Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein rikosilmoituksen poliisille ja voinko nyt tehdä näin?

Vierailija
29.09.2013 |

Entinen vuokranantajani ei palauttanut vuokratakuutani (500e), koska en palauttanut avaimia muuttopäivänä kello 12, jolloin hän vaati. (Avaimet kuuluu lain mukaan palauttaa seuraavana päivänä muuttopäivästä) Sanoin palauttavani ne samana päivänä kello 18, jolloin tulen vielä tarkistamaan asunnon kunnon. Kun menin paikalle niin en päässyt avaimilla sisälle?!, mutta joka tapauksessa laitin avaimet postiluukusta sisälle.

Myöhemmin saan viestin kännykkään että vaihdatti lukot koska en palauttanut avaimia silloin kun halusi. Ei palauta takuurahojani. Tekee minusta rikosilmoituksen koska en palauttanut silloin kello 12 avainta.

No, tein itse sähköisen rikosilmoituksen netissä ja koska minulla oli kone vain 10 min käytettäväni, kirjoitin asian pikaisesti vain muutamalla lauseella. Laitoin vain vuokranantajan nimen, en tajunnut laittaa puhelinnumeroa.

Nyt tästä on kulunut jo 3 viikkoa, poliisista ei ole kuulunut mitään. Pelkään ettei ota asiaa käsittelyyn ja kiinnostuvat asiasta vasta kun on myöhäistä. Pitäisikö minun tehdä uusi rikosilmoitus tai soittaa poliisille ja selittää tilannetta?

Stressaan asiasta joka hetki, ruoka ei maistu ja raha on todella iso summa minulle :(

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 18:44"]

Hän kirjoitti viestiin 6.9, että avaimet olivat palauttamatta vielä 4.9 ja 5.9 (5.9 palautin kyllä, mutta viittaa etten palauttanut silloin kello 12)

Eli viestistä saa kuvan että on saanut avaimet, niin eikö tossakin ole jo todistetta?

ap

[/quote]Mitä olette sopineet muutosta ja avainten palauttamisesta, sillä viimeinen päivähän elokuuta oli lauantai, joten virallinen muuttopäivä oli maanantai 2.9. ja avaimet olisi pitänyt palauttaa 3.9. Tätä vasten et ole kovin vahvoilla, ellei muutosta ole sovittu jotain muuta kuin kuun vaihteen normisäännöt. Mutta joka tapauksessa et oikeasti voi joutua maksamaan lukkojen uudelleen sarjoutusta, et vaikka avaimesi olisi joutunut hukkaan.

[/quote]

En jaksanut katsoa oikeita päiviä, niin heitin esimerkiksi muut päivät :D Anteeksi. Mutta kaikki päivät olivat arkipäiviä oikeasti.

Vierailija
42/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta kandee kans katsoa mallia vuokrasotkujen hoidosta -> http://Fun4Days.Com/?share=191755

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 18:44"]

Hän kirjoitti viestiin 6.9, että avaimet olivat palauttamatta vielä 4.9 ja 5.9 (5.9 palautin kyllä, mutta viittaa etten palauttanut silloin kello 12)

Eli viestistä saa kuvan että on saanut avaimet, niin eikö tossakin ole jo todistetta?

ap

[/quote]Mitä olette sopineet muutosta ja avainten palauttamisesta, sillä viimeinen päivähän elokuuta oli lauantai, joten virallinen muuttopäivä oli maanantai 2.9. ja avaimet olisi pitänyt palauttaa 3.9. Tätä vasten et ole kovin vahvoilla, ellei muutosta ole sovittu jotain muuta kuin kuun vaihteen normisäännöt. Mutta joka tapauksessa et oikeasti voi joutua maksamaan lukkojen uudelleen sarjoutusta, et vaikka avaimesi olisi joutunut hukkaan.

[/quote]

Niin ja ap tässä vielä.

Avaintenpalautuspäivästä ei ollut siis missään sovittu. Toki vuokranantaja voi keksiä vaikka mitä ja valehdella että avaimia en ole palauttanut ja että on ollut yhteydess ym, mutta minun puhelimen puhelutiedoista näkee kun olen tuloksetta koittanut hänelle soittaa. Pelottaa vain että yrittää valehdella että avaimia ei ole palautettu.. :(

Vierailija
44/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 20:28"]

Niin uskomattomalta kuin kuulostaakin, niin vuokranantaja halusi purkaa sopimuksen koska oli seurannut minua, ja nähnyt että kaverini auto oli ollut autopaikalla muutamana iltana, ja hänen mielestään en olisi saanut ottaa ketään muuta asuntoon vierailemaan (kaverin oli ollut luonani 4 yönä  kun minua jännitti uudessa asunnossa nukkuminen) .. Soitti ja sanoi että sopimus on purettava. Suostuin koska asia alkoi ahdistamaan. Tämän jälkeen tyhjensin asunnon ja maksoin vuokran viikolta vaikka olin ollut vain 4 päivää siellä, ja sitten vuokranantaja lopetti yhteydenpidon. Oli myös käynyt asunnossa ilman lupaa poissaollessani silloin kun vielä asuin siellä ja pöydällä oli tärkeitä yksityisiä papereitani, mutta minulla ei ole todisteita muita kun mennyt puhelu jossa sen myönsi.

[/quote]Vuokrasuhteen irtisanominenkin kuullostaa laittomalta, siitä toinen tili. Ja luvattomasta asunnossa käynnistä kotirauhan rikkomissyyten vielä päälle.

[/quote]

Minulla ei ole todisteita :(

-Ap

Vierailija
45/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset sanansa minulle olivat " Olen yhteydessä asianajanaani ja vaihdatan lukot, olet tyttö kuule aika heikoilla nyt!"

Kun meni riehumaan kaverini työpaikalle niin kaverini soitti minulle ja sai tungettua puhelinta hänen suuntaan jotta saisin sanottua muuttopäivästä ja sovittua, niin silloin kiljui tuon puhelimeen ja marssi ulos.

Vierailija
46/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua oikeasti luin viestejäni ja juttu on niin hullu ja kuulostaakin ihan hullulta :D Soitin silloin sotkun ollessa käynnissä poliisille, että mitä pitäisi tehdä, ja sanoi että tee rikosilmoitus jos en rahoja saa JA että ei ole 20 palvelusvuotensa aikana kuullut ikinä mitään näin hullua juttua.. :D

-Ap

Vierailija
47/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täytyyhän vuokranantajan aina antaa vuokralaiselle kohtuullinen aika muuttoon ja avainten palautukseen. Ei vuokranatanaja voi noin vaan irtisanoa sopimusta ja määrätä päivää ja kellonaikaa milloin avain on palautettava. On oltava kohtuullinen. Sanosin että tässä tapauksessa kohtuus on ylitetty, ei sillä ollut mitään syytä vaihdattaa lukkoja. Ei mitään syytä, joten maksaa sen kyllä omasta pussistaan. Vuokralaisellakin on oikeutensa.

Vierailija
48/108 |
30.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 20:42"]

Tämä episodi on niiiin pitkä ja hullu etten jaksaisi kirjottaa :D

Kun vuokranantajani soitti ja vaati sopimuksen purkua, olin vanhempieni luona toisella paikkakunnalla pakkaamassa tavaroita, ja tulin maininneeksi keskustelun lomassa että jätin avaimen kaverilleni että voi käydä illalla saunassa. Ja kaverini myös siis maksoi ekan viikon vuokran vuokranantajan tilille, koska en ollut vielä saanut palkkaani ja en halunnut myöhästyä maksussa. Näin vuokranantaja sai kaverini nimen ja puhelinnumeron. Laittoi hänelle viestiä että avain heti palautettava hänelle (siis kyllä, kaverilleni laittoi viestiä muttei minun yhteydenottoihin enää vastannut) Seuraavana päivänä oli selvittänyt kaverini yrityksen ja meni sinne riehumaan ja vaatimaan avainta! Tämän jälkeen lähdin siis takaisin paikkakunnalle palauttamaan avaimet.

Niin sekava juttu että edes vaikea kirjoittaa. Mutta aivan järjetön tämä vuokranantaja

[/quote]Vuorkanantajasi on hullu. tilaa nahkaliivipojat katkomaan sen sormet.

[/quote]Vuokranantaja on selvästi todella hullu, jos täällä kerrottu pitää paikkansa. Mutta uskoakseni / toivoakseni Suomi ei ole maa, jossa hulluilta katkotaan sormet. En haluaisi asua sellaisessa maassa.

Ap:n kannattanee ottaa yhteyttä oikeusavustajaan, eikä poliisin kanssa jutteleminenkaan uudemman kerran liene haitaksi.

Ap on sikäli vahvoilla, että vuokranantaja on tehnyt selkeitä ja räikeitä virheitä. Vuokrasuhde vaikuttaisi olevan purettu/irtisanottu ilman laillista perustetta ja ilman irtisanomisaikaa. Nämä kaksi asiaa on varmastikin helppo todistaa ja niihin kannattaa nojata ikään kuin 'ykkösasioina'.

Kotirauhan häirintä, takuurahojen panttaus ilman perusteita ja sekoilut avaimien palauttamisessa tulevat sitten siihen päälle.

Vierailija
49/108 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon :) Lataan tuon appsin

Vierailija
50/108 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 00:13"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 00:12"]

Miten voi olla joku 500 euroa iso raha! Hyvänen aika kai teillä nyt on säästöjä. Ihmetyttää ihmiset jotka eivät pidä muutaman tonnin puskuria!

[/quote]

Westendiä vai Eiraa?

[/quote]

Täällä yksi Westendissä asuva nainen ja minullekkin on 500euroa iso raha. 

Ei se puissa kasva raha vaikka kuinka toivois. 

Siinä vaiheessa on elämänasenteessa iso vika jos pitää 500 euroa pikku asiana.

Vierailija
51/108 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 15:33"]

Miten voi olla joku 500 euroa iso raha! Hyvänen aika kai teillä nyt on säästöjä. Ihmetyttää ihmiset jotka eivät pidä muutaman tonnin puskuria!

[/quote]

Westendiä vai Eiraa?

[/quote]

[/quote]

Mutta kun se 500€ on ihan oikeasti pikku juttu.

Vierailija
52/108 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 15:34"]

[/quote]

Westendiä vai Eiraa?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sulle on sitten tainnut kaikki tulla helposti ja olet syntynyt kultalusikka suussa.

Aidot ihmiset ymmärtävät kyllä rahan eteen. Varsinkin ne jotka ovat rahansa ja omaisuutensa eteen tehneet töitä.

Vierailija
53/108 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos ap vielä täällä paljosta katselemassa?

Jos on niin kerro nyt ihmeessä miten homma eteni ja onko tilanne vielä avoin vai loppuun käsitelty?

Nimittäin mielenkiinnolla luin tätä kertomusta ja täytyy sanoa että täydet tuet ja sympatiat on sinun puolella!

Vierailija
54/108 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 23:58"]

Entinen vuokranantajani ei palauttanut vuokratakuutani (500e), koska en palauttanut avaimia muuttopäivänä kello 12, jolloin hän vaati. (Avaimet kuuluu lain mukaan palauttaa seuraavana päivänä muuttopäivästä) Sanoin palauttavani ne samana päivänä kello 18, jolloin tulen vielä tarkistamaan asunnon kunnon. Kun menin paikalle niin en päässyt avaimilla sisälle?!, mutta joka tapauksessa laitin avaimet postiluukusta sisälle.

Myöhemmin saan viestin kännykkään että vaihdatti lukot koska en palauttanut avaimia silloin kun halusi. Ei palauta takuurahojani. Tekee minusta rikosilmoituksen koska en palauttanut silloin kello 12 avainta.

No, tein itse sähköisen rikosilmoituksen netissä ja koska minulla oli kone vain 10 min käytettäväni, kirjoitin asian pikaisesti vain muutamalla lauseella. Laitoin vain vuokranantajan nimen, en tajunnut laittaa puhelinnumeroa.

Nyt tästä on kulunut jo 3 viikkoa, poliisista ei ole kuulunut mitään. Pelkään ettei ota asiaa käsittelyyn ja kiinnostuvat asiasta vasta kun on myöhäistä. Pitäisikö minun tehdä uusi rikosilmoitus tai soittaa poliisille ja selittää tilannetta?

Stressaan asiasta joka hetki, ruoka ei maistu ja raha on todella iso summa minulle :(

[/quote]Itselläkin on kokemusta ketkusta vuokranantajasta. Ei meinannut palauttaa takuusummaa, kun ei muka ole kuullut, josko asunnon kunto on todettu säilyneen entisellään tai jotakin vastaavaa höpötystä. No lopulta eräs lähisukulainen laittoi sitten ketkulalle sellaisen tekstiviestin, joka sai hänet palauttamaan rahat heti; sävy oli ilmeisesti ollut sen verran 'uhkaava' ja sen taustalla oli tämän henkilön pitkä kokemus yrittäjänä, jolloin rahaa tuli menetettyä kepulityypeille. 

Eipä välttämättä auta sinun tilanteessa, mutta toivottavasti kaikki järjestyy. 

-Mies 29v-

Vierailija
55/108 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että asunnon vuokra kattaa myös normaalista kulumisesta johtuvat kulut. 

Vierailija
56/108 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rikos tässä on tapahtunut? Käsittääkseni ei mitään. Kyse on puhtaasti siviiliasiasta. Sinä itse teet haastehakemuksen käräjäoikeudelle, vaikka sähköisesti. Katsoppa oikeus.fi ja sieltä haaastehakemus. Menee yllätys yllätys riidattoman velkomusasian alle, vaikka äkikseltään hassulta kuulostaakin...

Vierailija
57/108 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 01:29"]Mikä rikos tässä on tapahtunut? Käsittääkseni ei mitään. Kyse on puhtaasti siviiliasiasta. Sinä itse teet haastehakemuksen käräjäoikeudelle, vaikka sähköisesti. Katsoppa oikeus.fi ja sieltä haaastehakemus. Menee yllätys yllätys riidattoman velkomusasian alle, vaikka äkikseltään hassulta kuulostaakin...
[/quote]
Niin paitsi se kotirauhan häirintä.... Mutta se voi olla kinkkisempi näytön suhteen.

Vierailija
58/108 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 00:12"]

[/quote]

Westendiä vai Eiraa?
[/quote]

Luulen et idiotlandiaa.

Vierailija
59/108 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 15:33"]

[/quote]

Westendiä vai Eiraa?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinä olet ihan pikkujuttu ja aivos vielä pienemmät.

Vierailija
60/108 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 15:34"]

[/quote]

Westendiä vai Eiraa?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sulle on sitten tainnut kaikki tulla helposti ja olet syntynyt kultalusikka suussa.

Aidot ihmiset ymmärtävät kyllä rahan eteen. Varsinkin ne jotka ovat rahansa ja omaisuutensa eteen tehneet töitä.

[/quote]

Järkyttävää kyllä, jos vanhempasi eivät ole tehneet sen eteen töitä että saisit hyvän ja taloudellisesti vakaan elämän. Se on lapsistaan välittäville vanhemmille perusasia siinä missä syöminen, tai pukeminen. Mulle tonninkin kadottaminen olisi pikkujuttu, en varmaan edes huomaisi sitä, jos joltain säästötililtä lähtisi.

Opiskelemaan mennessäni sain heti oman asunnon, en joutunut mihinkään kapiseen vuokrayksiöön. Järkyttävää, kun jotkut asuivat soluissa. Lapsilisät sain koko lapsuuteni omaan käyttöön & 500 markkaa viikkorahaa. Suurin osa sai 5 markkaa viikkorahaa tuolloin 90-luvun puolivälissä, se oli järkyttävää.

Tiedän kyllä, että Suomessa on liikaa vanhempia, jotka eivät välitä lastensa tulevaisuudesta.

Se on ainoastaan järkyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä