Kuinka paljon alkoholia joululomalla?
Kuinka usein ja kuinka paljon? Kuinka paljon on liikaa?
Kommentit (26)
Glögit, kahvikonjakit, aperitiivit, ruokajuomat, jälkkäriliköörit ja yömyssyt.
Vierailija kirjoitti:
Toissa iltana join pullon viiniä ja gin tonicin.
Milloin seuraavan kerran ja kuinka paljon?
Meillä ei kulu yhtään, koska olemme sivistyneitä ja raittiita.
Aloitin vuoden alussa tipattoman tammikuun, varmaan ensimmäistä kertaa aikuisiälläni, ja se jatkuu edelleen kun jossakin kohtaa lakkasi kokonaan tekemästä alkoholia mieli. Eli ei varmaan tule nyt joulunakaan sitten juotua mitään. Aiemmin on yleensä vähän terästettyä glögiä, puoli pulloa viiniä ja joku viski yömyssyksi mennyt aattona ja joulupäivänä, usein tapaninakin.
En ole, tai kukaan perheessäni, edesmennyttä vaaria lukuunottamatta, ei ole absolutisteja, mutta ei alkoholi ole koskaan oikein kuulunut meidän jouluun. Itse tykkään juoda ihan sitä Marlin mehuglögiä, joku saattaa juoda lasillisen viiniä ja ehkä illalla konjakin.
Ei näitä erityisesti kai mietitä meillä. Kenelläkään ei ole ongelmaa omaan tai muiden juomisiin liittyen. Silloin kuin vaari vielä eli ja jouluja siellä vietettiin, juotiin kotikaljaa tai ykkösolutta.
Aattoiltana aion ottaa viiniä, koska on mun synttärit. Meillä ei ole taloudessa lapsia, huom. Alkuiltaan asti juhlitaan joulua isommalla porukalla, sielläkään ei lapsia, joten ehkä otetaan jokunen snapsi tms ruoan kanssa.
Jouluaattona perinteiset glögit, snapsit, punkut, konjakit ja jouluoluet. Sitten etelään palmun alle juomaan coctaileja, eli runsaasti.
Kukaan ei juo mitään, mutta Alkossa oli kauhea jono 😂
Vierailija kirjoitti:
Aattoiltana aion ottaa viiniä, koska on mun synttärit. Meillä ei ole taloudessa lapsia, huom. Alkuiltaan asti juhlitaan joulua isommalla porukalla, sielläkään ei lapsia, joten ehkä otetaan jokunen snapsi tms ruoan kanssa.
Onnea Jeesus! Itsekö muutat veden viiniksi?
Tarpeeksi. Pitää ostaa vinkku ja punkku ja joku hyvä konjakki tai viski. Eiköhän nuo viinit mene joulun aikana ja konjakki uuteen vuoteen mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea Jeesus! Itsekö muutat veden viiniksi?
Sitä taitoa ei oo mulle siunaantunut 😄
Ruokien kanssa on ruokaviinit, kuten myös juustoille. Munatotiin tulee hieman viskiä. Glögiä on myös. Ja erilaisia jouluoluita, joita mies tykkää enemmän juoda. Lapseton pariskunta ollaan. Juomat on ostettu jo hyvissä ajoin etukäteen, niin ei tarvitse Alkossa enää jonottaa.
Kahdessa puolessa viikossa ehtii kyllä juopotella melko paljon. Minä olen se palstan ainut, joka kyllä tissuttelee runsaasti ja uutena vuonna varmaan ei edes tissuttelu riitä.
En osaa sanoa vielä paljonko alkoholia menee. Kerron sitten vaikka loman jälkeen, jos joku kyselee
Se on kurlaajilla onnen päivät kun aatto osuu sunnuntaille. Keitto alkaa maistumaan jo perjantaina niin sunnuntaina onkin valmis juhlimaan joulua. Sitten kaadetaan uuteen nousuun ja krapula kehittyy...
Joka päivä jäykkää. 1-2 pottua per sessio on hyvä haarukka.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin vuoden alussa tipattoman tammikuun, varmaan ensimmäistä kertaa aikuisiälläni, ja se jatkuu edelleen kun jossakin kohtaa lakkasi kokonaan tekemästä alkoholia mieli. Eli ei varmaan tule nyt joulunakaan sitten juotua mitään. Aiemmin on yleensä vähän terästettyä glögiä, puoli pulloa viiniä ja joku viski yömyssyksi mennyt aattona ja joulupäivänä, usein tapaninakin.
Näin myös itselle kävi. Jälkikäteen hauska miettiä, että miksi tuota solumyrkkyä koskaan edes suustaan alas kaatanut. Voihan se hetkeksi tuoda hyvän olon, mutta pilaa yöunet ja monta muutakin asiaa.
Toissa iltana join pullon viiniä ja gin tonicin.