2-89de-4950-b771-eefb04db…
Media yrittää salata mutta koronavilkkua käyttävät on mahdollista paikallistaa http://blog.petrilopia.net/uncategorized/koronavilkku_covid/
Vierailija kirjoitti:
Media yrittää salata mutta koronavilkkua käyttävät on mahdollista paikallistaa http://blog.petrilopia.net/uncategorized/koronavilkku_covid/
Törkeätä ettei tästä ole puhuttu enempää missää tai ainakaan en ole huomannut?
Itsekkyys punnitaan siinä vaiheessa kun oma tautikoodi pitää asettaa laitteeseen. Vai odotatko sinä kusipää että muut tekeväöt sen - sinä et?